motor draait zeer slecht op stationair
-
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: motor draait zeer slecht op stationair
Wat is het verschil met zo een oil catch can systeem?
Zo een catch- can systeem vangt de olie en eventueel water op in een filterke ipv dat de dampen rechtstreeks in de inlaat van de turbo gaan. Ik ben ook van plan om in de toekomst zo een te steken.Gti_strikeforce schreef:Wat is het verschil met zo een oil catch can systeem?
Hoi mensen,
Uiteindelijk heb ik mijn kleppendeksel moeten vervangen doordat er een intern lek was die je niet met de blote oog kon waarnemen of met vacuum op te zetten hielp ook niet, ook was eer terugslagklepje stuk onder aan de inlaatcollector. Deze allemaal vervangen en nu draait de motor zowel met de originele pcv klep als de pcv block off valve goed.
Hoop dat ik met deze info ook andere mensen kan helpen.
Groetjes,
Ferhat
Uiteindelijk heb ik mijn kleppendeksel moeten vervangen doordat er een intern lek was die je niet met de blote oog kon waarnemen of met vacuum op te zetten hielp ook niet, ook was eer terugslagklepje stuk onder aan de inlaatcollector. Deze allemaal vervangen en nu draait de motor zowel met de originele pcv klep als de pcv block off valve goed.
Hoop dat ik met deze info ook andere mensen kan helpen.
Groetjes,
Ferhat
De PCV klep is de klep die carterdampen via 2 aansluiting wegsluist. De ene gaat naar het oliefilterhuis, en de andere gaat met een slang naar de inlaat. Algemeen bekend is dat de TFSI motoren last hebben van koolafzetting op de kleppen, dit komt o.a. ook door de vieze carterdampen welke naar de inlaat toe gaan. Deze dampen wil je dus het liefst niet direct je inlaat in hebben!
De beste oplossing hiervoor, is een catch-tank systeem welke de carterdampen/carterdrap opvangt en dus uit het systeem haalt. Vaak word dit niet gedaan door de relatief hoge kosten.
Als mooi alternatief bieden wij de PCV Delete Plate aan. Dit product zorgt ervoor dat de oliedampen via het oliefilterhuis weg gaan, en houdt ze weg uit het inlaatspruitstuk. Doordat de kosten van deze plaat niet zo hoog zijn, is het een mooi alternatief voor degene die een catch-tank systeem te duur vinden.
De beste oplossing hiervoor, is een catch-tank systeem welke de carterdampen/carterdrap opvangt en dus uit het systeem haalt. Vaak word dit niet gedaan door de relatief hoge kosten.
Als mooi alternatief bieden wij de PCV Delete Plate aan. Dit product zorgt ervoor dat de oliedampen via het oliefilterhuis weg gaan, en houdt ze weg uit het inlaatspruitstuk. Doordat de kosten van deze plaat niet zo hoog zijn, is het een mooi alternatief voor degene die een catch-tank systeem te duur vinden.
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.