RNS510 kaartversie V8.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
ronzuid

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door ronzuid »

ok, weer wat geleerd,goede tip!!
wehoo

Bericht door wehoo »

Kaart V.8 (na testen in DVD navigatie mode) op de HDD geïnstalleerd.
Duur (zoals Ronzuid al aangaf) ongeveer 35-45 minuten.

Procedure:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door op de Eject knop (eenmaal :idea: ) te drukken wordt de voortgang van de installatie zichtbaar. Zie de balk onderin het scherm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In het (vrijgeschakelde) setupmenu is de kaartversie zichtbaar. Die staat nu op de HDD (V.8)

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Zou dit op mijn RNS510 C versie kunnen met SW3930 ?

Heb nu V7.0 erop zitten. Zou graag gebruik willen maken van het POI gedeelte. Wat nu grijs staat en "hangt" omtdat er geen POI's gevonden kunnen worden. Dit zou in princiepe met V7.2 opgelost moeten zijn toch?

Zijn er mensen die ook SW3930 draaien? Zit te twijfelen of ik hem zal up/downgraden naar een stabielere SW(geen beta zoals 3930).
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
wehoo

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:Zou dit op mijn RNS510 C versie kunnen met SW3930 ?

Heb nu V7.0 erop zitten. Zou graag gebruik willen maken van het POI gedeelte. Wat nu grijs staat en "hangt" omtdat er geen POI's gevonden kunnen worden. Dit zou in princiepe met V7.2 opgelost moeten zijn toch?

Zijn er mensen die ook SW3930 draaien? Zit te twijfelen of ik hem zal up/downgraden naar een stabielere SW(geen beta zoals 3930).
Kaarten staan los van de SW versie en dit kan dus.
Poi's is een ander verhaal. Afhankelijk van de SW versie heb je de nieuwere poi indeling (achteraf toevoegen is mogelijk) of de oudere poi indeling, waarbij achteraf toevoegen (via SD kaart) niet mogelijk is. SW39xx heeft de nieuwe poi indeling.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ronzuid

Bericht door ronzuid »

Wehoo, al genoeg gereden om te kunnen ontdekken of er nieuwe wegen opstaan?
wehoo

Bericht door wehoo »

ronzuid schreef:Wehoo, al genoeg gereden om te kunnen ontdekken of er nieuwe wegen opstaan?
Ja zeker genoeg gereden. Ook om de V.8 nu definitief op de HDD te hebben (al gebeurd). Maar aangezien dit nogal steeds dezelfde wegen zijn, tot nu toe geen enkele verandering kunnen ontdekken. De nieuw aan te leggen wegen in mijn omgeving, waar men al een geruime tijd mee bezig is (Floriade 2012), staan er niet op. :(
Het is een bekend verschijnsel, dat VW achterloopt met "recent" kaartmateriaal.
We moeten niet denken, dat de wegen die nieuw zijn gekomen, of in aanleg zijn in het laatste kwartaal van 2010, op deze kaart staan. Nee.... dit is een denkfout. ;) 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Is er ook een manier om een werkende kopie te maken van het origineel? aangezien dat gewoon mag. het is mij nog niet gelukt. ik krijg steeds meldingen dat hij de DVD niet lees op mijn RNS 510.

wat voor software word hier voor gebruikt? is het nog afhankelijk van wat voor mwer DVD+r of DVD-r 's er worden gebruikt? verbatim? philips? traxdata?
GolfL

Bericht door GolfL »

wehoo schreef:

Poi's is een ander verhaal. Afhankelijk van de SW versie heb je de nieuwere poi indeling (achteraf toevoegen is mogelijk) of de oudere poi indeling, waarbij achteraf toevoegen (via SD kaart) niet mogelijk is. SW39xx heeft de nieuwe poi indeling.

Aan het zelf toevoegen van POI's hecht ik niet zo veel waarde eigenlijk. Heb liever dat mijn POI's het gewoon doen nu, dat is meer prioriteit:P. Nu zijn ze "grijs" en kan ik ze niet aanklikken. Als ik de V8 instaleer, werken dan mijn POI's?

Heb V8 software verkregen (**********), nu alleen een kwestie van DL dvd halen. Maar dan ben ik ook wel benieuwd op antwoord van de vraag van KlauxOne hierboven.
Laatst gewijzigd door GolfL op 07 nov 2011, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:Is er ook een manier om een werkende kopie te maken van het origineel? aangezien dat gewoon mag. het is mij nog niet gelukt. ik krijg steeds meldingen dat hij de DVD niet lees op mijn RNS 510.
De Hitachi-dvd-speler van de RNS510 is nogal kritisch bij gebrande DVD's.
KlouxOne schreef:wat voor software word hier voor gebruikt? is het nog afhankelijk van wat voor mwer DVD+r of DVD-r 's er worden gebruikt? verbatim? philips? traxdata?
De software maakt niet uit, maar vooral de manier van branden: de allerlaagst mogelijke snelheid. ;)
Soort merk dvd is proefondervindelijk. Experimenteren dus. Type DVD: dvd-r(w) geven vaak de juiste resultaten.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:
wehoo schreef:

Aan het zelf toevoegen van POI's hecht ik niet zo veel waarde eigenlijk. Heb liever dat mijn POI's het gewoon doen nu, dat is meer prioriteit:P. Nu zijn ze "grijs" en kan ik ze niet aanklikken. Als ik de V8 instaleer, werken dan mijn POI's?

Heb V8 software verkregen (nu alleen een kwestie van DL dvd halen. Maar dan ben ik ook wel benieuwd op antwoord van de vraag van KlauxOne hierboven.
Het poi-verhaal is afhankelijk van je SWversie. SW 39xx heeft een andere poi indeling.
Zie in het volgende document het gedeelte daarover:
link (tijdelijk): http://members.ziggo.nl/werner.hooger/R ... V1_0_A.pdf

(Herkomst van (illegale) software (-bronnen) is niet toegestaan op dit forum. ;) 8-) )
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GolfL

Bericht door GolfL »

Het schijnt dat als je versie RNS510 versie C hebt SW 1xxx of 2xxx. Dat je eerst naar SW38xx moet upgraden, deze SW veranderd de POI indeling.

Want ik had natuurlijk een C versie SW 2720. Nu weet ik niet of Emiel dit eerst naar 38xx heeft gedaan en daarna naar 3930...

Hoe kan ik checken of dat gedaan is? Ik kan niet in the secret menu komen van de RNS.

wehoo

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:Het schijnt dat als je versie RNS510 versie C hebt SW 1xxx of 2xxx. Dat je eerst naar SW38xx moet upgraden, deze SW veranderd de POI indeling.

Want ik had natuurlijk een C versie SW 2720. Nu weet ik niet of Emiel dit eerst naar 38xx heeft gedaan en daarna naar 3930...

Hoe kan ik checken of dat gedaan is? Ik kan niet in the secret menu komen van de RNS.
Door naar SW3xxx te gaan en gebruik te maken van de nieuwere poi-indeling, wordt je HDD geformatteerd.
Downgraden is niet altijd mogelijk, deze optie is in te schakelen in het menu. (dacht in het secretmenu).
SW2720 is (dacht ik) de laatst officieel vrijgegeven versie voor de C apparaten.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GolfL

Bericht door GolfL »

Over de nieuwe POI indeling. Als ik bij mijn media kijken, en kijk naar de geheugenstatus. Heb ik 25GB tot mijn beschikking(24.xxgb)

Heb ik dan wel of niet de POI-HDD indeling?

wehoo

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:Over de nieuwe POI indeling. Als ik bij mijn media kijken, en kijk naar de geheugenstatus. Heb ik 25GB tot mijn beschikking(24.xxgb)

Heb ik dan wel of niet de POI-HDD indeling?
HDD capaciteit: 30Gb, 10Gb voor navigatie, 20Gb voor muziek. (bij de nieuwe poi indeling is dit anders en wordt er meer ruimte gereserveerd voor het navigatiegedeelte (extra aanvulling poi). Ik dacht 15Gb voor navigatie, resterend 15 Gb voor muziek. (er is zelfs melding van 40Gb HDD die worden geleverd).
Onderstaande foto geeft 20Gb muziekcapaciteit (19xxxxx) en 10Gb (104xxxx) voor navigatie.

Afbeelding

Deze onderstaande foto geeft alleen info over het gebruik van de muziekcapaciteit.
20Gb (18xxx berekeningsafrondingen etc..) voor muziek. Vrij: 9,71Gb voor muziek, gebruikt: 8,91Gb voor muziek.

Afbeelding

t.a.v. de poi's en de nieuwe indeling lees het "draadje" op de volgende site (evt. aanmelden):
link: http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 79&t=16736

File System Changes
1xxx/2xxx firmware has a 20GB music and 10GB navigation partition.
3xxx firmware has a 15GB music, 7.5GB navigation and 7.5GB POI database partition.
POI Database
Requires a separate partition on the hard drive and new POI data v6 or greater.

Link: http://www.my-gti.com/category/in-car-e ... ertainment
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GolfL

Bericht door GolfL »

Het topic op Navigatiehelpsite had ik al gelezen inderdaad.

Maar ik heb een foto van mijn HDD capiciteit gemaakt:
Afbeelding

25 GB dus. Betekend dit dat ik de 40gb HDD heb? Ik kan helaas niet in mijn secret menu komen. Dit moet ik laten unlocken helaas...

Maar ik denk niet dat mijn HDD 3 partities heeft... Dus dat betekend dat ik eerst naar SW3810 moet gaan om de 3 partities te verkrijgen. En daarna weer naar 3930 of 3970 +V8 maps installeren. Als het goed is werken mijn POI's dan wel toch?

wehoo

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:Het topic op Navigatiehelpsite had ik al gelezen inderdaad.

Maar ik heb een foto van mijn HDD capiciteit gemaakt:
Afbeelding

25 GB dus. Betekend dit dat ik de 40gb HDD heb? Ik kan helaas niet in mijn secret menu komen. Dit moet ik laten unlocken helaas...

Maar ik denk niet dat mijn HDD 3 partities heeft... Dus dat betekend dat ik eerst naar SW3810 moet gaan om de 3 partities te verkrijgen. En daarna weer naar 3930 of 3970 +V8 maps installeren. Als het goed is werken mijn POI's dan wel toch?
Zo te zien lijkt dit een 40Gb HDD. 15Gb voor navigatie+poi en resterend 25Gb voor muziek.
Waarom je terug moet in SWversie naar 3810 begrijp ik niet helemaal. Waarom zou SW3930 of 3970 dit anders indelen? Ik las wel (ergens) dat er ook sprake is van zgn. factory cd's (SWversies). Deze factory-versies verschillen daarin, dat er geformatteerd wordt en er dus een nieuwe indeling van de HDD wordt gemaakt.
Kaartversie 7.2 'kijkt' naar de nieuwe poi-map bij de nieuwe indeling. Oudere kaartversies doen dit nog niet. Kaartversie 8 moet dit voortzetten en ook naar de nieuwe poi-map kijken.

citaat navigatiehelpsite:
Ik krijg van diverse zijden berichten dat er C-units worden afgeleverd met de 397x SW geïnstalleerd
Afgezien van het feit dat deze SW slechts een virtuele D-unit bewerkstelligt heb je tezelfdertijd het probleem dat er beslist een V7.2 moet worden geïnstalleerd. Deze DVD is pas sinds 11-07-2011 verkrijgbaar!
Dus de nieuwe auto's die voor deze datum werden geleverd met "verkeerde" sw ofp de unit of echte D-units hebben allemaal last van dit POI probleem.
De virtuele D-units kunnen nog veel meer problemen verwachten omdat de SW eigenlijk niet voor deze HW versies bedoeld is
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GolfL

Bericht door GolfL »

Nou heb V8 op een DL dvd-R gebrand. En geladen in mijn RNS510 met SW3930. Kan met een glimlach op mijn gezicht vertellen dat alles werkt! De POI's werken nu, heb zelfs de Flitsers erop staan(ook een file gedownload met de flitsers).

Kortom: SW3930 + V8+flitsers = Werkend!

Bedankt wehoo.

wehoo

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:Nou heb V8 op een DL dvd-R gebrand. En geladen in mijn RNS510 met SW3930. Kan met een glimlach op mijn gezicht vertellen dat alles werkt! De POI's werken nu, heb zelfs de Flitsers erop staan(ook een file gedownload met de flitsers).

Kortom: SW3930 + V8+flitsers = Werkend!

Bedankt wehoo.
Dan heb je zeker de nieuwe poi indeling. De speedcam-file zet de flitsters in een aparte file, waarnaar kaartversie V.7.2 en V.8 verwijst. SW39xx maakt deze indeling en het actief gebruiken van deze subdirectory mogelijk.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
jeffrey010

Bericht door jeffrey010 »

iemand een idee waar ik de v8 + fliters vandaan kan toveren?? ik heb me rot gezocht en alleen uitgekomen op marktplaats, maar weet niet of dat te vertrouwen is
GolfL

Bericht door GolfL »

Ik kan je eraan helpen. Maar dit doen we even via pb.

Zit overigens nu nog in de trein. Als ik thuis ben stuur ik je een pb

jeffrey010

Bericht door jeffrey010 »

okee tnx, zie je berichtje wel verschijnen!
GolfL

Bericht door GolfL »

PB is verstuurd ;).

Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Na 2 weken eindelijk een pak DVD dubbel layer gekocht. Gebrand op 2,4 X.

Vanochtend naar een klant gereden vanaf DVD. Moet erna nog ergens heen en terug naar kantoor. Na het wegrijden de dvd laten installeren.
Bij aankomst op kantoor was het process bijna klaar (zie foto)
Afbeelding

Hij heeft er hier een kleine 50 minuten over gedaan. De auto heeft wel tussentijds 2x uitgestaan. Als ik klaar met werken ben en instap zal hij wel gereed zijn. Ben benieuwd
wehoo

Bericht door wehoo »

Verlengsnoer schreef: Hij heeft er hier een kleine 50 minuten over gedaan. De auto heeft wel tussentijds 2x uitgestaan. Als ik klaar met werken ben en instap zal hij wel gereed zijn. Ben benieuwd
Het is niet aan te bevelen om je auto tijdens dit installeren uit te zetten.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Dat wist ik niet! GOOD TO KNOW!

Hij lijkt geinstalleerd. Ik heb geen "super menu modus" zoals ik in jouw plaatjes heb gezien dus zie de map versies etc niet. Was de tijdelijke link met Duitse beschrijving voor Bask04 de "super menu modus" bestand?

Groet
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”