Pagina 2 van 2
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 25 apr 2012, 19:49
door iroc-dennis
12-2009
wat is daar het belang van?
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 25 apr 2012, 22:48
door KlouxOne
nou dan kan het zeker! dit omdat de gateways vanaf 2007-2008 al competable zijn.
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 26 apr 2012, 07:57
door iroc-dennis
Ok mooi
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 28 apr 2012, 20:28
door iroc-dennis
zo vandaag even de boel gemonteerd en daarna even naar B&M onderdelenshop gereden in Ochten ( vwwinkel.nl )
Jeroen heeft me even geholpen met het omspinnen van de bedrading.
het was wel even zoeken en pluizen omdat mijn golf dus van 2005 is.
met behulp van deze link en uitleg hebben we het helemaal werkend gekregen.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... tronic+mkV
helaas heb ik geen aanduiding op mijn RNS510 scherm, dit komt omdat mijn RNS een A uitvoering is en ik minimaal een C uitvoering nodig heb.
hier ga ik nog even achteraan of mijn RNS een update kan hebben zodat deze wel minimaal een C word.
ik moet ook nog even testen of ik nu geen batterij problemen heb/krijg omdat mijn nieuwe gate-way te nieuw is voor mijn oude versie A RNS radio.
ik vond de radio namelijk verdacht snel opstarten na het wisselen van de gate-way.
dit geeft voor mij aan dat de radio mee draait op de achtergrond.
maar hier zal ik snel achter komen.
Gr dennis
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 09 mei 2012, 20:10
door Da Master
iroc-dennis schreef:zo vandaag even de boel gemonteerd en daarna even naar B&M onderdelenshop gereden in Ochten ( vwwinkel.nl )
Jeroen heeft me even geholpen met het omspinnen van de bedrading.
het was wel even zoeken en pluizen omdat mijn golf dus van 2005 is.
met behulp van deze link en uitleg hebben we het helemaal werkend gekregen.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... tronic+mkV
helaas heb ik geen aanduiding op mijn RNS510 scherm, dit komt omdat mijn RNS een A uitvoering is en ik minimaal een C uitvoering nodig heb.
hier ga ik nog even achteraan of mijn RNS een update kan hebben zodat deze wel minimaal een C word.
ik moet ook nog even testen of ik nu geen batterij problemen heb/krijg omdat mijn nieuwe gate-way te nieuw is voor mijn oude versie A RNS radio.
ik vond de radio namelijk verdacht snel opstarten na het wisselen van de gate-way.
dit geeft voor mij aan dat de radio mee draait op de achtergrond.
maar hier zal ik snel achter komen.
Gr dennis
maar moet die gateway bij 2005 perse worden vervangen?? ook als je een c versie hebt.
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 10 mei 2012, 09:15
door KlouxOne
maar moet die gateway bij 2005 perse worden vervangen?? ook als je een c versie hebt.
hoogst waarschijnlijk wel. maar zou eerst maar is kijken wat voor gateway je hebt.
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 18 mar 2013, 17:17
door JeffreyED30
Heren,
Gister heb ik ook een climatronic van een 6 in mn 5 gemonteerd. Alles werkt perfect, ook heb ompinnen was zo gebeurd.
Ik zit met het volgende, ik ben vandaag naar de stealer gegaan en heb het artikelnummer doorgegeven van de afdekplaat die GolfL gepost heeft. In ETKA liet die man dat de M gewijzigd is naar de N (1K0 858 069 M 1QB)
Nu zag ik op het plaatje in ETKA dat de afdekplaat 3 gaten heeft ipv 2. Geeft ETKA altijd dezelfde plaatjes weer die bij het artikelnummer horen?
Ik kon beter met een kenteken komen van een Jetta uit 2010. Wie o wie kan mij helpen aan die afdekkap???
Jeffrey
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 18 mar 2013, 17:24
door wehoo
MK5-Driver schreef:ik ben vandaag naar de stealer gegaan.
MK5-Driver schreef:Geeft ETKA altijd dezelfde plaatjes weer die bij het artikelnummer horen?
Nee, in sommige gevallen, heeft ETKA een randomfunctie.
MK5-Driver schreef:Ik kon beter met een kenteken komen van een Jetta uit 2010. Wie o wie kan mij helpen aan die afdekkap???
Jeffrey
Je boven genoemde persoon.
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 19 mar 2013, 20:59
door GolfL
Het nummer wat ik besteld heb:
1k0858069M 1QB
of dat 1QB er bij hoort durf ik niet te zeggen. Maar dit staat er op de sticker van het zakje van het frontje wat ik heb gekocht.
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 03 mei 2013, 09:33
door TheDGM
Waar moet er eigenlijk omgepind worden? Misschien met foto?
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 03 mei 2013, 10:19
door KlouxOne
ligt er aan wat voor kachel systeem je hebt. het nieuwe of oude. als je het nieuwe hebt hoef je alleen pin 16 en 20 om te pinnen. anders moet je nog een aantal pinnen samenvoegen zodat het werkt. daarnaast moet je ook nog je gateway vervangen.
Hier het pin schema:
On A Connector (black) extract both; Pin 16 and Pin 20 and put Pin 16 on the place were Pin 20 was, leave the wire on Pin 20 loose (not connected to the harrnes) for later connect the Air Quality Sensor if needed.
On C Connector (brown): Pin 7 connected to Pin 10 and Pin 8 connected to Pin 9
On B Connector (black): Pin 6 to Pin 7
voor de gateway zou ik een 1K0 907 530 AD gebruiken. deze hebben GolfL en ik ook. werkt goed
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 03 mei 2013, 10:43
door TheDGM
GTI is uit 2008, daar zit de juiste gateway toch al in ?
Volgens mij het nieuwe kachelsysteem, of toch niet?

Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 03 mei 2013, 12:08
door KlouxOne
TheDGM schreef:GTI is uit 2008, daar zit de juiste gateway toch al in ?
Volgens mij het nieuwe kachelsysteem, of toch niet?

je kachel systeem zal volgens de bronnen goed zijn.
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 20 okt 2013, 00:01
door jwbakkenes
Ik wil ook de climatronic unit van een MK6 in mijn MK5 (2008) bouwen maar ik heb een vraag:
Onderdeelnummers 5K0 907 044 CB, BT, AM, BF, CB, AK, BD en BT zijn toepasbaar maar ik kom ook de volgende tegen:
5K0 907 044 DT, BC, ES en BS.
Zijn die ook in te bouwen?
Ik kan niet goed ontdekken wat de verschillen/beperkingen zijn.
Alvast bedankt,
Jan Willem
Re: Climatronic Golf VI / Passat CC
Geplaatst: 20 okt 2013, 22:00
door jwbakkenes
jwbakkenes schreef:Ik wil ook de climatronic unit van een MK6 in mijn MK5 (2008) bouwen maar ik heb een vraag:
Onderdeelnummers 5K0 907 044 CB, BT, AM, BF, CB, AK, BD en BT zijn toepasbaar maar ik kom ook de volgende tegen:
5K0 907 044 DT, BC, ES en BS.
Zijn die ook in te bouwen?
Ik kan niet goed ontdekken wat de verschillen/beperkingen zijn.
Alvast bedankt,
Jan Willem
Ik kom ook "AJ" tegen als laatste type aanduiding, iemand die hier een goed advies in heeft?
Jan Willem