OBDII Bluetooth module+ software

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: OBDII Bluetooth module+ software

Bericht door GolfL »

Klopt, nu moet ik alleen nog vinden waar in het torque programma ik dit kan omzetten. Dus dat hij automatisch die 1 bar atmosferische druk al meerekend. Dit is mij tot nog toe niet gelukt...

Toch nog bedankt voor het meedenken Jacob en Marloes ;)

De 1.2 bar klopt dan precies heb namelijk contact gehad met Mark (JDE). Die vertelde mij dit :
1.2 bar klopt wel, ik denk dat de piek wel hoger is, maar dat jij hem in D of in S meet, je moet echt even manueel in bv de 4e versnelling optrekken van laag uit toeren, denk dat hij dan 1.3-1.4 bar aantikt en dan hoger op toeren terug naar 1.2-1.1 bar loopt.
En klopt, ik heb het in zijn D gemeten, in willekeurige versnellingen..
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
GolfL

Bericht door GolfL »

Heb weer getest net, heb 2.3 op zijn max gehaald. Ik krijg alsnog die 1bar atmospheric druk er niet af! .....

Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

1.3 bar overdruk is prima voor deze wagen met een dsg bak inderdaad, veel tuners hebben veel meer turbo druk nodig om tot dezelfde results te komen (met als gevolg, problemen met HD pompen etc).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

das best mild voor een k04 1.3 bar! de turbo van mijn ibiza cupra piekte toen op 1.5 bar en hield vast op 1.4
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Grotere turbo die k04, die kan met veel minder druk veel meer lucht verplaatsen (hoe meer druk, hoe meer hitte opbouw).

Voor 230pk heeft ie ook maar 0.7 bar onderuit en 0.5 bar bij 6000rpm nodig.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Mijn module is vandaag binnen gekomen...heb alleen besloten voor de iphone te gaan ipv een android. Morgen de bijgeleverde cdrom op de laptop installeren en spelen.... We'll handig om zelf te zien of ik foutmeldingen heb en deze zelf te kunnen wissen...
wehoo

Bericht door wehoo »

Verlengsnoer schreef:Mijn module is vandaag binnen gekomen...heb alleen besloten voor de iphone te gaan ipv een android. Morgen de bijgeleverde cdrom op de laptop installeren en spelen.... We'll handig om zelf te zien of ik foutmeldingen heb en deze zelf te kunnen wissen...
Welke module heb je? Want de ELM327 Bluetooth schijnt niet te werken met de iphone. Voor de iphone zou je dus de wifi moeten hebben van dit type/merk.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

klopt! iphone werkt ALLEEN met wifi
Verlengsnoer

Inderdaad. Gaat niet werken aangezien ik de module met blauwtand heb besteld. Gelukkig kan hij we'll aan de laptop hangen. Als de iphone binnen is en de wifi odbmodule kan deze in de verkoop....
wehoo

Bericht door wehoo »

Vandaag een cadeautje ontvangen (1 maal per jaar kan dat zomaar gebeuren). ;)

Een ELM327 BT OBDII interface. En dit moeten verbinden met een Iphone 4. Zou niet mogelijk zijn :?:
Nope...... is wel mogelijk met de juiste software. Roqybleutooth (for IPhone 4, bestaat ook voor 3).
Na installatie de juiste app. erbij: Rev2 en Dashcommand. Wel de legale Rev2, omdat de 'pirateversion' niet werkt.
BT verbinding wordt gelegd en beide apps werken goed. Echter..... niet alle functies in de apps (beiden) werken, omdat de gegevens niet aanwezig zijn. Namelijk torque en boost (maf) werken helaas niet.
Je IPhone moet wel gejailbreaked zijn.
Link: http://www.roqy-bluetooth.net/wp/

@GolfL. Bij jou werkt de torque en boost wel, zo gelezen te hebben. Maar dit is met de app. Torque op een Android, toch?
@Verlengsnoer. Niet wegdoen, omprogrammeren en het werkt.
@KlouxOne. "Toys voor Boys". :lol: :lol:

Ik moet het laptopprogramma nog proberen, benieuwd welke waarden dan worden aangegeven. Even uitzoeken welk geschikt laptopprogramma erbij zit of eventueel circuleert.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Verlengsnoer

Mooi stukje info Wehoo!

Vandaag toevallig voor het eerst even gekloot met de ELM327 BT OBDII. Niet op de iPhone maar met de laptop erbij. De EML gepaird met de laptop (ww was 1234). De verbinding was goed tot stand gekomen maar alle bijgeleverde applicaties konden de EML niet detecteren. In 1 applicatie was het mogelijk om een com port te wijzigen naar de com poort die de laptop de ELM had toegewezen (doormiddel van het veranderen van de poort in een TXT bestand). In de overige applicaties liepen de Com poorten van 1 tot en met 8. En laat het nou net zo zijn dat mijn laptop poort 21 had toebedeeld aan de ELM. Na een half uur stoei-en heb ik het opgegeven (for 2day) om aan mijn studie te gaan zitten. Ik ga zeker nog kijken hoe ik hem op zeg COM1 kan krijgen.

Net in de appstore gekeken en kom geen Roqybleutooth tegen.

Ik las op de Iphone Club dat de jailbreak van de 4s een van deze dagen uit kan komen, ik moet dus nog even wachten!

EDIT!
IK was te snel en heb je link gevolgd. Ik draai op OS5. Ik denk dat ik dan even geduld moet hebben voor een nieuwe release van roqyBT

EDITII:
Ik heb nog wel een iPod Touch die ik niet gebruik. Deze afstoffen en hopelijk meer succes dan met de laptop!
wehoo

Bericht door wehoo »

Verlengsnoer schreef:Mooi stukje info Wehoo!

Vandaag toevallig voor het eerst even gekloot met de ELM327 BT OBDII. Niet op de iPhone maar met de laptop erbij. De EML gepaird met de laptop (ww was 1234). De verbinding was goed tot stand gekomen maar alle bijgeleverde applicaties konden de EML niet detecteren. In 1 applicatie was het mogelijk om een com port te wijzigen naar de com poort die de laptop de ELM had toegewezen (doormiddel van het veranderen van de poort in een TXT bestand). In de overige applicaties liepen de Com poorten van 1 tot en met 8. En laat het nou net zo zijn dat mijn laptop poort 21 had toebedeeld aan de ELM. Na een half uur stoei-en heb ik het opgegeven (for 2day) om aan mijn studie te gaan zitten. Ik ga zeker nog kijken hoe ik hem op zeg COM1 kan krijgen.

Net in de appstore gekeken en kom geen Roqybleutooth tegen.

Ik las op de Iphone Club dat de jailbreak van de 4s een van deze dagen uit kan komen, ik moet dus nog even wachten!
Roqybleutooth is alleen via cydia. (jailbreak). Kijk wel even of die dan werkt met de 4S; er zit ook een forum achter. Roqy heeft verschillende versies voor Iphone 3 en Iphone 4.
Welk programma voor de laptop heb je gebruikt? Ik heb verschillende progjes op het bijgeleverd schijfje van de ELM327 staan.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Verlengsnoer

Ik ga eerst de ELM proberen te laten functioneren met de Ipod Touch.

Ik heb alle progjes geprobeerd die waren bijgevoegd bij de ELM (deze zaten op de bijbehorende disk). Geen 1 die verbinding wou maken met COM PORT 21.... Ik weet zeker dat dit ook nog wel goed komt.
GolfL

Bericht door GolfL »

@Wehoo, klopt ik heb Torque op de android versie (welliswaar een gehackte Torque). Boost zie ik wel, alleen niet de correcte waarde.

Iedereen hier is zo lekker illigaal bezig :lol:

wehoo

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:@Wehoo, klopt ik heb Torque op de android versie (welliswaar een gehackte Torque). Boost zie ik wel, alleen niet de correcte waarde.

Iedereen hier is zo lekker illigaal bezig :lol:
Jij hebt toch ook de ELM 327 BT? Zo lijkt het alsof het aan de OBD-software ligt dat de torque en boost niet zichtbaar is.
Vreemd... zowel Rev2 als Dashcommand geven aan dat de waarden (torque en boost) niet worden aangeleverd. Andere waarden worden wel doorgegeven. Het lijkt me dan dat het niet aan de doorgave c.q. verbinding van de ELM327BT met de Iphone 4 of andere smartphone ligt. Toch wel sterk dat de software voor de Iphone deze waarden niet weergeeft. Ik vraag me af of deze waarden echt zo "openlijk" op de canbus liggen. (dan zouden ze ook in de E-MFA zichtbaar moeten zijn, hetgeen niet zo is).
Ik "experimenteer" verder met goede OBDII (windows) software op de laptop en de ELM327, misschien dat het daar wel wordt weergegeven. Who knows. :?: :?: :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
GolfL

Bericht door GolfL »

Ja ik heb ook de "goedkope" ELM 327 BT. Misschien omdat het gejailbreaked is + onafhankelijke bluetooth software?

Voor de rest werkt hij perfect bij mij,

-Versnellingsbak temp
-Brandstufdruk in leiding
-intake temperatuur
-Uitlaat temperatuur
-Koppel (berekend)
-G - kracht
-Acceleratie (1/4, 0-100, 60- 120)
-etc etc

MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Wat is een betere Bluetooth module waarop je ook Vag-com op aan kan sluiten en natuurlijke deze speeltjes ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
wehoo

Bericht door wehoo »

tonnie024 schreef:Wat is een betere Bluetooth module waarop je ook Vag-com op aan kan sluiten en natuurlijke deze speeltjes ?
Dit zijn allemaal "gadgets" in mijn ogen. Daarom ook weer niet minder leuk. Maar voor het echte werk moet je de module van Ross-tech hebben. In die is nogal prijzig. :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

@GolfL.
De speurtocht gaat verder t.a.v. de boostweergave bij een GTI.
Het volgende gevonden:

Torque cannot read the MAP on the GTI because it is an extended PID (Parameter IDs). However the Boost can be calculated via MAF with this app with great accuracy.

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”