Retrofit mogelijkheden RNS310 (PDC, OPC, CAMERA)

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Re: Retrofit mogelijkheden RNS310 (PDC, OPC, CAMERA)

Bericht door MkVI Nmgn »

dan zijn wel Originele Camera's
Maar die site waar jij op keek zijn toch ook gewoon originele camera's ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Ja maar daar zeggen ze dat je een rns315 nodig hebt. Ga weleens contact met ze opnemen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat plaatje wat wehoo gister posten staat het ook bij dat er camera op kan
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Ja dat klopt, maar op zijn andere plaatjes met de aansluitmogelijkheden, staat bij de 510 (nr7) de 26 polige video aansluiting die ik hebben moet volgens mij. Deze staat niet bij de aansluitingen van de 310.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
wehoo

Bericht door wehoo »

tonnie024 schreef:Dat is volgens mij onzin,
Op een RNS310 op mijn werk doen ze het ook.
En ipv van een 315 zoeken kun je dan beter een andere camera zoeken ;)
Eerst even stellen dat de RNS315 de opvolger van de RNS310 is; een verbeterd apparaat met meer mogelijkheden.
@Wilcoos: als je dan toch de keuze hebt, zou ik gaan voor een RNS315. Even kijken welke "generatie" 315, omdat bij de laatsten de bluetooth niet meer aanwezig is.
tonnie024 schreef:Het valt wel mee wat voor werk het is de carkit stelt niks voor die komt rechts voor onder de stoel alleen de microfoon plaatsen is wat meer werk, camera stelt ook niet heel veel voor alleen is het even een werkje met de kabels leggen.
Dan is het een kleine moeite om 'even' te vermelden hoe de camera geplaatst wordt, de bevestiging aan de binnenzijde wordt gemaakt, de kabels worden doorgevoerd en er een goede waterafvoer plaatsvindt.
tonnie024 schreef:dan zijn wel Originele Camera's
Maar die site waar jij op keek zijn toch ook gewoon originele camera's ?
De genoemde site biedt niet alleen originele VW camera's. Er staan ook aftermarketcamera's tussen. Dat zijn namelijk die camera's die niet in het VW-logo zitten. Aanvullend op bovenstaande vraag/opmerking: VW biedt geen originele VW camera voor de MKV. Natuurlijk worden er wel originele VW camera's in een MKV gemonteerd, maar dat vergt veel aanpassingen. Ook al genoemd in dit topic. Het zijn dan of camera's van een MKVI of van een Passat. Dit is ook hetgeen de genoemde leverancier aanbiedt voor de MKV.
tonnie024 schreef:Dat plaatje wat wehoo gister posten staat het ook bij dat er camera op kan
Als je het overzichtsplaatje "RNS'en" bedoelt, dan klopt dit wel, maar dit is geen officieële VW informatie. In de wel officieële VW info wat betreft de aansluitingen staan bij de RNS315 niet de pinconnecties voor video in/out. (zoals bij een RNS510).
tonnie024 schreef:@ wehoo je hebt het nu over de Rns 315 met dat kaartje
Maar bij een 310 werkt dat toch gewoon nog met de cd/dvd
En software weet je zo welke type er de nieuwste is?
Ja het is de update voor een RNS315. Waarbij het mij nog niet helemaal duidelijk is of deze update niet ook past op een RNS310. De RNS310update komt uit op CD (maar wordt ook door VW dealers wel eens op SD kaart gezet). Bij het installeren wordt via de RNS310 de informatie van CD naar SD gezet, waarbij de SD ook nog eens gecodeerd wordt met gegevens van de desbetreffende RNS310. Hierdoor is het op die wijze gemaakte SD (navigatie) kaartje niet meer te gebruiken in een andere RNS310.
(het kaartje van de RNS315 dat ik hier heb is nieuw, ongebruikt. De RNS315 doet namelijk hetzelfde met een SDnav.kaartje. Bij installatie/overzetten op de RNS315, intern geheugen van 4 Gb, wordt een codering op het SD kaartje geschreven, waardoor dit niet meer bruikbaar is bij een andere RNS315.)

@tonnie024. Aan jou de eer om de oplossing voor de originele cam-aansluiting voor een RNS310 te leveren. En laat even zien (foto of ander materiaal) hoe je een originele VW-cam plaatst op een MKV. Ik ben benieuwd naar je oplossingen. Anders zou ik toch bijna denken dat Jeffrey gelijk heeft met een gedeelte van zijn opmerkingen. (zie onderstaande quote).
Jeffreyvdt schreef:En het zijn meestal dezelfde mensen die dingen plaatsen waar ik niks aan heb of waarbij als je effen logisch na denk je het niet hoeft te plaatsen.
Maar ook worden vaak de zelfde antwoorden geplaats
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Ik heb geen keuze, er zit een 310 in. Ik kan wel overwegen een 315 aan te schaffen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
wehoo

Bericht door wehoo »

Een klein stukje uit de handleiding:
Laatst gewijzigd door wehoo op 19 feb 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb voor 2 weken geleden nog gezien dat er een originele mkVI camera in een mkV gezet werd zonder dremel ,
En de Kabels leggen lijkt me niet erg moeilijk als je even de kabelboom van de achter ruitenwisser volgt dan kom je ook voor in de auto uit en heb je geen last van afwatering, Heb net collega even een sms gestuurd krijg morgen de nieuwe Kaarten voor de RNS310
Alleen nu weet ik nog steeds niet wat de nieuwste software is dus ga ik daar even naar opzoek en zet ik die er ook meteen even op.
Groetjes Tonnie
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Kabels en alles is het probleem niet, vraag is alleen weten we zeker dat het werkt op een RNS310?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Verkoop je Rns310 aan Nico en koop een 315 A of B versie ;)
Heb je meteen een Carkit.
Hoop alleen dat je geen multifunctioneel stuur heb anders werk die niet meer met de 315 & daar ben ik 100% zeker van want heb het zelf mee gemaakt en heb van alles geprobeerd
Groetjes Tonnie
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Is een goed idee ;)

Maar waarom heb ik gelijk carkit bij een 315? Zit dat ingebouwd?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
wehoo

Bericht door wehoo »

Knap dat dit allemaal zo kan. Alleen staan andere fora vol van gegevens op welke wijze je de originele vw cam moet plaatsen en je bevestigingsplaats van je mkv moet bewerken. Het gaat ook niet om de wijze hoe je de kabels legt, maar hoe je ze aansluit.
Tot nu toe wordt de opmerking van Jeffreyvdt alleen maar bevestigd; veel opmerkingen, geen inhoud.
De vraag blijft: hoe plaats je de originele vw-logo-cam zonder het in de weg zittende metaal te verwijderen?

(deze info komt ook van enkele inbouwcentra)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

Wilcoos schreef:Is een goed idee ;)

Laatst gewijzigd door wehoo op 19 feb 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Wilcoos schreef:Wordt een leuk klusje om dit er allemaal in te krijgen, gaat als het doorgaat alleen niet in de GTI gebeuren ;)
Zoals eerder gezegd wehoo is dit niet voor de GTI. (dus ook niet voor een mkv, dus ook niet in een logo.) dus misschien moet je de opmerking van Jeffrey meer op jezelf betrekken ;)
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

wehoo schreef:

Ja... maar vanaf een bepaalde recente datum (weet hem niet uit mijn hoofd) is de bluetooth bij de rns315 achterwege gelaten.
K dus bij de nieuwste gewoon de intface nog nodig. Ga weleens kijken wat dat gaat kosten.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

De vraag blijft: hoe plaats je de originele vw-logo-cam zonder het in de weg zittende metaal te verwijderen?
Het logo dat je eruit haalt haal je uit elkaar dag geldt het zelfde voor de gene met Cam.
Je ring met bevestigingen van de MK5 op het logo van de mk6 want de diameter is het zelfde. ( er zit wel verschil in de dikte dus de cam logo komt verder na buiten ) en dan kun je deze op de originele plek zetten zonder dat er een dremel aan te pas is gekomen.
en gezaag is aan de achterklep

*zocht je deze inhoud?*
Laatst gewijzigd door MkVI Nmgn op 19 feb 2012, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Tonnie
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Wilcoos schreef:
wehoo schreef:

Ja... maar vanaf een bepaalde recente datum (weet hem niet uit mijn hoofd) is de bluetooth bij de rns315 achterwege gelaten.
K dus bij de nieuwste gewoon de intface nog nodig. Ga weleens kijken wat dat gaat kosten.

