Pagina 2 van 2

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 10 okt 2013, 09:54
door bzb
Een dyno voor en na zou mooi zijn, maar dan moet jd investeren voor de reklame voor gfb. Wellicht ziet gfb het wel zitten de dyno kosten te betalen aan jd. Als t scheelt loopt t wel me dunkt. Ik wil mijn auto wel even uitlenen mhuha

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 10 okt 2013, 09:57
door O2RS
Haha, ik die van mij ook wel en dan betaal ik uiteraard ook gewoon het onderdeel als het winst oplevert ;)
Eens kijken of hij 300pk bij 6500 toeren kan leveren die K03 :D

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 10 okt 2013, 09:58
door Frits@Vrolijk
Raceeend zou dit moeten of kunnen weten toch

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 10 okt 2013, 14:42
door Race Eend
Een dyno voor en na is wat lastiger omdat je de auto bij de k03 setups weer van de bank moet trekken, je kunt de dumpvalve niet vervangen als de auto vast gesnoerd staat op de dyno.

Dan moet je weer een nieuwe verliesmeting doen etc, daar kan zo weer een uurtje later , een paar pk tussen zitten.

Een k04 auto is dus de beste test (die kan je in 2 min wisselen), maar met een stage 1 of 2 draait de turbo niet maximaal (pas als je brandstofsysteem aanpast kan de turbo maximaal draaien), dus zie je weinig verschil.

Bij de k04 zie je overigens wel iets verschil in de vag-com logs, met dezelfde aansturing doet hij net 20-30mbar meer.

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 10 okt 2013, 15:02
door O2RS
Oke Mark, kan ik hieruit opmaken dat deze upgrade dan enkel merkbaar voordeel geeft bij een K04 met een behoorlijke turbodruk.
Of lekt de huidige 710d-valve bij een K03 die maximale druk levert ook noemenswaardig?

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 10 okt 2013, 15:10
door Race Eend
William van het forum heeft me toevallig net logs gestuurd, voor en na de montage (heeft ie zelf thuis gedaan) in 4e versnelling. Over het hele toerengebied heeft hij net 40mbar meer oid.

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 12 okt 2013, 08:28
door Frits@Vrolijk
Zijn er nou nog leden die deze aanpassing preventief gaan doen

Of gewoon wachten tot de divertervalve is overleden en dan deze er in

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 12 okt 2013, 09:42
door Schippersss
Ga deze update wel doen, maar doe hem gelijk met een beurt of met de remmen update bij mijn vaste garage. Vind niet nodig voor dit een aparte afspraak te maken.

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 12 okt 2013, 09:58
door Frits@Vrolijk
Laat ons even weten of er merkbaar verschil is en of je oude Divertervalve kapot was .


Mocht de jouwe kapot zijn ga ik zelf ook de Divetervalve upgraden


Fijn weekend

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 12 okt 2013, 17:46
door Race Eend
Met getunde software is het al amper te meten, het is gewoon een mooie upgrade voor als je nog met een rubber membraam rijdt, of echt alles perfect wil hebben.

Voor een standaard auto ga je echt niets merken.. die turbo heeft daar zoveel 'over' (draait maar 0.7 bar gewenst), dus alles wat je aanpast wordt keurig weer op 0.7 bar afgeregeld.

Blijft natuurlijk dat het een mooiere klep is dan alles wat er origineel geleverd wordt (betrouwbaarder), maar merkbaar is het echt niet.

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 13 okt 2013, 09:19
door Frits@Vrolijk
Dankje Race Eend voor je eerlijke antwoord

Dan kopen we deze Dintervalve gewoon omdat hij wel heel blijft

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 13 okt 2013, 10:29
door Sciroccofrank
Zal eerdaags eens bellen met JD om de rs te laten voorzien van een nieuwe dv+ :mrgreen: is ze dan helemaal bij de tijd

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 23 okt 2013, 23:48
door Frits@Vrolijk
En heeft iemand dat ding er nu inzitten en merkt hij of zij er iets van

FFFF upje voor dit toppic

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 24 okt 2013, 11:52
door Race Eend
"Koreaan" heeft het in zijn auto, zijn skoda staat ook in het rollenbank topic.

Hij merkt het zeer goed, hij is er ruim 70pk mee op vooruit gegaan... :roll:

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 24 okt 2013, 12:06
door Frits@Vrolijk
Ha ha het ging me er eigenlijk meerom of dat de vw valve die er nu in zit eigenlijk altijd kaput is .Dus vervanging van dit ding altijd zinvol is .Meer niet en 70 pk meer doen we het niet voor

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 24 okt 2013, 19:32
door theo
Frits@Vrolijk schreef:Ha ha het ging me er eigenlijk meerom of dat de vw valve die er nu in zit eigenlijk altijd kaput is .Dus vervanging van dit ding altijd zinvol is .Meer niet en 70 pk meer doen we het niet voor
Stel dan een duidelijke vraag in plaats van mensen die de moeite nemen om te reageren af gaan zitten te serveren!!!!!!

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 11 nov 2013, 17:23
door gticruiser01
En is er veel verschil met de DV+ en de divertervalve van Forge ?

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 11 nov 2013, 18:27
door Race Eend
Compleet verschillende systemen. Forge maakt er een mechanische klep van (vacuum gestuurd), terwijl go fast bits het systeem elektronisch houdt (GFB is in theorie sneller, maar maakt geen geluid).

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 13 nov 2013, 11:16
door Manuel_GTI
Zojuist gebeld naar show off imports, huidige levertijd is 4-6 weken.

Re: Go Fast Bits TFSI divertervalve upgrade

Geplaatst: 14 nov 2013, 14:13
door Sciroccofrank
Inmiddels is mijn rs via Hans sloot ook van de GFB diverter valve+ voorzien :mrgreen: hoewel de oude diverter valve er nog ok uitzag lijkt de rs er weer wat lekkerder op te lopen, zoals Race eend al zei: mooie upgrade :mrgreen: voor relatief weinig geld