Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
M USA schreef:In jan mijn nieuwe GTI, ben benieuwd of dit van fabriek af is opgelost...(alhoewel het bij mijn huidige niet irriteert, zal wel gewenning zijn)
Ook in jan mijn nieuwe GTI ophalen
Ben ook benieuwd of het probleem al vanaf de fabriek is opgelost.
Volgens mij is het bij 2012 GTI aangepast. Ik hoor tenminste niets, alleen als je het gas los laat "bij 2500 toeren"hoor je eventjes een brom, maar dat is volgens mij de uitlaat.
M USA schreef:In jan mijn nieuwe GTI, ben benieuwd of dit van fabriek af is opgelost...(alhoewel het bij mijn huidige niet irriteert, zal wel gewenning zijn)
Ook in jan mijn nieuwe GTI ophalen
Ben ook benieuwd of het probleem al vanaf de fabriek is opgelost.
Volgens mij is het bij 2012 GTI aangepast. Ik hoor tenminste niets, alleen als je het gas los laat "bij 2500 toeren"hoor je eventjes een brom, maar dat is volgens mij de uitlaat.
Ik hoor ook niks meer bij deze. Oplossing is dus eigenlijk simpel; Gewoon een nieuwe GTI kopen, die is eerder binnen dan het klemmetje.
Probleem opgelost,clip geplaatst door de dealer,kosten nul !was zo gebeurd snap niet dat het allemaal zo lang heeft moeten duren,maar daar kan de dealer niets aan doen,eerder de importeur en Volkswagen zelf !
Robbie schreef:Probleem opgelost,clip geplaatst door de dealer,kosten nul !was zo gebeurd snap niet dat het allemaal zo lang heeft moeten duren,maar daar kan de dealer niets aan doen,eerder de importeur en Volkswagen zelf !
Hallo Robbie
Valt dat binnen de garantie,
of kan mijn van 2009 er ook naar toe voor zo'n klem kosteloos!!
Robbie schreef:Probleem opgelost,clip geplaatst door de dealer,kosten nul !was zo gebeurd snap niet dat het allemaal zo lang heeft moeten duren,maar daar kan de dealer niets aan doen,eerder de importeur en Volkswagen zelf !
Hallo Robbie
Valt dat binnen de garantie,
of kan mijn van 2009 er ook naar toe voor zo'n klem kosteloos!!
Gr Gerben
Vraag het eerst na bij de dealer,ik had het wel in de garantieperiode aangegeven maar dit mag volgens mij niet uitmaken,succes !
Ik heb een Golf V GTI en Golf VI GTI, en mij was laatst ook opgevallen met het open rijden van dak en raam, dat bij zo'n 2500 toeren het gefluit van de turbo niet echt mooi zuiver klinkt en word onderbroken door geratel/ijzer op ijzer, iets dat ik niet heb bij de V GTI. Overigens trekt de turbo er wel gewoon aan, dus qua power kom ik niets tekort. De Golf VI komt uit December 2010 en is geimporteerd uit Duitsland.
Mocht dit het euvel zijn (kan iemand misschien bevestigen dat dit waarschijnlijk hetzelfde probleem is), kan ik dan gewoon naar de dealer toe met het onderdeelnummer en het er laten opzetten?
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Golf VI GTI Adidas schreef:Mocht dit het euvel zijn (kan iemand misschien bevestigen dat dit waarschijnlijk hetzelfde probleem is), kan ik dan gewoon naar de dealer toe met het onderdeelnummer en het er laten opzetten?
Ik heb inmiddels weer redelijk wat kilometers gereden en heb het geluid (ijzerachtig geluid, dacht eerst dat het een hitteschiltje van de uitlaat was) niet meer gehoord. Bij mij heeft het dus geholpen.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Begon bij jou ook het geluid pas zodra de turbo een beetje ging fluiten? Ik wil namelijk een zo goed mogelijk beeld hebben om er zeker van te zijn dat ik hetzelfde probleem heb :S
Alvast Bedankt!
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Ik had het met name bij rustig rijden dat ik het hoorde. Bij weinig tot gemiddeld gas tussen de 2500 en 3000 RPM. En ik dacht ook bij het lossen van gas bij gemiddels gas geven. Het geluid lijkt te komen vanuit rechtsvooronder.
Mocht je auto nog in de fabrieksgarantie vallen (en dat lijkt me wel gezien je bouwjaar en maand), zou ik het gewoon melden bij je dealer. Bij mij hebben ze het zonder verdere vragen hersteld.
Nu:
Hiervoor:
Als het goed is heeft PON het probleem bij lokale VW dealers gemeld. Daar heb ik mijn dealer ook op gewezen i.c.m. het artikelnummer van het klemmetje.
Succes met de afwikkeling.
Nu:
Hiervoor:
Ik krijg volgende week mijn klemmetje. Monteur wist nergens van en had er nog nooit van gehoord. Ingescande pagina's van hun eigen boek hier op het forum laten lezen, zei hij: "als u zegt dat dit uw geluid kan verhelpen, hoewel ik het niet hoor, dan bestellen we het klemmetje gewoon en zetten het er op". Dat is nou precies de goede reactie, er van uit gaan dat de klant altijd gelijk heeft. Daarom kom ik ook zo graag bij deze dealer.
Vandaag maar even bij Martin Schilder in Alkmaar geweest (afrader trouwens) met het onderdeelnummer en het bijbehorende verhaal. Volgens de hoofdmonteur van de garage is dit onderdeel bij mijn GTI niet nodig, en is dit alleen voor de oudere VI GTI (die van mij is van eind 2010). Volgens mij is dit niet zo, maar ze zouden wel even een afspraak maken om een diagnose te kunnen maken a 110 euro per uur arbeidsloon.... maw, laat maar schuiven, ik wil eerst duidelijkheid of deze beste man gelijk heeft ja of nee.
Hopelijk weten jullie meer dan de chef werkplaats die binnen twee tellen het antwoord wist terwijl hij z'n broodje zat te nuttigen.
Race Eend schreef:Heb je zelf last van het geluid dan?
Ik hoor het wel ja, vooral als de motor koud is en ik met een raam open rijd. Met de ramen dicht hoor ik het ook wel, maar lang niet zo erg en alleen met de radio uit.
Het geluid begint overigens pas als de turbo er lekker inkomt en begint mee te fluiten (=ijzer op ijzer geluid) bij ongeveer 2300-2700 toeren.
Golf VI GTI Adidas schreef:... Volgens de hoofdmonteur van de garage is dit onderdeel bij mijn GTI niet nodig, en is dit alleen voor de oudere VI GTI...
Dit klinkt bekend. Bij de aanschaf van mijn GTI had de dealer naar eigen zeggen nog nooit van het probleem gehoord. Aangezien de info op dit forum ruimschoots voor handen is heb ik wat geprint en meegenomen. Toen kreeg ik te horen/de bevestiging dat dit probleem niet (meer) voorkomt bij modeljaar 2012, enkel bij de 'oudere' modellen.
Heren wil toch effe inhaken op hetgene dat hier verteld wordt.
Veel dealers zijn nog niet eens bekend met het probleem!
Dit komt omdat veel mensen het geluid niet eens horen.
Ik kan jullie verzekeren dat elke GTI VI hier last van heeft of krijgt.
Mijn vriend heeft een 2012 model en de eerste weken was er nog niks te horen.
Na een aantal weken na ongeveer 6000 km kreeg hij dit ook net zoals die van mij.(2010)
Toch eens even navraag gedaan bij de dealer waarom dit probleem niet af fabriek opgelost wordt.
En het antwoord daarop is dat het te duur is en geen kwaad kan.
Dit komt omdat de meeste mensen dit probleem niet claimen
Om terug te komen op mijn eerdere post, ook ik hoor het geluid tussen +/- 2300 - 2700 toeren. Auto heeft < 200 km op de teller.
Tijd voor een gesprek met de dealer..
Ook hier duidelijk hoorbaar wagen is 2 dagen oud amper 250 km...
Zeker navragen bij Dealer en gescande foto's uit dit forum meenemen op stick.
Word vervolg
Ondertussen ook maar een afspraak gemaakt voor die trilling tussen de 2000 a 3000 rpm...
Hiermee gaan ze dus de bekende klip opsteken maar tegelijk ook een software aanpassing uitvoeren ivm de turbo aanslag die hiermee zou veranderen.
Eerste wat ik hier van hoor maar die mannen zullen het wel weten hoop ik,
Iemand een idee...??
Wat een onzin. De klip zorgt er alleen voor dat een staafje niet meer trilt. Aan de beweging verandert er niets. Mijn klip zit er 3 weken op en er is niets aan de software gedaan, ik stond er de hele tijd bij. Werkplaatshandboek zegt er ook niets over.