Dit was sowieso meer voor de GTI-rijders bestemd.Semtex schreef:Euhm....je weet dat ik in een scirocco rijd?
De waardes van je huidige wiel zijn wat makkelijker om een brede band te monteren. De 9,5 komt zoveel meer naar buiten dat je nu gelimiteerd bent aan bepaalde bandenmaten om het mooi te laten passen.Semtex schreef:Ik rij nu met een 8x18 velg en een 235-40 band,nu ga ik naar 9.5x19 met de velg,breder dus, en moet ik volgens jou met een smallere band (225) gaan rijden.
Dit zie je niet helemaal goed. De "35" in je band staat niet garant voor een vaste hoogte. Het is nogmaals een percentage van de breedte. Zo zal een 245/35/19 een hogere wang hebben dan een 225/35/19. Ik snap best dat je de band niet ver wilt stretchen maar ik ben bang dat een 245 nog steeds te breed is.Semtex schreef:De diameter van de velg (hoogte), en hoogte van de wang van de band zijn op elkaar afgestemd.Niet de breedte van de band en hoogte van wang ,zoals jij beweerd.Een band met een hoogte van 35, is er in verschillende breedtes,om hem zo goed mogelijk op de breedte van de velg te krijgen.Dus als ik een 9.5 J velg hebt zou je eigenlijk voor een 255 brede band kunnen gaan wil je de band z'n normale vorm laten behouden,maar ik denk dat ik dan ook problemen krijg met m'n wielkas aangezien ik ook laag wil rijden.
Oke, de hoogte van een band veranderd nooit. De wang is het enige wat verder naar buiten getrokken zal worden. Je hoeft het niet van me aan te nemen, maar deze forums zijn er om elkaar te helpen en dat probeer ik nu te doen.Semtex schreef:Over het (iets) lager worden van de band als je gaat stretchen,was eigenlijk meer een vraag aan Jerry.Als het niet uit de breedte kan komen,dan moet het maar uit de hoogte,zegt mijn logica .Als ik me hier in vergis ,tja dan wordt het dus een 245-35-19 band of in het slechtste geval 235-35-19,maar dat vindt ik eigenlijk te veel stretch.
Gr Dennis