Aanschaf GTI? of toch niet

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
JanDR
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016, 09:08
Type auto: Clubsport

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door JanDR »

thomas-clubsport schreef:
JanDR schreef:Ik heb zelf een Clubsport maar rijdt meestal nog voor m'n werk met m'n Golf 7 1.6 TDI omdat als ik het vergelijk per km, de clubsport toch een heel pak duurder is. Het verbruik krijg ik niet echt onder de 9l/100 km, bij de TDI is dat de helft... daarbij komt nog dat de diesel in België goedkoper is per liter dan benzine. Onderhoudskosten per km ken ik zo niet, maar zullen ook hoger liggen bij de GTI (clubsport), zeker op lange termijn.

als je er 25.000 a 30.000 km per jaar mee wil rijden zou ik toch ook eens een proefrit gaan doen met een GTD.
9 liter met de clubsport?
DSG of handbak?
Ik krijg mijn DSG clubsport niet onder de 10.2L & heb er nu 3.500 km mee.
& laat ons zeggen 1.500km autosnelweg daarvan.

'17 Clubsport Driver
DSG
JanDR
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016, 09:08
Type auto: Clubsport

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door JanDR »

als ik er wat op let de laatste dagen krijg ik m'n clubsport DSG rond de 8,5 L / 100 km
Gebruikersavatar
thomas-clubsport
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2017, 12:04
Type auto: MK7 GTI Clubsport

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door thomas-clubsport »

JanDR schreef:als ik er wat op let de laatste dagen krijg ik m'n clubsport DSG rond de 8,5 L / 100 km
Rij je wel heel rustig denk ik?
Ik krijg mijn verbruik echt niet onder de 10.5l zelfs niet op autosnelweg.

'17 Clubsport Driver
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door bzb »

al die k04 turbo motoren zijn dan wel sterker ze lusten hem ook wel helaas :oops:
Gebruikersavatar
thomas-clubsport
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2017, 12:04
Type auto: MK7 GTI Clubsport

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door thomas-clubsport »

bzb schreef:al die k04 turbo motoren zijn dan wel sterker ze lusten hem ook wel helaas :oops:
Achja, ik rij wel "sportief" nu niet dat ik altijd in toeren rijd.. wagen is nog "nieuw" ... verbruikt wel wat.. maar je hebt er het plezier van :)

'17 Clubsport Driver
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1115
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door Famous1303 »

bzb schreef:al die k04 turbo motoren zijn dan wel sterker ze lusten hem ook wel helaas :oops:
Vertel mij wat :lol:
Hoort bij het plezier wat je ervoor terug krijgt!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
JanDR
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016, 09:08
Type auto: Clubsport

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door JanDR »

thomas-clubsport schreef:
JanDR schreef:als ik er wat op let de laatste dagen krijg ik m'n clubsport DSG rond de 8,5 L / 100 km
Rij je wel heel rustig denk ik?
Ik krijg mijn verbruik echt niet onder de 10.5l zelfs niet op autosnelweg.

'17 Clubsport Driver
ik heb de bridgestones vervangen door Michelin PS4, maar kan me moeilijk voorstellen dat dit 2L gaat schelen. Voor de rest is alles aan m'n auto standaard, en dus verbruik 8,5 a 9 l als ik normaal rijd
Ro Clubsport
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 apr 2017, 19:20
Type auto: Golf 7 GTI CS

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door Ro Clubsport »

thomas-clubsport schreef:
JanDR schreef:als ik er wat op let de laatste dagen krijg ik m'n clubsport DSG rond de 8,5 L / 100 km
Rij je wel heel rustig denk ik?
Ik krijg mijn verbruik echt niet onder de 10.5l zelfs niet op autosnelweg.

'17 Clubsport Driver
Hier toch ook hetzelfde, zet hem wel redelijk vaak op Eco in het stadsverkeer en kan mede door mijn beroep als vrachtwagenchauffeur wel redelijk wat 'uitsparen' op verbruik. Als je op de autobaan rijdt is het natuurlijk weer een ander verhaal...
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door ChielED35 »

Ro Clubsport schreef:Hier toch ook hetzelfde, zet hem wel redelijk vaak op Eco in het stadsverkeer en kan mede door mijn beroep als vrachtwagenchauffeur wel redelijk wat 'uitsparen' op verbruik. Als je op de autobaan rijdt is het natuurlijk weer een ander verhaal...
Eco rijden in een Clubsport :shock: . Das hetzelfde als salade eten bij de McDonalds :lol:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
JanDR
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016, 09:08
Type auto: Clubsport

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door JanDR »

Ro Clubsport schreef:
thomas-clubsport schreef:
JanDR schreef:als ik er wat op let de laatste dagen krijg ik m'n clubsport DSG rond de 8,5 L / 100 km
Rij je wel heel rustig denk ik?
Ik krijg mijn verbruik echt niet onder de 10.5l zelfs niet op autosnelweg.

'17 Clubsport Driver
Hier toch ook hetzelfde, zet hem wel redelijk vaak op Eco in het stadsverkeer en kan mede door mijn beroep als vrachtwagenchauffeur wel redelijk wat 'uitsparen' op verbruik. Als je op de autobaan rijdt is het natuurlijk weer een ander verhaal...
Die 8,5 L haal ik wanneer hij volledig op sport staat, behalve aandrijving (D ipv S). Vind ik wat lastig om dagelijks in te rijden omdat dan de toeren te hoog zijn om comfortabel te zijn. De ECO stand heb ik nog niet willen aanzetten :-)
Ro Clubsport
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 apr 2017, 19:20
Type auto: Golf 7 GTI CS

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door Ro Clubsport »

ChielED35 schreef:
Ro Clubsport schreef:Hier toch ook hetzelfde, zet hem wel redelijk vaak op Eco in het stadsverkeer en kan mede door mijn beroep als vrachtwagenchauffeur wel redelijk wat 'uitsparen' op verbruik. Als je op de autobaan rijdt is het natuurlijk weer een ander verhaal...
Eco rijden in een Clubsport :shock: . Das hetzelfde als salade eten bij de McDonalds :lol:
Of een vrouw zondet tieten zeker :lol: :mrgreen:
JanDR
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2016, 09:08
Type auto: Clubsport

Re: Aanschaf GTI? of toch niet

Bericht door JanDR »

ter info: deze ochtend 7,8 L / 100 km gedaan op traject van een 40 km. Vooral banen waar je 50 en 70 mag, klein stukje autosnelweg. Beetje aanschuiven aan de verkeerslichten, met start/stop uitgeschakeld.

En dit in m'n Clubsport in de stand Comfort.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten