New Golf GTI MKVII tests
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Dat Onyxwhite moet je in het echt zien, is niet goed te zien op een plaatje. Iedere witte auto zou in het vervolg Onyxwhite moeten zijn! Zo vreselijk mooi!
Groeten, Nico
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Ik vind purewhite mooier.
Ieder zijn smaak.
Ieder zijn smaak.

- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Ik zit ook te denken aan oxywhite maar wil de kleur wel eerst een keer in het echt zien voor ik een keuze maak. Zou leuk zijn als ze bij pon gewoon een rijtje GTI's neerzetten in alle kleuren 

-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Wauw wat is ie gaaf. Zal vast erg goed rijden met de adaptieve stuuruitslag (2 slagen lock lock)
Je bent eigenlijk wel haast gek als je het performance pakket niet neemt. Dat haldex sperdiff blijkt echt geweldig en de dikkere remmen idemdito (de 10pk extra is aardig maar jd bezoeken zal vast beter worden).
Je bent eigenlijk wel haast gek als je het performance pakket niet neemt. Dat haldex sperdiff blijkt echt geweldig en de dikkere remmen idemdito (de 10pk extra is aardig maar jd bezoeken zal vast beter worden).
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
De gewone Golf staat bij diverse dealers in Onyxwhite, die kleur kan je dus op vele plekken bekijken.bluetiger schreef:Ik zit ook te denken aan oxywhite maar wil de kleur wel eerst een keer in het echt zien voor ik een keuze maak. Zou leuk zijn als ze bij pon gewoon een rijtje GTI's neerzetten in alle kleuren
Groeten, Nico
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Is inderdaad een mooie kleur, zat voornamelijk op de eerste demo's van de Golf 7, het is de Adidas kleur en de luxembourg edition kleur.NICO! schreef:De gewone Golf staat bij diverse dealers in Onyxwhite, die kleur kan je dus op vele plekken bekijken.bluetiger schreef:Ik zit ook te denken aan oxywhite maar wil de kleur wel eerst een keer in het echt zien voor ik een keuze maak. Zou leuk zijn als ze bij pon gewoon een rijtje GTI's neerzetten in alle kleuren
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
2013 VW Golf VII GTI Performance at Paul Ricard;
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Z3RBdjR2vU#!
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Z3RBdjR2vU#!
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Hallo allemaal,
Hier nog een filmpje!
http://www.facebook.com/photo.php?v=410271352403803
En nóg één:
http://www.youtube.com/watch?v=w3e7UVwUzxQ
En de laatste :
https://www.facebook.com/photo.php?v=41 ... =3&theater
veel plezier ermee,
Ron
p.s. mijn Performance-GTI wordt in week 20 gebouwd.
Hier nog een filmpje!
http://www.facebook.com/photo.php?v=410271352403803
En nóg één:
http://www.youtube.com/watch?v=w3e7UVwUzxQ
En de laatste :
https://www.facebook.com/photo.php?v=41 ... =3&theater
veel plezier ermee,
Ron
p.s. mijn Performance-GTI wordt in week 20 gebouwd.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Hallo allemaal,
Deze week wordt de perfomance GTI in Auto-Motor-und-Sport vergeleken met de concurrentie.
Al ik het duitse golf7gti.com mag geloven, heeft ie die "in Grund und Boden gefahren" :
Citaat:
In der Auto Motor + Sport is nen Vergleichstest: BMW 125i, Focus ST, A 250 und GTI P.
BMW/Ford/Mercedes/VW
Testverbrauch: 9,4 / 10,7 / 9,2 / 9,0
0-100: 6,7 / 6,6 / 6,6 / 6,2
0-200: 28,7 / 27,1 / 28,8 / 24,2
Bremsweg kalt leer: 35,8 / 36,8 / 36,0 / 35,3
Bremsweg warm bel.: 36,7 / 36,4 / 36,5 / 35,9
Gewonnen in den Kategorien: Karosserie, Fahrkomfort, Antrieb, Fahreigenschaften, Umwelt und Kosten
Einde citaat:
Ook in de ams gaat ie dus sneller dan de fabrieksopgave van 0 naar 100!
Wij hebben dus de enig-juiste hot hatch gekozen...
groet,
Ron.
p.s.; nóg een test dan : http://ww2.autoscout24.at/erstkontakt/v ... 19/353195/
Deze week wordt de perfomance GTI in Auto-Motor-und-Sport vergeleken met de concurrentie.
Al ik het duitse golf7gti.com mag geloven, heeft ie die "in Grund und Boden gefahren" :
Citaat:
In der Auto Motor + Sport is nen Vergleichstest: BMW 125i, Focus ST, A 250 und GTI P.
BMW/Ford/Mercedes/VW
Testverbrauch: 9,4 / 10,7 / 9,2 / 9,0
0-100: 6,7 / 6,6 / 6,6 / 6,2
0-200: 28,7 / 27,1 / 28,8 / 24,2
Bremsweg kalt leer: 35,8 / 36,8 / 36,0 / 35,3
Bremsweg warm bel.: 36,7 / 36,4 / 36,5 / 35,9
Gewonnen in den Kategorien: Karosserie, Fahrkomfort, Antrieb, Fahreigenschaften, Umwelt und Kosten
Einde citaat:
Ook in de ams gaat ie dus sneller dan de fabrieksopgave van 0 naar 100!
Wij hebben dus de enig-juiste hot hatch gekozen...
groet,
Ron.
p.s.; nóg een test dan : http://ww2.autoscout24.at/erstkontakt/v ... 19/353195/
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Ik ben benieuwd naar die test, heeft iemand die?
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Hallo allemaal,
AutoWeek heeft de video ook klaar: http://www.autoweek.nl/videoHD/3408/rij ... lf-vii-gti
groet,
Ron
AutoWeek heeft de video ook klaar: http://www.autoweek.nl/videoHD/3408/rij ... lf-vii-gti
groet,
Ron
- Nikkor27
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
- Locatie: Zuid-Limburg (BE)
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
ron.vandijk schreef:Hallo allemaal,
AutoWeek heeft de video ook klaar: http://www.autoweek.nl/videoHD/3408/rij ... lf-vii-gti
groet,
Ron
Beetje goedkoop gereviewed van Autoweek imo.

- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
om maar niet te spreken van de reacties van de azijn-vag pissersNikkor27 schreef:ron.vandijk schreef:Hallo allemaal,
AutoWeek heeft de video ook klaar: http://www.autoweek.nl/videoHD/3408/rij ... lf-vii-gti
groet,
Ron
Beetje goedkoop gereviewed van Autoweek imo.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:04
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Inderdaad...maar die slaat wel de nagel op de kop wat DSG betreft (vanaf 3:00)Nikkor27 schreef:ron.vandijk schreef:Hallo allemaal,
AutoWeek heeft de video ook klaar: http://www.autoweek.nl/videoHD/3408/rij ... lf-vii-gti
groet,
Ron
Beetje goedkoop gereviewed van Autoweek imo.
Dit is net wat ik ook bedoelde hier ergens in een topic.
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Nogmaals, voor een beetje minder verbruik koop je geen DSG. Die koop je voor de emotie en voor het gemak.Doohie schreef:Inderdaad...maar die slaat wel de nagel op de kop wat DSG betreft (vanaf 3:00)Nikkor27 schreef:ron.vandijk schreef:Hallo allemaal,
AutoWeek heeft de video ook klaar: http://www.autoweek.nl/videoHD/3408/rij ... lf-vii-gti
groet,
Ron
Beetje goedkoop gereviewed van Autoweek imo.
Dit is net wat ik ook bedoelde hier ergens in een topic.
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Autovisie:
Volkswagen heeft een sprong voorwaarts gemaakt op GTI-gebied. Dankzij een briljant differentieel is de nieuwe Golf GTI beter dan ooit.
Performance Pack
Het codewoord bij de zevende generatie Volkswagen Golf GTI is voor de liefhebber: Performance Pack. Kost 1500 euro, maar dan krijg je tien extra pk’s (en dus 230 in totaal), grotere remmen op de vooras en een elektronisch aangestuurd mechanisch sperdifferentieel. Dat laatste ‘maakt’ deze GTI.
Het intelligente differentieel verdeelt het vermogen continu variabel tussen beide aangedreven voorwielen. Tot wel 100% van alle kracht op één wiel! De GTI gaat daardoor extreem neutraal door de bocht en je kunt heel vroeg op het gas zonder met piepende banden en met hevig onderstuur weg te glijden. Alleen wil die kont maar niet omkomen met gaslossen in een bocht. Bewust zo afgestemd, want zodra je in een bocht van het gas stapt, krijgt het binnenste voorwiel al het momentum en daardoor stabiliseert de auto juist in plaats van te gaan oversturen.
ESP
“Een uitbrekende achterzijde of een volledig uitschakelbaar ESP hoort niet bij een Volkswagen”, zo luidt de verklaring van de Duitsers voor het brave weggedrag. Jammer voor de purist, veel minder belangrijk voor de meeste bestuurders. Interessanter is het stuurgevoel. De besturing heeft een progressieve overbrenging, waardoor hij directer wordt bij meer stuuruitslag. Daardoor is overpakken in een krappe bocht of op een rotonde niet nodig. Daarbij stuurt de GTI precies en je voelt voldoende goed aan hoeveel extra snelheid de voorwielen nog aankunnen. De prijzen starten bij 33.690 euro, exclusief het Performance Pack dat zonder overdrijven een wereldinvestering is.
Pluspunten
+ Zeer effectief sperdifferentieel
+ Grip, grip en nog eens grip
Minpunten
- Zakelijk weggedrag
- ESP niet volledig uitschakelbaar
Volkswagen heeft een sprong voorwaarts gemaakt op GTI-gebied. Dankzij een briljant differentieel is de nieuwe Golf GTI beter dan ooit.
Performance Pack
Het codewoord bij de zevende generatie Volkswagen Golf GTI is voor de liefhebber: Performance Pack. Kost 1500 euro, maar dan krijg je tien extra pk’s (en dus 230 in totaal), grotere remmen op de vooras en een elektronisch aangestuurd mechanisch sperdifferentieel. Dat laatste ‘maakt’ deze GTI.
Het intelligente differentieel verdeelt het vermogen continu variabel tussen beide aangedreven voorwielen. Tot wel 100% van alle kracht op één wiel! De GTI gaat daardoor extreem neutraal door de bocht en je kunt heel vroeg op het gas zonder met piepende banden en met hevig onderstuur weg te glijden. Alleen wil die kont maar niet omkomen met gaslossen in een bocht. Bewust zo afgestemd, want zodra je in een bocht van het gas stapt, krijgt het binnenste voorwiel al het momentum en daardoor stabiliseert de auto juist in plaats van te gaan oversturen.
ESP
“Een uitbrekende achterzijde of een volledig uitschakelbaar ESP hoort niet bij een Volkswagen”, zo luidt de verklaring van de Duitsers voor het brave weggedrag. Jammer voor de purist, veel minder belangrijk voor de meeste bestuurders. Interessanter is het stuurgevoel. De besturing heeft een progressieve overbrenging, waardoor hij directer wordt bij meer stuuruitslag. Daardoor is overpakken in een krappe bocht of op een rotonde niet nodig. Daarbij stuurt de GTI precies en je voelt voldoende goed aan hoeveel extra snelheid de voorwielen nog aankunnen. De prijzen starten bij 33.690 euro, exclusief het Performance Pack dat zonder overdrijven een wereldinvestering is.
Pluspunten
+ Zeer effectief sperdifferentieel
+ Grip, grip en nog eens grip
Minpunten
- Zakelijk weggedrag
- ESP niet volledig uitschakelbaar
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Inderdaad...maar die slaat wel de nagel op de kop wat DSG betreft (vanaf 3:00)
Dit is net wat ik ook bedoelde hier ergens in een topic.
Ondertussen weet ik maar al te goed waarom men voor een DSG kiest!!Nogmaals, voor een beetje minder verbruik koop je geen DSG. Die koop je voor de emotie en voor het gemak.
Rij er zelf mee rond en het wekt nog altijd evenveel emoties los tijdens het rijden...
al ben ik er vrijwel zeker van dat de sentatie van het koppel beter aanvoelt bij een manuele(wordt trouwens ook in het filmpje bevestigd)
maar we wijken af, dit is nu eenmaal het eigenschap van DSG
Het punt is gewoon of het nu zo moeilijk is voor sommige om in te zien dat de DSG enkele voordelen aan het verliezen is ?
Ik wil daarmee de super fantastische DSG zeker niet afbreken vind het eerder een spijtig en een vreemde vaststelling.
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Als ik alle artikelen lees en filmpjes bekijk lijkt het wel of de "gewone" golf gti 7 niet "bestaat"......
Zou me bijna schamen als ik zeg dat ik bewust het PP niet heb genomen

Zou me bijna schamen als ik zeg dat ik bewust het PP niet heb genomen


Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Mag ik vragen waarom je 'bewust' niet voor de performance hebt gekozen? Jij komt nota bene nog uit een megane RS en die staat bekend om zijn goede rijeigenschappen mede dankzij dat mechanische sper.......LucaGTI schreef:Als ik alle artikelen lees en filmpjes bekijk lijkt het wel of de "gewone" golf gti 7 niet "bestaat"......
Zou me bijna schamen als ik zeg dat ik bewust het PP niet heb genomen![]()
Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Omdat ik rij als een ouwe lul en veel te zuinig ben met mijn auto om de "mogelijkheden" vd auto echt te gebruiken en/of te ervaren. Ik zou anders het PP alleen kopen voor de volgende eigenaar.
De reden van aankoop van de div hothatch die ik heb gehad is voornamelijk de looks
(in en exterieur). Af en toe het gebruik van de accelaratie is sporadisch 
De reden van aankoop van de div hothatch die ik heb gehad is voornamelijk de looks


Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
Hoef je niet voor te schamen + t'is niet omdat je met veel respect je wagen rijd jezelf een ouwe lul moet gaan noemen..
Meer dan de helft gaat de PP (die sper wel te verstaan) zelden of niet gebruiken.
Je gaat zeker een evenwaardige zeer mooie Gti rijden..ook met 350Nm
Meer dan de helft gaat de PP (die sper wel te verstaan) zelden of niet gebruiken.
Je gaat zeker een evenwaardige zeer mooie Gti rijden..ook met 350Nm

Re: New Golf GTI MKVII driven (test)
@ Doohie, precies we dwalen af
Laten we het maar houden op, dat smaken en meningen verschillen. En dat is heel goed anders rijden we allemaal het zelfde.
Laten we het maar houden op, dat smaken en meningen verschillen. En dat is heel goed anders rijden we allemaal het zelfde.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten