Schakel of DSG?
Re: Schakel of DSG?
Deftig is belgs voor goed of zoiets
thx bzb..
Zo zie je maar als "deftig" al niet begrepen word met wat niveau we hier
met sommige communiceren...ppfff
Gelukkig zijn er niet veel

Doohie schreef:thx bzb..
Als je zelf geen A.B.N. kunt , dan dien je zeker niet te oordelen over het 'niveau' van anderen.
De reactie op 'deftig' was als humor bedoeld , maar dat was te hoog gegrepen blijkbaar....
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
HANDBAK !!!!! zelfs met deftig rijden.....
- Roderik
- Type auto: MK5 GTI ed30
Lezen is en blijft lastig... Ik geef in elke zin duidelijk aan dat het mijn mening is en dat die niet per se dezelfde is als een ander.Doohie schreef:Laat mij deze zever maar met jou wijze woorden afsluitenRoderik schreef:DSG is gewoon te 'gemaakt' en steriel imo. Bij volgas tijdens schakelen klinkt het alsof hij een scheet laatZo geweldig vind ik het geluid dus niet.
Als je op het circuit voor de snelste ronde gaat is het idd van belang dat je de snelste schakeltijd hebt. Daar kun je tijd mee winnen, maar op de openbare weg?
"Natuurlijk ben jij degene die er alle verstand van heeft idd... De rest heeft oogkleppen op en geen verstand van autorijden".
Heb ze in je quote maar even dikgedrukt en onderstreept.

Verder een prettige avond toegewenst.
PS: En als je idd commentaar hebt op een ander is het misschien wel handig als je zelf ook op 'niveau' blijft communiceren. En alvast voor de duidelijkheid vwb begrijpend lezen: In mijn eerste post op jouw commentaar zat een zekere mate van sarcasme. Maar dat is kennelijk niet aangekomen

- Patrick B
- Type auto: Golf MK5 GTI
Ok de toon is gezet.
Elk schakelsysteem heeft wel wat.
Handbak je voelt meer geweld. (mijn mening)
Handbak nadeel bij een gechipte gti de koppeling zoals ik hier op het forum lees gaat deze nog wel eens defect (nogmaals mijn mening)
DSG
Lekker voor de luie rijder en in mijn geval voor mijn vrouw.
en je kan als je wilt ook nog flipperen (playstation mode zoals vele het noemen)
Nou ik ben een stuk beter geworden op mijn ps3 sinds ik in een dsg rij.
Nadeel
Als het kapot is lopen de kosten vaak goed op.

Elk schakelsysteem heeft wel wat.
Handbak je voelt meer geweld. (mijn mening)
Handbak nadeel bij een gechipte gti de koppeling zoals ik hier op het forum lees gaat deze nog wel eens defect (nogmaals mijn mening)
DSG
Lekker voor de luie rijder en in mijn geval voor mijn vrouw.
en je kan als je wilt ook nog flipperen (playstation mode zoals vele het noemen)
Nou ik ben een stuk beter geworden op mijn ps3 sinds ik in een dsg rij.
Nadeel
Als het kapot is lopen de kosten vaak goed op.
Groetjes Patrick
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
@yal en Roderik en eventueel nog andere...
Sorry dat ik iets verkeerd overkom(kwam) kwa bedoeling en taal.
Vind het gewoon spijtig dat een dsg als lui en fille rijder word bestempeld.
Mijn mening blijft dat een dsg in manuele modus 1000x
beter, mooier(geluid) & sportiever schakeld dan een manuele bak.
Ik veroordeel zeker de manuele bak niet,
als er één iets is waardoor ik de dsg niet zou kiezen dan zou het voor de prijs zijn.
Circuit komt hier bij mij nu helemaal niet tersprake..
Gewoon op de openbare weg lekker rijdend op koppel, denk dat bij de meesten het hierom draait toch.
Mijn mening blijft dat een dsg in manuele modus 1000x
beter, mooier(geluid) & sportiever schakeld dan een manuele bak.
Ik veroordeel zeker de manuele bak niet,
als er één iets is waardoor ik de dsg niet zou kiezen dan zou het voor de prijs zijn.
Circuit komt hier bij mij nu helemaal niet tersprake..
Gewoon op de openbare weg lekker rijdend op koppel, denk dat bij de meesten het hierom draait toch.
Ik hoop juist altijd dat iedereen dat blijft denken, ben ik voorlopig nog het snelst overal 

- Roderik
@ Doohie: Ik was misschien ook iets te fel in het reageren. Einde discussie
Nogmaals, de keuze DSG of handbak is en blijft een persoonlijke mening. De een vind DSG een fantastisch systeem en zou nooit meer anders willen terwijl een ander liever met de hand het verzet bepaald. En bij een eigen mening is er geen "goed" of "fout". Beide hebben voor en nadelen.

Nogmaals, de keuze DSG of handbak is en blijft een persoonlijke mening. De een vind DSG een fantastisch systeem en zou nooit meer anders willen terwijl een ander liever met de hand het verzet bepaald. En bij een eigen mening is er geen "goed" of "fout". Beide hebben voor en nadelen.

[quote="Doohie"]@yal en Roderik en eventueel nog andere...
quote]
@Doohie , zand erover.
Grt Yal
quote]
@Doohie , zand erover.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Bootje_Ronald
- Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Zonder twijfel DSG...Heb nu een jaartje of 20 auto-ervaring en ik rij sinds een jaar of 10 automaat. Daar zaten ook zat slechte bij. Maar zoals Multitronic van Audi en DSG werkt perfect. Ikzelf kijk naar de 80-20 verhouding: ben ik 80% aan het 'boenen' of relaxt aan het rijden? Bij mij is dat relaxt rijden. Gooi ik 'm in S; dan heb ik gewoon een andere auto, zeker na de JD-kuur. DSG accelereert sneller dan een handbak, je 'mist' alleen de belevenis van het schakelen. Gelukkig dat smaken verschillen...

Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
voordeel handbak hogere topsnelheid
mvg lex

mvg lex
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Grappig dat mensen boos worden omdat ze de ander niet kunnen overtuigen.
Ook leuk dat er voorbij gegaan wordt aan het feit dat een DSG niet ge-evolueerd is uit de visie om de luie rijder te plezieren.
Het is gewoon een feit dat een DSG schakeling een veel betere oplossing is dan handschakeling...men hoeft alleen maar naar nagenoeg alle serieuze sportieve (niet luie) autos te kijken welke de laatste tijd van de bank af rollen.
Iedereen vindt zichzelf natuurlijk als de Stig schakelen....maar het leuke is dat als je dat niet kan ben je per definitie langzamer.......
Mijn mening DSG rules en anno 2013 kan je straks echt niet meer in een potje roeren
Enige valide reden blijft dan nog budget...want het is nog steeds erg kostbaar
Ook leuk dat er voorbij gegaan wordt aan het feit dat een DSG niet ge-evolueerd is uit de visie om de luie rijder te plezieren.
Het is gewoon een feit dat een DSG schakeling een veel betere oplossing is dan handschakeling...men hoeft alleen maar naar nagenoeg alle serieuze sportieve (niet luie) autos te kijken welke de laatste tijd van de bank af rollen.
Iedereen vindt zichzelf natuurlijk als de Stig schakelen....maar het leuke is dat als je dat niet kan ben je per definitie langzamer.......
Mijn mening DSG rules en anno 2013 kan je straks echt niet meer in een potje roeren

- Bootje_Ronald
Uit pure nieuwsgierigheid: is dat ook het geval met vmax?73GTI schreef:voordeel handbak hogere topsnelheid![]()
mvg lex
Groet, Ronald
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
Aha .. van welke bank rollen deze dan af ? Als het echt om sportieve autos gaat ,hoezo heeft deze geen dsg bijv ? En als je echt goed kunt schakelen ben je net zo snel kijk maar bij 1:28 in dit filmpje . Niet om nou eindeloze discussies te starten zeker is het smaak enz . Maar je zegt : Het is gewoon een feit das dsg schakeling een veel betere oplossing is dan handschakeling . En dit is niet zo en deze uitspraak is ook op geen ''echte'' feiten baseerd . Zoja hoor ik die graag .ErikGTI schreef:
Ohja en voor mij natuurlijk alleen handgeschakeld .
- ED60Letzebuerg
- Type auto: MK5 R32
De golf 5 GTI met hun DSG bakken.. mij niet gezien. Blijf ik liever in een ''potje roeren''
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32
Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
- HC1973
- Type auto: Golf VI GTI
Zeker een snelle, getunede Audi en snelle schakelacties, maar toch zie ik in dit filmpje bij het schakelen een vertraging in de accelleratie. Kijk maar op de km teller. Ik denk dus dat als deze Audi een dsg achtige bak had gehad, hij nog sneller was, omdat er geen onderbreking van de kracht is bij schakelen. Wel eens waar fractioneel, maar toch.Chris5gti schreef:En als je echt goed kunt schakelen ben je net zo snel kijk maar bij 1:28 in dit filmpje . Niet om nou eindeloze discussies te starten zeker is het smaak enz . Maar je zegt : Het is gewoon een feit das dsg schakeling een veel betere oplossing is dan handschak
Vele voorkeuren, vele meningen en vele smaken. Gaan we niet aan uit komen. Beide bakken gewoon testen en dan je keuze maken. Mijn keuze is dsg en zal dat ook in de toekomst blijven.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- ED60Letzebuerg
Ik wou ook graag een DSG bak.. maar wou graag een GTI Edition30. Aangezien vele verhalen gingen dat de DSG bak gewoon kut was van de Golf 5 GTI en ik ook nog een beginnend bestuurder bent. Heb ik voor de handbak gekozen
DSG is de toekomst.

DSG is de toekomst.
daar gaan we wel vanuitBootje_Ronald schreef:Uit pure nieuwsgierigheid: is dat ook het geval met vmax?73GTI schreef:voordeel handbak hogere topsnelheid![]()
mvg lex

mvg lex
Mvg Lex
- Bootje_Ronald
Humor dit...Iedereen zit z'n keuze te verdedigen...
Joetoep-filmpje is natuurlijk weinig representatief; rijdt een groot gedeelte van de auto's zo rond of een klein gedeelte?
Als je happy bent met je eigen keuze, is het toch altijd 'het beste'? Laat mij mn handjes maar aan het stuur houden en lekker lui zijn...

Joetoep-filmpje is natuurlijk weinig representatief; rijdt een groot gedeelte van de auto's zo rond of een klein gedeelte?
Als je happy bent met je eigen keuze, is het toch altijd 'het beste'? Laat mij mn handjes maar aan het stuur houden en lekker lui zijn...

Groet, Ronald
Een beginnend bestuurder die daarom NIET voor de DSG kiest.....mij ontgaat nu echt alle logica. 
Geinig filmpje zegt wel erg weinig...hoeveel filmpjes wil je zien met s' werelds snelste auto's met DSG bakken....

Geinig filmpje zegt wel erg weinig...hoeveel filmpjes wil je zien met s' werelds snelste auto's met DSG bakken....

- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Het lijkt me voor de hand liggend dat een beginnend bestuurder geen GTI kooptErikGTI schreef:Een beginnend bestuurder die daarom NIET voor de DSG kiest.....mij ontgaat nu echt alle logica.

- ED60Letzebuerg
Dit klopt.. ik merk dat ik tijdens het lessen afrijden over na moet denken welke versnelling ik zit en op welke stukken ik moet terugschakelen en moet opschakelen. Nu ben ik aan het poken of ik Ken Block ben haha!Renekesgti schreef:Het lijkt me voor de hand liggend dat een beginnend bestuurder geen GTI kooptErikGTI schreef:Een beginnend bestuurder die daarom NIET voor de DSG kiest.....mij ontgaat nu echt alle logica.
Geinig filmpje zegt wel erg weinig...hoeveel filmpjes wil je zien met s' werelds snelste auto's met DSG bakken....Geintje..... Wat ik me wel kan voorstellen is dat hij het manueel schakelen beter onder de knie wil krijgen.
- Roderik
Daarom wordt de BMW 1M (toch een serieuze rijdersauto) alleen met handbak geleverd.ErikGTI schreef:Grappig dat mensen boos worden omdat ze de ander niet kunnen overtuigen.
Mijn mening DSG rules en anno 2013 kan je straks echt niet meer in een potje roeren![]()

Waarop baseer je trouwens dat een DSG een veel betere oplossing is? Beter in welke zin?
Waarom hebben ze bij Ferrari en lambo dan geen handbakken meer? Geen rijdersauto's?