Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ralf GTI ed30 schreef:OK joh, als een beetje meer ruimte je €12.000 extra waard is.
Maar dit segment auto's (GTI) koop je niet om ruimte te hebben maar voor de sportiviteit, uitstraling etc.
Ok "JOH", beetje rare uitspraak, maar oke.
Wel lezen wat ik schrijf, tuurlijk vind ik die prijzen ook belachelijk, maar zo zijn de prijzen nu eenmaal.
En over de uitstraling heb je gelijk en daarom kan je ook een Polo Gti niet vergelijken met een Golf gti
Natuurlijk is er verschil tussen een Polo en een Golf. Zal ik niet ontkennen. Maar ik reageerde op de opmerkingen hoe duur de nieuwe 7-GTI gata worden en blijkbaar zelfs een aangeklede 1.2 Golf VII is. Dat heb ik toen vergeleken met de prijs van een Polo Blue GT. Een Polo is overigens maar iets kleiner dan een Golf. Die mening over kleine Polo past een beetje bij wat veel mensen over een Golf denken dat ie ook klein is. Dat heb ik vaker meegemaakt als ze meereden.
Ik ben echter na 7 jaar rijden in 2 V GTI's erg overtuigd geworden van de nieuwe Polo in de uitvoering Blue GT. Dat is de 1.4 met 140 pk en met ACT (en maar 1.110kg wegend en in7.9 sec op 100). Die motor heeft de nieuwe Golf VII ook in bepaalde types.
Ik denk dat het grote prijsverschil in het voordeel van de Polo is (ook al vinden veel mensen die ook al heel duur).
Ik denk ook dat de mening over de Polo Blue GT in de loop van 2013 bij menigeen van het forum gaat veranderen want hij is mooier en beter dan menigeen denkt en vooral een stuk goedkoper. Aangekleed met executive plus, metallic, alu LM, sportonderstel/-stoelen, airco, navi enz ca 24/25.000. En €1.000 duurder met een chipje ook bijna 200 pk
Maar blijf vooral GTI-fan en geniet van die beautiful car. Dat heb ik ook 7 jaar gedaan en ik vind ze nog steeds fraai en kijk er altijd naar. Ik heb nu precies 1 week geen GTI meer en het is nog erg wennen.
Groet, Ralf
Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1
Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
Ralf GTI ed30 schreef:Natuurlijk is er verschil tussen een Polo en een Golf. Zal ik niet ontkennen. Maar ik reageerde op de opmerkingen hoe duur de nieuwe 7-GTI gata worden en blijkbaar zelfs een aangeklede 1.2 Golf VII is. Dat heb ik toen vergeleken met de prijs van een Polo Blue GT. Een Polo is overigens maar iets kleiner dan een Golf. Die mening over kleine Polo past een beetje bij wat veel mensen over een Golf denken dat ie ook klein is. Dat heb ik vaker meegemaakt als ze meereden.
Ik ben echter na 7 jaar rijden in 2 V GTI's erg overtuigd geworden van de nieuwe Polo in de uitvoering Blue GT. Dat is de 1.4 met 140 pk en met ACT (en maar 1.110kg wegend en in7.9 sec op 100). Die motor heeft de nieuwe Golf VII ook in bepaalde types.
Ik denk dat het grote prijsverschil in het voordeel van de Polo is (ook al vinden veel mensen die ook al heel duur).
Ik denk ook dat de mening over de Polo Blue GT in de loop van 2013 bij menigeen van het forum gaat veranderen want hij is mooier en beter dan menigeen denkt en vooral een stuk goedkoper. Aangekleed met executive plus, metallic, alu LM, sportonderstel/-stoelen, airco, navi enz ca 24/25.000. En €1.000 duurder met een chipje ook bijna 200 pk
Maar blijf vooral GTI-fan en geniet van die beautiful car. Dat heb ik ook 7 jaar gedaan en ik vind ze nog steeds fraai en kijk er altijd naar. Ik heb nu precies 1 week geen GTI meer en het is nog erg wennen.
Maar waarom heb je dan geen Polo GTI gekocht i.p.v een GT, zit 2800,- euro verschil in en met wat extra's nog minder.
golfruud schreef:Maar waarom heb je dan geen Polo GTI gekocht i.p.v een GT, zit 2800,- euro verschil in en met wat extra's nog minder.
Omdat ik de power en het temperament van een GTI niet meer nodig vind (na 7 jaar). Dat schijnt de Polo GTI nog meer te hebben dan een Golf GTI vanwege het lagere gewicht. Dat vond ik allemaal niet meer nodig.
De Blue GT is een mooie mix van power, sportieve uitstraling en efficientie zonder het opvallende van een GTI. Dat leek mij een mooie combi.
Groet, Ralf
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
golfruud schreef:Maar waarom heb je dan geen Polo GTI gekocht i.p.v een GT, zit 2800,- euro verschil in en met wat extra's nog minder.
Omdat ik de power en het temperament van een GTI niet meer nodig vind (na 7 jaar). Dat schijnt de Polo GTI nog meer te hebben dan een Golf GTI vanwege het lagere gewicht. Dat vond ik allemaal niet meer nodig.
De Blue GT is een mooie mix van power, sportieve uitstraling en efficientie zonder het opvallende van een GTI. Dat leek mij een mooie combi.
Oke duidelijk, want ik begreep in je vorige mail dat je de GT ging chippen.
Alvast veel plezier met je nieuwe GT en nu maar wachten.
Ik heb onlangs ook even naar de Golf 7 in de showroom gekeken. Het interieur vond ik een flinke stap vooruit. Nu het navigatiesysteem in onderdelen door de hele auto heen zit zal de diefstalgevoeligheid hopelijk flink dalen. Het rode biesje in de koplampen is denk ik gewenning maar staat wel aardig. Na de flinke schade aan mijn golf 6 en het onwenselijk uitlenen aan wat ongure types ben ik toch van plan over te stappen naar een golf 7 gti, maar dit zal denk ik medio 2014 gaan worden. Moet nog even wat bij elkaar sparen Ik zag in ieder geval dat er weer een mooie audio upgrade beschikbaar is met subwoofer in het reservewiel, ben nu zeer tevreden over mijn Dynaudio systeem en wil graag zoiets terug in me volgende auto. De KLEUR staat ook vast.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Ik had gehoopt dat de VW 7 GTI concept volgende maand op de Autosalon van Brussel zou staan, maar kreeg vandaag bericht van VW.Be dat hij daar niet staat.
Ik lees meermaals dat de golf VII GTI zoveel duurder zou worden , maar een leuk aangeklede VI GTI kostte niet veel minder.
Zodra je opties gaat kiezen vliegt de teller omhoog , v/d kassa bij VW
De ED35's & R's waren helemaal duur zeker met mooie opties en veel korting kreeg je nergens.
yal schreef:Ik lees meermaals dat de golf VII GTI zoveel duurder zou worden , maar een leuk aangeklede VI GTI kostte niet veel minder.
De ED35's & R's waren helemaal duur zeker met mooie opties en veel korting kreeg je nergens.
Grt Yal
Niet helemaal met je eens Yal, wat de korting betreft.
yal schreef:Ik lees meermaals dat de golf VII GTI zoveel duurder zou worden , maar een leuk aangeklede VI GTI kostte niet veel minder.
Grt Yal
@Ronny , hmmm. volgende nieuwe auto die ik koop wellicht eens babbelen met jou verkoper
Dealer in Duitsland koop ik geen auto meer en degene in mijn woonplaats al helemaal niet , maar dat lag niet aan de verkopers!
Kreeg in Duitsland wel meer korting dan in NL , op de ED35 kreeg ik overal max 7% op zonder inruil.
Ze verkopen ze ook zonder korting werd meermaal gezegd.....
Grt Yal
@Ronny , hmmm. volgende nieuwe auto die ik koop wellicht eens babbelen met jou verkoper
Dealer in Duitsland koop ik geen auto meer en degene in mijn woonplaats al helemaal niet , maar dat lag niet aan de verkopers!
Kreeg in Duitsland wel meer korting dan in NL , op de ED35 kreeg ik overal max 7% op zonder inruil.
Ze verkopen ze ook zonder korting werd meermaal gezegd.....
Grt Yal
Dat mag altijd Yal
Zelf had ik op de nieuwe auto 9% korting + een goeie inruil prijs voor de oude, je moed het ook altijd apart op papier laten zetten. 1: dit bedrag krijg je voor de auto terug en 2: de korting.
Dealer heeft er altijd zo handje van omdat gouw bij elkaar te doen zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Hoezo off-topic , @golfruud doe 't dan zelf ook niet
Beetje kortings ervaringen opdoen kan toch geen kwaad , kost allemaal al veel te veel hier in ons landje ,
yal schreef:Hoezo off-topic , @golfruud doe 't dan zelf ook niet
Beetje kortings ervaringen opdoen kan toch geen kwaad , kost allemaal al veel te veel hier in ons landje ,
Grt Yal
Hoe bedoel je.
Nee korting is nooit verkeerd, nu momenteel 1000,- extra inruil.
Ben toch wel echt benieuwd wanneer hij komt en of er nog iets veranderd aan het studie model.