Pagina 2 van 3
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 22 sep 2017, 11:28
door tommy
ik ga bij br performance belgie onderdelen zijn milltek downpipe en vwr 600 intake
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 22 sep 2017, 15:16
door kurtje
Netjes! Ik heb dezelfde onderdelen, maar dan nog een Milltek catback.
Klinkt geweldig

Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 22 sep 2017, 16:40
door Henniej
Nu het toch een om GTI 7 gaat, kan je de mistlampen in de voorbumper wegschrijven met vcds? Is dit mogelijk? Krijgt namelijk een self made voor bumper zonder, mistlampen?
Weet iemand misschien hoe dit kan? Of het wel mogelijk is met VAG COM?
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 26 sep 2017, 09:00
door fireman
Henniej schreef: ↑21 sep 2017, 21:41
Over twee weken word de GTI 7 stage 1 : 330 pk en 480 nm remap.
En heb je besloten de DSG te remappen? Komt al een aardig koppel vrij bij stage 1 zie ik.
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 26 sep 2017, 11:42
door tommy
dsg kan zonder probleem 550 nm aan
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 28 sep 2017, 09:19
door kurtje
Mechanisch aankunnen wel, maar hij gaat door de koppelbeveiliging die erin zit wel slip toelaten wat op lange termijn extra slijtage meebrengt.
Al vanaf 450nm gebruikt hij deze beveiliging...
Bij het mappen zetten ze deze beveiliging af, en gaan ze naar hogere druk op de platen waardoor er geen slip meer is...
Zou het altijd aanraden, al is het maar omdat hij dan zoveel zaliger gaat rijden...
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 28 sep 2017, 19:50
door Flog itg
kurtje schreef: ↑28 sep 2017, 09:19
Mechanisch aankunnen wel, maar hij gaat door de koppelbeveiliging die erin zit wel slip toelaten wat op lange termijn extra slijtage meebrengt.
Al vanaf 450nm gebruikt hij deze beveiliging...
Bij het mappen zetten ze deze beveiliging af, en gaan ze naar hogere druk op de platen waardoor er geen slip meer is...
Zou het altijd aanraden, al is het maar omdat hij dan zoveel zaliger gaat rijden...
Dikke specs. trouwens Kurtje
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 29 sep 2017, 10:24
door kurtje
Flog itg schreef: ↑28 sep 2017, 19:50
kurtje schreef: ↑28 sep 2017, 09:19
Mechanisch aankunnen wel, maar hij gaat door de koppelbeveiliging die erin zit wel slip toelaten wat op lange termijn extra slijtage meebrengt.
Al vanaf 450nm gebruikt hij deze beveiliging...
Bij het mappen zetten ze deze beveiliging af, en gaan ze naar hogere druk op de platen waardoor er geen slip meer is...
Zou het altijd aanraden, al is het maar omdat hij dan zoveel zaliger gaat rijden...
Dikke specs. trouwens Kurtje
Dank je wel Flog itg!
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 29 sep 2017, 16:56
door tommy
vandaag de r afgezet bij tuner om onderdelen te plaatsen morgen is het zover

Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 30 sep 2017, 10:21
door kurtje
spannend altijd!!

Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 30 sep 2017, 15:47
door tommy
inderdaad ben net terug met een 380 pk en 500 nm
moet zeggen wat een verschil

de mannen van br performance hebben dit netjes aangepakt
waarvoor mijn dank

volgende week komt de kw dcc eronder dan zal ik eens mijn topic opdaten
invb met de werken aan de r
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 01 okt 2017, 11:53
door kurtje
Dat zal wel zijn dat dat een verschil is

Heb je een grafiek van je mapping?
Waar heb je je KW DDC aangekocht?
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 01 okt 2017, 13:22
door tommy
grafiek ben ik helaas vergeten maar moet er binnenkort nog terug zijn dus
kw dcc is besteld bij kean suspension en komt er maandag onder
vrijdag dan keuring voor verlaagd voertuig belgie he

en dan kan ik de wielen passen
moet em normaal klaar zijn voor de meeting volgende week in nederland

Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 01 okt 2017, 14:22
door kurtje
Gaat er super goed uitzien!!!
Jaloers op de KW DDC lol
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 01 okt 2017, 14:30
door tommy
ben zelf benieuwd hoor

Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 03 okt 2017, 09:23
door kurtje
Waar blijven die foto's van de DCC

Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 03 okt 2017, 11:07
door tommy
helaas is er een foutje van mijn kant en heeft mijn r geen dcc
is dus gewone kw geworden foto s komen als de wagen naar mijn goesting staat

Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 03 okt 2017, 12:15
door Zluytr
Even voor de mensen hier die er iets meer ervaring mee hebben... Maar maakt een airintake echt verschil?
Ik zie het bij bijna elke set up, en bij de MK7's zie ik vooral de VWR veel voorbij komen.. maar is dit echt voor het het vermogen? Of meer voor de looks en het geluid?
Want wat ik erg opvang is een verschil in meningen. Zelfs van bepaalde tuners heb ik wel eens gelezen dat ze zeggen dat het een broodje aap verhaal is.
Vraag me af hoe jullie daar over denken.
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 03 okt 2017, 12:39
door tommy
mijn gti had enkel met vwr en milltek 14 pk extra en 20 nm
dus is niet enkel voor de looks of sound blaast wel beetje af bij schakelen
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 03 okt 2017, 13:25
door kurtje
tommy schreef: ↑03 okt 2017, 11:07
helaas is er een foutje van mijn kant en heeft mijn r geen dcc
is dus gewone kw geworden foto s komen als de wagen naar mijn goesting staat
welke KW heb je genomen?
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 03 okt 2017, 13:27
door kurtje
Zluytr schreef: ↑03 okt 2017, 12:15
Even voor de mensen hier die er iets meer ervaring mee hebben... Maar maakt een airintake echt verschil?
Ik zie het bij bijna elke set up, en bij de MK7's zie ik vooral de VWR veel voorbij komen.. maar is dit echt voor het het vermogen? Of meer voor de looks en het geluid?
Want wat ik erg opvang is een verschil in meningen. Zelfs van bepaalde tuners heb ik wel eens gelezen dat ze zeggen dat het een broodje aap verhaal is.
Vraag me af hoe jullie daar over denken.
Neen het doet wel veel hoor! Dit filmpje bij een Cupra laat alles zien:
https://www.youtube.com/watch?v=ktyBNmu0YTw&t=4s
0.7seconden sneller van 100-200 zonder software aanpassing.
Heb hem zelf ook, ben er heel tevreden van!
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 03 okt 2017, 13:37
door tommy
heb de kw v1 genomen is meer dan genoeg enkel voor baan verkeer
jouw cupra mag er ook zijn

kurtje
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 03 okt 2017, 14:12
door kurtje
Inderdaad, als ik geen DCC had en het niet zoveel gebruikte had ik ook een V1 gestoken.
Dank je wel, ben er zeker tevreden over!
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 03 okt 2017, 15:09
door ChielED35
Zluytr schreef:Even voor de mensen hier die er iets meer ervaring mee hebben... Maar maakt een airintake echt verschil?
Ik zie het bij bijna elke set up, en bij de MK7's zie ik vooral de VWR veel voorbij komen.. maar is dit echt voor het het vermogen? Of meer voor de looks en het geluid?
Want wat ik erg opvang is een verschil in meningen. Zelfs van bepaalde tuners heb ik wel eens gelezen dat ze zeggen dat het een broodje aap verhaal is.
Vraag me af hoe jullie daar over denken.
Zeker voor de MK7 is de VWR600 een aanwinst. Kijk maar eens naar de vorm. Hij pakt over de gehele breedte van de grille koude lucht...en hoe meer koude lucht je pakt des te beter. Ik geloof alleen echt niet dat een gerespecteerd tuner zal zeggen dat een goede intake een broodje aap verhaal is.
Re: MK7 GTI PER : Stage 1?
Geplaatst: 03 okt 2017, 15:33
door tommy
dat denk ik ook niet
