Pagina 2 van 2

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 04 aug 2018, 10:33
door kurtje
Tommy heeft het gewoon niet met DVX neem ik aan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kan je alleen de raad geven om ze na hun verlof naar je wagen te laten kijken en het probleem te vinden. Dat is het spijtige dat ze net nu in verlof zijn. Ze hebben echt wel de expertise om deze zaken op te lossen. Zonder dat ik hier een tuner oorlog wil beginnen :)

Langs de andere kant is de olietemp wel hoog te noemen bij normaal rijden. In dit uitzonderlijk warm weer staat mijne constant rond de 110 graden, normaal bij mijn Cupra was dit altijd rond de 100 - 105 graden.

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 04 aug 2018, 11:07
door ferry
Ik dacht dat de cupra en de r een externe oliekoeler hebben en de gti niet. Daar kan het verschil wel inzitten. Temperatuur is niet te hoog ofzo.

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 04 aug 2018, 12:31
door MK5GTI08
110 graden is niet hoog hoor. Dat is gewoon heel normaal.

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 04 aug 2018, 13:48
door Demon
@Kurtje

Tommy was vroeger wel tevreden over DVX tot die dag KABOEM.... :shock:
Heeft toen alles zelf met veel geluk kunnen en moeten (takeldienst) regelen.
Korte samenvatting van zijn ervaringen indertijd. ;)

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 08 aug 2018, 18:51
door frederik_w
Iemand een idee wat een realistische prijs is als de turbo toch vervangen zou moeten worden ? +- 2000 euro ??

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 08 aug 2018, 19:02
door Henniej
Voor 2000 euro een upgrade turbo nieuwe ja!

Want mocht jij een turbo willen voor je gti 6 en neem aan dat je de originele turbo nog op heb zitten gaat dan hier om een k03 turbo kost echt geen 2000 euro hoor!

Je hebt zo een tweedehandse k03 turbo voor 350 euro. Voor dik 2000 euro neem je een nieuwe goeie upgrade turbo! Waar je zeker minimaal 380 pk draait!


;)

Mocht je de k03 turbo laten vervangen voor een tweedehanse zit je zeker zo 550 a 650 euro.
Mocht je een nieuwe k03 kan je wel zo rond de 1400 a 1500 eu zitten. Ja hangt natuurlijk er ook af van t bedrag die je kwijt bent aan reparatie!


Maar ik zal altijd gaan voor een k04 mocht je k03 kapot-stuk gaan! Zeker als je gaat tunen!

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 09 aug 2018, 12:41
door frederik_w
Zou graag gewoon de standaard koppeling en uitlaat houden. Dus best gewoon k03 en stage 1 denk ik. Is ook voldoende voor mij. Wil nu gewoon een deftig functionerende auto hebben.

Inmiddels heb ik met standaard airbox nu na 5 dagen rijden ook ineens motorstoringslampje. Enkele ritten gereden zonder problemen. Auto stilgelegd om iets op te halen, terug gestart om verder te rijden en lampje bleef aan 😔

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 09 aug 2018, 16:27
door Flog itg
Koppeling kan gewoon standaard blijven zonder probleem.

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 09 aug 2018, 17:20
door JeroenGTIed35
frederik_w schreef:Zou graag gewoon de standaard koppeling en uitlaat houden. Dus best gewoon k03 en stage 1 denk ik. Is ook voldoende voor mij. Wil nu gewoon een deftig functionerende auto hebben.

Inmiddels heb ik met standaard airbox nu na 5 dagen rijden ook ineens motorstoringslampje. Enkele ritten gereden zonder problemen. Auto stilgelegd om iets op te halen, terug gestart om verder te rijden en lampje bleef aan Afbeelding
Laat je wagen dan nu ook staan en wacht tot de tuner weer terug is. Dadelijk rijd je nog iets stuk. En dan ben je nog verder van huis.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 10 aug 2018, 01:24
door frederik_w
Ben ik mee bezig. Auto staat rustig te wachten.
Ben enkel nog aan het twijfelen of dit nu werk is voor een tuner of om er gewoon mee naar de garage te gaan

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 11 aug 2018, 10:36
door frederik_w
Vandaag auto opnieuw uitgelezen, foutcode luchtmassameter. Garage wil deze vervangen, kan dit de oorzaak van mijn turbodruk problemen zijn ?

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 11 aug 2018, 11:52
door Vissa
Ik zie even het verband niet tussen de LMM en de druk problemen van de turbo. Misschien dat iemand anders dat wel weet, maar ik denk niet dat die gerelateerd aan elkaar zijn.

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 11 aug 2018, 13:24
door frederik_w
Ja dat verband zie ik zelf ook niet. Volgende week maar eens naar dvx bellen

Re: problemen turbo ?

Geplaatst: 02 sep 2018, 10:29
door frederik_w
Probleem is ondertussen opgelost door dvx. Was een fout met de carterontluchting. De cts intake heb ik er afgehaald en auto is nu gemapt met standaard intake en staat nu op +270pk en +400nm en rijd heel goed nu.