Proef rijden GTI 7

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Proef rijden GTI 7

Bericht door yal »

LucaGTI schreef:650 - 700 km met een volle tank is voor mij goed te doen. Dan icm met het altijd tanken in DLd (1,54 euro 95 per liter) blijft het rijden in de gti extra leuk 8-)

Is puur een bekomstigheid want anders had ik een andere auto (lees prius) moeten kopen :D
Moet daar geen 98 Ron benzine in?

Ik moest een keer 95 in mijn ED35 gooien en die was daarna meteen stukken minder gretig en zoop ook een stuk meer dus daarom tank ik altijd 98 als het verkrijgbaar is.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Nick87
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Bericht door Nick87 »

yal schreef:
LucaGTI schreef:650 - 700 km met een volle tank is voor mij goed te doen. Dan icm met het altijd tanken in DLd (1,54 euro 95 per liter) blijft het rijden in de gti extra leuk 8-)

Is puur een bekomstigheid want anders had ik een andere auto (lees prius) moeten kopen :D
Moet daar geen 98 Ron benzine in?

Ik moest een keer 95 in mijn ED35 gooien en die was daarna meteen stukken minder gretig en zoop ook een stuk meer dus daarom tank ik altijd 98 als het verkrijgbaar is.

Grt Yal
Moet minimum 95 in, ik tank ook altijd 98 dus kan niet vergelijken.
LucaGTI
Type auto: Golf GTI VII

Bericht door LucaGTI »

Waar ik altijd tank is 95 de max.
VroemTFSI

Bericht door VroemTFSI »

Net thuis van proefrit. In één woord: WAUWWWW!

Maar niet met DSG, zoveel is me ook duidelijk geworden. De bak haalt te veel van de scherpe kantjes er vanaf. Sportmode en flipperen geprobeerd, maar ook dat geeft niet het gevoel wat ik zoek. Je merkt dat de motor direct na het doorschakelen even wordt terug geregeld. Dat zal waarschijnlijk ter bescherming van de bak zijn, maar ik denk dat een handbak meer pret geeft.

Onderstel (Performance) is fantastisch. Wat een grip voor een voorwiel aangedreven auto! Ook vanuit stilstand direct een bocht insturen maakt niet uit. Één en al grip.

Leuke sprintjes gedaan met een nieuwe 328i (MTBMW) en dan zie je dat ze héél dicht bij elkaar zitten. GTI is iets sneller. Die 328i had op de bank bij Beek 264 pk. Maar vanuit stilstand met launchcontrol voor de GTI is de BMW weer sneller. Daarna kwam ik weer dichterbij. In de praktijk gaat het niet lukken om de BMW zoek te rijden. Toch ben ik benieuwd wat de GTI doet met Ultimate 102 en goed ingereden.

Het was dus een leuke en leerzame middag.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Nikkor27
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE

Bericht door Nikkor27 »

VroemTFSI schreef:Net thuis van proefrit. In één woord: WAUWWWW!

Maar niet met DSG, zoveel is me ook duidelijk geworden. De bak haalt te veel van de scherpe kantjes er vanaf. Sportmode en flipperen geprobeerd, maar ook dat geeft niet het gevoel wat ik zoek. Je merkt dat de motor direct na het doorschakelen even wordt terug geregeld. Dat zal waarschijnlijk ter bescherming van de bak zijn, maar ik denk dat een handbak meer pret geeft.

Onderstel (Performance) is fantastisch. Wat een grip voor een voorwiel aangedreven auto! Ook vanuit stilstand direct een bocht insturen maakt niet uit. Één en al grip.

Leuke sprintjes gedaan met een nieuwe 328i (MTBMW) en dan zie je dat ze héél dicht bij elkaar zitten. GTI is iets sneller. Die 328i had op de bank bij Beek 264 pk. Maar vanuit stilstand met launchcontrol voor de GTI is de BMW weer sneller. Daarna kwam ik weer dichterbij. In de praktijk gaat het niet lukken om de BMW zoek te rijden. Toch ben ik benieuwd wat de GTI doet met Ultimate 102 en goed ingereden.

Het was dus een leuke en leerzame middag.

Goede review! Geeft weer wat positieve moed dat ik de juiste beslissing heb gemaakt door een handbak te kiezen, aangezien ik maar enkel dsg in 6 heb proefgereden.

Btw, dealer heeft bevestigd dat mijn werkelijk wk42 toekomt, ben benieuwd :D
MT@
Type auto: BMW 328iA Touring

Bericht door MT@ »

@VroemTFSI (Binnenkort weer :D VroemGTI ? )

Het was idd een leuk middagje. Ook leerzaam want je had toch echt verwacht dat je naar me kon (Bye Bye) zwaaien. Zo zie je maar weer dat het op dit vermogensniveau lastig te voelen is welke sneller is.
Qua tussenacceleratie is de GTI P idd iets sneller, dat merkte ik wel, helaas te weinig om me naar jouw zeggen te vernederen (gna gna.. :lol: ...LOL). Hoe dat op de Autobahn gaat is weer een andere verhaal, daar speelt CW-waarde een belangrijke rol. De GTI V en VI's (gechipte) kregen het boven de 230km/u (GPS) aanzienlijk zwaarder, dat hebben we uitvoerig getest. De VII is wat lager, dat zal 'm minder weerstand geven.
Het probleem van het stoplichtsprintje blijft onveranderd aanwezig met DSG, hij haakt te laat aan waardoor je buurman al weg is. Dat verschil maak je niet meer goed. Zo ben ik ooit eens flink te kakken gezet door een 330d. Ik wist dat ik 'm kon hebben maar hij was al weg voordat ik mijn gaspedaal aanraakte. Ik heb met mijn GTI daardoor heel wat sprintjes verloren.

Maar voor jou is het op dit moment een verschil van dag en nacht, waar je Audi met 210pk zich hevig verzet (ESP lampje maakt overuren) gaat het bij de GTI allemaal zoooo makkelijk. Het blijft een topauto en hij is nog nooit zo goed geweest. Ik zeg doen....YOLO ! :mrgreen:

Groeten,

MTDSG MTBMW MWT MT@ (ik hou het zelf ook niet meer bij haha...)
Laatst gewijzigd door theo op 05 okt 2013, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tekst zwart gemaakt, zie forumregels punt 8
Ex GTI V rijder (2005-2009) 245pk DSG
VroemTFSI

Bericht door VroemTFSI »

@MT@: nu ben ik héél benieuwd wat de moderator aan jouw tekst heeft gewijzigd! Misschien even uitleggen aan de moderator dat we samen zijn gaan proefrijden en "vage" vrienden zijn...
Ik had die nickname eigenlijk nooit moeten wijzigen want ik ben in hart en nieren VroemGTI.

Het houdt me nu dus echt uit mij slaap. YouTube maakt overuren met alle filmpjes die ik maar kan vinden over de GTI Performance. Grappig eigenlijk, ik vind de Golf VII absoluut niet mooi, maar zijn karakter wint het met twee vingers in de neus.

Zoals ik gisteren ook al zei bij Pon: " Ik wil geen Golf, ik wil een GTI"

Ik las dat sommige mensen een chip overbodig vinden omdat hij al zoveel power heeft. Daar ben ik het niet mee eens. Hij kan nog wel wat vitamientjes gebruiken.
En nog even over die DSG-bak. Hier kan JD misschien wat aan doen. Die moet echt worden hergeprogrammeerd voor de die-hards onder ons. Je zit echt te wachten op het moment dat hij weer oppakt na het doorschakelen, heel irritant!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
MT@

Bericht door MT@ »

@Vroem,

Lezen is niet je sterkste punt haha ;) . Het staat er bij geschreven wat Theo heeft veranderd. Ik zag de kleurtjes aan de rechterkant en vond blauw wel leuk. Dat mag niet. voor de rest is er niks veranderd aan mijn bericht. Ik ben zoals altijd zeer netjes... :mrgreen:
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

VroemTFSI schreef: .... Grappig eigenlijk, ik vind de Golf VII absoluut niet mooi, maar zijn karakter wint het met twee vingers in de neus.
.................
Dat weerhoudt mij tot nu toe om naar een VII GTI te gaan kijken. Ik vind hem ook (nog) niet mooi. Ten opzichte van de VI vind ik het stuur, de stoelen, de neus en de kont er niet op vooruit gegaan. Jammer want qua rij-eigenschappen laat ie volgens "de berichten" de mkVI alle hoeken van het asfalt zien.
Groet RobvR
M USA
Type auto: VII GTI

Bericht door M USA »

RobvR schreef:
VroemTFSI schreef: .... Grappig eigenlijk, ik vind de Golf VII absoluut niet mooi, maar zijn karakter wint het met twee vingers in de neus.
.................
Dat weerhoudt mij tot nu toe om naar een VII GTI te gaan kijken. Ik vind hem ook (nog) niet mooi. Ten opzichte van de VI vind ik het stuur, de stoelen, de neus en de kont er niet op vooruit gegaan. Jammer want qua rij-eigenschappen laat ie volgens "de berichten" de mkVI alle hoeken van het asfalt zien.
Alle hoeken van t asfalt ?. In ieder geval niet in geval van een gechipte 6 want ik laat de 7 alle hoeken zien heb ik gemerkt.... Daarom ; kom op met die degelijle chip voor de 7 JD !
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
VroemTFSI

Bericht door VroemTFSI »

@RobvR: achter het stuur ervaar je de VII wel als beter, nieuwer en mooier. Uiterlijk is voor mij ook niet zijn sterkste punt. Wielkasten worden bijvoorbeeld niet goed gevuld door 18". Je zou er eigenlijk spacers op moeten zetten.

@M USA: als je uit een gechipte VI komt, dan wil je idd zeker meer! De Performance is snel maar het brute van een gechipte is toch echt wat anders. Handbak zal nog iets goedmaken.
MT@

Bericht door MT@ »

@Vroem,

Je reed op 19". Deze staan idd te ver naar binnen. Als je erachter rijdt zou het ook 205 x 17 inch kunnen zijn. Ik denk dat je voor een lagere ET waarde moet gaan.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”