Re: De terugkeer van de R32?
Geplaatst: 27 apr 2014, 12:38
Daarvoor wil ik men R20 wel ruilen als hij uit komt, nog wat extra pk's bij de 400 dat het intresant word 

golfgtiforum.nl ; voor ieder type GTI, R en snelle Volkswagens
https://www.golfgtiforum.nl/portal/
Prachtig zoals deze op de foto is weergegeven,liefst dan met een 6 cilinder motor R32 turbo ? zou onmiddellijk bestellen .bluetiger schreef:
Volkswagen toont op de Auto China in Beijing hoe ver het zijn 2.0 TFSI kan uitknijpen: tot 200 pk per liter in dit geval (da’s 10 pk/l minder dan zusje Audi), omhuld door een extra dikke Golf met 4Motion. Dit is de Golf R 400.
De R400, op basis van de Golf (7) R, sprint in 3,9 s van 0-100 km/h, en haalt een topsnelheid van 280 km/u. De auto, die 1.420 kg in de schaal legt (dus 3,55 kg/pk), heeft flink uitgeklopte wielkasten met hierin 19-inch lichtmetaal. Extra wijde koelopeningen, een carbon splitter en de gele accentlijnen onderscheiden de studie verder van de ‘gewone’ R met zijn laffe 300 peekaatjes. Het maximumkoppel van de R400 komt uit op 450 Nm (+70).
Aan de achterzijde zien we een diffuser met twee grote uitlaatpijpen, een knipoog naar de R32, en een dubbele dakspoiler. Praktisch blijft het concept wel, want je kunt er dankzij zijn twee achterstoelen nog steeds 4 personen in kwijt.
Join the club... Naar mijn mening vind ik de MK6 R20 nog steeds beter ogen qua design, maar het geluid is aanzienlijk beter. De honingraad details verwerkt in het uitlaat systeem is echt subliem te noemenbluetiger schreef:Crap,
toch maar weer een doelspaarrekening openen.
Nais!Nick87 schreef:Het geluid, was nog niet gepasseerd denk ik.
http://www.autofans.be/nieuws/videotips ... -400-video