De banden, velgen en verlaging guide
-
- Type auto: Passat CC TSI
Re: De banden, velgen en verlaging guide
Bij mijn passat cc passen ze er ook gewoon onder. Passat is ook niet te vergelijken met een golf. Waar een golf et45 goed valt heb een passat standaard al et41.
- KnuffelTurk
1.5 week geleden de auto laten verlagen met een set Eibach verlagingsveren. Ben erg tevreden met het resultaat tot nu toe en verwacht dat hij binnen 1,5 week nog iets lager zal liggen.
Met drempels valt het reuze mee af en toe zit er ook hoge drempel bij dan raakt net de onderkant van zijn neus de grond. Heb de wielkasten nog niet geraakt maar rijdt nu wel met de winsterset 18 inch, ben wel benieuwd wat die met 19 inch gaat doen.
VOOR

ERNA

Met drempels valt het reuze mee af en toe zit er ook hoge drempel bij dan raakt net de onderkant van zijn neus de grond. Heb de wielkasten nog niet geraakt maar rijdt nu wel met de winsterset 18 inch, ben wel benieuwd wat die met 19 inch gaat doen.
VOOR

ERNA

Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Wow, ziet er top uit!
Vanwaar de keuze voor alleen veren ten opzichte van een schroefset?
Golf V GTi 2007
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
Audio; Pioneer X2500BT/Gladen 200 - Lowering springs; Eibach Sportline - Wheels: 18" Dotz Shift pinstripe red
Airintake; Carbonio/Pipercross/Rev D Diverter Valve - Exhaust; Milltek downpipe & non resonated catback - Chip; JD stage 2 @ 293pk / 406nm
- KnuffelTurk
Het prijsverschil is heel groot. Voor €300/350 met eibach veren ben je klaar en een schroefset zelf kost al snel €900-€1000. En ik weet dat de meeste hier op het forum ook op eibach rijden en er een fijne ervaring mee hebben.MrJ schreef:Wow, ziet er top uit!
Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
- jwbakkenes
- Type auto: BMW 550i
Dat ziet er goed uit, ik rijd met 19 inch en ik denk dat het aanlopen wel meevalt. Heb jij de 3/3,5 cm veren verlaging aangeschaft?
Onlangs met 5 man erin toen heb ik hem wel effies gehoord. Heb zelf de 3/3,5 cm veren van Eibach.
Is ie al wat meer gezakt nu?
Onlangs met 5 man erin toen heb ik hem wel effies gehoord. Heb zelf de 3/3,5 cm veren van Eibach.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem
- KnuffelTurk
Hij staat nu in combinatie met de 19" erg netjes.jwbakkenes schreef:Dat ziet er goed uit, ik rijd met 19 inch en ik denk dat het aanlopen wel meevalt. Heb jij de 3/3,5 cm veren verlaging aangeschaft?

Met vriendelijke groet,
KnuffelTurk
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Zeker netjes..
Ik wil ook voor veren gaan ivm dcc..
Hoeveel cm is dit nou?
Ik wil ook voor veren gaan ivm dcc..
Hoeveel cm is dit nou?
Greetz Aron
Ik heb momenteel 235/45/17 ET 51 7,5J op mijn mkV gti en heb de fendermod al uitgevoerd.
Zou 225 ipv 235 voldoende zijn om niet meer aan te lopen of kijk toch best uit naar een andere velg?
Zou 225 ipv 235 voldoende zijn om niet meer aan te lopen of kijk toch best uit naar een andere velg?
Voordat de standaard waarde et51 7,5J aanloopt moet er heel wat gebeuren..
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Dan is er al heel wat gebeurdrabies schreef:Voordat de standaard waarde et51 7,5J aanloopt moet er heel wat gebeuren..

Vraag me nu af of ik andere velgen moet zoeken, of er ga komen met 225 bandjes.
Is het zeker een OEM wiel ? 7,5 ET51 dan kan je heel diep gaan. Hoe heb je hem verlaagd? In je topic zie ik dat namelijk niet echt naar voren komen.
De auto staat compleet standaard.
De velgen zijn Audi TT Y velgen:
Ik had ook ni verwacht dat ze gingen toucheren.
Met de fender mod is het wel ok, maar als ge nen drempel goed neemt, of wa volk achter zitten hebt durven ze wel nog eens schuren.
De velgen zijn Audi TT Y velgen:

Ik had ook ni verwacht dat ze gingen toucheren.
Met de fender mod is het wel ok, maar als ge nen drempel goed neemt, of wa volk achter zitten hebt durven ze wel nog eens schuren.
Dan is de oplossing : 215 band. Weet je zeker dat er niks gaan aanlopen. 225 zou ook moeten kunnen, snap ook niet dat dit aanloopt.
Hey all,
Ik ga qua verlagen van mijn Golf V toch naar een Eibach verenset ipv een gehele schroefset. Dit aangezien ik nog steeds niet de loterij heb gewonnen en ook nog een Milltek wilt, ga chippen etc etc.
Echter zie ik 2 verensets voor de GTI. Een met een maximale aslast voorzijde van 1130, de ander met 1040.
http://www.extreme-carstyling.nl/eibach ... type=37658
Welke dien ik t kiezen?
Ik ga qua verlagen van mijn Golf V toch naar een Eibach verenset ipv een gehele schroefset. Dit aangezien ik nog steeds niet de loterij heb gewonnen en ook nog een Milltek wilt, ga chippen etc etc.

Echter zie ik 2 verensets voor de GTI. Een met een maximale aslast voorzijde van 1130, de ander met 1040.
http://www.extreme-carstyling.nl/eibach ... type=37658
Welke dien ik t kiezen?

Golf V GTi 2007
- Patrick B
- Type auto: Golf MK5 GTI
Die met de aslast van 1040 is voor een auto met DSG omdat deze iets zwaarder is.
Die andere voor een hand geschakelde.
Die andere voor een hand geschakelde.
Groetjes Patrick
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Thanks.
Maar de aslast zegt dat dan iets over de draagkracht? Want dan zou de 1130 toch bij de DSG horen?
Maar de aslast zegt dat dan iets over de draagkracht? Want dan zou de 1130 toch bij de DSG horen?

Golf V GTi 2007
Je moet inderdaad die voor 1040 hebben als je een DSG hebt. Mijn set is ook net binnengekomen en wordt zaterdag gemonteerd 

- DikMKV
- Type auto: Nog invullen!
- Contacteer:
Succes morgen thijs
we zien de foto's wel verschijnen ;-(

Using Tapatalk
Dankjewel! Die foto's gaan er zeker wel komenDikMKV schreef:Succes morgen thijswe zien de foto's wel verschijnen ;-(

Is die van jou inmiddels nog wat gezakt?
- DikMKV
- Type auto: Nog invullen!
- Contacteer:
Ja een klein beetje. Morgen wassen en poetsen voor de meeting bij autotron. Als ik de bumper laat spuiten en die er weer op zit ga ik de auto polijsten
Using Tapatalk
Mannen!
Ik heb een vraagje.. Of mss wel 2..
Ik heb een bepaalde velg op het oog en de waardes ervan zijn; 8,5J en ET45 en 20 inch.
Hier zou dan 225/30/20 banden op komen..
Gaat dit aanlopen als ik hem daarna nog verlaag?
En steekt dit met ET waarde te ver naar binnen of precies goed?
Gaat om een MK6 GTI
Alvast bedankt!
Ik heb een vraagje.. Of mss wel 2..
Ik heb een bepaalde velg op het oog en de waardes ervan zijn; 8,5J en ET45 en 20 inch.
Hier zou dan 225/30/20 banden op komen..
Gaat dit aanlopen als ik hem daarna nog verlaag?
En steekt dit met ET waarde te ver naar binnen of precies goed?
Gaat om een MK6 GTI
Alvast bedankt!
Greetz Aron
Hier de knakker [WINKING FACE]
Dit zijn in 20" de ideale maten. Het ligt er een beetje aan hoeveel je wil verlagen. Ik had zelf een extra low versie en had de kuipen licht aangepast. Verlengsnoer heeft nu mijn oude wielen en die heeft volgens mij niks aangepast. Ik zal wel gaan voor een goede band en niet voor een Nankang. Ik ben zelf zeer tevreden over de Vredestein Ultrac Sessanta.
Dit zijn in 20" de ideale maten. Het ligt er een beetje aan hoeveel je wil verlagen. Ik had zelf een extra low versie en had de kuipen licht aangepast. Verlengsnoer heeft nu mijn oude wielen en die heeft volgens mij niks aangepast. Ik zal wel gaan voor een goede band en niet voor een Nankang. Ik ben zelf zeer tevreden over de Vredestein Ultrac Sessanta.
Thx..
Ik ga over 2 weken wss eerst velgen erop gooien en dan kijken hoeveel ik evt ga verlagen..
Ik schat wel rond 30mm rondom..
Ik kreeg advies om kumho banden te monteren..
Niet duur en kwalitatief zeer geschikt hoor ik..
Ik ga over 2 weken wss eerst velgen erop gooien en dan kijken hoeveel ik evt ga verlagen..
Ik schat wel rond 30mm rondom..
Ik kreeg advies om kumho banden te monteren..
Niet duur en kwalitatief zeer geschikt hoor ik..
Greetz Aron