Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door bzb »

Een dyno voor en na zou mooi zijn, maar dan moet jd investeren voor de reklame voor gfb. Wellicht ziet gfb het wel zitten de dyno kosten te betalen aan jd. Als t scheelt loopt t wel me dunkt. Ik wil mijn auto wel even uitlenen mhuha
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door O2RS »

Haha, ik die van mij ook wel en dan betaal ik uiteraard ook gewoon het onderdeel als het winst oplevert ;)
Eens kijken of hij 300pk bij 6500 toeren kan leveren die K03 :D
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Frits@Vrolijk »

Raceeend zou dit moeten of kunnen weten toch
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Race Eend »

Een dyno voor en na is wat lastiger omdat je de auto bij de k03 setups weer van de bank moet trekken, je kunt de dumpvalve niet vervangen als de auto vast gesnoerd staat op de dyno.

Dan moet je weer een nieuwe verliesmeting doen etc, daar kan zo weer een uurtje later , een paar pk tussen zitten.

Een k04 auto is dus de beste test (die kan je in 2 min wisselen), maar met een stage 1 of 2 draait de turbo niet maximaal (pas als je brandstofsysteem aanpast kan de turbo maximaal draaien), dus zie je weinig verschil.

Bij de k04 zie je overigens wel iets verschil in de vag-com logs, met dezelfde aansturing doet hij net 20-30mbar meer.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door O2RS »

Oke Mark, kan ik hieruit opmaken dat deze upgrade dan enkel merkbaar voordeel geeft bij een K04 met een behoorlijke turbodruk.
Of lekt de huidige 710d-valve bij een K03 die maximale druk levert ook noemenswaardig?
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Race Eend »

William van het forum heeft me toevallig net logs gestuurd, voor en na de montage (heeft ie zelf thuis gedaan) in 4e versnelling. Over het hele toerengebied heeft hij net 40mbar meer oid.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Frits@Vrolijk »

Zijn er nou nog leden die deze aanpassing preventief gaan doen

Of gewoon wachten tot de divertervalve is overleden en dan deze er in
Mvg Frits
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Schippersss »

Ga deze update wel doen, maar doe hem gelijk met een beurt of met de remmen update bij mijn vaste garage. Vind niet nodig voor dit een aparte afspraak te maken.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Frits@Vrolijk »

Laat ons even weten of er merkbaar verschil is en of je oude Divertervalve kapot was .


Mocht de jouwe kapot zijn ga ik zelf ook de Divetervalve upgraden


Fijn weekend
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Race Eend »

Met getunde software is het al amper te meten, het is gewoon een mooie upgrade voor als je nog met een rubber membraam rijdt, of echt alles perfect wil hebben.

Voor een standaard auto ga je echt niets merken.. die turbo heeft daar zoveel 'over' (draait maar 0.7 bar gewenst), dus alles wat je aanpast wordt keurig weer op 0.7 bar afgeregeld.

Blijft natuurlijk dat het een mooiere klep is dan alles wat er origineel geleverd wordt (betrouwbaarder), maar merkbaar is het echt niet.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Frits@Vrolijk »

Dankje Race Eend voor je eerlijke antwoord

Dan kopen we deze Dintervalve gewoon omdat hij wel heel blijft
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Sciroccofrank »

Zal eerdaags eens bellen met JD om de rs te laten voorzien van een nieuwe dv+ :mrgreen: is ze dan helemaal bij de tijd
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Frits@Vrolijk »

En heeft iemand dat ding er nu inzitten en merkt hij of zij er iets van

FFFF upje voor dit toppic
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Race Eend »

"Koreaan" heeft het in zijn auto, zijn skoda staat ook in het rollenbank topic.

Hij merkt het zeer goed, hij is er ruim 70pk mee op vooruit gegaan... :roll:
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Frits@Vrolijk »

Ha ha het ging me er eigenlijk meerom of dat de vw valve die er nu in zit eigenlijk altijd kaput is .Dus vervanging van dit ding altijd zinvol is .Meer niet en 70 pk meer doen we het niet voor
Mvg Frits
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door theo »

Frits@Vrolijk schreef:Ha ha het ging me er eigenlijk meerom of dat de vw valve die er nu in zit eigenlijk altijd kaput is .Dus vervanging van dit ding altijd zinvol is .Meer niet en 70 pk meer doen we het niet voor
Stel dan een duidelijke vraag in plaats van mensen die de moeite nemen om te reageren af gaan zitten te serveren!!!!!!
gticruiser01
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2013, 23:33
Type auto: golf GTI mkV E30

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door gticruiser01 »

En is er veel verschil met de DV+ en de divertervalve van Forge ?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Race Eend »

Compleet verschillende systemen. Forge maakt er een mechanische klep van (vacuum gestuurd), terwijl go fast bits het systeem elektronisch houdt (GFB is in theorie sneller, maar maakt geen geluid).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Manuel_GTI
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 mar 2013, 21:13
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Manuel_GTI »

Zojuist gebeld naar show off imports, huidige levertijd is 4-6 weken.
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Bericht door Sciroccofrank »

Inmiddels is mijn rs via Hans sloot ook van de GFB diverter valve+ voorzien :mrgreen: hoewel de oude diverter valve er nog ok uitzag lijkt de rs er weer wat lekkerder op te lopen, zoals Race eend al zei: mooie upgrade :mrgreen: voor relatief weinig geld
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten