prijsverschil R tegenover GTI performance
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Als ik de golf 7 met de nieuwe S3 vergelijk dan zou mijn persoonlijke voorkeur toch de 7 zijn, vooral interieur van de 7 vind ik wat mooier dan de A3.
Onderhuids maakt het natuurlijk helemaal niets uit, zo als wel in de video blijkt.
Onderhuids maakt het natuurlijk helemaal niets uit, zo als wel in de video blijkt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Nikkor27
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
- Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
- Locatie: Zuid-Limburg (BE)
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
de brom van de 7R klinkt toch net dat ietsje lekkerder imo 

- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Audi S3 of Golf R: dan kies ik ook voor de S3, het prijsverschil is te klein en idd.....doe maar een Performance GTI met chippie.
Maar voor het geld van een Audi A3 1.4 TSI vind ik dat je binnen de VAG groep betere opties over het hoofd ziet. Ik zou zelf eerder een full option Seat Leon 1.8 TSI bestellen. Houd je nog wat centjes op zak. Plus dat ik Audi's nooit zo fijn vind sturen (gevoelloos). Een Leon daarentegen stuurt helemaal niet verkeerd. Fijn semi-sportief karretje.
Maar voor het geld van een Audi A3 1.4 TSI vind ik dat je binnen de VAG groep betere opties over het hoofd ziet. Ik zou zelf eerder een full option Seat Leon 1.8 TSI bestellen. Houd je nog wat centjes op zak. Plus dat ik Audi's nooit zo fijn vind sturen (gevoelloos). Een Leon daarentegen stuurt helemaal niet verkeerd. Fijn semi-sportief karretje.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
hier ook een s3 ipv R bitte als t prijsverschil klein is, net wat meer stijl dan een golf, hoe vol hij ook is, liefste een rs3 maarja
maar ik doe de frits way en spaar wel voor en 911
maar ik doe de frits way en spaar wel voor en 911

Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Prijsverschil klein?
Heb ze pas allebij samen laten stellen zoals ik ze het liefst zou hebben.
S3 was een kleine 8k duurder dan de R
Komt er nog bij dat ik het interieur van de S3 minder vind dan de R
Heb ze pas allebij samen laten stellen zoals ik ze het liefst zou hebben.
S3 was een kleine 8k duurder dan de R

Komt er nog bij dat ik het interieur van de S3 minder vind dan de R
- Meik
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
- Type auto: Golf MK6 GTI DSG
- Locatie: Zuid Holland
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Ik heb zelf laatst proef gereden in een S3 uit 2008 maar ik vond het voorin een krap gevoel geven.
Overigens was de ruimte achterin ook een stuk minder dan die van de Golf 6.
Maar wie weet is dit verbeterd in het nieuwe model
Overigens was de ruimte achterin ook een stuk minder dan die van de Golf 6.
Maar wie weet is dit verbeterd in het nieuwe model
Groet,
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Viola...deze middag een goeie twee uur gaan rijden met deze Golf R.
Prachtige machine..al moest ik wennen aan het geluid binnenin (sound generator !?)
Maar wat draait deze mooi tijdens stilstand en het wegrijden.
Het vermogen komt ook vlugger erin dan een VI R.
En geloof me jongens...het achterste met de vier uitlaten is echt top, ik was zo fan van
de oude centrale 2 uitlaten maar dit maakt het toch wel af hoor,onmogelijk weer te geven
op foto je moet het echt zien. De voorbumper mist de uitstraling van de vorige, misschien nog gewoon worden.
In ieder geval blijven 2 kippenvel momenten me nazinderen
De eerste kennismaking met de achterkant (4 dempers) en de sound tijdens het starten
Bedankt TopMotors voor deze unieke ervaring

Prachtige machine..al moest ik wennen aan het geluid binnenin (sound generator !?)
Maar wat draait deze mooi tijdens stilstand en het wegrijden.
Het vermogen komt ook vlugger erin dan een VI R.
En geloof me jongens...het achterste met de vier uitlaten is echt top, ik was zo fan van
de oude centrale 2 uitlaten maar dit maakt het toch wel af hoor,onmogelijk weer te geven
op foto je moet het echt zien. De voorbumper mist de uitstraling van de vorige, misschien nog gewoon worden.
In ieder geval blijven 2 kippenvel momenten me nazinderen
De eerste kennismaking met de achterkant (4 dempers) en de sound tijdens het starten
Bedankt TopMotors voor deze unieke ervaring

Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Dat men een Golf VII van binnen mooier vindt dan een A3 is een kwestie van smaak. De Golf VII is ontegenzeggelijk ruimer dan de A3 maar bij Audi is de optielijst weer een stuk groter.
Dat de Audi tenslotte uurder is dan de Golf is het mij zeker waard
Dat de Audi tenslotte uurder is dan de Golf is het mij zeker waard

Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Ik heb helaas nog geen ervaring met beide auto's, maar zou toch voor de R kiezen denk ik. Van wat ik uit verslagen en filmpjes op kan maken zijn het zo goed als dezelfde auto's technisch gezien. De Audi vind ik qua uitstraling mooier, maar het interieur van de Golf zou voor mij toch doorslaggevend zijn. Dit ziet er zo veel beter dan dat van Audi. Ik vind de Audi er vooral qua dashboard er uit zien alsof ze het dashboard nog even snel moesten tekenen en dus maar een strak dashboard erin gezet hebben met een paar luchtkanalen en wat knopjes
Dit zal natuurlijk wel wat minder overdreven zijn dan zoals ik het hierboven beschrijf, maar nogmaals, dit maak ik ook alleen maar op uit de filmpjes die ik gezien heb.
Om op het laatste filmpje terug te komen... wat een verschrikkelijk bagger filmpje! Het is een leuk om een indruk te krijgen van beide auto's, maar kom op.. kan het nog amateuristischer?
Exterieur:
- Audi: motorkap zit niet dicht?
- Golf: er zit nog iemand in de auto?
Interieur:
- Tijdens het rijden?
- Twee totaal verschillende filmpjes?
- Jassen op de achterbank?
- Hoe zien de voorstoelen er uit?
Acceleratie:
- Audi: trek dat ding eens lekker door vanuit stilstand?
- Golf: auto starten om vervolgens direct weg te planken?
- Beide: schakelmomenten? Je wilt laten zien hoe snel die bak kan optrekken, niet hoe snel die kan overschakelen van de 1 naar de 2 en meteen de 3?
Zo nu ben ik weer uitgekost..

Dit zal natuurlijk wel wat minder overdreven zijn dan zoals ik het hierboven beschrijf, maar nogmaals, dit maak ik ook alleen maar op uit de filmpjes die ik gezien heb.
Om op het laatste filmpje terug te komen... wat een verschrikkelijk bagger filmpje! Het is een leuk om een indruk te krijgen van beide auto's, maar kom op.. kan het nog amateuristischer?
Exterieur:
- Audi: motorkap zit niet dicht?
- Golf: er zit nog iemand in de auto?
Interieur:
- Tijdens het rijden?
- Twee totaal verschillende filmpjes?
- Jassen op de achterbank?
- Hoe zien de voorstoelen er uit?
Acceleratie:
- Audi: trek dat ding eens lekker door vanuit stilstand?
- Golf: auto starten om vervolgens direct weg te planken?
- Beide: schakelmomenten? Je wilt laten zien hoe snel die bak kan optrekken, niet hoe snel die kan overschakelen van de 1 naar de 2 en meteen de 3?
Zo nu ben ik weer uitgekost..

Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Doe mij - maar vooral jezelf - nou eens een lol en ga eens 15 minuten in een nieuwe A3 met Pro-Line S interieur zitten en stap daarna in een Golf VII GTi of RGolf88 schreef:
Zo nu ben ik weer uitgekost..

Over het filmpje kan ik mij helemaal vinden

Laatst gewijzigd door mhoutman op 01 feb 2014, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Als ik toevallig weer eens bij de dealer ben ga ik ze zeker bekijkenmhoutman schreef:Doe mij nou eens een lol en ga eens 15 minuten in een nieuwe A3 met Pro-Line S interieur zitten en stap daarna in een Golf VII GTi of RGolf88 schreef:
Zo nu ben ik weer uitgekost..
Over het filmpje kan ik mij helemaal vinden

Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Zeker wetenGolf88 schreef:
Als ik toevallig weer eens bij de dealer ben ga ik ze zeker bekijkenZoals ik al zei, ik kan alleen maar oordelen van wat ik van filmpjes en verslagen gezien heb. Wellicht dat het me in real life toch kan overtuigen?

Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Volgende week een proefrit in de golf VII R bij Pon ben benieuwd.
Groetjes Bart
Groetjes Bart
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Als het de eerste keer wordt dat je deze in real life gaat zien ga
je ongelooflijk verschieten hoe mooi die in het echt is.
Rijd enorm super...en test vooral die DPS uit.
Succes
je ongelooflijk verschieten hoe mooi die in het echt is.
Rijd enorm super...en test vooral die DPS uit.
Succes
Laatst gewijzigd door Doohie op 12 feb 2014, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
@Doohie ik heb de auto al gezien een keer bij Pon en bij mijn eigen dealer.
Ben wel erg nieuwsgierig hoe de auto rijd.
Groetjes Bart
Ben wel erg nieuwsgierig hoe de auto rijd.
Groetjes Bart
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Die rijd SUPER..zelden dat een wagen blijft nazinderen bij mij.
Die motor geraakt gewoon weg niet buiten adem..blijft maar gaan.
Wel moest ik gewoon worden dat de 5de en 6de versnelling(verhouding) tegenover mijn VI Gti langer zijn.
Had ik ook al opgemerkt tijdens de proefrit van de nieuwe VII Gti. Maar het is zeker geen minpunt.
Maar je voelt het zeker op de snelweg aan 120 km/h in 6de ga je niet zo vlot het koppel voelen komen.
Langere gear, zwaardere wagen, grotere turbo(lag)..maar eenmaal op toeren is er geen houden aan.
Enige minpunt die ik heb is als er een dps opzit en je zet deze op race modus dan gaat er binnenin
ook een geluid versterkt worden..precies of ze één of andere motor willen nabootsen met een soundaktor.
Wat ik wel dan weer leuk vind en wat je zeker ook zal horen is dat ALLE uitlaten open staan..
bij gas lossen hoor je goed dat typerende geroffel..Ook in vrijloop en tijdens het wegrijden hoor je echt
hoe zwaar de motor draait
Liefst hoor ik de motor binnenin op normaal modus maar ik mis dan de open uitlaten tijdens het gas lossen.
Geniet van je rit..ik heb in ieder geval de "R" microbe te pakken
Die motor geraakt gewoon weg niet buiten adem..blijft maar gaan.
Wel moest ik gewoon worden dat de 5de en 6de versnelling(verhouding) tegenover mijn VI Gti langer zijn.
Had ik ook al opgemerkt tijdens de proefrit van de nieuwe VII Gti. Maar het is zeker geen minpunt.
Maar je voelt het zeker op de snelweg aan 120 km/h in 6de ga je niet zo vlot het koppel voelen komen.
Langere gear, zwaardere wagen, grotere turbo(lag)..maar eenmaal op toeren is er geen houden aan.
Enige minpunt die ik heb is als er een dps opzit en je zet deze op race modus dan gaat er binnenin
ook een geluid versterkt worden..precies of ze één of andere motor willen nabootsen met een soundaktor.
Wat ik wel dan weer leuk vind en wat je zeker ook zal horen is dat ALLE uitlaten open staan..
bij gas lossen hoor je goed dat typerende geroffel..Ook in vrijloop en tijdens het wegrijden hoor je echt
hoe zwaar de motor draait
Liefst hoor ik de motor binnenin op normaal modus maar ik mis dan de open uitlaten tijdens het gas lossen.
Geniet van je rit..ik heb in ieder geval de "R" microbe te pakken

Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Doohie ik heb ergens gelezen dat in een normale modus niet alle vier de uitlaten openstaan heb jij daar wat van gemerkt?
De auto van Pon heeft ook DDC daar ben ik ook nieuwsgierig na.
En genieten van de rit gaat zeker lukken bedankt.
Groetjes Bart
De auto van Pon heeft ook DDC daar ben ik ook nieuwsgierig na.
En genieten van de rit gaat zeker lukken bedankt.
Groetjes Bart
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Inderdaad...maar enkel bij rustig rijden zouden normaal de 2 binnenste uitlaten werken, bij hogere toeren of bij plankgas gaan alle uitlaten open. Blijkbaar zit er in de resonator kleppen in.bartvw schreef:Doohie ik heb ergens gelezen dat in een normale modus niet alle vier de uitlaten openstaan heb jij daar wat van gemerkt?
De auto van Pon heeft ook DDC daar ben ik ook nieuwsgierig na.
En genieten van de rit gaat zeker lukken bedankt.
Groetjes Bart
Maar eerlijk ik merkte niet het geroffel in normaal modus (geroffel die je in race modus duidelijk achteraan hoort)
EN opgelet DDC is iets anders..
het gaat dus wel degelijk over DPS (driver profiel selection)
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Doohie ik weet wat je bedoelt heb wel begrepen dat DPS standaard bij DDC zit.
En wat DDC betreft ben benieuwd of je de standen goed voelt.
Groetjes Bart
En wat DDC betreft ben benieuwd of je de standen goed voelt.
Groetjes Bart
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Inderdaadbartvw schreef:Doohie ik weet wat je bedoelt heb wel begrepen dat DPS standaard bij DDC zit.
En wat DDC betreft ben benieuwd of je de standen goed voelt.
Groetjes Bart

Hier een mooie filmpje met een manuele bak..0-100 in 5,3sec
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Als ik in de VAG stal zou shoppen, doe mij dan deze maar. Ik verkies sowieso FWD met sper boven 4WD. Minder gewicht, meer spektakel en het kost een stuk minder. Vanaf 35k en heel erg goed uitgerust. Een gelijkwaardig uitgeruste Golf R gaat ver over de 50k heen. Een GTI ver over de 40k en dan mis je 50 pk. En qua grip kun je met FWD en sper (zie ook de GTI) prima knallen.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... 280__.html
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... 280__.html
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Ik begrijp jou redenering sitechris..maar het blijft toch wel een heel speciale wagen hoor die "Golf R". Opties zijn voor mij eigenlijk meer een bijkomende luxe dan een must en dus niet doorslaggevend voor een aankoop.
Daarmee dat ik bv nooit gelijkaardig aan opties zou kiezen tussen de twee.
Mocht ik een R kiezen dan doe ik dit puur voor de wagen op z'n geheel, z'n uitstraling, z'n vermogen, z'n 4x4 (zeker met dit vermogen) je moet het gewoon de tijd geven om te wennen aan een 4x4...voor mij geeft deze wagen meer dan genoeg sensatie hoor. De cijfers van rond de 5sec van 0-100 zijn in iedergeval al indrukwekkend.
Daarmee dat ik bv nooit gelijkaardig aan opties zou kiezen tussen de twee.
Mocht ik een R kiezen dan doe ik dit puur voor de wagen op z'n geheel, z'n uitstraling, z'n vermogen, z'n 4x4 (zeker met dit vermogen) je moet het gewoon de tijd geven om te wennen aan een 4x4...voor mij geeft deze wagen meer dan genoeg sensatie hoor. De cijfers van rond de 5sec van 0-100 zijn in iedergeval al indrukwekkend.
- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Mee eens, en met een 4x4 kan je ook heel leuk spelen weet ik uit ervaring.
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Eens, het is ook een kwestie van smaak en karakter van de auto's. Ik denk dat je de Leon Cupra ook meer met de GTI moet vergelijken. Ik denk dat de R en Cupra idd qua rijgedrag meer verschillen. Plusje voor de Cupra is dat je daar wel het ESP volledig kunt uitschakelen. Op de GTI kun je dat niet.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: prijsverschil R tegenover GTI performance
Ook op de nieuwe R is deze volledig uitschakelbaar.sitechris schreef: Plusje voor de Cupra is dat je daar wel het ESP volledig kunt uitschakelen. Op de GTI kun je dat niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten