Pagina 10 van 16
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 12:37
door Mackdennis
tonnie024 schreef:Goedemorgen Dennis
Weet niet of dat de oplossing zou zijn lees veel over wiellagers en spacers
Die combinatie boven de 10mm niet echt een oplossing is dan krijgt het wiellager flink op zijn donder
En kun je om de paar duizend een lager zetten
1
Heb ff snel wat Rond gelezen... Maar als je de goede spoorverbreders/spacers gebruikt.
(Dat zijn die je eerst vast zet op de as en daarna je wiel aan de
Dat het geen probleem moet zijn.
De wiel lagers schijn je te slopen door een velg met verkeerde et waarden onder je auto te plaatsen.
Echter zo als ik als vb gaf.. Zeg je neemt de velg in 8,5j et20 (standaard bij ons is et45 toch)
En je doet dan goede spoorverbreders ertussen in dit geval 25mm.
Dan heb je toch weer standaard et waarden?
Maar door dat je lagere et velg heb komt het hart een stuk dieper te liggen.
En dus meer dat holle effect geeft?
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 13:00
door JonasV
Ik denk nog altijd dat een bredere velg meer invloed op dat diepe hart heeft dan die paar mm et waarde.
De detroits van bbs die ik heb liggen zijn (uit mijn hoofd) 18x7,5 et51.
Best een verschil dus. En hier een ligt 225/40 band op
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 13:16
door MkVI Nmgn
@ Dennis een spacer van 2,5mm zijn die al schroefbaar dan ?
Dacht vanaf 10mm pas
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 13:31
door Mackdennis
tonnie024 schreef:@ Dennis een spacer van 2,5mm zijn die al schroefbaar dan ?
Dacht vanaf 10mm pas
Het is geen 2,5mm maar 25mm
Maar volgens mij maak ik een denk fout en werkt dat precies contra met die et waarden.
En zou die vb et van mij dan dus uitkomen op -5et.
En buiten het feit dat dit niet past klopt er dan dus ook niks van je et.
Volgens mij werkt mijn truc/idee alleen met hoge et waarde naar beneden te krijgen.
Echter komt dat juist de holle effect niet ten goede..
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 13:38
door Chris5gti
de brede velgen hebben een lagere et waarde (komen verder naar buiten ) dus met een spacer maak je er een hot rod van en komen ze nog verder na buiten

. Het enige wat je kan doen is om aan de binnekant wat te laten afdraaien om je et juist weer hoger te krijgen (als er genoeg matriaal aan zit ) waardoor je meer plaats krijgt bij je spatbord rand . Of natuurlijk spatbord randen rollen of verbreden of de auto niet verlagen wat natuurlijk niet echt zo mooi is bij zon velgen .
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 14:14
door Mackdennis
Ja precies deel jou mening Chris! Zat helemaal fout met mijn idee
Nu dus de vraag is de 3sdm 9,5j is
De kern af te draaien? En zo ja hoeveel?
En als je door een Goed bedrijf je wielkasten laat rollen en dan inderdaad je velg iets laat afdraaien.
Je ook nog getrokken banden plaatst.. Kan je dan zonder negatieve camber, aanloop vrij rijden?
Want eerlijk is eerlijk deze velg ie wel het allee dikst met voor 8.5j en achter 9.5j
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 14:18
door MkVI Nmgn
Loopt de binnenkant aan Dennis 9,5 is veel
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 14:38
door Mackdennis
@tonnie er zijn er al wat meer te vinden op internet golf 5 met 9.5 achter.
Dus is niet onmogelijk echter zit je dan aan wielkasten rollen en getrokken banden maat
En negatieve camber.
Maar wat als je je kern wat afdraait? Hoe kom je dan uit?
Of moet je dan alsnog negatieve camber instellen?
Natuurlijk kan je ook je wielkasten uitkloppen/verbreden echter is dit wel erg drastisch.
En dan moet je ook spuiten..
Ben bang dat die 8,5j niet mooi dat schaal model geeft..
Wacht anders wel eerst af tot dat ik het bij jullie heb gezien.
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 14:42
door MkVI Nmgn
Ik bedoelde als je de binnenkant afdraaid dat die dan aan de binnenkant aanloopt mijn 8,5j liep al bijna aan zat een cm tussen en ik had et42 dus daarom denk ok met 9,5 dat die in de binnenkant aanloopt als je gaat afdraaien
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 15:03
door Mackdennis
Aah duidelijk

Nou ben ik suf gebrainstormd.. En eind conclusie geen stap verder..
Maar is allemaal wel een stuk helderder thanks mannen!
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 15:09
door Spuugemmer
De et-waarde is de afstand van het velg hart tot het midden van de velg. Bij et 0 zou dus het hart van de velg in het midden van de velg breedte komen. Bij een 8j brede velg gaat er dan dus 4j over de wielnaaf en remschijf en dergelijke heen en 4j vanaf de wielnaaf naar buiten.
En Golf rijdt standaard met zeg et50. het hart zit dus 50mm naar buiten (links op de afbeelding) als het een 8j velg is dan gaat er dus 4j-50mm naar buiten en 4j+50 mm naar binnen.
Als je de et-waarde gelijk houdt maar ipv 8j een 9,5j velg monteerd dan zal deze 1,5j voor de helft naar buiten en voor de helft naar binnen gaan. dan wordt het 4j+ (0,5*1,5j) -50mm naar buiten en 4j+ (0,5*1,5j)+50 mm naar binnen.
Als we dit dus omzetten naar et-waarde van een 8j velg (waarvan we weten dat ie makkelijk past!!) dan wordt de referentie et of de 9,5j zou passen et50 -(0,5*1,5j)= et50 -19= et31 (1j=2,54cm)
zwart wit:
De 9,5J velg met et50 komt dus 19mm meer naar buiten dan de 8J velg met ET50. Maar ook gaat hij 19mm verder naar binnen.
Over de wiellagers:
Het maakt niet uit of je ze door een spacer belast of een velg met lage et-waarde. het is immers F=m*a.
Hoe verder het hart van de velg naar buiten komt hoe meer het wiellager belast wordt. Dus als de ET standaard et50 is. dan zal een 10mm spacer net zoveel extra belasting voor het lager zijn als een velg met ET40!
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 15:26
door Mackdennis
Spuugemmer schreef:
De et-waarde is de afstand van het velg hart tot het midden van de velg. Bij et 0 zou dus het hart van de velg in het midden van de velg breedte komen. Bij een 8j brede velg gaat er dan dus 4j over de wielnaaf en remschijf en dergelijke heen en 4j vanaf de wielnaaf naar buiten.
En Golf rijdt standaard met zeg et50. het hart zit dus 50mm naar buiten (links op de afbeelding) als het een 8j velg is dan gaat er dus 4j-50mm naar buiten en 4j+50 mm naar binnen.
Als je de et-waarde gelijk houdt maar ipv 8j een 9,5j velg monteerd dan zal deze 1,5j voor de helft naar buiten en voor de helft naar binnen gaan. dan wordt het 4j+ (0,5*1,5j) -50mm naar buiten en 4j+ (0,5*1,5j)+50 mm naar binnen.
Als we dit dus omzetten naar et-waarde van een 8j velg (waarvan we weten dat ie makkelijk past!!) dan wordt de referentie et of de 9,5j zou passen et50 -(0,5*1,5j)= et50 -19= et31 (1j=2,54cm)
zwart wit:
De 9,5J velg met et50 komt dus 19mm meer naar buiten dan de 8J velg met ET50. Maar ook gaat hij 19mm verder naar binnen.
Super uitgelegd Chris!!!
Maar 19mm naar binnen toe is dus wel of niet te doen?!
Want 19mm naar buiten zou toch nog wel uit te rollen zijn (de wielkasten) door de profs?
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 19:52
door MkVI Nmgn
Heb een mail Contact gehad met wheelclinic en als er 3 sets gekocht worden is er geen korting mogelijk.
Of we gaan met ze 3e contact opnemen met een ander of we laten het hierbij en kopen de sets voor 18'' €699,- 19'' 799,-
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 20:00
door Timvgti
Hoeveel 'gegadigden' zijn er nu precies(inclusie mijzelf)?
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 20:01
door MkVI Nmgn
Vijf als goed is maar er was niks te regelen,
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 20:28
door Spuugemmer
Doe gewoon eens zelf met de fabrikant contact opnemen!!!???? of awesome gti of een ander bedrijf wat goed is om de markt te vergallen. Engelse zijn echt hoeren die doen alles voor geld....
Ik heb heel lang geleden met ATS DTM gereden. Dit was 8Jx18 met een ET58-60 dus zeg 10mm verder naar binnen. Voor kwamen ze tegen de veerpoot aan. achter ging het net. Ik denk dus dat 19 mm niet gaat! bij et50
Maar jullie kunnen altijd dit doen!!!
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 20:35
door Timvgti
tonnie024 schreef:Vijf als goed is maar er was niks te regelen,
Icm banden moet er altijd wel wat te regelen zijn. Bedrijven willen verkopen.
Misschien op velgen niet zo veel marge/speling of 'toestemming' van 3sdm zelf, maar ook op banden zit zeer zeker marge/winst.
Als een bedrijf 5 sets n kan verkopen met standaard winst/marge en dan wat minder winst pakt op de banden of deze zelfs geheel tegen inkoopsprijs levert, dan is dat voor de verkoper nog steeds aantrekkelijk!
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 29 jan 2012, 20:40
door MkVI Nmgn
Banden van hun heb ik geen interesse in omdat ik niet meer ga betalen dan waar ik ze voor kan krijgen,
Dus wil alleen korting op het stukje alu ^^ en de rest regel ik zelf wel.
@Spuugemmer is een optie alleen het geld vind ik het niet waard of ik moest zelf autospuiter geweest zijn met teveel vrije tijd

Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 30 jan 2012, 01:21
door Mackdennis
Hier wat foto's gevonden van de 3sdm 0.01 8,5j et45 18" op een vw jetta
Moet ik eerlijk zeggen dat ik ze hier niet heel spectaculair vind.
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 30 jan 2012, 01:40
door Mackdennis
Hello guys I present 3SDM wheels mounted on my brother's GOLF GTI dampers H&R Ultralow ..
8.5x18 et45 e 9.5x18 et40
Falken 225/40/18
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=157946
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 30 jan 2012, 03:20
door Mackdennis
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 30 jan 2012, 07:20
door Timvgti
Mackdennis schreef:Hier wat foto's gevonden van de 3sdm 0.01 8,5j et45 18" op een vw jetta
...
Moet ik eerlijk zeggen dat ik ze hier niet heel spectaculair vind.
Ook ik vind ze zo niet heel erg bijzonder. Niks opvallends zo.
Hmmmzzz zou dat komen door geen verlaging én 18" 8.5j en 225 brede banden?
En hier:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=157946 zie je duidelijk dat 9.5j echt TE breed is achter hoor! Dat gaat tegen die wielkasten klappen met inveren. En ook niet echt mooi vanuit bepaalde kijkhoeken.
Gek genoeg staat het hier in 18" 8.5j(voorzijde) een stuk groter en dikker als bij boven getoonde Jetta! Hoe komt dat? Door verlaging alleen. Wiel toont aan voorzijde dik. Lijkt wel 19" en sluit mooi in wielkuip. Dus zo vindt ik ze weer wel mooi.
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 30 jan 2012, 08:07
door Mackdennis
@tim
Mee eens bij die golf zien ze er een stuk beter uit.. Maar echt spectaculair vind ik die voor velg niet.
En dat wordt dan ook je achter velg..
Dit is ook een hele dikke velg
CMS 9x20"
225/35
Eibach springs
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 30 jan 2012, 11:26
door JonasV
op die Jetta zijn ze inderdaad niks speciaals..
Zal toch wel door het gebrek aan verlaging komen en de 18 inch die daardoor redelijk klein oogt..
Re: 3SDM wheels
Geplaatst: 30 jan 2012, 12:06
door Verlengsnoer
Ook mee eens, maar blijft het toch wel mooie velgen vinden. Gebrek aan verlaging en natuurlijk de 8.5J romdom.
Ik zou wel willen verlagen met veren maar denk dat ik dat het Jetta effect heb. Goed laag gaan zou de velgen meer tot zijn recht laten komen maar dat ik totaal niet praktisch voor mij...
JonasV schreef:op die Jetta zijn ze inderdaad niks speciaals..
Zal toch wel door het gebrek aan verlaging komen en de 18 inch die daardoor redelijk klein oogt..