Even wat anders.
Ik wil echt geen een enkel bedrijf zwart maken, of hoe je dat ook mag noemen. MAAR IK ZAL TOCH ZEKER VER BLIJVEN VAN @TUNEX!
@TUNEX ze zeggen wel eens GOEDKOOP = in dit geval DIK DUURKOOP!
'' Een kennis van me heeft zijn auto gebracht om 'm te tunen .
Een Volkswagen Golf 7 GTI performance.
Eerst was het stage 1 en toen was het niet genoeg volgens hem en toen voor een stage 2.
En natuurlijk was de auto ook voorzien van een grotere down-pipe en ook natuurlijk een aangepaste inlaat traject.
De auto was daar niet op de rollenbank gezet vanwege het feit dat die niet beschikbaar was toen die dag en aangezien het bijna twee uur rijden is dachten zij van nou ja maakt niet uit. [ Of de eigenaar morgen wilde terug komen voor om op de rollenbank - twee uur rijden ]
Na drie maanden rijden dacht de eigenaar van de Volkswagen Golf laat mij is toch een keer op de rollenbank gaan en toch even kijken na wat mijn auto doet op de bank. [ Dit is elders niet bij Tunex ]
Nou hou je hart vast de auto kwam niet eens hoger dan 270pk! Na meerdere malen rollen werd de auto steeds warmer en warmer de gene die de auto ging rollen ging er mee kappen na meerdere malen rollen. [ Heeft toch geen zin meer levert veelstee weinig als wat die hoort te leveren ]
De eigenaar van de golf heeft tunex hiervoor gebeld en heeft geïnformeerd waarvan een van de medewerkers gewoon stil aan de lijn zat zo van oké wat nu? '' hoe bedoel je WAT NU?? ! ''
Eerst betaal je voor stage 1, dan weer voor stage 2. Waarvan je hoop dat die makkelijk boven de 330 zit. Staat je auto op de rollenbank, krijg je geen eens 270 als vermogen.
Na heen en weer bellen en te hopen dat je ze weer aan de lijn kunt krijgen.
Tunex reageert : '' Uhm jaa.. Jaa.. Dan kunnen we er is na kijken of er wel de juiste software in zit.. Terwijl de auto daar was geweest van STAGE 1 NA STAGE 2!!!..
Op e-mail's word niet gereageerd! Hoezo zouden ze reageren? Op de vraag of zij de tuning software zelf maken? Of zij een standaard software bewerken? Word helemaal niet op gereageerd. Enige wat ze doen is. Auto de ecu uitlezen, en de zogenaamde bijgewerkte software herschrijven. HW/SW LEZEN/HERSCHRIJVEN. Wat een leerling van VMBO 4 ook doet.

. Auto mag niet onder de 12.5 volt tijdens het lezen en herschrijven. Want anders heb je de kans op een beschadigde ecu en dan ben je natuurlijk helemaal ver van huis.
Op de rollenbank was de auto voorzien van competition 102 vol tank!
Wat als de auto voorzien was van bp98, haha nog erger stel je hebt van die mensen die bp95 in een GTI gooien dan was de auto zeker wel zo een 230pk geweest haha! Niet te geloven! Gewoon zijn originele staat. '' Ja mijn GTI 7 is getuned is origineel 230pk, '' Oh hoeveel is die nu dan? ook 230 pk.
Dan ga je een paar tientjes besparen en zet je er een tuningsfiletje in van een programmeur @tunex die de helft af kijkt en alleen verstand heeft van software, maar niet weet hoe een motor werkt.

En dan zeggen wij hebben 9 monteurs op ons werkplaats waarvan je twee minderjarigen ziet rondlopen die volgens mij geeneens een diploma hebben om daar te kunnen lopen.
Uiteindelijk heb ik mijn kennis wijs gemaakt dat die na een juiste tuner moet gaan! @DVX @JD!
'' Alle facturen van @Tunex aanwezig dus ik zal dinsdag even voor 'm bellen en kijken wat we hiermee kunnen doen. Dit gaat echt nergens over! ''
Eerst kijken hoe zij dit zullen aanpakken, en dan kijken voor een andere tuner.
Volgt..