ja ik had dat catch tank verhaal ook al een paar keer bekeken maar is weer 400 euro he ... weet niet of de originele niet meschien beetje goedkoper is ? meschien een optie voor naderhand als ik wat meer geld heb .. Want heb de auto pas 3 weken ongeveer en hij was niet goedkoop
Bij JD geweest pagina 5
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
oh ok Dat is mooi zon foto erbij dat maakt het een stuk duidelijker
ja ik had dat catch tank verhaal ook al een paar keer bekeken maar is weer 400 euro he ... weet niet of de originele niet meschien beetje goedkoper is ? meschien een optie voor naderhand als ik wat meer geld heb .. Want heb de auto pas 3 weken ongeveer en hij was niet goedkoop
dus moet nu effe de oplossing vinden dat die weer fijn rijd en zo min mogelijk kost .. Want al me plannen voor verbeteringen denk ik dat pas volgende zomer te verwerkelijken zijn ..
ja ik had dat catch tank verhaal ook al een paar keer bekeken maar is weer 400 euro he ... weet niet of de originele niet meschien beetje goedkoper is ? meschien een optie voor naderhand als ik wat meer geld heb .. Want heb de auto pas 3 weken ongeveer en hij was niet goedkoop
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ja ik zal zowiezo morgen die afdek kap eraf halen .. ze hadden de luchtfilter vervangen en meschien iets overzien of nat die slang per ongeluk los getrokken van die pcv zou kunnen .. Ik kreeg alleen mee valt me nu in dat die jongen zei dat het bosch luchtfilter niet zo mooi paste als de originele .. dat die 2 milimeter breder was ofzojarno1979 schreef:Zou toch eerst de dingen checken die vandaag zijn losgeweest
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Laat maar ff weten morgen,kan nooit iets schokkends zijn,hij laat z,n turbodruk ergens lopen dus er ligt gewoon iets los.
Groet Jarno
Groet Jarno
-
Mackdennis
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Stap 1 is denk ik kap eraf... Kijken of die slang wel goed vast zit tussen pcv en inlaatspruitstuk!
Is die los is je probleem opgelost.. Moet je hem vast maken!
Echter hij liep ook niet top stationair toch?
Dan zou ik dus gelijk ff me inlaat kant afdoppen en kijken hoe die dan is.
Mischien merk je het al als je iemand een beetje gas laat geven terwijl jij dat gat/slangetje dicht houd.
Hier nog een mooie link van wat het meest voorkomt kwa problemen.
http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... .0T+issues
Dv valve is inderdaad ook nog iets wat je kan chekken
Is die los is je probleem opgelost.. Moet je hem vast maken!
Echter hij liep ook niet top stationair toch?
Dan zou ik dus gelijk ff me inlaat kant afdoppen en kijken hoe die dan is.
Mischien merk je het al als je iemand een beetje gas laat geven terwijl jij dat gat/slangetje dicht houd.
Hier nog een mooie link van wat het meest voorkomt kwa problemen.
http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... .0T+issues
Dv valve is inderdaad ook nog iets wat je kan chekken
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ik hoop het wel .. Maar ik vond de auto altijd al niet echt de snelste .. Heb in veel gtitjes gereden die veel sneller waren en toch origineel.. daarom was ik eerst van plan om hem eens op de testbank te zetten aangezien dat voor 50 euro kan .. mja nu hoef ik dat niet te doen het voelt aan als mijn oude golf 4 1.6 !!! echt sloom dus .. hadden we hier in het zuiden maar iemand zoals XT dan kon ik daar terecht .. Als het niet zo ver weg was was ik daar ook al lang eens langs gegaan om hem te laten nakijken .. hellaas hebben we hier in het zuiden niet de luxe van een TFSI expert !!jarno1979 schreef:Laat maar ff weten morgen,kan nooit iets schokkends zijn,hij laat z,n turbodruk ergens lopen dus er ligt gewoon iets los.
Groet Jarno
maar wel fijn dat ik wat support van dit forum heb en me tenminste niet helemaal de moed in de schoenen zakt !
-
Mackdennis
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Stel je pcv is stuk.. Let op ik zeg niet dat het zo is!Chris5gti schreef:oh ok Dat is mooi zon foto erbij dat maakt het een stuk duidelijker![]()
ja ik had dat catch tank verhaal ook al een paar keer bekeken maar is weer 400 euro he ... weet niet of de originele niet meschien beetje goedkoper is ? meschien een optie voor naderhand als ik wat meer geld heb .. Want heb de auto pas 3 weken ongeveer en hij was niet goedkoopdus moet nu effe de oplossing vinden dat die weer fijn rijd en zo min mogelijk kost .. Want al me plannen voor verbeteringen denk ik dat pas volgende zomer te verwerkelijken zijn ..
Maar stel..
En je wil een hele goedkope oplossing?!
Slang kopen die hitte en brandstof bestendig is en die dan met een slange klem aan de kapote pcv maken... En die slang onder aan de bodem van je auto laten uitkomen.
Inlaat afdoppen.. Klaar enigste eventuele min punt zo zijn dat je de olie damp iets ruikt als je stil staat.( maar lijkt mijn inzien niet heel benoemswaardig)
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Nee hij loopt een beetje onregelmatig stationeer .. je voelt heel minimaal trillingen binnen ..Mackdennis schreef:Stap 1 is denk ik kap eraf... Kijken of die slang wel goed vast zit tussen pcv en inlaatspruitstuk!
Is die los is je probleem opgelost.. Moet je hem vast maken!
Echter hij liep ook niet top stationair toch?
Dan zou ik dus gelijk ff me inlaat kant afdoppen en kijken hoe die dan is.
Mischien merk je het al als je iemand een beetje gas laat geven terwijl jij dat gat/slangetje dicht houd.
Hier nog een mooie link van wat het meest voorkomt kwa problemen.
http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... .0T+issues
Dv valve is inderdaad ook nog iets wat je kan chekken
als ik het inlaat spruitstuk afdop moet ik dan dat slangetje van de pvc ook dicht maken als ik op deze manier een proefrit wil maken ? Want zo staande gas geven hoor je het niet echt aleen als de moter belast word onder het rijden dan gaat die sissen ...
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Vanuit het zuiden de grens over naar het oosten en de tuningwereld kan verder opengaan. Qua ligging zit je veel gunstiger en heb je een groter aanbod. Ik zag dat je inmiddels ook op het Duitse gtiforum snuffelt.Chris5gti schreef:Ik hoop het wel .. Maar ik vond de auto altijd al niet echt de snelste .. Heb in veel gtitjes gereden die veel sneller waren en toch origineel.. daarom was ik eerst van plan om hem eens op de testbank te zetten aangezien dat voor 50 euro kan .. mja nu hoef ik dat niet te doen het voelt aan als mijn oude golf 4 1.6 !!! echt sloom dus .. hadden we hier in het zuiden maar iemand zoals XT dan kon ik daar terecht .. Als het niet zo ver weg was was ik daar ook al lang eens langs gegaan om hem te laten nakijken .. hellaas hebben we hier in het zuiden niet de luxe van een TFSI expert !!jarno1979 schreef:Laat maar ff weten morgen,kan nooit iets schokkends zijn,hij laat z,n turbodruk ergens lopen dus er ligt gewoon iets los.
Groet Jarno![]()
maar wel fijn dat ik wat support van dit forum heb en me tenminste niet helemaal de moed in de schoenen zakt !
Gr. Wehoo.


- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ja idd ! daar heb ik dus gisteren en vandaag al paar uur dingen zitten lezen over problemen wat overeen komen met mijne ..wehoo schreef:Vanuit het zuiden de grens over naar het oosten en de tuningwereld kan verder opengaan. Qua ligging zit je veel gunstiger en heb je een groter aanbod. Ik zag dat je inmiddels ook op het Duitse gtiforum snuffelt.Chris5gti schreef:Ik hoop het wel .. Maar ik vond de auto altijd al niet echt de snelste .. Heb in veel gtitjes gereden die veel sneller waren en toch origineel.. daarom was ik eerst van plan om hem eens op de testbank te zetten aangezien dat voor 50 euro kan .. mja nu hoef ik dat niet te doen het voelt aan als mijn oude golf 4 1.6 !!! echt sloom dus .. hadden we hier in het zuiden maar iemand zoals XT dan kon ik daar terecht .. Als het niet zo ver weg was was ik daar ook al lang eens langs gegaan om hem te laten nakijken .. hellaas hebben we hier in het zuiden niet de luxe van een TFSI expert !!jarno1979 schreef:Laat maar ff weten morgen,kan nooit iets schokkends zijn,hij laat z,n turbodruk ergens lopen dus er ligt gewoon iets los.
Groet Jarno![]()
maar wel fijn dat ik wat support van dit forum heb en me tenminste niet helemaal de moed in de schoenen zakt !
Maar welk aanbod bedoel je precies ? ik zou echt niet weten waar ik hier in de buurt terecht kan met zon auto overal waar ik nu kom zeggen ze : NOU DIE AUTOS WERK IK BIJNA NOOIT AAN .. en dan kijken ze net alsof et een lambo is ofzo
-
Mackdennis
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Kijk ook zeker je DEVERTER VALVE ff na!
Is ook een heel veel voorkomend probleem!
En heb je ook precies de problemen die jij beschrijft
Nou succes!
Is ook een heel veel voorkomend probleem!
En heb je ook precies de problemen die jij beschrijft
Nou succes!
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Maar het maakt dus niet uit als ik de ene kant dicht maak op de inlaat en de andere kant open laat ?? En heeft een kapotte pcv geen invloed op andere dingen ?Mackdennis schreef:Stel je pcv is stuk.. Let op ik zeg niet dat het zo is!Chris5gti schreef:oh ok Dat is mooi zon foto erbij dat maakt het een stuk duidelijker![]()
ja ik had dat catch tank verhaal ook al een paar keer bekeken maar is weer 400 euro he ... weet niet of de originele niet meschien beetje goedkoper is ? meschien een optie voor naderhand als ik wat meer geld heb .. Want heb de auto pas 3 weken ongeveer en hij was niet goedkoopdus moet nu effe de oplossing vinden dat die weer fijn rijd en zo min mogelijk kost .. Want al me plannen voor verbeteringen denk ik dat pas volgende zomer te verwerkelijken zijn ..
Maar stel..
En je wil een hele goedkope oplossing?!
Slang kopen die hitte en brandstof bestendig is en die dan met een slange klem aan de kapote pcv maken... En die slang onder aan de bodem van je auto laten uitkomen.
Inlaat afdoppen.. Klaar enigste eventuele min punt zo zijn dat je de olie damp iets ruikt als je stil staat.( maar lijkt mijn inzien niet heel benoemswaardig)
Ja ik vraag er echt van alles over want ik weet er echt bijna niks van, iedere info is welkom
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Die deventer valve zat op de turbo toch ? enig idee wat ik eraan zie als die kapot is ?Mackdennis schreef:Kijk ook zeker je DEVERTER VALVE ff na!
Is ook een heel veel voorkomend probleem!
En heb je ook precies de problemen die jij beschrijft
Nou succes!
-
Mackdennis
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ok heel erg bedankt voor deze waardevolle info !
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Effe beperkt vanuit de ipad.
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... chnis.html
http://www.clubmg.de/scene/VW-Club%20Links.htm
http://www.rueddel-motorsport.de/
http://www.turboperformance-ulm.de/ zoek filiaal in NRW.
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... chnis.html
http://www.clubmg.de/scene/VW-Club%20Links.htm
http://www.rueddel-motorsport.de/
http://www.turboperformance-ulm.de/ zoek filiaal in NRW.
Gr. Wehoo.


-
Mackdennis
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Maar het maakt dus niet uit als ik de ene kant dicht maak op de inlaat en de andere kant open laat ?? En heeft een kapotte pcv geen invloed op andere dingen ?
Nee je pcv gewoon open laten.. Alleen de inlaat dicht maken.
Die deverted valve kan ik je verder geen extra info over geven..
Maar staat zat over online.. WEL een VEEL voorkomend euhvel.
Nee je pcv gewoon open laten.. Alleen de inlaat dicht maken.
Die deverted valve kan ik je verder geen extra info over geven..
Maar staat zat over online.. WEL een VEEL voorkomend euhvel.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ok bedankt voor de input zover! ik ga morgenvroeg aan de slag en als ik het opgelost krijg (of ook niet) hoop van wel natuurlijk ,dan laat ik dat meteen hier weten ..Mackdennis schreef:Maar het maakt dus niet uit als ik de ene kant dicht maak op de inlaat en de andere kant open laat ?? En heeft een kapotte pcv geen invloed op andere dingen ?
Nee je pcv gewoon open laten.. Alleen de inlaat dicht maken.
Die deverted valve kan ik je verder geen extra info over geven..
Maar staat zat over online.. WEL een VEEL voorkomend euhvel.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
heb even snel over de pagina's heen gekeken,
Toen ik druk verlies had op mijn turbo had ik de valve vervangen en de carterventilatie heb trouwens foto's staan op mijn pagina. even op deze foto onder klikken en dan dacht ik pagina 2 of 3
Toen ik druk verlies had op mijn turbo had ik de valve vervangen en de carterventilatie heb trouwens foto's staan op mijn pagina. even op deze foto onder klikken en dan dacht ik pagina 2 of 3
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
Mackdennis
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ben ook van mening... Als er niet simpel een slangetje los gesprongen is..tonnie024 schreef:heb even snel over de pagina's heen gekeken,
Toen ik druk verlies had op mijn turbo had ik de valve vervangen en de carterventilatie heb trouwens foto's staan op mijn pagina. even op deze foto onder klikken en dan dacht ik pagina 2 of 3
Dat het 1 van die 2 zal wezen.. Dv valve of pcv.
Ben wel benieuwt wat ie gevonden heeft
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
De valve zat bij mij een mini gaatje in en enorm verlies 
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Zo vandaag flink aan de slag geweest .. eerst maar eens alles uitelkaar gehaald .. 
toen zag ik al dat ze gisteren de luchtfilterkas niet goed inelkaar gezet hadden ..

vervolgens de noize pijp los gehaald daar was die voorenste ophang beugel afgebroken maar hij was niet lek ..

ook de pcv zag er verder goed uit geen lekkages of rare dingen slangen zaten er goed op en lekte nergens ..
toen maar eens de diventervalve eraf gehaald en toen zag ik dit :




qualiteit van de fotos is beetje minder maar er zat dus een scheur in dat onderste groene gedeelte heb dan ook meteen een nieuwe besteld . En dan dat nieuwste type want dit was 2 keer een nieuw nummer voor in de plaats gekomen ..
de valve komt morgen vroeg binnen komt met de nacht express .. en dan maar hopen als ik die erin zet dat die het weer doet zoals het hoort en ik weer 200 pk heb ipv 95 ..

toen zag ik al dat ze gisteren de luchtfilterkas niet goed inelkaar gezet hadden ..

vervolgens de noize pijp los gehaald daar was die voorenste ophang beugel afgebroken maar hij was niet lek ..

ook de pcv zag er verder goed uit geen lekkages of rare dingen slangen zaten er goed op en lekte nergens ..
toen maar eens de diventervalve eraf gehaald en toen zag ik dit :




qualiteit van de fotos is beetje minder maar er zat dus een scheur in dat onderste groene gedeelte heb dan ook meteen een nieuwe besteld . En dan dat nieuwste type want dit was 2 keer een nieuw nummer voor in de plaats gekomen ..
de valve komt morgen vroeg binnen komt met de nacht express .. en dan maar hopen als ik die erin zet dat die het weer doet zoals het hoort en ik weer 200 pk heb ipv 95 ..
-
Mackdennis
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
100% zeker dat het dat is geweest!!
Morgen rij jij weer met een grote
rond..
Ik zou alleen zelf wel die pcv gelijk delete..
En op welke manier tja dat zou je zelf moeten kijken.
Zou denk ik als eerst gewoon met een slang erop doen en die onder je auto lagen uitkomen.
Inlaatspruitstuk dan wel afdoppen he!
De + punten zijn minder viese en warme lucht in je inlaat traject.
En een stabieler turbo druk..
Nadeel zou kunnen wezen dat je wat olie damp ruikt.. Bij stilstaan.
Morgen rij jij weer met een grote
Ik zou alleen zelf wel die pcv gelijk delete..
En op welke manier tja dat zou je zelf moeten kijken.
Zou denk ik als eerst gewoon met een slang erop doen en die onder je auto lagen uitkomen.
Inlaatspruitstuk dan wel afdoppen he!
De + punten zijn minder viese en warme lucht in je inlaat traject.
En een stabieler turbo druk..
Nadeel zou kunnen wezen dat je wat olie damp ruikt.. Bij stilstaan.
Laatst gewijzigd door Mackdennis op 07 okt 2011, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ja ik hoop van wel .. Dacht eerst dat dit niet uitmaakte omdat het zo uitziet alsof dat bovenste rondje alleen maar afsluit zeg maar ... na een kleine discusie met de jongen waar ik mee aan de auto het werken was heeft hij me dan toch overtuigt .. hoop echt dat het dat is zou ook nog qua prijs meevallen ... nieuwste model daarvan koste 38 euro ! Dan wel 5 euro extra verzend kosten omdat ik hem overnacht laat komen ..Mackdennis schreef:100% zeker dat het dat is geweest!!
Morgen rij jij weer met een groterond..
-
Mackdennis
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Zie mijn aanpassing in vorige post over de pcv!
Dan weet je 1000% zeker dat alle lekage weg is!
Dan weet je 1000% zeker dat alle lekage weg is!
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
dus zou die pcv toch kapot kunnen zijn ookal is er zo niks aan te zien ??
ja ik heb geen slang met zon aansluiting dan zou ik de originele al kapot moeten knippen en die verlengen ..
ja ik heb geen slang met zon aansluiting dan zou ik de originele al kapot moeten knippen en die verlengen ..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
