Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
golfruud

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door golfruud »

M USA schreef:Nou , hij is gechipt. Misschien dat ik al wat gewend was, het verschil is er duidelijk maar echt extreem is het verschil niet. Wel tevreden.

Maarruh, wanneer grijpt de toerenbegrenzer in of is die er afgehaald..? :shock:

Leuk klein detail dat nu mijn tellers bij het starten een keer helemaal uitslaan.
Heb je ook een uitdraai van JD meegekregen !!
Wat is nu het vermogen ??
M USA
Type auto: VII GTI

Bericht door M USA »

golfruud schreef:
M USA schreef:Nou , hij is gechipt. Misschien dat ik al wat gewend was, het verschil is er duidelijk maar echt extreem is het verschil niet. Wel tevreden.

Maarruh, wanneer grijpt de toerenbegrenzer in of is die er afgehaald..? :shock:

Leuk klein detail dat nu mijn tellers bij het starten een keer helemaal uitslaan.
Heb je ook een uitdraai van JD meegekregen !!
Wat is nu het vermogen ??
Ben niet op rollenbank geweest. Software geupload, stuk rijden met laptop en klaar. Standaardwaarden zijn 260pk en 380nm volgens site. Zal wel zoiets zijn maar heb het gevoel dat het koppel hoger kan.
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
golfruud

Bericht door golfruud »

Had je er meer van verwacht ?? Je klinkt niet van wauw, terwijl bijna iedereen laries is over JD.
Of heb ik het verkeerd ??
M USA

Bericht door M USA »

Ik klink inderdaad niet van "wauw".
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

Als ie rond de 380 nm en 260 pk zit moet je toch een beetje "wauw" moeten hebben. Is ie ondertussen niet gereflashed (door de daeler teruggezet naar de standaard waarden)?

Ik zou hem op de rollenbank zetten om de cijfers te zien.
Groet RobvR
Doohie
Type auto: Golf VII R

Bericht door Doohie »

GolfL schreef:Volgens mij zitten hier de verkeerde matten in. Je hebt namelijk ronde en ovale gaten voor de matten.

Deze heb jij nodig:

Afbeelding

Waar kan je deze verkrijgen of bestellen ??
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

@M USA
Als je twijfelt aan je vermogen, kan je deze binnenkort mooi laten rollen bij JD (zie actie Nico).
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

die matten krijg je op ebay.de in alle kleuren geuren enz. prijs is 60-90 euro (originele matten )
Doohie

Bericht door Doohie »

Chris5gti schreef:die matten krijg je op ebay.de in alle kleuren geuren enz. prijs is 60-90 euro (originele matten )
Bedankt Chris5gti...ga ebay eens aflopen,
met originele matten bedoel je dat je deze dan ook kan bestellen bij een VW dealer ?
M USA

Bericht door M USA »

Edition30 schreef:@M USA
Als je twijfelt aan je vermogen, kan je deze binnenkort mooi laten rollen bij JD (zie actie Nico).
Dat zou kunnen ja, maar ik hou er niet van om mijn auto op een bank neer te zetten, kabels eraan vast te maken en duimen dat ie niet losvliegt zoals weleens gebeurt. Vraag me uberhaupt af hoe gezond het is om de auto met kabels vast te maken en dan flink te gassen op rolletjes. Maar das mijn gevoel.
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

M USA schreef:
Edition30 schreef:@M USA
Dat zou kunnen ja, maar ik hou er niet van om mijn auto op een bank neer te zetten, kabels eraan vast te maken en duimen dat ie niet losvliegt zoals weleens gebeurt. Vraag me uberhaupt af hoe gezond het is om de auto met kabels vast te maken en dan flink te gassen op rolletjes. Maar das mijn gevoel.
Ben zelf ook zuinig op mijn auto, maar bij JD weet ik zeker dat ze het goed en netjes doen. Wel even de motor lekker warm maken van te voren.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Mijn auto is wel eens losgeschoten op de bank (first time ever voor JD ha ha), gelukkig geen schade. Ik heb er ook geen enkele moeite mee om weer te rollen. Sterker, ben daarna al 2 keer erop geweest en binnenkort weer met de JD meeting.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Doohie

Bericht door Doohie »

Hoe rijd je eigenlijk best een nieuwe wagen in ??
M USA

Bericht door M USA »

Doohie schreef:Hoe rijd je eigenlijk best een nieuwe wagen in ??
Volgens mij is echt inrijden achterhaald met moderne motoren die in de fabriek al hebben gedraaid. Gewoon de 1e 1000 km niet helemaal vol in de toeren, niet alleen snelweg rijden maar ook door de stad met veel schakelen enzo. Na de 1000 gewoon beginnen met knallen. Heb de mijne ook laten chippen bij de 1000.
M USA

Bericht door M USA »

M USA schreef:
Doohie schreef:Hoe rijd je eigenlijk best een nieuwe wagen in ??
Volgens mij is echt inrijden achterhaald met moderne motoren die overigens in de fabriek al hebben gedraaid... Gewoon de 1e 1000 km niet helemaal vol in de toeren, niet alleen snelweg rijden maar ook door de stad met veel schakelen enzo. Na de 1000 gewoon beginnen met knallen. Heb de mijne ook laten chippen bij de 1000.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”