Komt 14 april wel.
Gelijk ook een stuk langzamer met al dat extra gewichtGolfL schreef:ik denk dat jij het niet meer koud krijgt in de volgende winter met al die isolatie!
Maar ziet er goed uit! het is ook geen half werk!
Hoezo die cell foam ipv Dynamat ? zijn toch 2 heel verschillende dingen ???Wilcoos schreef:Super netjes gedaan! Maar toch een kleine opmerkingaan het deurpaneel had je beter van dat zwarte cell foam met van die noppen kunnen doen ipv dynamat.
hier hou ik van! zeer mooi gedaan! heb zelf in de corrado een 2 weg focal setje zitten met een aparte sub en het klinkt prima!Back@GTI schreef:Ik was al een tijdje aan het kijken naar een leuke speakerset als vervanging
van mijn niet zo beste standaard set. Er is wat dat betreft keuze zat en heb gekozen voor een 3-weg set van het merk Focal.
Het is niet echt een kant en klare set dus er gingen nogal wat uurtjes zitten in het monteren van de speakers.
Focal 165 VR3. Erg mooie speakers om te zien! Als ze ook zo klinken....
Veel goede verhalen gehoord over het dempen van de deuren. Als we dan toch bezig zijn....
Om de speakers in de deuren te plaatsen heb ik een paar mdf ringen moeten maken.
Aan de binnenkant van de deuren ook nog wat Dynamat en als de ringen dan klaar zijn ziet het er zo uit.
De 10cm mid speaker samen met de crossover op het binnenpaneel. Ik had ook nog wat Dynamat over voor de binnenpanelen.
De tweeters zitten gewoon op de normale plaats in de deuren. Oude eruit, nieuwe erin.
Verder heb ik nieuwe speakerdraden naar de RNS510 getrokken en wat voorbereidend werk voor een versterker.
Het is heel wat werk geweest maar het resultaat is er ook naar... wat een geluid! En dat gewoon op de RNS510.
Voorlopig laat ik het even zo en ga ik rustig op zoek naar een mooie versterker voor deze heerlijke speakers.
het mooie vind ik dat je het van de buitenkant niet ziet (OEMplusBack@GTI schreef:@Luca
Dynamat en cell-foam zijn inderdaad voor verschillende dingen. Dynamat is voor het dempen/ontdreunen en cell-foam
heeft een absorberende werking.
@EJ5gti
Bedankt! Ik wilde altijd al eens Focal speakers proberen maar het is er eigenlijk nooit van gekomen. Ik heb al eens Pioneer, JBL en CDT speakers gehad maar nu dan eindelijk
een Focal setje.
Dat ben ik helemaal met je eens! Maar ik vind het allebei speakers met veel detail! Daar ging het mij om, niet om de 2 met elkaar te vergelijken!Wilcoos schreef:Kan je niet echt (of helemaal niet) met elkaar vergelijken. De krk's zijn near field studio monitoren. Maar ze klinken wel erg goed imderdaad. Heb zelf de rockit 5 op mijn bureau staan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten