Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door wehoo »

tonnie024 schreef:@wehoo

Ik heb hier nog een GTI staan waar je je uit op mag leven ;)
Ziet der zeer netjes uit

@vandaag de vrouw heeft de wielen even een nieuwe rand gegeven (stoeprand ;) )
Op het Volksforum was er iemand die het idee had om zijn hele auto in de Hammerite te zetten. Gaat de roest tegen, was zijn argument. Tja... als je dat wilt, ben ik benieuwd naar het resultaat. Maar ben zelf tot nu toe tevreden over het resultaat. Aanbrengen met een kwast is een fluitje van een cent; niets afplakken, drupt niet als je het voorzichtig doet en is binnen 2 uur zo droog dat de wielen er weer op kunnen. Daarna nog een nacht + ochtend laten uitharden.

Helaas zijn er geen wegen zonder stoepranden. Alleen in België schijnen er veel te zijn. ;) 8-) :lol:
(ik hoop dat de schade aan de velgen meevalt, de stoeprand is hard genoeg en kan er wel tegen)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Dirk »

jeffreyvdt schreef:
Dirk schreef: Hoi Jeffrey

Ik wilde graag 1 organiseren bij Riwax, dus dan moeten we even kijken wanneer je wat wil doen zodat we elkaar niet in de weg zitten.

groetjes Dirk
Riwax is dat een poets bedrijf bij jou in de buurt.
De mijne heeft nog geen vaste datum ik zit nog rond de tafel met het bedrijf voor hoe en wat.
Ik hoor het wel.
Is een Poetsmerk ala meguiars. Ze zitten voornamelijk in de boten branche en ook veel poetsbedrijven en zijn bezig ook voor de consumenten producten neer te zetten. Ik heb daar ooit een poetsclinic gehad met de poloclub (geheel gratis) en ik was gelijk verkocht aan het merk voor bepaalde producten. Toen ook producten kunnen kopen met korting en ze beginnen nu op te raken. Producten vind ik echt heel fijntjes werken en zijn zeker niet duur. Heb het dan ook met de vertegenwoordiger gehad en die zij spreek maar wat af! dus daarom wilde ik dat graag doen. Ze zitten in Kampen en is helaas voor mij niet in de buurt, maar ik vond het zeker de moeite waard. Heb ook nog geen datums af gesproken dus kan alle kanten nog uit! maar niet dat wij 2 poets gebeuren snel achter elkaar zetten!
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

wehoo schreef:
tonnie024 schreef:@wehoo

Ik heb hier nog een GTI staan waar je je uit op mag leven ;)
Ziet der zeer netjes uit

@vandaag de vrouw heeft de wielen even een nieuwe rand gegeven (stoeprand ;) )
Op het Volksforum was er iemand die het idee had om zijn hele auto in de Hammerite te zetten. Gaat de roest tegen, was zijn argument. Tja... als je dat wilt, ben ik benieuwd naar het resultaat. Maar ben zelf tot nu toe tevreden over het resultaat. Aanbrengen met een kwast is een fluitje van een cent; niets afplakken, drupt niet als je het voorzichtig doet en is binnen 2 uur zo droog dat de wielen er weer op kunnen. Daarna nog een nacht + ochtend laten uitharden.

Helaas zijn er geen wegen zonder stoepranden. Alleen in België schijnen er veel te zijn. ;) 8-) :lol:
(ik hoop dat de schade aan de velgen meevalt, de stoeprand is hard genoeg en kan er wel tegen)

Ik zal morgen eens kijken voor die hammerite
en de schade valt me vies tegen zal later deze avond proberen een foto temaken

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door wehoo »

@tonnie024.
Hammerite heb ik bij Heuts Automaterialen gehaald. 6,95 per potje. Heb er 2 gehaald, maar nog niet 1 verbruikt.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Verlengsnoer »

Zo! Ik ben moe! 2 uur bezig geweest met het wassen van de auto, het drogen, de velgen, de ramen van binnen en buiten gedaan. Auto met wax conditioner van wax guard ingesmeerd. Laten drogen en lopen wrijven als een gek! daniel son! wax on wax off. Ik heb meer verbrand dan met een cardio work out van een uur!

De auto glimt naar volle tevredenheid!! was hij altijd maar zo schoon ;-)! Nadeel was met de hand wassen is dat ik elke keer nieuwe krasjes tegen kom. Op de gekste plekken, zou bijna geloven dat toen ik de auto een maand geleden kocht de auto handelaar met een stift dingen aangestipt had die ik nu "schoon" heb gewassen...

Heb trouwens veel roest op mijn remschijven.. Misschien ook maar aan de slag zoals Wheooooo. Het resultaat mag er wezen!
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Verlengsnoer »

@ the poets mannen!

Toen ik in een ver verleden lid was van het alfa 156 forum werd er tegen de kerst een meguliers poets gebeuren georganiseerd a 300 de man. Je ging wel met spullen + een poetsmachine naar huis.

Ik heb hier wel een aparaat staan. Is denk ik van de ex van mijn vrouw geweest ;-) nieuw in doos. Ik durf hem alleen niet zonder ervaring op mijn GTI te zetten. Denk dat ik meer schade aanricht dan .......

Ik kijk wel wat voor moois jullie gaan organiseren!

Succes met regelen!
RobScania
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:20

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door RobScania »

wehoo schreef:@Verlengsnoer.
Ik heb geen onderzoek gedaan. De enige verfsoort die ik kan bedenken die slag- en krasvast en hittebestendig is, is Hammerite. Dus vandaar mijn keuze. Bij Heuts 2 potjes gehaald en aan de slag gegaan.
Erger dan het was, roestvorming op de naaf, kan het niet worden. In het ergste geval gaat ook die roestvorming door deze lak en dan zijn we weer terug bij af. Maar in ieder geval het proberen waard. Qua hitte van de remmen valt het wel mee, de remschijven worden heet, maar ik heb nog nooit een erg hete naaf gevoeld. Het verhaal van VW heeft ook een andere achtergrond. De remnaaf is bij de GTi onlosmakelijk verbonden met de remschijf. Vervanging van de naven onder garantie, houdt dan ook in nieuwe schijven. ;)
Daar staat tegenover, dat als je aan de beurt bent voor nieuwe schijven, je ook weer nieuwe naven krijgt. :lol:
De roestvorming is bij de achterwielnaven het ergste en het meest opvallend. En juist die naven/remschijven zijn niet het eerste aan de beurt voor vervanging.

Hammerite zegt er het volgende over:
Hammerite Metaallak kleurvast tot ca. 80 graden en belastbaar tot 150 °C. Voor belasting tot 600°C is er Hammerite Hittebestendige lak.

Link: http://www.hammerite.nl/pages/veel_gestelde_vragen.php

Ik heb een GTi, geen raceauto. Ik woon in Nederland waar de maximale snelheid 120 (oh ja soms 130) km/uur is. Maar rij wel regelmatig in Duitsland met Aral Ultimate 102. :lol: :lol:

(p.s. vertaling al gevonden?)

Zoals je weet Wehoo had ik dit al eens bij mijn Bora variant gedaan met hammerite en het bleef best lang goed.
Ik hoop dat het bij jouw ook lang goed blijft.

gr Rob
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door superdave »

Ik heb zelf niets gedaan aan me auto, hopelijk de dealer wel. (lijst met punten die ze kunnen afwerken)
Ik ben 5dagen er tussenuit met me vriendin in Barcelona...
lekker op een terras;

Afbeelding
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Herman »

Verlengsnoer schreef:@ the poets mannen!

Toen ik in een ver verleden lid was van het alfa 156 forum werd er tegen de kerst een meguliers poets gebeuren georganiseerd a 300 de man. Je ging wel met spullen + een poetsmachine naar huis.

Ik heb hier wel een aparaat staan. Is denk ik van de ex van mijn vrouw geweest ;-) nieuw in doos. Ik durf hem alleen niet zonder ervaring op mijn GTI te zetten. Denk dat ik meer schade aanricht dan .......

Ik kijk wel wat voor moois jullie gaan organiseren!

Succes met regelen!
Heb je het hier over een roterende machine of een excentrische (of dual action, zie http://www.carclean.nl/producten/Appara ... hines.aspx)?

Een roterende zou ik zonder kennis en/of oefening niet zomaar op mijn lak zetten. Een dap (dual action polisher) gebruik ik zelf ook en dat werkt hartstikke mooi en makkelijk. De kans dat je daarmee schade aanricht is heel erg klein, dan moet je zelf wel echt gekke dingen doen.

Gr. Herman
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door 240 »

Ik heb ook een polijstmachine, maar ik vond het 3x niks. Heb de wax er gewoon met de hand op gezet, wel intensiever, maar die Riwax smeert heel makkelijk uit.

De 240 is weer thuis, na een bezoekje aan de spuiter!
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Herman »

Wax aanbrengen doe ik ook gewoon met de hand. De 'poetsmachine', in mijn geval 'polijstmachine', gebruik ik enkel voor het polijsten.
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door superdave »

DAP500 rulezz....
Ik doe alles met dat ding, polijsten, waxen... geweldig apparaat!

Alleen wel een dure hobby al die spulletjes :D
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik werk gelukkig zelf bij een Dealer hoef al die machine spul gelukkig niet te kopen
Ik geef ze een kleine bijdrage als ik wat spullen gebruikt heb ^^
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door RobvR »

Vanmorgen door Olof de Carbonio erin laten zetten .. met extra steuntje zodat ie mooi stevig erin zit. Olof nogmaals bedankt daarvoor.
Afbeelding
Groet RobvR
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Wilcoos »

Auto weggebracht, zit helaas te werken dus kan er niets aan doen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

Vanmorgen om 9uur begonnen met een collega van me aan me distributieriem vervangen waterpomp spanrollen en multiriem
Poepoe! wat een werk! Bwj 2005 tot 2006 is de distributie bescherm kap uit 1 geheel dus je krijgt de motorsteun er bijna met geen mogelijkheid tussen uit na een kleine 30min en heel wat gevloek van mij zijde kwam deze motorsteun er toch tussen uit!
Toen kwam het 2e de krukaspoelie alle 6 de bouten met geen mogelijkheid los te krijgen na heel wat gemier draaide we de eerste twee dol toen kwamen we erachter dat we i.p.v. een inbussleutel maar een achtkant erop te slaan toen kwamen deze ook met pijn een moeite los toen hebben we een kwartier ongeveer ruzie gehad met de waterpomp die helemaal vast zat door warm worden en afkoelen van de koelvloeistof toen deze eraf was gekomen alles weer op tijd zetten en de riem gemonteerd dat was zo gedaan toen kwam de vervelende kap weer die kregen we uiteindelijk er best easy weer tussen de motorsteun viel met plaatsen ook reuze mee!
al met al zijn we een kleine 5uurtjes bezig geweest en om deze mooie dag af te sluiten heb ik maar even met de hogedrukspuit even de overige poets tussen de kieren uitgespoten die er vanaf vorige week nog tussen zaten even door de wasbeer op het werk
Toen me vriendin en zoontje opgehaald en na mijn moeder gegaan die vierde haar verjaardag en nu even het forum weer vol kladderen
en een filmpje downloaden en de rest van de avond lekker Chillen op de bank

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door JimmyGTI »

mijn 6 gti laten verlagen dmv eibach veren, ik ben er zeer tevreden over!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door wehoo »

JimmyGTI schreef:mijn 6 gti laten verlagen dmv eibach veren, ik ben er zeer tevreden over!
Welke Eibach-set?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
FredH
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:23

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door FredH »

Vandaag een kleine beurt laten doen bij Xtreme.

Kennis gemaakt met en goede info gekregen van eigenaar Steef, die ook mijn bolide even aan de laptop heeft gehangen.
Geen foutmeldingen en alles kits bij een proefrit gelukkig.

Ga dinsdagavond nog even terug voor een kleinigheidje dat Chris dan zal doen.

Prima geholpen :!:
Groeten !
Fred

Volvo S80 2.9 T6 Executive twin turbo, zwart metallic, zwart leder/alcantara, 18", alle opties.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Wilcoos »

Vandaag is de middendemper vervangen. Geeft toch wel een erg mooi geluid :D

Ook is de soundpipe eruit gehaald en deze is vervangen voor een tiguan pipe, maar deze past toch niet helemaal lekker. De aansluitingen zijn niet perfect, moet dus even goed kijken op internet hoe het precies zit.

Verder heb ik nog iets met een andere auto gedaan...


Weet niet of het hier vloeken is, maar heb een Ka gekocht :$
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door wehoo »

Wilcoos schreef:(....)
Weet niet of het hier vloeken is, maar heb een Ka gekocht :$
Misschien omdat er niets anders was :?: :?: :?: :?: ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Wilcoos »

Het is in de 10mile categorie wel de leukste denk ja. Lupo en Arosa duurt nog te lang, en zijn al snel wat duurder. Is een Ka Titanium X, piste wit (parelmoer lak) met spoilertje geworden.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door NICO! »

Eigenlijk zou ik niet meermet je moeten praten, maar ja......

Hoe klinkt de auto nu? Anders dan die van mij?
Groeten, Nico
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Wilcoos »

Is goed hoor, verwijder mijn account maar!

Maar wij vinden hem nu wel erg goed klinken, minder luid als bij jou, zeker onderin hebben we die brom niet, hier merk je bij jou toch dat hij zijn druk minder kwijt kan. Waar ik in ieder geval bang voor was dat hij te luid zou worden is het zeker niet. Hij is gewoon net even wat meer aanwezig. Het veranderd misschien nog een klein beetje als de pijp ingebrand/gewend is aan de rest van de uitlaat maar verwacht het niet.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door superdave »

Zojuist even me auto gewassen... in de regen! Heerlijk :D

edit: mijn lieve vriendin had even een fototje gemaakt :oops: (de blauwe Arosa 16v is van me vriendin :) )
Afbeelding
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 1 gast