Navigatie
Re: Navigatie
Nog even een vraag, zag van het weekend de 510 en die ziet er toch wel erg mooi uit.
De versie B die kan gewoon in mijn auto zonder aanpassingen?
Want die zie ik op MP te koop staan met de mededeling dat deze voor de golf 5 geschikt is.
Want die zie ik op MP te koop staan met de mededeling dat deze voor de golf 5 geschikt is.
Gr
Menno
Menno
Ja dat kan, met de juiste (= originele bijbehorende SWversie). Dan is deze stelling juist. Is de SWversie geupgraded naar een SWversie die niet is vrijgegeven door Continental/VW voor de apparaatversie B, dan kun (?) je problemen ervaren. Problemen in de zin van battery drain (oplossing: vernieuwen gateway) en/of Regensburgsyndroom (navigatie start niet op de juiste plaats op).schaef schreef:Nog even een vraag, zag van het weekend de 510 en die ziet er toch wel erg mooi uit.
Gr. Wehoo.

Ik heb achteraf een rns 510 ingebouwd en ook last gehad dat de accu werd leeg getrokken.
Nieuwe gateway erin was wel prijzig, als je er vanuit gaat dat het plug and play is
2e hands via vw winkel aangeschaft voor 125 euro.
Ik had de nieuwe er zelf ingeplugd, maar dat moet je niet doen omdat de oude eerst uitgelezen moet worden voordat de nieuwe erin gaat (werd mij in ieder geval verteld )
anders kan er storing optreden.
Nieuwe gateway erin was wel prijzig, als je er vanuit gaat dat het plug and play is

Ik had de nieuwe er zelf ingeplugd, maar dat moet je niet doen omdat de oude eerst uitgelezen moet worden voordat de nieuwe erin gaat (werd mij in ieder geval verteld )
anders kan er storing optreden.
Groetjes Jordi.
Is het bij aankoop te controleren welle sw erop staat zodat je van tevoren weet of er een nieuwe gateway bij komt?
Vaak zeggen dat je set spellend kan bekijken.
Gr
Menno
Menno
Als het hiddenmenu is vrijgeschakeld, kun je op dit scherm de SW en HW versie zien. (setupknop ongeveer 20 seconden ingedrukt houden). Als het apparaat origineel is, vermeldt de sticker de HW en SW versie.schaef schreef:Is het bij aankoop te controleren welle sw erop staat zodat je van tevoren weet of er een nieuwe gateway bij komt?
(Maar zoals al vaker is gezegd: al deze zaken zijn te manipuleren.)
Gr. Wehoo.

Oke dank je wel Wehoo. Dan moet ik er maar uit gaan dat de verkopers weten wat ze verkopen
Gr
Menno
Menno
Nou vandaag dan maar de stap gemaakt en een 510 laten inbouwen bij Romiautomitve, alleen op de terug weg merkte ik dat de parrot niet meer over de speakers gaat en dus niks meer hoor. Verder heb ik mijn icelink eruit gehaald want de ipod klonk erg vreemd maar nu zag ik later dat je de aux moet aan zetten in het menu.
Verder toen ik thuis kwam hoorde ik de navi nog brommen??? Ik heb gebeld met de verkoper en die vertelde dat het de koelvin was die je hoorde draaien, klopt dit of kan ik gewoon beter een nieuwe gateway gaan halen????
Ben er wel en niet blij mee, het ziet er mooi uit maar werkt nog niet zoals ik zou willen.
Wie weet hier antwoord op?
Verder toen ik thuis kwam hoorde ik de navi nog brommen??? Ik heb gebeld met de verkoper en die vertelde dat het de koelvin was die je hoorde draaien, klopt dit of kan ik gewoon beter een nieuwe gateway gaan halen????
Ben er wel en niet blij mee, het ziet er mooi uit maar werkt nog niet zoals ik zou willen.
Gr
Menno
Menno
De RNS510 heeft geen bluetooth onboard. Telefoonverbinding moet dus via een 'adapter' plaatsvinden.schaef schreef:Nou vandaag dan maar de stap gemaakt en een 510 laten inbouwen bij Romiautomitve, alleen op de terug weg merkte ik dat de parrot niet meer over de speakers gaat en dus niks meer hoor. Verder heb ik mijn icelink eruit gehaald want de ipod klonk erg vreemd maar nu zag ik later dat je de aux moet aan zetten in het menu.
"Brommen": zou kunnen.... althans het is waar dat de ventilator nog loopt. Mijn ervaring is, dat je die niet hoort. (wel op een C-apparaat, maar daar is de fan groter in omvang.) Je RNS510 gaat als je de sleutel uit je contactslot haalt, in standbymodus. (scherm gaat uit). Na 20 minuten gaat (zou moeten) hij helemaal uit. (gebeurt dit niet: communiceert hij niet goed met je gateway -> battery drain).
Gr. Wehoo.

Wehoo, met de oude rns 300 deed de parrot het perfect, en wat bedoel je dan met een adapter?
Verder moet ik dan maar afwachten of mijn accu word leeg getrokken.
Gr
Menno
Menno
Ik heb geen ervaring met Parrot, maar hoe is de Parrot aangesloten op de RNS510?schaef schreef:Wehoo, met de oude rns 300 deed de parrot het perfect, en wat bedoel je dan met een adapter?
(bluetooth adapters voor RNS510: FSE (FreiSprechEinrichtung Premium: origineel VW) of bijv. Kufatec Fiscon Bluetoot Plus.)
Zie eerdere posts hierover op dit forum.
Als je de RNS510 aanzet, nadat je de sleutel uit het contactslot hebt gehaald, zou die na 20 minuten uit moeten gaan.

De rns300 heeft overigens ook niet bluetooth onboard.
Gr. Wehoo.

De parrot zit tussen de stekken in volgens mij, ik heb maar even kort mee kunnen kijken en zag een grote hoeveelheid aan draden zitten. Dus hoe die precies lopen weet ik nog niet.
Als hij het goed deed met de 300 waarom dan niet met de 510?
Verder klopt het dat je de aux aan moet zetten bij de 510? Dan zal het geluid van de ipod wel beter zijn. Alleen tijdens het proberen zag ik geen tekst van de nummers in mijn display. Komt zeker door de Desion Icelink? Misschien beter om via een sd kaartje muziek in het geheugen te zetten.
Lastig ben ik hè
Maar ik weet wel weer een heleboel over fotograferen

Verder klopt het dat je de aux aan moet zetten bij de 510? Dan zal het geluid van de ipod wel beter zijn. Alleen tijdens het proberen zag ik geen tekst van de nummers in mijn display. Komt zeker door de Desion Icelink? Misschien beter om via een sd kaartje muziek in het geheugen te zetten.
Lastig ben ik hè

Maar ik weet wel weer een heleboel over fotograferen

Gr
Menno
Menno
Muziek op de HDD van je RNS510 zetten, kan alleen via de SD kaart. Ik begrijp dat je zowel een Dension Icelink, als een Parrot fysiek hebt aangesloten op je RNS510. Ik heb geen ervaring met de Dension en Parrot.schaef schreef:De parrot zit tussen de stekken in volgens mij, ik heb maar even kort mee kunnen kijken en zag een grote hoeveelheid aan draden zitten. Dus hoe die precies lopen weet ik nog niet.
Lastig ben ik hè![]()
![]()
Maar ik weet wel weer een heleboel over fotograferen![]()
Ik gebruik zelf de VW MDI (audio) aansluiting voor mijn Ipod en de Kufatec Fiscon Basic Plus voor de bluetoothkoppeling met mijn Iphone 4.
Waarschijnlijk is e.e.a. niet goed aangesloten op de quadstekker van de RNS510.
Gr. Wehoo.

Ik ga morgen wel de boel los halen en eens kijken hoe het zit, moet gewoon werken als het ook werkte in de rns300.
Gr
Menno
Menno
Bij het aansluiten van de originele VW MDI aansluiting moet er ook codering plaatsvinden. Deze aansluiting gaat bij de RNS510 iets verder dan alleen plug&play.schaef schreef:Ik ga morgen wel de boel los halen en eens kijken hoe het zit, moet gewoon werken als het ook werkte in de rns300.
Gr. Wehoo.

Wehoo, moet ik dan iets aanmelden in Vagcom??
Een maatje van me heeft dat dus die kan misschien wel helpen.
Gr
Menno
Menno
Een stukje uit de handleiding van de media in module:schaef schreef:Wehoo, moet ik dan iets aanmelden in Vagcom??

Gr. Wehoo.

Dit is de handleiding voor de ipod, dus die moet wel aangemeld worden.
Thanks.
Thanks.
Gr
Menno
Menno
De handleiding van de media in adapter. D.m.v. verloopkabels is het aansluiten van een Ipod of andere apparaten (USB) etc. mogelijk.schaef schreef:Dit is de handleiding voor de ipod, dus die moet wel aangemeld worden.
Thanks.
http://shop.udenhout.nl/media_in_interface
http://shop.udenhout.nl/aansluitkabel_m ... iabox_ipod
http://shop.udenhout.nl/multimedia__nav ... nie?page=2
Ik heb hem laten plaatsen door vdU in Den Bosch. Het was niet plug&play, maar kabels werden ook omgezet. En er werd gecodeerd. Ipod is volledig vanuit de RNS510 te bedienen en wordt ook opgeladen.
Gr. Wehoo.

Door de setup 20sec in te drukken kom ik niet in het menu waar ik kan zien welke versie erop staat.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen en tot welke versie kan ik gaan om toch gewoon de standaard gateway te gebruiken ivm accu leeg lopen?
Vandaag nog even gekeken maar alles zit aan gesloten van de parrot, en na het weer inbouwen doet hij nog minder, gaat tijdens starten wel aan maar gaat daarna weer uit??? Vreemd allemaal, heb nu de vraag maar op de naviforum gesteld.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen en tot welke versie kan ik gaan om toch gewoon de standaard gateway te gebruiken ivm accu leeg lopen?
Vandaag nog even gekeken maar alles zit aan gesloten van de parrot, en na het weer inbouwen doet hij nog minder, gaat tijdens starten wel aan maar gaat daarna weer uit??? Vreemd allemaal, heb nu de vraag maar op de naviforum gesteld.
Gr
Menno
Menno