Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Josmk7
Berichten: 74 Lid geworden op: 09 sep 2018, 08:54
Type auto: Golf mk7 gti
Locatie: België
Bericht
door Josmk7 » 10 sep 2018, 17:12
Stage I bij DVX
2017 mk7.5 met DSG
VWR600 elbow, inlet en intake
Uitlaat en downpipe OEM en standaard
Update:
Stage II DVX
Milltek open downpipe en catback met dempers
Laatst gewijzigd door
Josmk7 op 19 okt 2018, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Warhoofd
Berichten: 147 Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI
Bericht
door Warhoofd » 24 sep 2018, 12:04
Afgelopen Zaterdag bij de heren van JD geweest. Zeer tevreden met het resultaat, nogmaals bedankt!
Specs:
GTI 6 2009, handbak
Full 3 inch race milltek exhaust (resonated)
Carbon airbox + pipercross filter
GFB DV+ divertervalve
JD stage2 software
312 pk & 460 NM by JD Engineering
kurtje
Berichten: 323 Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België
Bericht
door kurtje » 31 okt 2018, 10:33
Stock Golf 7.5R met 6000km op de teller.
Vermogen is enkel gemeten aan de wielen bij Pure Turbos
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
sebasss2
Berichten: 163 Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen
Bericht
door sebasss2 » 31 okt 2018, 11:33
Kom je 20 pk te kort?
Maarten
Berichten: 1053 Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016
Bericht
door Maarten » 31 okt 2018, 11:51
sebasss2 schreef: Kom je 20 pk te kort?
Wiel pk is iets anders he... nette waardes zo hoor!
Serviced by EMServices .
kurtje
Berichten: 323 Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België
Bericht
door kurtje » 31 okt 2018, 12:44
Inderdaad het aandrijfverlies moet daar nog bijgeteld worden, bij een 4wd is dat tussen de 10 en 15% schat ik...
Komt dus inderdaad mooi boven het opgegeven vermogen van VW
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
sebasss2
Berichten: 163 Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen
Bericht
door sebasss2 » 31 okt 2018, 15:13
Maarten schreef: ↑ 31 okt 2018, 11:51
sebasss2 schreef: Kom je 20 pk te kort?
Wiel pk is iets anders he... nette waardes zo hoor!
Ahh zo, niet gezien.
Prima resultaat dan!
Zluytr
Berichten: 354 Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI
Bericht
door Zluytr » 31 okt 2018, 16:20
Meten ze bij een rollerbank niet altijd de wiel PK’s dan?
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey
Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Vissa
Berichten: 918 Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Locatie: Hellevoetsluis
Bericht
door Vissa » 31 okt 2018, 17:52
Zluytr schreef: ↑ 31 okt 2018, 16:20
Meten ze bij een rollerbank niet altijd de wiel PK’s dan?
Meeste banken geven allemaal de pk's op de krukas, JD, DVX, BR, VAGT, TVS, noem maar op. Fabrieksaf vermogen is ook altijd op de as.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
JeroenGTIed35
Berichten: 487 Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35
Bericht
door JeroenGTIed35 » 31 okt 2018, 18:15
Vissa schreef: Zluytr schreef: ↑ 31 okt 2018, 16:20
Meten ze bij een rollerbank niet altijd de wiel PK’s dan?
Meeste banken geven allemaal de pk's op de krukas, JD, DVX, BR, VAGT, TVS, noem maar op. Fabrieksaf vermogen is ook altijd op de as.
Bank van jd en vag geven ook de pk’s op de wielen. Staan ook altijd in de grafiek.
Maar men meld inderdaad altijd het motorvermogen dus aan de krukas
Maar ik zou nog wel eens willen weten hoe men het vermogen aan de as bepaald. Meen met een verliesmeting maar hoe dat precies werkt weet ik niet
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zluytr
Berichten: 354 Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI
Bericht
door Zluytr » 31 okt 2018, 18:51
Ok interessant. Dat is dus de rode en blauwe lijn.
Ben ook erg benieuwd hoe ze het vermogen op de krukas meten
Maar dan zal ook wel een groot deel van de verschillen tussen bepaalde tuners/ banken kunnen verklaren.
Op de wielen is toch waar je de pk’s wil hebben
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey
Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Demon
Berichten: 306 Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie
Bericht
door Demon » 31 okt 2018, 19:53
@Zluytr
Jij slaat de nagel op zijn kop.
JeroenGTIed35
Berichten: 487 Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35
Bericht
door JeroenGTIed35 » 31 okt 2018, 21:31
Zluytr schreef: Ok interessant. Dat is dus de rode en blauwe lijn.
Ben ook erg benieuwd hoe ze het vermogen op de krukas meten
Maar dan zal ook wel een groot deel van de verschillen tussen bepaalde tuners/ banken kunnen verklaren.
Op de wielen is toch waar je de pk’s wil hebben
vaak als volgt aangegeven
DINEng is motorvermogen aan de krukas
DINwhp is vermogen afgegeven door het wiel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kurtje
Berichten: 323 Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België
Bericht
door kurtje » 01 nov 2018, 11:33
Inderdaad beter zou gewoon zijn alle vermogen aan de wielen, dan haal je een heel deel van de discussies volgens mij uit de testen
Het vermogen aan de krukas wordt inderdaad ofwel door een verliespercentage ingegeven of gemeten door de verliesmeting met de bank (auto neutraal laten nalopen als ik me niet vergis)
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
BASK04
Berichten: 434 Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39
Bericht
door BASK04 » 19 dec 2018, 19:20
Specs:
7R
VWR 600 Intake
Loba Lo462
Loba CNC Intake Elbow
Forge Intake Hose
Wagner Competition Intercooler
VWR mufler turbo delete pipe
JM Downpipe 200 cell cat
JD Stage 3+ Software
JD DSG Stage 3 Software
kurtje
Berichten: 323 Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België
Bericht
door kurtje » 22 dec 2018, 09:51
Stage 1
DQ381 remap
door DVX Performance
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
BASK04
Berichten: 434 Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39
Bericht
door BASK04 » 27 dec 2018, 10:32
Keurig vermogen kurtje
O2RS
Berichten: 446 Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant
Bericht
door O2RS » 27 dec 2018, 13:22
Zo dat geeft flink vermogen zo'n Loba, zal wel lekker afgaan Bas!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
BASK04
Berichten: 434 Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39
Bericht
door BASK04 » 30 dec 2018, 00:23
Helaas vond de koppeling het niet zo leuk van 4 naar 5
Dus gisteren een Oettinger DSG performance clutch erin.
Daarna heeft mark de definitieve software terug gezet.
Heb 2 weekjes met een geknepen programma gereden.
Nu maakt hij redelijke stappen.....
O2RS
Berichten: 446 Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant
Bericht
door O2RS » 30 dec 2018, 12:20
Hahaha "redelijke stappen" zal wel rond de 8 seconden (vbox) 100-200 halen nu niet?
Wel jammer van de koppeling, je ziet dat ze bij stage 2 ook vaak al ruim 500nm halen. Wellicht heb je net pech met een iets minder OEM exemplaar, en deze temperaturen zijn natuurlijk ook goed voor flink wat extra koppel.
Hoe voelt de Oettinger aan qua koppelen? Redelijk Stock?
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
BASK04
Berichten: 434 Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39
Bericht
door BASK04 » 01 jan 2019, 12:31
Ik heb nog nooit gemeten,
Ook de ED30 385 pk niet.
Wil ik wel graag een x doen.
Binnenkort maar eens afspreken met Arne ook.
En ja de koppeling voelt gewoon stock.
O2RS
Berichten: 446 Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant
Bericht
door O2RS » 01 jan 2019, 13:19
Ik doe wel sprintje tegen de RS4 van Arne dan
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
IBAces
Berichten: 43 Lid geworden op: 02 aug 2018, 23:29
Type auto: Golf 7 R
Bericht
door IBAces » 01 apr 2019, 21:05
2 weken geleden bij JD geweest (vergeten testbank te reserveren), vandaag op de testbank bij Quattra tuning
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
surfroy01
Berichten: 401 Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP
Bericht
door surfroy01 » 04 apr 2019, 07:57
Stage 1 bij Beek auto racing GTI 7 Performance. Enige modificaties; grotere lucht inlaat bocht turbo en cut out valve uitlaat.
Van 350 -> 487 NM, 230 -> 311 PK. De DSG is mee getuned en het geheel gaat als een raket er vandoor vanaf 2500 rpm pakt het koppel al op en dan trekken de PK's het geheel door tot 5500 rpm. Ook zijn er fraaie burbles wanneer je van het gas af gaat >3000 rpm.
https://youtu.be/PnsEW4LzwJw
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ;
Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun;
BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten