[MK V] Oil Catch Tank
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
@wilco
nou weet ik dat chris mee leest in dit topic..
Dus wie weet?
Ik ga er ook zeker zelf wel mee aan de slag.
Alleen omdat de tuners er meer kijk op zullen hebben als mij lijkt het me raadzaam als hun mee praten op dit topic.
Kan iedereen mee lezen en mee praten en denken.
Heb bij het topic van chris leest voor.
Ook al het 1 en ander ge oppert voor zijn project.
Hij geeft aan een te hoge inlaat tempratuur te hebben.
Dan is carter lucht je inlaat inzuigen niet echt bevoordelijk denk ik.
Wat ik dus niet snap waarom dit niet al gebeurt?
(Net zo als je katalysator.. Die halen we er toch ook massaal tussen uit)
En kwa geld denk ik juist dat de tuners er goed aan kunnen verdienen..
Oil catch can.. En dan de uurloon voor het plaatsen van de nippel..
Dus er moet een andere reden zijn waarom het niet gedaan wordt!
Maar welke dat dan is?????
Heb van geen enkele tuner die hier heeft gereageerd een antwoord gehad waar ik echt iets mee kan.
Ook niet van jelmer.. Die ik had gemaild.
Het lijkt wel of niemand zijn vingers hieraan wil branden?
nou weet ik dat chris mee leest in dit topic..
Dus wie weet?
Ik ga er ook zeker zelf wel mee aan de slag.
Alleen omdat de tuners er meer kijk op zullen hebben als mij lijkt het me raadzaam als hun mee praten op dit topic.
Kan iedereen mee lezen en mee praten en denken.
Heb bij het topic van chris leest voor.
Ook al het 1 en ander ge oppert voor zijn project.
Hij geeft aan een te hoge inlaat tempratuur te hebben.
Dan is carter lucht je inlaat inzuigen niet echt bevoordelijk denk ik.
Wat ik dus niet snap waarom dit niet al gebeurt?
(Net zo als je katalysator.. Die halen we er toch ook massaal tussen uit)
En kwa geld denk ik juist dat de tuners er goed aan kunnen verdienen..
Oil catch can.. En dan de uurloon voor het plaatsen van de nippel..
Dus er moet een andere reden zijn waarom het niet gedaan wordt!
Maar welke dat dan is?????
Heb van geen enkele tuner die hier heeft gereageerd een antwoord gehad waar ik echt iets mee kan.
Ook niet van jelmer.. Die ik had gemaild.
Het lijkt wel of niemand zijn vingers hieraan wil branden?
Re: [MK V] Oil Catch Tank
42dd heeft een goede service desk, roept iedereen. Ik had een mail terug met een uur. Dus doe eens gek, en mail een maker van het product
Wie weet..

Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Indirect geeft 42dd ook al aan dat het beter is. Street gesloten..race open.Wilcoos schreef:42dd heeft een goede service desk, roept iedereen. Ik had een mail terug met een uur. Dus doe eens gek, en mail een maker van het productWie weet..
Maar kijk naar wat voor antwoord jij kreeg.
Nee meneer kan niet deze is voor usa model..
Terwijl het juiste antwoord had moeten wezen..
Ja kan wel maar je zal een andere bevestigings plaats/plaat moeten maken.
Snap je me probleem?.. Als hier al de tuners niet met een bevredigend antwoord komen.
Kan je het van dat soort bedrijven zeker niet verwachten.
En als ik moroso mail zullen die weer zeggen dat het fantasties werkt.
Want hun maken het..
Maar opzich geen stom idee.. Zal die moroso eens mailen.. Kom ik op terug
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Ik heb antwoord gekregen dat het wel kan, maar op een andere plaats gemonteerd moet worden hoor, dus precies wat jij zou verwachten...Mackdennis schreef:Indirect geeft 42dd ook al aan dat het beter is. Street gesloten..race open.Wilcoos schreef:42dd heeft een goede service desk, roept iedereen. Ik had een mail terug met een uur. Dus doe eens gek, en mail een maker van het productWie weet..
Maar kijk naar wat voor antwoord jij kreeg.
Nee meneer kan niet deze is voor usa model..
Terwijl het juiste antwoord had moeten wezen..
Ja kan wel maar je zal een andere bevestigings plaats/plaat moeten maken.
Snap je me probleem?.. Als hier al de tuners niet met een bevredigend antwoord komen.
Kan je het van dat soort bedrijven zeker niet verwachten.
En als ik moroso mail zullen die weer zeggen dat het fantasties werkt.
Want hun maken het..
Maar opzich geen stom idee.. Zal die moroso eens mailen.. Kom ik op terug
Hier trouwens een manier om hem anders te monteren, helaas wel gebaseerd op een MK6: http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... -11-Golf-R
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
@wilco Die link.
Dat is dus het zelfde als een golf v gti!
Gti 6 r20 is dezelfde motor als een golf 5 gti 30 editions
Dat is dus het zelfde als een golf v gti!
Gti 6 r20 is dezelfde motor als een golf 5 gti 30 editions
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Ik ga het van de week eens even onder mijn kap bekijken en bestel dan deze denk ik. Moet waarschijnlijk alleen op zoek naar alternatieve slangen.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Welke bestel je nou? en wat kost deze ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Waarschijnlijk de 42dd Ultimate catch can. De kit kost 360 dollar.
http://store.42draftdesigns.com/Mk5-FSI ... p_297.html
http://store.42draftdesigns.com/Mk5-FSI ... p_297.html
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Ik vind hem er persoonlijk wel mooier uitzien dan de forge.. En als die slangen niet passen..
Kan het je kop niet kosten om wat langere te bestellen!
Ik blijf het een hoop centen vinden zo'n catch can.. Maar deze ziet er wel erg profi uit vind ik.
Kan het je kop niet kosten om wat langere te bestellen!
Ik blijf het een hoop centen vinden zo'n catch can.. Maar deze ziet er wel erg profi uit vind ik.
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Ik weet niet wat de euro's worden maar een forge is 420 euro. Dus deze kan nog wel goedkoper uitvallen, ook schijnt hij beter te zijn, en goede mogelijkheden om een af tap drain onder de auto te maken. Voor die slangen zijn mooie alternatieven te vinden.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Staat een forge actie op het forum...Wilcoos schreef:Ik weet niet wat de euro's worden maar een forge is 420 euro. Dus deze kan nog wel goedkoper uitvallen, ook schijnt hij beter te zijn, en goede mogelijkheden om een af tap drain onder de auto te maken. Voor die slangen zijn mooie alternatieven te vinden.
Golf MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Ehh O'ja waar dan?Chris@XT Motorsport schreef:Staat een forge actie op het forum...Wilcoos schreef:Ik weet niet wat de euro's worden maar een forge is 420 euro. Dus deze kan nog wel goedkoper uitvallen, ook schijnt hij beter te zijn, en goede mogelijkheden om een af tap drain onder de auto te maken. Voor die slangen zijn mooie alternatieven te vinden.
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Thanks.. Was al wat ouder topic zag ik..GolfL schreef:http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=120
Heb er ff een reactie geplaatst zo dat ie weer boven aan staat.
Voor de mensen die net als ik.. Alleen de actieve onderwerpen lezen.
En of als ik iets specifieks moet hebben.
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Ff vergeten, maar ook interessant inderdaad. Hebben jullie trouwens voorraad?Chris@XT Motorsport schreef:Staat een forge actie op het forum...Wilcoos schreef:Ik weet niet wat de euro's worden maar een forge is 420 euro. Dus deze kan nog wel goedkoper uitvallen, ook schijnt hij beter te zijn, en goede mogelijkheden om een af tap drain onder de auto te maken. Voor die slangen zijn mooie alternatieven te vinden.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Hmmm net mail terug man moroso..
Had gevraagt of hun uiltaat ventilatie systeem ook op 2.0 tfsi mogor werkt..
En waar de nippel in de uitlaat te plaatsen..
Dit is hun reaktie.
The best place to put the exhaust end is at the bottom of your header. Over
the years of R&D, we have determined that this is the optimum place for
airflow and creating the negative pressure that evacuates the crankcase the
best.
Volgens mij bedoelen ze dus gelijk na het spruitstuk..
Maar goed mijn bedoeling in het na de katalysator te doen.
Hier al mensen zich er meer in verdiept?
Had gevraagt of hun uiltaat ventilatie systeem ook op 2.0 tfsi mogor werkt..
En waar de nippel in de uitlaat te plaatsen..
Dit is hun reaktie.
The best place to put the exhaust end is at the bottom of your header. Over
the years of R&D, we have determined that this is the optimum place for
airflow and creating the negative pressure that evacuates the crankcase the
best.
Volgens mij bedoelen ze dus gelijk na het spruitstuk..
Maar goed mijn bedoeling in het na de katalysator te doen.
Hier al mensen zich er meer in verdiept?
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: [MK V] Oil Catch Tank
alsje voor de kat zet weet ik zeker dat die geen 6maanden mee gaat gevoelige rotdinger
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Even dit topic omhoog.
Soms zie je ook dat ze de complete PCV klep laten vervallen. Dus een blindflens op de plek van de OEM PCV klep. En een blinddop op de inlaat.
Wat is hier het nadeel/voordeel van ipv een catchcan?
http://golf5gti-shop.de/product_info.ph ... -TFSI.html
Soms zie je ook dat ze de complete PCV klep laten vervallen. Dus een blindflens op de plek van de OEM PCV klep. En een blinddop op de inlaat.
Wat is hier het nadeel/voordeel van ipv een catchcan?
http://golf5gti-shop.de/product_info.ph ... -TFSI.html
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Als het goed is is het enigste nadeel dat ie nu meer olie/dampen via de achter kant (turbo inlet)
Je inlaat traject in "zuigt"
Waar een oil catch can nog wat vuil eruit filtert (ook niet alles!)
Ik ga zelf toch eerst proberen een slang van de pcv onder me auto te maken..
Ff voorbij me voordeuren.
En die dan daar te laten ventileren met een schuine pijp voor het vacuum effect..
Kost geen drol en werkt perfect.. En anders alsnog me uitlaat in
Je inlaat traject in "zuigt"
Waar een oil catch can nog wat vuil eruit filtert (ook niet alles!)
Ik ga zelf toch eerst proberen een slang van de pcv onder me auto te maken..
Ff voorbij me voordeuren.
En die dan daar te laten ventileren met een schuine pijp voor het vacuum effect..
Kost geen drol en werkt perfect.. En anders alsnog me uitlaat in
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Hmm ok,
Waar gaat de 2e slang eigenlijk heen. Niet de slang die op de PCV klep aangesloten zit, maar de slang direct op de flens.
Mij lijkt het als je je PCV compleet afdopt, dat je je carterventilatie dus weghaalt. Oftewel je carterventilatie vervalt helemaal. Dit is ook niet wat je wilt lijkt mij. Gassen blijven dan in je carter.
Waar gaat de 2e slang eigenlijk heen. Niet de slang die op de PCV klep aangesloten zit, maar de slang direct op de flens.
Mij lijkt het als je je PCV compleet afdopt, dat je je carterventilatie dus weghaalt. Oftewel je carterventilatie vervalt helemaal. Dit is ook niet wat je wilt lijkt mij. Gassen blijven dan in je carter.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Die andere slang gaat naar je olie filter..
En nee je sluit niet je hele carterventilatie af..
Dan zou je blok binnen no time stuk zijn...
Je sluit alleen de voorste ventilatie af.. Maar dat doe je ook met een catch can want dat is een gesloten systeem..
Die dus door lust naar de carter ventilatie aan de ACHTERKANT.. Deze komt uit op de inlaat kant van de turbo..
Enigste verschil met catch can is dus de catch can.. Die een gedeelte van het vuil opvangt..
Het enigste voordeel van (jou) setup is dat je geen vuil direct in je inlaat spruitstuk meer heb.. En dat je geen lekende pcv meer heb.. Dus een stabielere turbo druk..
Maar ALLE vuil komt nog steeds in je inlaat traject vie de turbo!
Snap ie?
En nee je sluit niet je hele carterventilatie af..
Dan zou je blok binnen no time stuk zijn...
Je sluit alleen de voorste ventilatie af.. Maar dat doe je ook met een catch can want dat is een gesloten systeem..
Die dus door lust naar de carter ventilatie aan de ACHTERKANT.. Deze komt uit op de inlaat kant van de turbo..
Enigste verschil met catch can is dus de catch can.. Die een gedeelte van het vuil opvangt..
Het enigste voordeel van (jou) setup is dat je geen vuil direct in je inlaat spruitstuk meer heb.. En dat je geen lekende pcv meer heb.. Dus een stabielere turbo druk..
Maar ALLE vuil komt nog steeds in je inlaat traject vie de turbo!
Snap ie?
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Ohk duidelijk! Dankje!
Ben nog steeds een beetje huiverig over de catchcan. Er zijn zat mensen die al tijden zonder rijden, zonder problemen. Maar dit is natuurlijk meer preventief dan dat het direct invloed heeft.
Ben nog steeds een beetje huiverig over de catchcan. Er zijn zat mensen die al tijden zonder rijden, zonder problemen. Maar dit is natuurlijk meer preventief dan dat het direct invloed heeft.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Tja het is geen must!
Echter heeft het wel direct nut.. Want er komt een heel stuk minder vuil in je inlaat.
En je heb een stabielere turbo druk.
Maar goed wil je het echt goed doen?!
Dan zal je je inlaat traject moeten schoonmaken.
En daarna een catch can of een slang onder je auto..
Waarbij de slang onder de auto DAT probleem wel helemaal oplost.
Omdat je dan geen enkele damp en of vuil terug je motor in blaast
Als laatste en alle mooiste zou zijn als je van je pcv naar een goedkope catch can.
En van je catch can met een moroso uitlaat nippel en one way valve.. Naar je uitlaat gaat.
En dan je achterste carter ventilatie afdoppen..
Of dat adapter plaatje waar jij mee kwam je pcv kompleet afsluiten.
En dan vanaf de achterste carter ventilatie, naar een goedkope catch can (dit om de meeste vuil op tevangen) en vanaf de catch can met de moroso uitlaat nippel en one way valve je uitlaat in.
Denk dat dat laatste de ultieme oplossing is!
Niet de meest mileu bewuste keus maar wel de beste voor het behoud van je motor!
Echter heeft het wel direct nut.. Want er komt een heel stuk minder vuil in je inlaat.
En je heb een stabielere turbo druk.
Maar goed wil je het echt goed doen?!
Dan zal je je inlaat traject moeten schoonmaken.
En daarna een catch can of een slang onder je auto..
Waarbij de slang onder de auto DAT probleem wel helemaal oplost.
Omdat je dan geen enkele damp en of vuil terug je motor in blaast
Als laatste en alle mooiste zou zijn als je van je pcv naar een goedkope catch can.
En van je catch can met een moroso uitlaat nippel en one way valve.. Naar je uitlaat gaat.
En dan je achterste carter ventilatie afdoppen..
Of dat adapter plaatje waar jij mee kwam je pcv kompleet afsluiten.
En dan vanaf de achterste carter ventilatie, naar een goedkope catch can (dit om de meeste vuil op tevangen) en vanaf de catch can met de moroso uitlaat nippel en one way valve je uitlaat in.
Denk dat dat laatste de ultieme oplossing is!
Niet de meest mileu bewuste keus maar wel de beste voor het behoud van je motor!
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Hier komt ook nog eens bij dat de vette oliedampen een octaanverlagende werking hebben. En uiteindelijk zorgen voor minder vermogen. Hoeverre dit merkbaar is weet ik niet.Mackdennis schreef:Tja het is geen must!
Echter heeft het wel direct nut.. Want er komt een heel stuk minder vuil in je inlaat.
En je heb een stabielere turbo druk.
Ik ben met je eens dat dit de mooiste oplossing zou zijn, alleen betwijfel ik of je hiermee ook de emissie test bij de APK nog haalt. En om het nou ieder jaar terug te bouwen..Mackdennis schreef:Maar goed wil je het echt goed doen?!
Dan zal je je inlaat traject moeten schoonmaken.
En daarna een catch can of een slang onder je auto..
Waarbij de slang onder de auto DAT probleem wel helemaal oplost.
Omdat je dan geen enkele damp en of vuil terug je motor in blaast
Als laatste en alle mooiste zou zijn als je van je pcv naar een goedkope catch can.
En van je catch can met een moroso uitlaat nippel en one way valve.. Naar je uitlaat gaat.
En dan je achterste carter ventilatie afdoppen..
Of dat adapter plaatje waar jij mee kwam je pcv kompleet afsluiten.
En dan vanaf de achterste carter ventilatie, naar een goedkope catch can (dit om de meeste vuil op tevangen) en vanaf de catch can met de moroso uitlaat nippel en one way valve je uitlaat in.
Denk dat dat laatste de ultieme oplossing is!
Niet de meest mileu bewuste keus maar wel de beste voor het behoud van je motor!
Goed forum trouwens.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten