Iemand bekend met VW Golf V GTI - ktk. 90-RT-JT??

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
bzb

Re: Iemand bekend met VW Golf V GTI - ktk. 90-RT-JT??

Bericht door bzb »

waar kan je hem voor 1200 vervangen?, dacht dat dat veel duurder was
feddomw
Type auto: 2005 mk5 GTI

Bericht door feddomw »

NL_MK5 GTI schreef: Ben ik zeker met je eens. Maar een klein voorbeeld de megatronic van de dsg is kapot dit is geen slijtage deel. Kost 1200,- inclusief vervangen, dan mag je toch wel blij zijn dat je garantie hebt. Ik snap uiteraard je punt het is vaak een wassen neus. Maar ik heb toch altijd wel graag garantie voor dat soort zaken het is vaak een behoorlijke uitgave.
Ben ik 100% met je eens. Maar de mechatronic kan ook na 6 maanden en 1 dag overlijden en dan ben je net zo de klos. Uiteraard is het allemaal een kwestie van afwegen. Wat ik meer bedoel is dat onder de noemer "garantie" er vaak heel veel meer wordt betaald terwijl het statistisch gezien een geringe kans is op kosten. En dat de uiteindelijke kosten in geval geen garantie vaak ook niet opwegen tegen de prijs MET garantie.

Als je niet als het moet direct de noodzakelijke kosten kan ophoesten, dan moet je uberhaupt niet aan dit soort auto's beginnen.... met de ons bekende kwalen en zwakke punten.
NL_MK5 GTI
Type auto: MK5 GTI DSG

Bericht door NL_MK5 GTI »

feddomw schreef:
NL_MK5 GTI schreef: Ben ik zeker met je eens. Maar een klein voorbeeld de megatronic van de dsg is kapot dit is geen slijtage deel. Kost 1200,- inclusief vervangen, dan mag je toch wel blij zijn dat je garantie hebt. Ik snap uiteraard je punt het is vaak een wassen neus. Maar ik heb toch altijd wel graag garantie voor dat soort zaken het is vaak een behoorlijke uitgave.
Ben ik 100% met je eens. Maar de mechatronic kan ook na 6 maanden en 1 dag overlijden en dan ben je net zo de klos. Uiteraard is het allemaal een kwestie van afwegen. Wat ik meer bedoel is dat onder de noemer "garantie" er vaak heel veel meer wordt betaald terwijl het statistisch gezien een geringe kans is op kosten. En dat de uiteindelijke kosten in geval geen garantie vaak ook niet opwegen tegen de prijs MET garantie.

Als je niet als het moet direct de noodzakelijke kosten kan ophoesten, dan moet je uberhaupt niet aan dit soort auto's beginnen.... met de ons bekende kwalen en zwakke punten.
Ja klopt, kan ik weinig meer aan toevoegen. Als je al de centen hebt om een Gti dsg te kopen dan mag je zeker 3k achter de hand houden voor eventuele reparatie. Vaak kunnen mensen de auto aanschaffen maar hebben geen geld voor onderhoud of reparatie, daarom is er ook veel andermans ellende te koop.
NL_MK5 GTI

bzb schreef:waar kan je hem voor 1200 vervangen?, dacht dat dat veel duurder was
Volgens mij bij Ronald Morien en bij de dsg doctor rond die prijs. Heb ik eens gehoord, corrigeer me als ik het fout heb.
FGT
Type auto: 7R Lapiz Blue

Bericht door FGT »

Ja klopt, kan ik weinig meer aan toevoegen. Als je al de centen hebt om een Gti dsg te kopen dan mag je zeker 3k achter de hand houden voor eventuele reparatie. Vaak kunnen mensen de auto aanschaffen maar hebben geen geld voor onderhoud of reparatie, daarom is er ook veel andermans ellende te koop.
Wat een gel*l.

Ook met een handbak of elke ander auto kan je grote onkosten hebben. Er rijden zoveel DSG bakken rond en zo vaak hoor je hier niks over!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Ik ken toch meerdere DSG's die vroegtijdig de geest gaven.....binnen de garantie termijn!
Daarom voor mij geen DSG meer.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
feddomw
Type auto: 2005 mk5 GTI

Bericht door feddomw »

NL_MK5 GTI schreef: Vaak kunnen mensen de auto aanschaffen maar hebben geen geld voor onderhoud of reparatie, daarom is er ook veel andermans ellende te koop.
Dit is symptomatisch voor de Gti, R32, BMW 330 en M3, Audi S3, enz.
FGT schreef: Wat een gel*l.

Ook met een handbak of elke ander auto kan je grote onkosten hebben. Er rijden zoveel DSG bakken rond en zo vaak hoor je hier niks over!
Nee, dit is geen gelul. Met name de snellere, kleinere en ietwat oudere auto kan enorm afgetrapt zijn en trekt nou eenmaal een bepaald type aan, zeker als we in de hogere km-standen en 7+ jaar oud kijken.

En je kan inderdaad met elke tweedehands auto gezeik krijgen, vandaar altijd het advies om minstens 10% van de aanschafprihs achter de hand te houden voor reparaties.

Wat ik altijd aan afgetrapte en non-onderhouden auto's tegenkom als ik weer wat nieuws zoek... Achterstandswijken waar men wel een Duitse 8cilinder benzine heeft, of een leuke auto met D-merk banden. Enz. Wel dik willen rijden, maar er eigenlijk geen geld voor hebben....
NL_MK5 GTI

FGT schreef:
Wat een gel*l.

Ben met je eens dat de dsg 6 weinig problemen met zich mee brengt. Maar het was een voorbeeld als je een auto koopt zonder garantie.
Bart-S
Type auto: MK5 GTI

Bericht door Bart-S »

Mijn V gti komt ook van Hamilton automobielen. Vorig jaar gekocht. Erg netjes behandeld en dik tevreden met de auto.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”