Wanneer komt de Golf 7 gti uit?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
golfruud

Re: Wanneer komt de holf 7 gti uit?

Bericht door golfruud »

Ralf GTI ed30 schreef:OK joh, als een beetje meer ruimte je €12.000 extra waard is.
Maar dit segment auto's (GTI) koop je niet om ruimte te hebben maar voor de sportiviteit, uitstraling etc.

Ok "JOH", beetje rare uitspraak, maar oke. :cry:
Wel lezen wat ik schrijf, tuurlijk vind ik die prijzen ook belachelijk, maar zo zijn de prijzen nu eenmaal.
En over de uitstraling heb je gelijk en daarom kan je ook een Polo Gti niet vergelijken met een Golf gti ;)
RonnyR20
Type auto: 7R

Bericht door RonnyR20 »

Ik vind dat je een Polo helemaal niet kunt vergelijken met een Golf.
Zijn 2 totaal andere auto's
golfruud

Bericht door golfruud »

RonnyR20 schreef:Ik vind dat je een Polo helemaal niet kunt vergelijken met een Golf.
Zijn 2 totaal andere auto's
Dat zeg ik. :)
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik rijd nu dagelijks met een type VII ''1.4'' mooi aangeklede auto en het is ook echt 12000 keer meer auto als een Polo.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ralf GTI ed30
Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
Contacteer:

Bericht door Ralf GTI ed30 »

Natuurlijk is er verschil tussen een Polo en een Golf. Zal ik niet ontkennen. Maar ik reageerde op de opmerkingen hoe duur de nieuwe 7-GTI gata worden en blijkbaar zelfs een aangeklede 1.2 Golf VII is. Dat heb ik toen vergeleken met de prijs van een Polo Blue GT. Een Polo is overigens maar iets kleiner dan een Golf. Die mening over kleine Polo past een beetje bij wat veel mensen over een Golf denken dat ie ook klein is. Dat heb ik vaker meegemaakt als ze meereden.

Ik ben echter na 7 jaar rijden in 2 V GTI's erg overtuigd geworden van de nieuwe Polo in de uitvoering Blue GT. Dat is de 1.4 met 140 pk en met ACT (en maar 1.110kg wegend en in7.9 sec op 100). Die motor heeft de nieuwe Golf VII ook in bepaalde types.

Ik denk dat het grote prijsverschil in het voordeel van de Polo is (ook al vinden veel mensen die ook al heel duur).
Ik denk ook dat de mening over de Polo Blue GT in de loop van 2013 bij menigeen van het forum gaat veranderen want hij is mooier en beter dan menigeen denkt en vooral een stuk goedkoper. Aangekleed met executive plus, metallic, alu LM, sportonderstel/-stoelen, airco, navi enz ca 24/25.000. En €1.000 duurder met een chipje ook bijna 200 pk

Maar blijf vooral GTI-fan en geniet van die beautiful car. Dat heb ik ook 7 jaar gedaan en ik vind ze nog steeds fraai en kijk er altijd naar. Ik heb nu precies 1 week geen GTI meer en het is nog erg wennen.
Groet, Ralf

Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1

Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
golfruud

Bericht door golfruud »

Ralf GTI ed30 schreef:Natuurlijk is er verschil tussen een Polo en een Golf. Zal ik niet ontkennen. Maar ik reageerde op de opmerkingen hoe duur de nieuwe 7-GTI gata worden en blijkbaar zelfs een aangeklede 1.2 Golf VII is. Dat heb ik toen vergeleken met de prijs van een Polo Blue GT. Een Polo is overigens maar iets kleiner dan een Golf. Die mening over kleine Polo past een beetje bij wat veel mensen over een Golf denken dat ie ook klein is. Dat heb ik vaker meegemaakt als ze meereden.

Ik ben echter na 7 jaar rijden in 2 V GTI's erg overtuigd geworden van de nieuwe Polo in de uitvoering Blue GT. Dat is de 1.4 met 140 pk en met ACT (en maar 1.110kg wegend en in7.9 sec op 100). Die motor heeft de nieuwe Golf VII ook in bepaalde types.

Ik denk dat het grote prijsverschil in het voordeel van de Polo is (ook al vinden veel mensen die ook al heel duur).
Ik denk ook dat de mening over de Polo Blue GT in de loop van 2013 bij menigeen van het forum gaat veranderen want hij is mooier en beter dan menigeen denkt en vooral een stuk goedkoper. Aangekleed met executive plus, metallic, alu LM, sportonderstel/-stoelen, airco, navi enz ca 24/25.000. En €1.000 duurder met een chipje ook bijna 200 pk

Maar blijf vooral GTI-fan en geniet van die beautiful car. Dat heb ik ook 7 jaar gedaan en ik vind ze nog steeds fraai en kijk er altijd naar. Ik heb nu precies 1 week geen GTI meer en het is nog erg wennen.
Maar waarom heb je dan geen Polo GTI gekocht i.p.v een GT, zit 2800,- euro verschil in en met wat extra's nog minder.
Ralf GTI ed30
Contacteer:

golfruud schreef:Maar waarom heb je dan geen Polo GTI gekocht i.p.v een GT, zit 2800,- euro verschil in en met wat extra's nog minder.
Omdat ik de power en het temperament van een GTI niet meer nodig vind (na 7 jaar). Dat schijnt de Polo GTI nog meer te hebben dan een Golf GTI vanwege het lagere gewicht. Dat vond ik allemaal niet meer nodig.
De Blue GT is een mooie mix van power, sportieve uitstraling en efficientie zonder het opvallende van een GTI. Dat leek mij een mooie combi.
Groet, Ralf

Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
golfruud

Bericht door golfruud »

Ralf GTI ed30 schreef:
golfruud schreef:Maar waarom heb je dan geen Polo GTI gekocht i.p.v een GT, zit 2800,- euro verschil in en met wat extra's nog minder.
Omdat ik de power en het temperament van een GTI niet meer nodig vind (na 7 jaar). Dat schijnt de Polo GTI nog meer te hebben dan een Golf GTI vanwege het lagere gewicht. Dat vond ik allemaal niet meer nodig.
De Blue GT is een mooie mix van power, sportieve uitstraling en efficientie zonder het opvallende van een GTI. Dat leek mij een mooie combi.
Oke duidelijk, want ik begreep in je vorige mail dat je de GT ging chippen.
Alvast veel plezier met je nieuwe GT en nu maar wachten. :(
Ralf GTI ed30
Contacteer:

Zo ziet de Polo blue GT er uit
Afbeelding
Groet, Ralf

Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

MkVI Nmgn schreef:Ik rijd nu dagelijks met een type VII ''1.4'' mooi aangeklede auto en het is ook echt 12000 keer meer auto als een Polo.
Ik vind de verlichte lijntjes in de deurpanelen en de lampjes heel fraai!
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Bericht door bluetiger »

Ik heb onlangs ook even naar de Golf 7 in de showroom gekeken. Het interieur vond ik een flinke stap vooruit. Nu het navigatiesysteem in onderdelen door de hele auto heen zit zal de diefstalgevoeligheid hopelijk flink dalen. Het rode biesje in de koplampen is denk ik gewenning maar staat wel aardig. Na de flinke schade aan mijn golf 6 en het onwenselijk uitlenen aan wat ongure types ben ik toch van plan over te stappen naar een golf 7 gti, maar dit zal denk ik medio 2014 gaan worden. Moet nog even wat bij elkaar sparen :) Ik zag in ieder geval dat er weer een mooie audio upgrade beschikbaar is met subwoofer in het reservewiel, ben nu zeer tevreden over mijn Dynaudio systeem en wil graag zoiets terug in me volgende auto. De KLEUR staat ook vast.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
golfruud

Bericht door golfruud »

Ik had gehoopt dat de VW 7 GTI concept volgende maand op de Autosalon van Brussel zou staan, maar kreeg vandaag bericht van VW.Be dat hij daar niet staat. :(
golfruud

Bericht door golfruud »

Volgens autovisie:
GTI in mei.
GTD in juni.
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Ik lees meermaals dat de golf VII GTI zoveel duurder zou worden , maar een leuk aangeklede VI GTI kostte niet veel minder.
Zodra je opties gaat kiezen vliegt de teller omhoog , v/d kassa bij VW :shock:

De ED35's & R's waren helemaal duur zeker met mooie opties en veel korting kreeg je nergens.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
RonnyR20

Bericht door RonnyR20 »

yal schreef:Ik lees meermaals dat de golf VII GTI zoveel duurder zou worden , maar een leuk aangeklede VI GTI kostte niet veel minder.

De ED35's & R's waren helemaal duur zeker met mooie opties en veel korting kreeg je nergens.

Grt Yal

Niet helemaal met je eens Yal, wat de korting betreft.
golfruud

Bericht door golfruud »

Kreeg net een mailtje van VW, rond maart (wel een ruim begrip) is de Golf 7 GTI in Nederland bestelbaar. :P
yal

Bericht door yal »

RonnyR20 schreef:
yal schreef:Ik lees meermaals dat de golf VII GTI zoveel duurder zou worden , maar een leuk aangeklede VI GTI kostte niet veel minder.

Grt Yal

@Ronny , hmmm. volgende nieuwe auto die ik koop wellicht eens babbelen met jou verkoper :mrgreen:
Dealer in Duitsland koop ik geen auto meer en degene in mijn woonplaats al helemaal niet , maar dat lag niet aan de verkopers!

Kreeg in Duitsland wel meer korting dan in NL , op de ED35 kreeg ik overal max 7% op zonder inruil.
Ze verkopen ze ook zonder korting werd meermaal gezegd.....

Grt Yal
RonnyR20

Bericht door RonnyR20 »

yal schreef:
RonnyR20 schreef:

Grt Yal

@Ronny , hmmm. volgende nieuwe auto die ik koop wellicht eens babbelen met jou verkoper :mrgreen:
Dealer in Duitsland koop ik geen auto meer en degene in mijn woonplaats al helemaal niet , maar dat lag niet aan de verkopers!

Kreeg in Duitsland wel meer korting dan in NL , op de ED35 kreeg ik overal max 7% op zonder inruil.
Ze verkopen ze ook zonder korting werd meermaal gezegd.....

Grt Yal
Dat mag altijd Yal ;)

Zelf had ik op de nieuwe auto 9% korting + een goeie inruil prijs voor de oude, je moed het ook altijd apart op papier laten zetten. 1: dit bedrag krijg je voor de auto terug en 2: de korting.
Dealer heeft er altijd zo handje van omdat gouw bij elkaar te doen zodat je door de bomen het bos niet meer ziet. :D
golfruud

Bericht door golfruud »

Dit topic gaat toch over: WANNEER KOMT DE GOLF 7 GTI UIT ??
En niet over korting en prijzen, zie ander topic. ;)
gerben302JD
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door gerben302JD »

golfruud schreef:Dit topic gaat toch over: WANNEER KOMT DE GOLF 7 GTI UIT ??
Nee, de holf!!
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Wil al zeggen ja, wanneer gaat iemand eens wat aan de tiepvouwt in de titel doen!?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
golfruud

Bericht door golfruud »

gerben302JD schreef:
golfruud schreef:Dit topic gaat toch over: WANNEER KOMT DE GOLF 7 GTI UIT ??
Nee, de holf!!
Ha ha, :P maar je begrijp denk ik wel wat ik bedoel. :)
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Re: Wanneer komt de Golf 7 gti uit?

Bericht door NICO! »

Waar hebben jullie het over? Er zit geen typefout in de titel....... :twisted:
Groeten, Nico
yal

Bericht door yal »

Hoezo off-topic , @golfruud doe 't dan zelf ook niet ;)
Beetje kortings ervaringen opdoen kan toch geen kwaad , kost allemaal al veel te veel hier in ons landje :shock: ,
:D

Grt Yal
golfruud

Bericht door golfruud »

yal schreef:Hoezo off-topic , @golfruud doe 't dan zelf ook niet ;)
Beetje kortings ervaringen opdoen kan toch geen kwaad , kost allemaal al veel te veel hier in ons landje :shock: ,
:D

Grt Yal
Hoe bedoel je. ;)
Nee korting is nooit verkeerd, nu momenteel 1000,- extra inruil. :P
Ben toch wel echt benieuwd wanneer hij komt en of er nog iets veranderd aan het studie model.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”