Pagina 9 van 21
Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 25 okt 2012, 21:19
door Sciroccofrank
Gti-Mar schreef:Sciroccofrank schreef:Is er al wat meer duidelijk over wanneer de uitlaatmeeting plaats gaat vinden ?
Zodra alle sierstukken binnen zijn zou Lynx het laten weten,vervolgens zou hij dan een data geven,hoop zelf rond week 45-46,maar het blijft ff gissen

We wachten af

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 25 okt 2012, 23:06
door ErikGTI
Hoi Marco,
Misschien voor die tijd nog even een bakkie bij elkaar doen dan kan ik je sound live aanhoren....Kom ik met de Golf Plus
Mijn auto is gebouwd (dealer heeft vandaag wat van zich laten horen) ik denk dat hij volgende week op transport gaat....in NL komt er dan Leer in en Bearock en Abt en nog wat "extraatjes".
Theoretisch zou ik die week erna kunnen rijden....en naar de uitlaatsessie kunnen maar ook dat is gissen

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 26 okt 2012, 09:05
door Renekesgti
ErikGTI schreef:Hoi Marco,
Misschien voor die tijd nog even een bakkie bij elkaar doen dan kan ik je sound live aanhoren....Kom ik met de Golf Plus
Mijn auto is gebouwd (dealer heeft vandaag wat van zich laten horen) ik denk dat hij volgende week op transport gaat....in NL komt er dan Leer in en Bearock en Abt en nog wat "extraatjes".
Theoretisch zou ik die week erna kunnen rijden....en naar de uitlaatsessie kunnen maar ook dat is gissen

Gaaf Erik, hoop dat het allemaal voorspoedig voor je verloopt. Ben benieuwd naar je GTI bij de siertips meeting!
Na de ABT kuur ook langs bij JD om te rollen (beloofde pk's door ABT ook kloppen)?
GR. René
Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 26 okt 2012, 10:21
door ErikGTI
Dat rollen zou ik alleen doen als ik niet tevreden ben......de vorige GTI met Abt was ik zeer tevreden over. Ik heb overigens als lease-rijder geen keuze...

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 26 okt 2012, 10:25
door Gti-Mar
ErikGTI schreef:Hoi Marco,
Misschien voor die tijd nog even een bakkie bij elkaar doen dan kan ik je sound live aanhoren....Kom ik met de Golf Plus
Mijn auto is gebouwd (dealer heeft vandaag wat van zich laten horen) ik denk dat hij volgende week op transport gaat....in NL komt er dan Leer in en Bearock en Abt en nog wat "extraatjes".
Theoretisch zou ik die week erna kunnen rijden....en naar de uitlaatsessie kunnen maar ook dat is gissen

Spannend Erik(slaap je nog wel

),nooit geweten dat ze er achteraf in NL leer inzetten?,dacht altijd dat dat Af fabriek werdt gedaan
Nou hopelijk gaat alles voorspoedig voor je,week 46 afleveren zou moeten lukken toch??

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 26 okt 2012, 10:28
door Gti-Mar
ErikGTI schreef:Dat rollen zou ik alleen doen als ik niet tevreden ben......de vorige GTI met Abt was ik zeer tevreden over. Ik heb overigens als lease-rijder geen keuze...

Het stond bij mij ook op het lijstje hoor,zeker nu 3 Nov. de JD meeting is wilde ik er wel naar toe,tevens leuk om wat andere mede forummers te spreken...
Maar om nou 450 km te rijden voor ff een uitdraai...tja lang getwijfeld,maar ga nu naar de wintercheck met mijn auto en gelijk een afspraak gemaakt voor een uurtje Golf VII

...eens kijken of ik er warm van gaat worden....

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 26 okt 2012, 11:33
door ErikGTI
Gti-Mar schreef:
Spannend Erik(slaap je nog wel

),nooit geweten dat ze er achteraf in NL leer inzetten?,dacht altijd dat dat Af fabriek werdt gedaan
Nou hopelijk gaat alles voorspoedig voor je,week 46 afleveren zou moeten lukken toch??

Yepp, en dat is een aanrader...buiten je fiscale voordeel heb je ook ALLES leer ...als je af fabriek neemt heb je zo een 30-40 procent leer (de delen welke je lichaam raken) de rest is "leatherlook"
Wordt via Pon gedaan bij een vaste "leer-inbouwer"....je kunt leer en stikselkleur kiezen...ik heb gewoon Vienna genomen en zwarte stiksels (zat ook in mijn vorige).
Persoonlijk vind ik het eindresultaat ook mooier dan Af Fabriek...
Was eerst heel erg terughoudend maar zag de mooiste Audi's met achteraf leer in de showroom....was voor mij gelijk een no-brainer....
Kosten waren volgens mij zo een beetje dezelfde
Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 28 okt 2012, 20:24
door gerben302JD
Effe offtopic,
Nou Marco heb je de stickers al binnen?
Zal toch wel, ofnie
Gr. Gerben
Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 07:33
door Timvgti
Wanneer is het nou zover Marco? Ik kan niet meer wachten

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 09:11
door ErikGTI
Ik heb in ieder geval nu ( 5 minuten geleden) mijn chassisnummer doorgekregen....de auto is onderweg naar Nederland....
Tim jij neemt ook de demper ?...ik zit zelf nog in de " twijfel-fase"

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 10:26
door Gti-Mar
gerben302JD schreef:Effe offtopic,
Nou Marco heb je de stickers al binnen?
Zal toch wel, ofnie
Gr. Gerben
Snik..snik,helaas niet Gerben,heb ze al 3 keer een mail gestuurd waarom het zo lang duurt,maar nul,nul reacties....8 okt besteld en 10 okt. is het afgeschreven van mijn rekening(€ 22,-)
Baal er goed van,ga maar eens proberen om mijn beste Duits te verwoorden.....
Dus nee,helaas.....,maar wel bedankt voor je reactie Gerben

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 10:31
door Renekesgti
@Erik, ik zou het gewoon doen. Sinds dat ik een andere downpipe onder de auto heb klinkt het geluid een stuk voller. Ik heb de std cat back. Ik denk dat het effect van een andere midden demper hetzelfde is. Gewoon voller en warmere sound.
Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 10:36
door Gti-Mar
Timvgti schreef:Wanneer is het nou zover Marco? Ik kan niet meer wachten

Hahaha,ik begrijp het Tim,wachten is niet altijd leuk...(vraag maar aan Erik

)
,maar ik verwacht zelf eind volgende week wel een belletje van Lynx.
Heb je al remklauwen verf gevonden???,heb je mijn reactie op je wielen nog overwogen evt?
Groeten.....

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 11:26
door Timvgti
ErikGTI schreef:Ik heb in ieder geval nu ( 5 minuten geleden) mijn chassisnummer doorgekregen....de auto is onderweg naar Nederland....
Tim jij neemt ook de demper ?...ik zit zelf nog in de " twijfel-fase"

Ik twijfel zelf ook nog een beetje, omdat ik absoluut geen dreun/resonantie wil door het verwijderen van de middendemper.
Aan die andere kant wil ik dus wel extra geluid en mooiere dsg plofjes.
De beste optie lijkt mij dus een piepklein middendempertje. Dus zeg maar een middendempertje die zo'n 80% minder dempt dan dat grote originele ding, maar wel net resonantie en dergelijk tegen houdt.
Aan de andere kant zou ik eerst wel gewoon een rechte pijp willen proberen (wie weet bevalt het wel, want ik hoor er echt wel veel goeds over op andere forums). Als die rechte pijp niet bevalt kan ik altijd nog de originele pijp voor een paar tientjes terug laten zetten of alsnog een kleinere demper ertussen plaatsen (zoals dus bij Marco ook is gebeurd).
Ik heb Lynx daarover gemaild, maar daar helaas nog geen antwoord op.
@Marco: Ik ga een dezer dagen mijn wintervelgen/banden eronder zetten. Dan ga ik met een potje zilveren hammerite aan de slag voor de hubs en kijk ik gelijk of ik met een rood potje hammerite de remklauwen waar nodig wat bij kan tippen.
Zodra de 17" Denvers eronderuit zijn kan ik ze eens goed schoon maken, op waarde beoordelen en kijken hoe ik ze kan verkopen om in de zomer wat nieuws eronder te zetten.
Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 12:02
door ErikGTI
Als Marco ook op de dag aanwezig kan zijn zal ik waarschijnlijk ter plekke beslissen....tenzij die met een MK VII komt....

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 12:53
door Gti-Mar
ErikGTI schreef:Als Marco ook op de dag aanwezig kan zijn zal ik waarschijnlijk ter plekke beslissen....tenzij die met een MK VII komt....

mmmmmm,zou niet verkeerd zijn...

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 16:28
door Gti-Mar
Timvgti schreef:ErikGTI schreef:Ik heb in ieder geval nu ( 5 minuten geleden) mijn chassisnummer doorgekregen....de auto is onderweg naar Nederland....
Tim jij neemt ook de demper ?...ik zit zelf nog in de " twijfel-fase"

Ik twijfel zelf ook nog een beetje, omdat ik absoluut geen dreun/resonantie wil door het verwijderen van de middendemper.
Aan die andere kant wil ik dus wel extra geluid en mooiere dsg plofjes.
De beste optie lijkt mij dus een piepklein middendempertje. Dus zeg maar een middendempertje die zo'n 80% minder dempt dan dat grote originele ding, maar wel net resonantie en dergelijk tegen houdt.
Aan de andere kant zou ik eerst wel gewoon een rechte pijp willen proberen (wie weet bevalt het wel, want ik hoor er echt wel veel goeds over op andere forums). Als die rechte pijp niet bevalt kan ik altijd nog de originele pijp voor een paar tientjes terug laten zetten of alsnog een kleinere demper ertussen plaatsen (zoals dus bij Marco ook is gebeurd).
Ik heb Lynx daarover gemaild, maar daar helaas nog geen antwoord op.
@Marco: Ik ga een dezer dagen mijn wintervelgen/banden eronder zetten. Dan ga ik met een potje zilveren hammerite aan de slag voor de hubs en kijk ik gelijk of ik met een rood potje hammerite de remklauwen waar nodig wat bij kan tippen.
Zodra de 17" Denvers eronderuit zijn kan ik ze eens goed schoon maken, op waarde beoordelen en kijken hoe ik ze kan verkopen om in de zomer wat nieuws eronder te zetten.
Als ik je een tip mag geven,wil je een mooie sound en niet zo'n blikkerig geluid met doortrekken zou ik gelijk voor een demper gaan(kleine Simons) dat vondt ik namelijk het grote verschil met een rechte pijp en nu deze demper...achteraf had ik dus spijt dat ik het niet gelijk had laten doen,scheelde toch weer wat euro's
Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 18:22
door ErikGTI
Yepp, dat wil ik inderdaad...misschien kan Lynx het in ieder geval bestellen.
Ik moet mezelf een beetje opvrolijken...kreeg te horen dat Autostadt er 14 dagen over mag/kan doen om de auto af te leveren...daarna 1 week inbouwen...@&€)(;:/-
Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 29 okt 2012, 20:58
door Gti-Mar
ErikGTI schreef:Yepp, dat wil ik inderdaad...misschien kan Lynx het in ieder geval bestellen.
Ik moet mezelf een beetje opvrolijken...kreeg te horen dat Autostadt er 14 dagen over mag/kan doen om de auto af te leveren...daarna 1 week inbouwen...@&€)(;:/-
Indien mogelijk bel dan Lynx morgen even op met het verzoek....

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 01 nov 2012, 11:03
door ErikGTI
Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 01 nov 2012, 11:36
door KlouxOne
Mooi hoor Eric,
let the transformation begin!

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 01 nov 2012, 12:23
door Renekesgti
Eerst een koe erin (John) en daarna lekker zagen in je nieuwe GTI.....

(ik denk aan uitlaat)

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 01 nov 2012, 14:30
door ErikGTI
Straks grote uitlaten en weinig/minder prestatie.
Die ABT kan er waarschijnlijk niet meteen op..ze willen eerst het nummer van de ECU (of motor) weten om te vergelijken met de ABT software (versie)......dat kan weer 2 weken duren als het niet overeenkomt

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 01 nov 2012, 16:26
door staffpride
ErikGTI schreef:Straks grote uitlaten en weinig/minder prestatie.
Die ABT kan er waarschijnlijk niet meteen op..ze willen eerst het nummer van de ECU (of motor) weten om te vergelijken met de ABT software (versie)......dat kan weer 2 weken duren als het niet overeenkomt

Lekker laten zitten die ABT chip, gewoon ff langs JD
En mocht de nood aan de man zijn, zetten ze er gewoon de originele software weer op

Re: grotere sierstukken
Geplaatst: 01 nov 2012, 16:54
door ErikGTI
Mag eigenlijk niet chippen van de lease-maatschappij.......maar na veel ouwehoeren mocht er dan een ABT chip/software in/op....
Mij hoor je dus niet klagen...bij mijn vorige was het een substantieel verschil....
Mocht het nu tegenvallen (denk ik niet) dan kan ik altijd nog.........
