3SDM wheels

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Hoppers

Re: 3SDM wheels

Bericht door Hoppers »

Semtex schreef:Euhm....je weet dat ik in een scirocco rijd? :roll:
Dit was sowieso meer voor de GTI-rijders bestemd.
Semtex schreef:Ik rij nu met een 8x18 velg en een 235-40 band,nu ga ik naar 9.5x19 met de velg,breder dus, en moet ik volgens jou met een smallere band (225) gaan rijden.
De waardes van je huidige wiel zijn wat makkelijker om een brede band te monteren. De 9,5 komt zoveel meer naar buiten dat je nu gelimiteerd bent aan bepaalde bandenmaten om het mooi te laten passen.
Semtex schreef:De diameter van de velg (hoogte), en hoogte van de wang van de band zijn op elkaar afgestemd.Niet de breedte van de band en hoogte van wang ,zoals jij beweerd.Een band met een hoogte van 35, is er in verschillende breedtes,om hem zo goed mogelijk op de breedte van de velg te krijgen.Dus als ik een 9.5 J velg hebt zou je eigenlijk voor een 255 brede band kunnen gaan wil je de band z'n normale vorm laten behouden,maar ik denk dat ik dan ook problemen krijg met m'n wielkas aangezien ik ook laag wil rijden.
Dit zie je niet helemaal goed. De "35" in je band staat niet garant voor een vaste hoogte. Het is nogmaals een percentage van de breedte. Zo zal een 245/35/19 een hogere wang hebben dan een 225/35/19. Ik snap best dat je de band niet ver wilt stretchen maar ik ben bang dat een 245 nog steeds te breed is.
Semtex schreef:Over het (iets) lager worden van de band als je gaat stretchen,was eigenlijk meer een vraag aan Jerry.Als het niet uit de breedte kan komen,dan moet het maar uit de hoogte,zegt mijn logica .Als ik me hier in vergis ,tja dan wordt het dus een 245-35-19 band of in het slechtste geval 235-35-19,maar dat vindt ik eigenlijk te veel stretch.
Oke, de hoogte van een band veranderd nooit. De wang is het enige wat verder naar buiten getrokken zal worden. Je hoeft het niet van me aan te nemen, maar deze forums zijn er om elkaar te helpen en dat probeer ik nu te doen.

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Semtex
Type auto: Scirocco 2.0 TSI

Bericht door Semtex »

Scirocco 1,4l 160PS
Felgengröße 9,5J 20 ET 36
Reifengröße 235/30/20 Falken FK452
Golf 5 H&R Gewindefahrwerk (tiefe) Tieferlegung VA 65mm / HA 60mm
Spurverbreiterung NEIN
Karosseriearbeiten NEIN

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is dus ET36,ik ga voor 40 dus valt de velg iets meer naar binnen.
En dan zijn er nog die met 10J rijden ook,maar dat is als max aangegeven.
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Timvgti schreef:@Chris: hoe kom je bij et39? 8.5j 3sdm wielen zijn toch et42? Wat wel zou passen?!...
Omdat ik daar zelf mee rij en weet dat dat niet goed gaat. nu is een Toyo 888 wel een hele brede band van zichzelf. et39 is ook niet echt een gangbare et heb dan ook zelf de ATS DTC afgedraaid naar die maat en meer kon er niet vanaf anders werd het vlees wel erg dun bij de bouten....

@semtex ik wist niet dat je met een scirocco reedt daar kan inderdaad veel meer wiel onder. Persoonlijk zou ik achter met meer band gaan rijden dan voor.
Golf MK1 GTI
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Spuugemmer schreef: Omdat ik daar zelf mee rij en weet dat dat niet goed gaat. nu is een Toyo 888 wel een hele brede band van zichzelf. et39 is ook niet echt een gangbare et heb dan ook zelf de ATS DTC afgedraaid naar die maat en meer kon er niet vanaf anders werd het vlees wel erg dun bij de bouten....
Aha duidelijk! Het De genoemde ET39 ging over jouw ATS wielen. En ja, daarvan weet ook ik uiteraard dat het eigenlijk nèt te breed is onder de mk5 en jij nu de meest artistieke voorschermen van NL hebt.

Et45 (de et waarde die geleverd wordt bij een 18" 3SDM 0.01 8.5j 5x112 velg) of ET42 (de et waarde die geleverd wordt bij een 19" 3SDM 0.01 8.5j 5x112 velg) zullen beiden gewoon standaard passen?

Is er iemand die twee foto's heeft van de 3SDM 0.01 velgen, 8.5j (voorzijde én achterzijde) in 18" én hetzelfde in 19" onder een Golf V?
Zo kan ik vergelijken en mijn knoop qua grootte van de velgen doorhakken.

Tim
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

En heeft iemand overwogen voor 18x8.5 5x112 ET45 en achter 19x8.5 5x112 ET42 te plaatsen? (incl met 225 breed bandjes?) :shock:
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Vandaag even gemaild met online-velgen.nl mbt de imitatie Dare 3SDM velgen.
Deze kunnen NIET geleverd worden in correcte Golf 5/6 maatvoeringen.
Mijn vraag:
Beste,

Ik ben op zoek naar een nieuwe set velgen voor mijn VW Golf V GTI.

Ik kwam uit bij het merk 3SDM, type 0.01 en vindt dit een prachtige velg.
Ik zie dat u/uw bedrijf deze velg als imitatie levert. Geleverd onder de naam 'Dare' en type '3SDM'.
Kunt u mij iets over de kwaliteit/gewicht van deze imitaties vertellen?
Verder probeer ik met de voertuig configurator op uw website eruit te komen, maar dit blijkt niet juist te werken.
Ik ben op zoek naar een set in 18 of in 19 inch (afhankelijk van uw prijs incl gemiddelde kwaliteitsbanden)
De steek is: 5x112
De ET waarde is voor 18": ET45
de ET waarde is voor 19": ET42
Alle velgen moeten 8.5J zijn.

Op uw site zie ik echter alleen andere, niet passen maatvoeringen.
Kunt u bovenstaande wel leveren?
En zo ja, in welke kleurstellingen?
Ik ben zoekende naar compleet zilver of naar zilver met gepolijste voorkanten.

Mvg,

Tim

Zijn antwoord:
Beste,

Helaas kunnen wij deze velg op het moment niet leveren voor uw auto.
Dit zijn de velgen die op het moment leverbaar zijn:
18 inch:
http://www.online-velgen.nl/zoeken/volk ... 5/18-inch/

19 inch:
http://www.online-velgen.nl/zoeken/volk ... 5/19-inch/

Met vriendelijke groet,
Team Online-Velgen
Online-Velgen B.V.
De Maas 19
5684 PL Best
Nederland
Glenne
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

ik heb ook al enkele keren naar online-velgen gemaild en telkens hun standaard emailtje terug gekregen met de link naar de beschikbare velgen voor mijn wagen.
ik vind het maar een trieste service...
Golf VI GTI
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Verlengsnoer schreef:En heeft iemand overwogen voor 18x8.5 5x112 ET45 en achter 19x8.5 5x112 ET42 te plaatsen? (incl met 225 breed bandjes?) :shock:
Lijkt mijn wel mooi staat je achterkant 2,5 cm hoger als voor
Als je dezelfde banden maar aan houd.

Of rondom 19" maar dan voor 225 35 19 en achter 225 40 19.
Krijg je achter ook 22mm omhoog( en dus ook een nog vollere wielkast)

Dat in combi met verlagen lijkt mijn een erg mooie en agressieve look!!!
Timvgti

Bericht door Timvgti »

En zijn er al heren die hebben nagedacht over wat voor banden om de 3sdm velgen gelegd gaan worden?
Daar ik mogelijk aan 19" denk, kijk ik ook zeer zeker naar de bandenprijs.
Ik zoek iets waar ik zeg maar niet de kwartmijl mee hoef te winnen of een circuitronde, maar allround op droog en nat goed presteert. Ook moet de band een gewoon mooi profiel hebben en weinig rolgeluid (dus geen heftig V profiel met harde compound denk ik zo).
Iemand ervaring?
Kijk een 'LingLong' of 'Wanli' of 'Fullway' band durf ik niet aan.
Maar andere 'B' merken zoals 'Nankang' of 'Federal' of 'Kumho'??
Anders komen net onder de 'A' merken ook merken als Falken (De 452 en 912) kijken die ook aardig goed zijn, maar ook niet echt meer budgetbanden zijn.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Verschillende omtrek banden achter als voor lijkt mij echt niet verstandig trouwens!!!
Kan wel 'mooi' staan, maar weggedrag/performance blijft toch het belangrijkste!
Overigens vind ik persoonlijk ook andere grootte velgen voor als achter ook raar op een Golf.
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

ik twijfel nog behoorlijk, tussen de 225-35-19 of 215-35-19
Zondag hoor ik of ik mijn originele BBS speedline verkocht heb ofnie,
dan ga ik even serieus praten over deze velgen hierboven dan koop ik ze binnen een maandje maar natuurlijk wel met een leuke korting omdat er sowieso al 3 setjes gekocht worden ;)
Ik leg er conti contact 3 onder of hankook banden hoor en lees ik veel positieve dingen over
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mackdennis

Timvgti schreef:Verschillende omtrek banden achter als voor lijkt mij echt niet verstandig trouwens!!!
Kan wel 'mooi' staan, maar weggedrag/performance blijft toch het belangrijkste!
Overigens vind ik persoonlijk ook andere grootte velgen voor als achter ook raar op een Golf.
Tja kwa velg denk ik dat inderdaad rondom 1 maat wel mooier is.
Kwa banden denk ik toch echt dat het mooier is dat ie achter 22mm hoger staat als voor.
Je krijgt achter ook een mooier wielkast vulling (in de breedte)

En als je daarbij met een verlaging set je auto rondom verlaagt.
Zal het kwa rijgedrag toch niet heel veel uit maken???

Ps zo ie zo doen de meeste de velgen voor de looks!
Aangezien ze ook relatief goedkoper banden kopen..
Wat de rijeigenschappen ook niet ten goede komt.
Mackdennis

tonnie024 schreef:ik twijfel nog behoorlijk, tussen de 225-35-19 of 215-35-19
dan ga ik even serieus praten over deze velgen hierboven dan koop ik ze binnen een maandje maar natuurlijk wel met een leuke korting omdat er sowieso al 3 setjes gekocht worden ;)
Ik leg er conti contact 3 onder of hankook banden hoor en lees ik veel positieve dingen over
Je complete wiel wordt 7mm kleiner bij 215 35 19...
Dus lijkt mij ook minder wielkast vulling..
Of die voor en achter 225 35 19.. Verschil is dan dus 7mm in hoogte.

215 35 19 is dan weer 3,9mm kleiner dan de standaard 225 40 18
En de 225 35 19 is dan weer 2,9mm groter dan 225 40 18
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

Banden zou ik in ieder geval niet op bezuinigen. Zeker met wat meer vermogen als bij een gti niet.
Het is en blijft je enige contact met de weg. Ik ga denk ik voor Bridgestone
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

+1
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Mackdennis

+2

Maar heb hier een paar keer merk en type band.
225/35R19 Nangkang
Tegen gekomen. Is dat dan een goed merk? Of verkeerde bezuiniging?

Maar hoe staan de mensen hier tegenover het banden maat verschil?
Dat je wiel achter dus 22mm groter is dan voor?
Komt de auto in totaal maar 11mm hoger van te liggen!
Maar wel 22mm meer wielkastvulling. Toch?!
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Nankang NS-1 sport:

Redelijk bij droog weer, bij nat weer kan je netzogoed reuzel op je banden smeren (stond op internet)

Heb er zelf GEEN persoonlijke ervaring mee, heb bij aankoop van mijn BBS A6 4 nieuwe NS-1's erbij gekregen (los). Heb ze gelijk verkocht en CSC5p aangeschaft.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

nang kang is gewoon een c merk. Wat volgens mij ook nog eens de profielen van andere merken kopieerd.
Je ziet het vaak inderaad bij 'stylers' en 'tuners' terug komen omdat ze de velgen al duur genoeg vinden en er geen rekening mee gehouden hebben dat ze zonder banden niet veel met die dure wielen kunnen.

A merken zijn Continental, bridgestone, michelin, vredestein, good year, dunlop. En dan vergeet ik er vast nog wat.
Fulda en hankook zijn banden waar je ook wel eens goede dingen over hoort!
Timvgti

Bericht door Timvgti »

tonnie024 schreef:ik twijfel nog behoorlijk, tussen de 225-35-19 of 215-35-19
Hoe zit het nou met 'korting'? Want ik wil ook een set incl banden!
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik wil ook een set inclusief banden maar hij kan ze niet zo goedkoop regelen als ik zelf dus daarom koop ik bij hem het ijzer en bij me zelf de banden :P
En geen B merk want wil nog niet dood ik rijd welles Maxed en een B merk komt dat niet goed
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Verlengsnoer

Ik ben het niet helemaal eens met je. Heb je wel eens met een b merk voluit gereden?? Natuurlijk zal je tussen een band van 250 euro en 100 euro verschillen hebben. Maar ik geloof niet dat een b merk zoveel slechter zal zijn. Als een nankang band aan geeft "veilig" te zijn tot bijv 270 km per uur dan zal t volgens mij wel goed zitten. En dat ik op een circuit langzamere ronden neer zou zetten door de banden doet me niets. Ik rij zelf voornamelijk van stoplicht naar stoplicht van huis naar werk en terug.

Als ik 8 Meijer voor bandjes had liggen had ik ze er wel onder laten leggen. Ik ga liever voor goedkopere banden en verlagen (veren). Als de banden op zijn dan zie ik wel weer...

@tim: je hoeft geen korting te verwachten op de setjes. Ik heb begrepen dat 3sdm het strak geregeld heeft en niet wilt dat er onder de prijs wordt verkocht. En voor 5 sets heeft het al geen zin heb ik begrepen van de verdeler in NL.

Ik heb zelf vergeleken en hij bied het voor een mooie prijs aan. Als ik alleen de velgen haal daar, bij "mijn banden boer" de banden haal en laat monteren en dan weer ergens anders laat verlagen dan ben ik misschien 7 tientjes goedkoPer uit. Dit weegt niet op aan brandstof, tijd etc. Ook laat ik liever alles dooft 1 persoon doen op 1 dag...
tonnie024 schreef: En geen B merk want wil nog niet dood ik rijd welles Maxed en een B merk komt dat niet goed
golfje44

Bericht door golfje44 »

aanstaande woensdag ga ik kijken voor een setje 3 sdm velgen :D
meteen maar een nieuw setje banden besteld, had op de set die ik nu reed ook al dunlop sportmaxx en was er super tevreden over ;)

dus a.s woensdag word er een setje 3sdm velgen besteld met Dunlop sportmaxx banden in de maat 215/35/19 :D
lekker mooi getrokken op 8,5J. natuurlijk worden dit dus 19 inch velgen, en zal de schroefset helemaal op z'n laagste gaan.
mocht ik dit nog niet mooi genoeg vinden komt er een setje verkorte veren :oops:

velgen worden gemonteerd na de winter ;) ;)

en dan kunnen we komen meeting seizoen knalle :D
Verlengsnoer

golfje44 schreef:aanstaande woensdag ga ik kijken voor een setje 3sdm :D
Super :-) via jerry (Eindhoven) of Vt (België)???

En voor welke kleur ga jij? Ik ben zelf niet uit over de bandenmaat (225/215)
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ook ik ben nog niet uit over de bandenmaat. 225 lijkt me qua grip beter. Maar wat getrokken lijkt me ook mooi. Zijn er foto's van die verschillen?
golfje44

Bericht door golfje44 »

@Verlengsnoer.
ja via jerry, al paar keer telefonisch contact gehad, super kerel. komt erg aardig en netjes over.
heb op dit moment 225/40/18 op 8J velgen maar dit vind ik weer te breed.

en vind 215/35/19 een erg mooie maat voor 19 inch en 8,5j breed.

hier even een voorbeeld foto op de 3SDM velgen :D

Afbeelding
Afbeelding

ohh i'm in love :lol:

@Timvgti
op tirestrecht vind je alle mogenlijke banden en velgen combinatie's
hier de site. http://www.tyrestretch.com/

hopelijk kun je er wat mee.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”