Pagina 43 van 52
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 21 okt 2015, 12:35
door ominous
NielsGTI-Edition schreef:ominous schreef:
Denk dat de kosten voor verdere tuning ook niet echt opwegen tegen de extra pk's dan

En daarbij, zie het maar is kwijt te kunnen op je FWD.
Denk dat 350+ alleen leuk is bij een R of S
Valt best mee. Ik rijd met 380pk en 485Nm op de voorwielen. Als het zonnetje schijnt en het asfalt is enigszins opwarmt doen de Michelin Pilot SuperSport's goed hun werk en heb ik voor 80% grip in de 2e versnelling. Ik had dit ook niet verwacht en stond wel even te kijken toen ik het merkte.. En anders gewoon wat minder gas geven

Heb je niet ergens tijd het weekend dat ik is rondje met je mee kan rijden

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 21 okt 2015, 12:39
door NielsED30
De auto staat nu geschorst en onder een zeiltje binnen.. Volgend jaar mag het wel hoor

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 21 okt 2015, 13:40
door R32Amsterdam
ominous schreef:NielsGTI-Edition schreef:ominous schreef:
Denk dat de kosten voor verdere tuning ook niet echt opwegen tegen de extra pk's dan

En daarbij, zie het maar is kwijt te kunnen op je FWD.
Denk dat 350+ alleen leuk is bij een R of S
Valt best mee. Ik rijd met 380pk en 485Nm op de voorwielen. Als het zonnetje schijnt en het asfalt is enigszins opwarmt doen de Michelin Pilot SuperSport's goed hun werk en heb ik voor 80% grip in de 2e versnelling. Ik had dit ook niet verwacht en stond wel even te kijken toen ik het merkte.. En anders gewoon wat minder gas geven

Heb je niet ergens tijd het weekend dat ik is rondje met je mee kan rijden

Als m'n wagen ready is, gaan we even touren

schakelen we m'n 4x4 uit

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 21 okt 2015, 13:43
door ominous
hahah dat sowieso

wanneer krijg je hem binnen denk je?
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 21 okt 2015, 14:58
door R32Amsterdam
ominous schreef:hahah dat sowieso

wanneer krijg je hem binnen denk je?
Komt uit uk vandaag verzonden, hoop op zaterdag, anders pas dinsdag!
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 20 dec 2015, 18:23
door MK5GTI
Hier mijn uitdraai:
218pk & 323nm origineel
268pk & 384nm Stage 1
2.0TFSI BWA
Inlaatkleppen gereinigd HBT
Forge dumpvalve spacer
RON98 + 10% ethanol.
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 23 jan 2016, 22:03
door kaptino
Golf 7 Gti performance: k&n typhoon intake, 3" turboback uitlaat, aral 102.
DVX: 338,2 PK 464 NM

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 25 jan 2016, 13:09
door bluetiger
Mooi man! Rijdt als een dolle vindt ik

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 25 jan 2016, 15:24
door Davy@DVX
kaptino schreef:Golf 7 Gti performance: k&n typhoon intake, 3" turboback uitlaat, aral 102.
DVX: 338,2 PK 464 NM

Ik meen me te herinneren, dat je zei dat hier 95oct in was, of ben ik mis ?
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 25 jan 2016, 16:57
door kaptino
Klopt wat je zegt, helaas was ik er niet zelf bij en m'n maat dacht dat er 95 in zat maar het was 102.
Rijd goed en ben er blij mee bedankt!

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 25 jan 2016, 19:50
door ferry
Zit er dan niet een tuning op voor ongelood 95.
Of kan de tuner(dvx) zien aan de vooronsteking en andere waarden dat er wel goede brandstof in zit. Misschien heeft dvx er een antwoord op? Is er een negatief effect geweest door niet de goede brandstof door te geven.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het wel een belangrijk iets is om aan te geven voor de tuning.
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 25 jan 2016, 22:05
door Tino
Mooie waarde bijna het zelfde als de JD GTI PP van bluetiger

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 26 jan 2016, 08:14
door Davy@DVX
ferry schreef:Zit er dan niet een tuning op voor ongelood 95.
Of kan de tuner(dvx) zien aan de vooronsteking en andere waarden dat er wel goede brandstof in zit. Misschien heeft dvx er een antwoord op? Is er een negatief effect geweest door niet de goede brandstof door te geven.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het wel een belangrijk iets is om aan te geven voor de tuning.
Het heeft zeker geen negatief effect gehad omdat er altijd voldoende logs genomen worden van ontsteking, lambda, turbodruk, egt, etc ... tijdens het afstellen. Er is dan ook vastgesteld door te loggen dat de ontsteking niet zo hoog kon dan bij andere auto's.
Dat is het voordeel van bij iemand te gaan die altijd op maat tuned.
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 26 jan 2016, 08:24
door Race Eend
ferry schreef:Zit er dan niet een tuning op voor ongelood 95.
Of kan de tuner(dvx) zien aan de vooronsteking en andere waarden dat er wel goede brandstof in zit. Misschien heeft dvx er een antwoord op? Is er een negatief effect geweest door niet de goede brandstof door te geven.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het wel een belangrijk iets is om aan te geven voor de tuning.
Dat is zeker belangrijk om toe te voegen.
Als jij als tuner denkt dat hij op RON95 staat en je ziet dat de ontsteking 4-5 graden gaat terug regelen, dan weet je als tuner dat er niets aan de hand is (slechter dan 95 kun je niet krijgen, dus dat is veilig). Tankt iemand RON98 of hoger dan zal de motor niets meer weg regelen.
Als er dan blijkt dat er 102 in zat en dat de klant dit lang niet altijd tankt, en hij zou op 102 al 4-5 graden wegregelen (bv omdat de katalysator te klein is of dat de inlaat te vervuild is), dan gaat hij bij RON95 echt 10-12 graden wegregelen en dan kan het wel eens gevaarlijk worden.
Dat zal in dit geval niet zo zijn gebeurd, men zal dit wel goed gecontroleerd hebben (pingelregeling was mogelijk nog geheel inactief). Maar in algemene zin is het belangrijk om je tuner te melden wat je op dat moment getankt hebt, zodat je als tuner ook goed in kan schatten hoe de auto ervoor staat (en welke adviezen je moet geven, bv laat je motor reinigen, of vervang je slechte sportkat door een goede....).
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 26 jan 2016, 08:39
door ferry
Race Eend schreef:ferry schreef:Zit er dan niet een tuning op voor ongelood 95.
Of kan de tuner(dvx) zien aan de vooronsteking en andere waarden dat er wel goede brandstof in zit. Misschien heeft dvx er een antwoord op? Is er een negatief effect geweest door niet de goede brandstof door te geven.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het wel een belangrijk iets is om aan te geven voor de tuning.
Dat is zeker belangrijk om toe te voegen.
Als jij als tuner denkt dat hij op RON95 staat en je ziet dat de ontsteking 4-5 graden gaat terug regelen, dan weet je als tuner dat er niets aan de hand is (slechter dan 95 kun je niet krijgen, dus dat is veilig). Tankt iemand RON98 of hoger dan zal de motor niets meer weg regelen.
Als er dan blijkt dat er 102 in zat en dat de klant dit lang niet altijd tankt, en hij zou op 102 al 4-5 graden wegregelen (bv omdat de katalysator te klein is of dat de inlaat te vervuild is), dan gaat hij bij RON95 echt 10-12 graden wegregelen en dan kan het wel eens gevaarlijk worden.
Dat zal in dit geval niet zo zijn gebeurd, men zal dit wel goed gecontroleerd hebben (pingelregeling was mogelijk nog geheel inactief). Maar in algemene zin is het belangrijk om je tuner te melden wat je op dat moment getankt hebt, zodat je als tuner ook goed in kan schatten hoe de auto ervoor staat (en welke adviezen je moet geven, bv laat je motor reinigen, of vervang je slechte sportkat door een goede....).
Duidelijk!
Maar bij dit verhaal zal het geen negatief effect hebben gehad voor de tuning? Of het vermogen dat er gehaald is.
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 26 jan 2016, 12:10
door Davy@DVX
ferry schreef:Race Eend schreef:ferry schreef:Zit er dan niet een tuning op voor ongelood 95.
Of kan de tuner(dvx) zien aan de vooronsteking en andere waarden dat er wel goede brandstof in zit. Misschien heeft dvx er een antwoord op? Is er een negatief effect geweest door niet de goede brandstof door te geven.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het wel een belangrijk iets is om aan te geven voor de tuning.
Dat is zeker belangrijk om toe te voegen.
Als jij als tuner denkt dat hij op RON95 staat en je ziet dat de ontsteking 4-5 graden gaat terug regelen, dan weet je als tuner dat er niets aan de hand is (slechter dan 95 kun je niet krijgen, dus dat is veilig). Tankt iemand RON98 of hoger dan zal de motor niets meer weg regelen.
Als er dan blijkt dat er 102 in zat en dat de klant dit lang niet altijd tankt, en hij zou op 102 al 4-5 graden wegregelen (bv omdat de katalysator te klein is of dat de inlaat te vervuild is), dan gaat hij bij RON95 echt 10-12 graden wegregelen en dan kan het wel eens gevaarlijk worden.
Dat zal in dit geval niet zo zijn gebeurd, men zal dit wel goed gecontroleerd hebben (pingelregeling was mogelijk nog geheel inactief). Maar in algemene zin is het belangrijk om je tuner te melden wat je op dat moment getankt hebt, zodat je als tuner ook goed in kan schatten hoe de auto ervoor staat (en welke adviezen je moet geven, bv laat je motor reinigen, of vervang je slechte sportkat door een goede....).
Duidelijk!
Maar bij dit verhaal zal het geen negatief effect hebben gehad voor de tuning? Of het vermogen dat er gehaald is.
Pingelregeling is volledig actief, je kan eigenlijk nooit echt 100% inschatten wat die auto van ontsteking kan draaien op andere benzine, er is altijd een hoeveelheid giswerk bij (en vooral ervaring). Als ik naar de logs kijk dan regelt die auto maximaal 1.5-2° onsteking weg.
Het heeft zeker geen negatief effect gehad op de tuning, ik doe ze bijna dagelijks dus ik weet ook hoeveel ontsteking dergelijke auto met zo'een setup kan hebben.
Er is het maximale betrouwbare uit deze motor gehaald, met de benzine die er toen in zat en de hardware die er toen op zat. Dus als die auto getuned geweest is met 102oct in de tank, dan adviseer ik om toch met 102oct te blijven rijden. Wil de klant dit echt niet, dan kan ik zonder problemen een paar graadjes ontsteking minder gaan, maar dan moet uiteraard de ecu herschreven worden.
Ik persoonlijk twijfel er een beetje aan of er 102oct in zat... misschien niet echt hele goeie 102oct geweest, of misschien zat er nog heel veel 95oct in de tank, want goeie 102oct dat merk je gewoon enorm.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 26 jan 2016, 13:02
door kaptino
Ik heb de auto in Duitsland bij de aral volgegooid met 102, er zat toen nog een reserve (de rode lijntjes) met bp95 in. Normaal in nl tank ik als de auto getuned is 95 of 98 (ligt eraan waar ik ben) en doe ik daar 10-15% bio ethanol bij. En als ik in Duitsland ben altijd 102 alleen helaas woon ik niet dicht bij de grens. Het zal een enkele keer gebeuren dat ik op 95 of 98 zal rijden zonder bio ethanol. Dit heb ik ook altijd zo gedaan bij m'n Gti 6 die door jd stage 2 gechipt was op bp98 met 10% bio ethanol en ik heb hier nooit problemen mee ondervonden auto reed altijd perfect. Dus ik ging er vanuit dat dit gewoon goed was zo en als ik het zo van Davy hoor dat de benzine ws toch geen 102oct gehalte had op dat moment zal ik toch altijd goed zitten met de bio erbij denk ik? Want dit zal ook rond de 100oct zitten. Wel weer wat geleerd over de tuning:) ik baal echt dat ik er niet zelf bij was.
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 26 jan 2016, 15:11
door kaptino
Heb net nog even contact gehad met dvx, de 19e gaat de auto opnieuw de bank op dit keer met bp98 + bio ethanol verder zal de k&n nog nagekeken en gereinigd worden. Uiteraard post ik de nieuwe resultaten hier.
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 26 jan 2016, 17:49
door geert@dvx
Hej, zoals vermeld is de tuning op maat gebeurd met logs, dus hoef je je geen zorgen te maken.
Tot de 19de!
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 26 jan 2016, 21:50
door Tino
Blij dat ik bij de grens woon altijd het beste tank
Want als je hem laat afstellen op 102 voor het max en dit er dan niet in gooit lijkt me niet echt lekker voor de afstelling als ik race eend begrijp

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 26 jan 2016, 23:21
door Race Eend
Als je normaliter 102 tankt, kun je wel 98 tanken en ook wel 95, maar zeker op 95 moet je dan gewoon een beetje rustig aan doen.
Bij het normale verkeer maakt het niets uit. Gewoon niet vol gaan trappen als je niet de juiste brandstof getankt hebt.
Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 21 feb 2016, 13:34
door kaptino
Bij deze het nieuwe resultaat: Golf 7 gti perf. K&N typhoon intake (schoongemaakt en opnieuw geolied) 3" turboback uitlaat, BP 98+15% bio ethanol.
10PK en 18NM meer, rijd heerlijk en ben er zeer tevreden mee

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 21 feb 2016, 15:55
door tommy
mooi

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 22 feb 2016, 13:21
door bluetiger
kaptino schreef:Bij deze het nieuwe resultaat: Golf 7 gti perf. K&N typhoon intake (schoongemaakt en opnieuw geolied) 3" turboback uitlaat, BP 98+15% bio ethanol.
10PK en 18NM meer, rijd heerlijk en ben er zeer tevreden mee
Mooi man! Ben nu wel ingehaald

al scheelt het maar 8pk. Ik rij op BP98 zonder extra bio.
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Geplaatst: 22 feb 2016, 14:38
door kaptino
Ja net ingehaald, maar dan doet die van jou op bio ws hetzelfde miss nog iets meer. Rijd wel heerlijk