Bij de nieuwe is inderdaad een interface nodig maar als je even zoekt vind je er wel één met een A of B versie (en onthoud wel bij vw type 5 werk stuur bediening niet alles met een nieuwe facelift zoals de nieuwe polo Passat golf6 werkt het wel zeg maar bwj 2009+.)
Scheelt al snel honderden euro's aan een interface bij de A of B versie is het alleen even de microfoon plaatsen en met een vas/vagcom activeren
Groetjes Tonnie
wehoo

Bericht door wehoo »

Wilcoos schreef:
Wilcoos schreef:Wordt een leuk klusje om dit er allemaal in te krijgen, gaat als het doorgaat alleen niet in de GTI gebeuren ;)
Zoals eerder gezegd wehoo is dit niet voor de GTI. (dus ook niet voor een mkv, dus ook niet in een logo.) dus misschien moet je de opmerking van Jeffrey meer op jezelf betrekken ;)
Als je hiermee bedoelt, dat ik in dit topic, overbodige berichten, herhaalde berichten en nietszeggende berichten heb geplaatst, haal ik ze weg en bedank ik je voor je antwoord.
Vind je dit echter niet, dan laat ik ze staan, net zo als mijn opmerking overeind blijft.
Ik heb getracht al je berichten goed te lezen, maar kom nergens tegen waar het dan wel voor is. Aangezien je naar de betreffende site verwijst, waar m.n. originele VW onderdelen en cams worden verkocht, ging ik er van uitdat het om een originele vw cam gaat. Naast de gti zijn er meer vw-voertuigen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

tonnie024 schreef:
Het logo dat je eruit haalt haal je uit elkaar dag geldt het zelfde voor de gene met Cam.
Je ring met bevestigingen van de MK5 op het logo van de mk6 want de diameter is het zelfde. ( er zit wel verschil in de dikte dus de cam logo komt verder na buiten ) en dan kun je deze op de originele plek zetten zonder dat er een dremel aan te pas is gekomen.

*zocht je deze inhoud?*
Nou bijna, iets specifieker zou welkom zijn. Het probleem zit hem in de afwatering en dat euvel merk je op de lange termijn. Dat is namelijk de reden dat er gezaagd wordt, ook al lijkt het alsof zagen in je binnenkant van de bevestiging van het slot not done is.

Maar bespaar je verdere moeite. Het is mij duidelijk; meer antwoorden zouden alleen maar bevestigend kunnen zijn.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Het gaat om een origninele vw cam, en niet bij alle vw's zitten de cams in het logo. Als het doorgaat dan betreft het een Tiguan waar ik alle park gadgets op wil zetten.

Zoals je weet waarderen we je info, maar om twee keer een loze kreet van Jeffrey te herhalen bij een discussie of het wel of niet werkt op een 310 vind ik persoonlijk niet nodig.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

wehoo schreef:
tonnie024 schreef:

*zocht je deze inhoud?*
Nou bijna, iets specifieker zou welkom zijn. Het probleem zit hem in de afwatering en dat euvel merk je op de lange termijn. Dat is namelijk de reden dat er gezaagd wordt, ook al lijkt het alsof zagen in je binnenkant van de bevestiging van het slot not done is.

Maar bespaar je verdere moeite. Het is mij duidelijk; meer antwoorden zouden alleen maar bevestigend kunnen zijn.
Voor de afwatering bij een golf kan er een drain gemaakt worden. Hier is ook wel het een en ander voor te vinden op inet.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
wehoo

Bericht door wehoo »

Wilcoos schreef:Het gaat om een origninele vw cam, en niet bij alle vw's zitten de cams in het logo. Als het doorgaat dan betreft het een Tiguan waar ik alle park gadgets op wil zetten.

Zoals je weet waarderen we je info, maar om twee keer een loze kreet van Jeffrey te herhalen bij een discussie of het wel of niet werkt op een 310 vind ik persoonlijk niet nodig.
Om dit dan af te sluiten. Waar zit de cam bij een Tiguan?
Het feit dat jij de opmerking van Jeffreyvdt een loze kreet vindt, is jouw interpretatie. Het door mij aangehaalde gedeelte van zijn opmerking, vind ik geen kreet en zeker niet loos. Het is eerder de realiteit.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Discussie ga ik verder hier niet voeren.

Back ontopic: bij een tiguan zit hij bij de handgreep, onder de klep. Als ik het goed heb alleen omschroeven en de kabel naar voren werken.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

@wehoo Afbeelding

@wilcoos Ik heb gezien dat het op een 310 werkt dus waarom zal het bij jou 310 dan niet werken ?
Maar als je dan toch een handsfree set wil had ik toch voor de 315 gegaan want muziek van een Sd kaart luisteren en navi werkt niet op een 310 dat is wel erg jammer,
Groetjes Tonnie
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Dat is mij nog nooit opgevallen dat muziek en navigeren van sd kaart tegelijk niet werkt.

Kom dus steeds meer uit bij een 315 dan inderdaad. Maar ja, dat is weer een leuk prijskaartje... En dan moet ik de 310 ook nog kwijt.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”