Krakend geluid in de auto Gti VI "update 2"

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
fabian40
Type auto: Golf VI GTI DSG

Re: Krakend geluid in de auto Gti VI "update 2"

Bericht door fabian40 »

Gti-Mar,

was even op vakantie :)

Ik heb alles laten doen bij de Van Mossel groep in Waalwijk, toevallig heb ik nog contact gehad daar met de werkplaats daar en die vond het geen enkel probleem als er mensen daar hun rubbers willen laten vervangen want voor hun was het gewoon werk wat vergoed werd door VW ( mits je auto natuurlijk nog garantie heeft ).

Wastegate geluidje is dat blazende, ijzerige geluid wat een GTI krijgt tussen de 2 en 3000 toeren. In het begin hoorde ik het totaal niet maar naar mate je kilometers gaat draaien wordt het steeds meer hoorbaar. Het kan zijn dat je het niet hebt, ik had het in ieder geval wel.

Succes!
Golf VI GTI Adidas
Type auto: Golf 6 GTI Adidas

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Ik ga binnenkort ook maar eens contact opnemen om m'n deurrubbers te laten vervangen.... Als je er op gaat letten is het erg vervelend

Ik heb de klem op m'n wastegate laten zetten, maar ik hoor het ijzerige geluid nog steeds wel. Wel wat vreemd, aangezien ik het niet in m'n Golf 5 GTI heb
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
fabian40
Type auto: Golf VI GTI DSG

Bericht door fabian40 »

Heb vorige week de klem laten plaatsen, bij mij is het geluid helemaal weg! Ik moet zeggen dat ik het "nep" motor geluid in de motor ruimte ook heb laten uitzetten. Nu hoor je de uitlaat en de uitlaat plof veel beter, auto is ook rustiger nu van binnen. De standaard uitlaat klinkt erg lekker nu, donker en knallen! ;)
Vince82

Bericht door Vince82 »

Gti-Mar schreef:@ Fabian,

welke rubbers zijn vervangen? en hoeveel?

Ik heb ze vanmorgen gebeld en gezegd dat ik de oplossing wel had...nieuwe rubbers erin,maar helaas ze hebben wederom een afspraak ingepland voor Maandag 2 Juli om met mij mee te rijden en wederom te gaan luisteren... :twisted: :twisted:

Heb ze wel gezegd dat ik het nu toch echt zat begint te worden,steeds heb ik de hoop dat het minder is,maar helaas... :?
Niet echt veel verschil in dealers zo te horen, net zoals ik met mijn trilprobleem op hoge snelheid moet je blijkbaar als klant zelf de oplossing aandragen bij een dealer............. :?
Type auto: Golf mk 6 gti

Bericht door Wimpers »

Beste leden,

Zelf heb ik ook een golf mk 6 gti en ook enorm veel last van gekraak/gerammel in de auto. Het is vooral als ik een kasseiweggetje rij of een oneffen weg zoals we er in mijn buurt veel hebben. Het geluid komt (denk ik), want het kan soms bedriegen, vooral van de passagierskant. Maar kan niet situeren waar het gerammel zich voor doet. Het rare is wel wanneer mijn vriendin naast mij zit, die zo'n 65kg weegt, het nog steeds kraakt/rammelt. Wanneer er bepaalde vrienden meerijden die rond de 85kg wegen dan is er geen gekraak of gerammel waar te nemen. Het is enorm irritant en daarom hoop ik dat iemand hier kan helpen en een indicatie kan geven van de mogelijke ookzaken. Tevens maakt de vering/banden/weet ik veel wat, ook een bepaald geluid als ik over een vluchtheuvel rij of een riooldeksel.
Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
Gti-Mar
Type auto: Golf MK VI ABT
Contacteer:

Bericht door Gti-Mar »

Wimpers schreef:Beste leden,

Zelf heb ik ook een golf mk 6 gti en ook enorm veel last van gekraak/gerammel in de auto. Het is vooral als ik een kasseiweggetje rij of een oneffen weg zoals we er in mijn buurt veel hebben. Het geluid komt (denk ik), want het kan soms bedriegen, vooral van de passagierskant. Maar kan niet situeren waar het gerammel zich voor doet. Het rare is wel wanneer mijn vriendin naast mij zit, die zo'n 65kg weegt, het nog steeds kraakt/rammelt. Wanneer er bepaalde vrienden meerijden die rond de 85kg wegen dan is er geen gekraak of gerammel waar te nemen. Het is enorm irritant en daarom hoop ik dat iemand hier kan helpen en een indicatie kan geven van de mogelijke ookzaken. Tevens maakt de vering/banden/weet ik veel wat, ook een bepaald geluid als ik over een vluchtheuvel rij of een riooldeksel.
Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
Bij vw kun je een tube bestellen dat heet"schrierpaste"kost €18,- en dat smeer je dunnetjes op de deurrubbers, na 2 keer smeren was het weg...toevallig aantal weken geleden ook gedaan bij de polo van mijn vader...had er ook last van :evil:

Succes alvast
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Mijn mk7 GTI kraakte ook op alle vier de deuren , dealer heeft ook dit wonder goedje erop gesmeerd!
Gekraak geheel verdwenen :mrgreen:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”