Pagina 2 van 2

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast

Geplaatst: 21 jul 2016, 23:00
door golf5gt
De turbo druk moet je er 1000 vanaf halen,
De auto vraagt dus 1,5bar en levert 1.0 bar.

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast

Geplaatst: 22 jul 2016, 17:49
door Mikkel
Update :mrgreen: :

Na vervangen voorste lambda sensor gaat de auto weer als een dolle. Geen gestotter en trekt bovenin ook lekker door.

Maar de turbo druk is nog steeds 500mbar lager dan gevraagd, heb alle leidingen gecheckt, lijkt goed vast te zitten en geen scheuren. 500mbar is dat moeilijk zoeken of is dat gewoon de turbo die niet meer druk kan produceren?

Lambda niet meer 1.99 maar gewoon goed. Injectietijd ook een stuk minder (niet meer veelste veel brandstof inspuiten).
Afbeelding

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast

Geplaatst: 22 jul 2016, 19:43
door ferry
Mooi dat je probleem zo goed als opgelost is.
Staat je wastegate misschien te slap? Dat zou minder druk kunnen verklaren volgens mij.

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast

Geplaatst: 22 jul 2016, 20:38
door NielsED30
Danny, die 30 bar piek in de brandstofdruk is op het moment dat hij overschakelt. Dat heb jij waarschijnlijk ook gewoon hoor.

Die 0.5 bar verlies in je turbodruk kan ook van je DV komen. Haal die even los en bekijk hoe die eruit ziet. De oude types hebben nog een rubberen membraam wat nogal een scheurt en hiervoor kan zorgen.

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast

Geplaatst: 22 jul 2016, 22:53
door Mikkel
Wastegate N75

Afbeelding

Ziet iemand iets raars?

Re: Golf 5 Edition 30 Stottert boven 6k RPM vollast

Geplaatst: 21 feb 2018, 14:04
door Mikkel
Het bedrijf waar ik de auto getuned heeft geeft aan dat dit komt door remap. Duty cycle blijft niet 100% wat zou betekenen dat hij dus niet probeert de druk te halen. Auto voelt ook gewoon goed snel :).