Pagina 2 van 2

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 02 mar 2014, 19:48
door Koreaan
de grafiek van Race eend is mijn O2RS, ik heb enkel een katmod gedaan met k&n inlegfilter.
als ik de grafiek bekijkvind het vermogen en koppel vrij laag aangezien de gti gemonteerd heeft;

quote
Ik heb een volledige Milltek lijn met downpipe en racekat, carbonio inlaat en Pipercross filter
unquote

na de bovenstaande modificaties zou ik toch 300 pk verwachten.

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 02 mar 2014, 20:00
door Race Eend
Dat is natuurlijk onzin 300pk gaan verwachten, het wordt met de dag gekker.
Bijna niemand haalt 300pk met een k03 turbo-tje, het is echt een uitzondering als je dat haalt.

Gemiddeld tussen de 270pk en 280pk.

Als je bedenkt dat deze auto net aan 200pk origineel haalt (waar de meesten tussen de 210 en 225pk zitten), dan is dit een perfect resultaat. Niet elke motor is hetzelfde.

Daarbij een katmod en een downpipe met carbonio maakt nooit 30pk verschil, hoogstens 10pk.

Wat je niet terug ziet op een uitdraai maar wat je in de praktijk wel merkt, is dat een auto met een volledige downpipe beter door blijft gaan als je herhaaldelijk aan het doortrekken bent, hij wordt simpelweg minder heet en blijft dan constanter.

Waar we met zijn allen voor moeten waken is dat verwachtingen TE hoog gaan worden, elke eigenaar van een auto die een perfect resultaat van 275pk scoort, is alsnog ontevreden, omdat er ooit iemand is die meer gehaald heeft. Dat zou betekenen dat we zeer goede motoren gewoon lager af moeten gaan stellen, om te voorkomen dat men die uitslagen als referentie gaat aanhouden, er is niets vervelender dan iemand die zonder met de auto gereden te hebben, al ontevreden is over het resultaat op papier. Zeker als dit compleet onterecht is.

Dus bij deze, alle g5 gti modellen die boven de 270pk komen, dik in orde!

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 02 mar 2014, 20:22
door Tino
Ben ik met je eens ;) goed en soepel lopende motor is het belangrijkst.
Als je er 10 naast elkaar zet hebben ze allemaal verschillend vermogen, het eind risultaat kan dan ook nooit het zelfde zijn.
En met 270 pk ga je net zo snel door de bocht als 300 :lol:

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 02 mar 2014, 20:50
door Crokko
+1

Kwaliteit boven kwantiteit.

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 03 mar 2014, 10:25
door Koreaan
Race Eend schreef:Dat is natuurlijk onzin 300pk gaan verwachten, het wordt met de dag gekker.
Bijna niemand haalt 300pk met een k03 turbo-tje, het is echt een uitzondering als je dat haalt.

Gemiddeld tussen de 270pk en 280pk.

Als je bedenkt dat deze auto net aan 200pk origineel haalt (waar de meesten tussen de 210 en 225pk zitten), dan is dit een perfect resultaat. Niet elke motor is hetzelfde.

Daarbij een katmod en een downpipe met carbonio maakt nooit 30pk verschil, hoogstens 10pk.

Wat je niet terug ziet op een uitdraai maar wat je in de praktijk wel merkt, is dat een auto met een volledige downpipe beter door blijft gaan als je herhaaldelijk aan het doortrekken bent, hij wordt simpelweg minder heet en blijft dan constanter.

Waar we met zijn allen voor moeten waken is dat verwachtingen TE hoog gaan worden, elke eigenaar van een auto die een perfect resultaat van 275pk scoort, is alsnog ontevreden, omdat er ooit iemand is die meer gehaald heeft. Dat zou betekenen dat we zeer goede motoren gewoon lager af moeten gaan stellen, om te voorkomen dat men die uitslagen als referentie gaat aanhouden, er is niets vervelender dan iemand die zonder met de auto gereden te hebben, al ontevreden is over het resultaat op papier. Zeker als dit compleet onterecht is.

Dus bij deze, alle g5 gti modellen die boven de 270pk komen, dik in orde!
Met andere woorden die van mij is dik in orde!
Overigens heb ik het verkeerd gelezen, ik had nl. de indruk dat hij een compleet uitlaat systeem + downpipe had gemonteerd.

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 03 mar 2014, 10:59
door Renekesgti
@Race eend wat is dan precies het verschil tussen een AXX en BWA TFSI motor in vergelijk met een Golf 6 2.0 TSI? Mijn 6 haalde namelijk ook 302 pk en 435nm.
Zat wel een Milltek downpipe onder. Standaard CB.

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 03 mar 2014, 11:16
door MacFever
Ik heb inderdaad een volledige non resonated Milltek inclusief downpipe
Het probleem is blijkbaar mijn turbo, waarvan de wastegate niet strak genoeg staat om meer dan 270 pk te halen
Dat zal in de toekomst nog wel eens aangepast worden ...

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 03 mar 2014, 13:02
door Race Eend
Renekesgti schreef:@Race eend wat is dan precies het verschil tussen een AXX en BWA TFSI motor in vergelijk met een Golf 6 2.0 TSI? Mijn 6 haalde namelijk ook 302 pk en 435nm.
Zat wel een Milltek downpipe onder. Standaard CB.
Je kan beter vragen wat er hetzelfde is aan de g6 gti tov de g5 gti, die lijst is korter.

Kort gezegd, uitlaat en intercooler zijn gelijk, de rest is anders. Belangrijkste verschil: IHI turbo.

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 04 mar 2014, 19:28
door O2RS
Ja verschillen houdt je natuurlijk altijd, dat is ook logisch.
Corrigeer mij als ik het fout heb Mark, maar volgens mij ging mijn Octavia zonder verdere software aanpassingen bij een stage 2 maatchip na een koprevisie en K&N intake van 281 naar 309 pk. Wat ik wil aangeven is dat je soms met exact dezelfde software bij een motor al gigantische verschillen krijgt bij bepaalde verbeteringen.

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 04 mar 2014, 19:35
door Race Eend
@ Luuk,
Dat klopt, als je echt een duidelijk probleem hebt, bv extreem veel vuil in de kop, dan kan je daar veel winst behalen.

Ik dacht zelfs dat je auto 291pk deed na de koprevisie en daarna over de 300 ging met de K&N intake+buis inderdaad.

Maar pak je een nieuwe BWA motor en turbo, dan is het echt niet gezegd dat je 300 gaat halen, JD zijn eigen g5 gti haalde destijds ook maximaal 245pk met de stage 1 tuning. Pas na plaatsing van de k04 ging deze motor echt goed vooruit, oorzaak was gewoon de turbo zelf, terwijl die toch niet slecht aanvoelde.

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 04 mar 2014, 19:39
door MacFever
Misschien moet ik ook maar een K04 laten plaatsen ...

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 04 mar 2014, 19:41
door O2RS
Ja wat ik ermee bedoel te zeggen is dat het "probleem" dan ook echt niet direct in de software ligt.
Met exact dezelfde software ging ik dus van 281, naar 292 en naar 309. Zelfde motor, zelfde brandstof, zelfde software.

Het is natuurlijk logisch dat iedereen hoopt veel pk's te halen, maar neem toch aan dat ze het jullie niet kwalijk nemen als je een stage 2 (270pk op de website) aflevert met 270-280pk.

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 04 mar 2014, 19:43
door MacFever
Verkoopt er hier iemand een goede 2de handse K04 ?

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 04 mar 2014, 20:16
door bzb
eerst dat ding nog laten maken toch? dan maar is kijken of je meer wil :D k04 aanpassing vergt wel meer €€€

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 05 mar 2014, 12:24
door R32Amsterdam
O2RS schreef:Ja wat ik ermee bedoel te zeggen is dat het "probleem" dan ook echt niet direct in de software ligt.
Met exact dezelfde software ging ik dus van 281, naar 292 en naar 309. Zelfde motor, zelfde brandstof, zelfde software.

Het is natuurlijk logisch dat iedereen hoopt veel pk's te halen, maar neem toch aan dat ze het jullie niet kwalijk nemen als je een stage 2 (270pk op de website) aflevert met 270-280pk.
Waar heb je die Kop revisie laten doen? :roll:

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Geplaatst: 05 mar 2014, 15:51
door O2RS
Hans Sloot