Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Verlengsnoer schreef:Ik ben het niet helemaal eens met je. Heb je wel eens met een b merk voluit gereden?? Natuurlijk zal je tussen een band van 250 euro en 100 euro verschillen hebben. Maar ik geloof niet dat een b merk zoveel slechter zal zijn. Als een nankang band aan geeft "veilig" te zijn tot bijv 270 km per uur dan zal t volgens mij wel goed zitten. En dat ik op een circuit langzamere ronden neer zou zetten door de banden doet me niets. Ik rij zelf voornamelijk van stoplicht naar stoplicht van huis naar werk en terug.
Als ik 8 Meijer voor bandjes had liggen had ik ze er wel onder laten leggen. Ik ga liever voor goedkopere banden en verlagen (veren). Als de banden op zijn dan zie ik wel weer...
@tim: je hoeft geen korting te verwachten op de setjes. Ik heb begrepen dat 3sdm het strak geregeld heeft en niet wilt dat er onder de prijs wordt verkocht. En voor 5 sets heeft het al geen zin heb ik begrepen van de verdeler in NL.
Ik heb zelf vergeleken en hij bied het voor een mooie prijs aan. Als ik alleen de velgen haal daar, bij "mijn banden boer" de banden haal en laat monteren en dan weer ergens anders laat verlagen dan ben ik misschien 7 tientjes goedkoPer uit. Dit weegt niet op aan brandstof, tijd etc. Ook laat ik liever alles dooft 1 persoon doen op 1 dag...
tonnie024 schreef:
En geen B merk want wil nog niet dood ik rijd welles Maxed en een B merk komt dat niet goed
Dat je een snelle rondetijd neer zet of sneller bij het stoplicht wegbent door de grip is niet het enige. Denk ook aan prestaties in de regen, rotonde in de regen nemen kan een stuk gevaarlijker worden. Denk ook aan je remafstand die slechter is/kan zijn door de slechtere grip. Dat een band 270 aangeeft zegt niks, al pak je een band van 50 euro kan je er nog 300 mee rijden. De vraag is voor hoelang .
Niet alleen prestaties spelen een rol bij een duurdere band, maar ook veiligheid. Maar duurder is ook niet altijd beter, daar heb je gelijk in
Tja wat de banden betreft.. Moet je inderdaad recensies lezen.
Want ik heb zelf ook goede ervaring maar ook slechte ervaring met banden gehad.
Had ooit een set Toyo of zo iets gehad, was erg goedkoop maar een top band.(was een vrij zachte band)
En heb zelf eens een band gehad waar ik niet eens meer normaal een routines kon nemen.(was een vrij harde band)
golfje44 schreef:@Verlengsnoer.
ja via jerry, al paar keer telefonisch contact gehad, super kerel. komt erg aardig en netjes over.
heb op dit moment 225/40/18 op 8J velgen maar dit vind ik weer te breed.
en vind 215/35/19 een erg mooie maat voor 19 inch en 8,5j breed.
hier even een voorbeeld foto op de 3SDM velgen
ohh i'm in love
@Timvgti
op tirestrecht vind je alle mogenlijke banden en velgen combinatie's
hier de site. http://www.tyrestretch.com/
hopelijk kun je er wat mee.
Erg mooie velg!!! Mooi profiel van de bandje!! Welk merk band is het?
En is het rubber zacht of hard? Zacht is beter vind ik gaan alleen de Bandjes wat korter mee
Budget banden lijkt me niet echt een verstandige keuze. Echter zijn er wel leuke banden voor een normaal budget. Als het om de beste band gaat dan is dit momenteel voor mij de Bridgestone Potenza S001.
Leuke banden opties zijn dan Falken FK-452 maar die doet ook al snel 160 euro per stuk (225/35R19) of de opvolger fk-453 (heb ik nog geen ervaring mee....)
Andere leuke banden komen al snel richting de prijs van een setje S001 Het scheelt dan 2 a3 tientjes per band is in totaal wel zeg 120 euro meer maar dan heb je ook wel wat.
Klinkt misschien heel raar maar wie van jullie doet er wel goedkope motorolie in zijn motor van zeg 5 euro de liter ipv 17 Of dealerprijzen 28 euro? Ik denk niemand want dan zou je wel eens een motor kunnen afschrijven en dat kost veel geld. Maar banden dat mag niet te veel kosten???!!! Als die niet goed zijn kan je immers slechts een complete auto afschrijven. Ik zou hier dus altijd een middenweg in zoeken en niet met minder dan een Falken fk-452 (of vergelijkbaar van ander merk) genoegen nemen. Dit geld ook voor de hoeveelheid dat een band getrokken is. In de wang van de band zit ook een stuk stevigheid van de band. Als de hoek van de wang veranderd heeft dit ook weer invloed op de stevigheid en het gedrag van de band. Meeste fabrikanten geven ook aan wat de minimale en maximale velgbreedtes zijn waar de band opgemonteerd kan worden... Dit verschilt ook nog weleens per fabrikant...
Timvgti schreef:Vandaag even gemaild met online-velgen.nl mbt de imitatie Dare 3SDM velgen.
Deze kunnen NIET geleverd worden in correcte Golf 5/6 maatvoeringen. Mijn vraag: Beste,
Ik ben op zoek naar een nieuwe set velgen voor mijn VW Golf V GTI.
Ik kwam uit bij het merk 3SDM, type 0.01 en vindt dit een prachtige velg.
Ik zie dat u/uw bedrijf deze velg als imitatie levert. Geleverd onder de naam 'Dare' en type '3SDM'.
Kunt u mij iets over de kwaliteit/gewicht van deze imitaties vertellen?
Verder probeer ik met de voertuig configurator op uw website eruit te komen, maar dit blijkt niet juist te werken.
Ik ben op zoek naar een set in 18 of in 19 inch (afhankelijk van uw prijs incl gemiddelde kwaliteitsbanden)
De steek is: 5x112
De ET waarde is voor 18": ET45
de ET waarde is voor 19": ET42
Alle velgen moeten 8.5J zijn.
Op uw site zie ik echter alleen andere, niet passen maatvoeringen.
Kunt u bovenstaande wel leveren?
En zo ja, in welke kleurstellingen?
Ik ben zoekende naar compleet zilver of naar zilver met gepolijste voorkanten.
Ook best mooi. Maar net-niet-imitatie van 3SDM 0.01.
Spaken lopen bet iets anders in velgrand over.
Net wat minder vind ik persoonlijk... (en nog duurder ook)
Maar zat vanacht te brainstormen maar als je nu
De 3sdm met een hele lage et waarden neemt..
Krijg je toch ook meer dat holle effect?( zo als een 9,5j heeft)
En dan zou je met spacers je et waarden kunnen bijstellen zo dat ze wel mooi onder de auto zitten?
Of lul ik nu stom?!?!?
Weet niet of dat de oplossing zou zijn lees veel over wiellagers en spacers
Die combinatie boven de 10mm niet echt een oplossing is dan krijgt het wiellager flink op zijn donder
En kun je om de paar duizend een lager zetten
En even terug te komen over cheap bandjes wie heeft er nu werkelijk ervaring met nangkang
Heb je die herrie welles gehoord als je er mee rijd
Net als wat spugemmer zegt grip ia belangrijker en als je geen normale banden kan betalen spaar lekker een maandje door voor je eigenveiligheid of tank 1 week niet pak de fiets
Mij is geleerd veiligheid op 1
Eens, veiligheid boven alles. Jullie zullen wel gelijk hebben. En ik zou niet besparen op dingen die ertoe doen...
En dan toch... Lees over grip op rotondes. Ik weet niet hoor maar ik neem een rotonde niet met, zeg 80km per uur. Over t algemeen respecteer ik de maximum snelheid en schat sitiuaties in. Natuurlijk kan er wel veel verschil in remweg zitten waardoor je liever geen b c merk wilt...Ik was van mening dat als je de maximum aangegeven snelheid hanteert het verschil in een nankang en een continental band te verwaarlozen is en de kwaliteit pas echt duidelijk wordt als je het maximale op gaat zoeken...
Gemiddelde banden met grip op nat wegdek zijn Pre voor mij aangezien het hier zowat het hele jaar kan regenen...
Dan gedragen ze zich op de mk4 beter dan op de mk5 die zinloos. Op mijn 18 inch detroits vullen ze namelijk als een gek met de herrie die er bij hoort tot gevolg.
golfje44 schreef:aanstaande woensdag ga ik kijken voor een setje 3 sdm velgen
meteen maar een nieuw setje banden besteld, had op de set die ik nu reed ook al dunlop sportmaxx en was er super tevreden over
dus a.s woensdag word er een setje 3sdm velgen besteld met Dunlop sportmaxx banden in de maat 215/35/19
lekker mooi getrokken op 8,5J. natuurlijk worden dit dus 19 inch velgen, en zal de schroefset helemaal op z'n laagste gaan.
mocht ik dit nog niet mooi genoeg vinden komt er een setje verkorte veren
Toyo is een bekend en goed merk. Staat inderdaad wel al lang bekend om het zachte rubber. Of dat nu nog zo is weet ik niet maar het is in ieder geval kwalitatief verder goed. Je ziet het ook regelmatig in de racerij terug
Mackdennis schreef:Tja wat de banden betreft.. Moet je inderdaad recensies lezen.
Had ooit een set Toyo of zo iets gehad, was erg goedkoop maar een top band.(was een vrij zachte band)
En heb zelf eens een band gehad waar ik niet eens meer normaal een routines kon nemen.(was een vrij harde band)
Timvgti schreef:Ook ik ben nog niet uit over de bandenmaat. 225 lijkt me qua grip beter. Maar wat getrokken lijkt me ook mooi. Zijn er foto's van die verschillen?
Waarom? Getrokken band zou meer wieldruk moeten hebben.
Zelf rij ik nu met 215 op ook 8,5j volgens mij. Ik ga alleen naar 225. 215 is erg mooi, maar super kwetsbaar. Je zal nooit eerst met je band de stoep raken maar altijd met je velg. Binnen korte tijd heb je dus kans op schade aan je velgen.
JonasV schreef:Toyo is een bekend en goed merk. Staat inderdaad wel al lang bekend om het zachte rubber. Of dat nu nog zo is weet ik niet maar het is in ieder geval kwalitatief verder goed. Je ziet het ook regelmatig in de racerij terug
Mackdennis schreef:Tja wat de banden betreft.. Moet je inderdaad recensies lezen.
Ik heb nu ook toyo's. Was er in het begin erg sceptisch over. Maar na wat circuit gebruik toch een iets andere mening gekregen. Band blijft ook onder extreme omstandigheden goed presteren, maar wel veel onderstuur op nat wegdek.