Staffpride | P15 EM Services K04 ombouw |P16 HGP Koppeling

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
ErikGTI

Re: Staffpride's MKVI GTI * fresh pictures pg 7 :)*

Bericht door ErikGTI »

staffpride schreef:
ErikGTI schreef:Ik vind die koplampen oneindig veel mooier dan die halogeens van mijn vorige....gelukkig krijg ik ze nu eindelijk ook...mooie plaatjes 8-)

Btw heeft iemand al eens die achter reflectoren donker gefolied...lijkt me ook wel mooi op donkere autos :)
Heb daar idd ook al eens aan gedacht.
Als je een goed adresje/link hebt wil ik het wel even kopen en proberen ;)
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

Mooie foto's Erwin, hij staat er weer stralend bij. :D
Afbeelding
xavier gti
Type auto: golf 6 gti dsg

Bericht door xavier gti »

hoi erwin ,

kan zo een eibach kit alleen maar aanraden .....
gr
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Eindelijk! :roll:

De 100 cells downpijp is binnengekomen bij xt motorsport.

Als het goed is komt hij er dinsdag onder, ben benieuwd of het het gewenste resultaat gaat geven. :?

keep you posted................
MVG EMServices

Afbeelding
Crokko

Bericht door Crokko »

Lang gewacht stil gezwegen........
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Idd, aan het geduld heeft het niet gelegen dacht ik zo.
We zijn bijna 3 maanden verder.....
MVG EMServices

Afbeelding
Girlzdad
Type auto: Trabant

Bericht door Girlzdad »

staffpride schreef:Idd, aan het geduld heeft het niet gelegen dacht ik zo.
We zijn bijna 3 maanden verder.....
Dat heeft wel lang geduurd idd.
Maar nu het er is "Lekkah" :)
xavier gti

komt goed , we zijn benieuwd !
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Ben benieuwd Erwin! hoop dat het voorbij is!

Kan je eindelijk zonder oordopjes in je auto zitten :mrgreen:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
xavier gti

en al nieuws ???
staffpride
Contacteer:

Ja heb nieuws :roll: ,

Komt er op neer dat ze bij xt de pijp nu weer niet hebben :evil:

Hoop tegenstrijdig gelul krijg ik allemaal vanuit xt.

Maar ben volop bezig om het op de juiste manier voor elkaar te krijgen. :evil:

binnenkort meer nieuws!
MVG EMServices

Afbeelding
ErikGTI

Bericht door ErikGTI »

Erwin, je moet maar zo denken...de moeilijkste bevallingen geven de mooiste babies...... ;)

Qua maanden wachten zou het wel eens kunnen gaan kloppen... :(
staffpride
Contacteer:

ErikGTI schreef:Erwin, je moet maar zo denken...de moeilijkste bevallingen geven de mooiste babies...... ;)

Qua maanden wachten zou het wel eens kunnen gaan kloppen... :(
Hoop het niet qua maanden. dan zit ik pas op de helft nu :shock:

Maar ga er vanuit dat het goed komt ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Crokko

Bericht door Crokko »

staffpride schreef:Ja heb nieuws :roll: ,

Komt er op neer dat ze bij xt de pijp nu weer niet hebben :evil:

Hoop tegenstrijdig gelul krijg ik allemaal vanuit xt.

Maar ben volop bezig om het op de juiste manier voor elkaar te krijgen. :evil:

binnenkort meer nieuws!
WTH?! :o

Hoe verklaren ze dat dan?
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Dat vroeg ik dus ook heel vriendelijk :evil: (toen hij eindelijk op dringend verzoek zelf aan de telefoon kwam) aan hem, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.

Hij zou nu pas weer eind van de maand geproduceerd worden volgens hem.............. Maar na vriendelijk vragen :roll: wordt hij in 1x weer gelijk geproduceerd en is hij er na het weekend

Krijg elke keer wat anders te horen bij XT, niet mijn type zaak waar ik graag kom pfffffffffff
MVG EMServices

Afbeelding
xavier gti

wat een gez**k , dat maakt dat ze er geen op stock hebben bij milltek zelf ?
en btw u heeft toch de uitlaat bij jd gekocht niet ,
snap niet wat xt daar mee te maken heeft , of zie ik dat verkeerd ?
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

XT is importeur voor Milltek in NL samen met Van der Velden/Tuningparts. Vandaar het linkje JD en XT.
Hoor de laatste tijd vaker vreemde verhalen over XT. Is volgens mij in basis een goede zaak. Alleen handelen ze het niet altijd meteen goed af, zonde.
staffpride
Contacteer:

Klopt wat Rene zegt, alleen van dat goede weet ik niet zo. Had nog geen ervaring met XT.

Maar hij heeft op mij iig geen goede indruk achtergelaten op deze manier

Het is dat het een garantiegeval is, zou er zelf echt never nooit meer heengaan om wat te kopen met zijn blabla verhalen.

Ben in de tijd dat ik auto rij al bij verschillende tuners geweest (JD, Kronenburg, en wat kleinere) maar zo'n ##@!! heb ik nog nooit meegemaakt :roll:
MVG EMServices

Afbeelding
Renekesgti
Contacteer:

@Staffpride, ik neem aan dat JD contact opneemt met XT om verhaal te halen? Wellicht kunnen zij een potje breken.
Nou ja wat een zeurverhaal. Is de resonantie niet inmiddels weg, of ben je er al aan gewend?
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Om even op het resonatie verhaal in te haken.

Je kan beter aan Staffpride vragen of zn trommel vliezen ondertussen nog niet gescheurd zijn. En nee ik overdrijf niet. Zeker als je bekijkt wat Milltek zelf over dit systeem zegt. zelf rij met een Milltek systeem zonder midden demper en die resoneert nog geen eens zo erg zoals het systeem dat staffpride heeft.

Heb er zelf namelijk ook even een stukje in gereden. Er is wel mee te rijden maar je moet niet vragen hoe.
xavier gti

zou het niet kunnen dat die ergens gewoon te veel "gespannen" zit , en daardoor deze trillingen optreden ,
heeft u dit al eens laten na kijken door de plaatser, jd dus ....
ik heb dit vroeger nog gehad met een voll remus , (zonder kat) , en dit lag aan een "slechte plaatsing "ervan ,
en kunnen zij geen druk uitoefenen bij de invoerder , mocht dit niet kunnen verholpen worden ?
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Even een opsomming van de feiten:

- JD monteert complete uitlaat systeem race voor deze golf. 200 celler 3" downpipe met 3 inch race systeem. Eerst de downpipe en 2 weken later is de catback geinstalleerd, waarna het irritante geluid is ontstaan. (systeem is inmiddels door zowel XT motorsport als Seat van der Velden na gekeken en is goed gemonteerd, geen spanning).
In eerste instantie was het geluid niet opgevallen als je gewoon even een testrit maakt, maar blijkbaar wel als je lang op de snelweg rijdt bij bepaalde toerentallen.

- XT motorsport is de milltek verdeler die dicht in de buurt ligt voor Staffpride, dus laat daar even luisteren naar de irritante dreun/brom etc. XT MS constateert het en geeft aan dat ze het op willen lossen uit service. XTMS heeft contact met Milltek Engeland en die geven aan dat het te maken heeft met de 200 cells kat ipv 100cells kat (van der Velden en JD twijfelen hier sterk aan, maar goed). XTmotorsport zegt toe deze 100cells downpipe uitlaat in bestelling te zetten en deze wel even te monteren voor straffpride als het systeem binnen is. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en is het systeem nog altijd niet bij XTmotorsport geleverd. Waarom dit zo lang moet duren is nu vooral de discussie (persoonlijk begrijp ik daar ook helemaal niets van, zo exotisch moet dat toch niet zijn, 3 weken max zou je zeggen).

- staffpride is het wachten inmiddels beu (en de vreemde redenen van XT MS en Milltek, elke keer waarom het systeem maar niet binnen komt), en terecht.
In overleg met JD heeft staffpride besloten om het via van der Velden even te laten lopen, zodat er niet weer 350km naar Lochem gereden hoeft te worden voor het monteren van een 100 cells downpipe.

Het is dus niet dat JD zijn handen er vanaf trekt oid, zeker niet (er is inmiddels zeer veel contact geweest her en der), maar het is gemakkelijker voor staffpride/erwin om het even te laten monteren om de hoek dan aan de andere kant van het land.

Ik hoop dat de andere downpipe helpt, maar ik verwacht (lees: ben bang) het niet, ik/wij denken dat het in de midden/einddemper zit (productiefout oid).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Netjes geformuleerd Mark. Duidelijke uitleg. Ik heb Erwin van de week nog even opgebeld om te vragen hoe het bij VDV was gegaan. ziet er naar uit dat er nu eindelijk een beetje schot in de zaak komt :) gelukkig maar.

zoals je zelf al zegt. Vreemd dat XT zo handelt. Vind het een slechte zaak om zo met klanten om te gaan. het belangrijkste is dat het netjes word gefixt.

Ik ben benieuwd wat de 100 celler gaat opleveren voor onze beste vriend :)
Renekesgti
Contacteer:

Het lijkt me ook onwerkelijk dat het aan de 200 cellen cat ligt. Er rijden genoeg (hier ook een aantal op het forum) met dezelfde config rond zonder problemen.
staffpride
Contacteer:

Renekesgti schreef:@Staffpride, ik neem aan dat JD contact opneemt met XT om verhaal te halen? Wellicht kunnen zij een potje breken.
Nou ja wat een zeurverhaal. Is de resonantie niet inmiddels weg, of ben je er al aan gewend?
Ik heb deze week al een aantal x contact met Mark gehad, en we hebben in goed overleg
besproken hoe we het nu verder afhandelen.

Heb al een "goed" (lees ##@*!!) gesprek gehad met XT.

Komt er op neer dat je eerst moet gaan dreigen en dat meneer dan wel stappen onderneemt
Maandag morgen stuurt hij nog een mail dat de dp eind deze maand pas geproduceerd wordt (na eerst half september), en volgens vd Velden liggen ze bij Milltek gewoon op voorraad.

Na dat verteld te hebben tegen meneer XT, ging hij even bellen met Milltek, (want hij wilde het nummer van de contactpersoon bij milltek niet aan mij geven :roll: ) nu word hij wel in 1 keer gelijk voor me gemaakt en opgestuurd :roll:
Dus na dit weekend moet hij er zijn (alweer :? ).

Hoop dat hij zich nu wel aan zijn beloftes houd en dat die pijp er dan ligt, zodat we kunnen beginnen om een probleem op te lossen.

Resonantie is alleen maar erger geworden na het inbranden van de uitlaat, wennen zal je er nooit aan doen.
Iedereen die met me meerijd valt het gelijk op.

Rij al 20 jaar auto (ben begonnen op mijn 16e :lol: ) en heb nooit anders gehad als gtitjes en tussendoor een corrado vr6 (en wat auto's van de zaak). Heb op al mijn auto's altijd een compleet uitlaatsysteem gemonteerd gehad met hetzij chiptuning, aangepaste K-jetronic, andere nokkenassen, andere koppelingen, afgedraaid vliegwiel, open luchtfilters, spaghetti spruitstukken, enz.

Maar nooit heb ik zo'n irritant geluid gehad uit een uitlaat als dat ik nu heb. Herrie maakt ie niet, begrijp me niet verkeerd, maar echt zo'n fucking irritante brom bij bepaalde toerengebieden, (tussen 1500 en 2000 rpm en vanaf 2800 tot 4000 tpm) dat je als je een stuk bent wezen rijden een serieuze piep in je oren hebt. Heel mijn wagen trilt er van.

Kom je boven de 4000 tpm dan is het weg. Je hoort de uitlaat nog wel, maar niet die irritante brom.

Als je even zou rijden denk je valt wel mee, maar het gaat na een tijd doordreunen in je oren (niet fijn!!!).

Ik merk het gewoon als ik flink stuk heb doorgereden, dan heb ik 's avonds last van mijn oren.

En om nu heel de tijd boven de 4000 tpm te rijden (zit ik in zijn 6 toch al op de 180), is niet goed voor de bankrekening.

Heb ondertussen ook al met diverse forumleden met een miltek meegereden (Kloux non res, jimmy non res, ronnyR res oa), maar geen van alle heeft wat ik heb.

Ik heb in mijn eerst mail naar JD en ook XT al aangegeven dat ik aan een fabricagefout zat te denken, maar volgen Milltek ligt het aan de downpijp omdat het systeem daar op ontwikkeld is. Een kat meer of minder kan idd wat met je geluid doen (tegendruk/golven) maar die paar cellen minder twijfel ik ook aan.
Maar we hebben dus besloten om het advies van milltek op te volgen en dan zien we wel verder.

Het enigste wat ik hoop is dat het nu niet weer maanden gaat duren, want heb er een beetje genoeg van.(kost me mijn oren)

Als het een eindeloos verhaal dreigt te worden dan neemt milltek de hele handel maar terug, want dan leveren ze geen product waar ze mee adverteren en heb geen zin om nog langer zo door te rijden. Wil nu wel weer eens gaan genieten van het rijden.

Volgens Milltek website: No cabin drone bij het 3" racesysteem

En dit als slogan 'Performance to blow your mind, not your ears!'

We wachten weer geduldig dit weekend af en hoop dat XT zijn beloftes waar maakt en dat er woensdag een dp klaar ligt.

Nogmaals weer geduld dus.........
Laatst gewijzigd door staffpride op 18 okt 2012, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Projecten”