Pagina 2 van 4

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 10:30
door Christian
De verschillen met en zonder Bio toevoeging heb ik al eens gezien, met de Bio zijn gewoon wat hogere waardes te halen.
Aangezien iedere auto onderling al verschilt zou een test met brandstof met dezelfde auto uitgevoerd moeten worden wat het alweer wat lastiger maakt.

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 10:34
door O2RS
Mark heeft als ik het mij goed herinner weleens verteld dat ze een RS4 met compressorkit aan het afstellen waren op de bank en dat ze na het aftanken met een nieuwe lading BP Ultimate ineens 20pk kwijt waren bij de volgende run .....;) Toch lullig, en geeft niet echt blijk van een constante kwaliteit.

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 11:02
door Golf88
Ik haalde laatst op de bank bij JD 271pk met BP ultimate uit Sittard, daarna nog wat bio toegevoegd wat resulteerde in 275pk.

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 13:15
door yal
Ik haalde 261 pk en 353nm met de ED35 die verder standaard is op BP Ultimate uit Zeist :D
Mag ook wel voor € 1,829,- :shock: , diefstal is 't.

Heb nu een trekhaak onder de nieuwe GTI , binnenkort maar eens een kar aanschaffen.........ff wat Aral 102 halen voor € 1,62,-.......... :mrgreen:

Grt Yal

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 15:26
door Vince82
Crokko schreef:
R32Amsterdam schreef:Vrijdag 18 april, ga ik 2 runs bij JDengineering doen, 1 met BP ultimate en 1 met bp ultimate + bio ethanol.
Beide uitkomsten zal ik posten. ;)
Top! Altijd goed om het effect van bio op kaart te zien.
Misschien wil je dan ook aangeven bij welk BP station je getankt hebt de 18de.

Zo te lezen kent Vince de wegen naar iets dergelijks als de kwaliteitscontrole van brandstof. :)
Dat klopt, ben er namelijk rechtstreeks bij betrokken, vandaar ook mijn grote interesse naar jullie ervaringen :-)

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 21:32
door Crokko
Vince82 schreef: Dat klopt, ben er namelijk rechtstreeks bij betrokken, vandaar ook mijn grote interesse naar jullie ervaringen :-)
kijk aan, dan delen wij die interesse en wellicht dat we nog iets kunnen bewerkstelligen op het moment bepaalde brandstoffen daadwerkelijk slechter blijken te zijn geworden. :)

Ook ben ik benieuwd hoe de brandstof kwaliteit van de andere benzine stations wordt ervaren:

Esso:

Energy Supreme + (RON 98)
Energy Supreme (RON 95)
Euro 95 (RON 95)

Shell:

Shell FuelSave (RON 95)
Shell V-Power (RON 97)

Texaco:

Eurosuper (RON 95)
Superplus (RON 98)
Euro XL

Q8 ??

Argos:
Blueone 95

Total:
Euro 95
Super Plus 98

Gulf:

Euro 95
Super Plus 98

Avia:

Super Clean 95

Tango:

Euro
Superplus

Tamoil:

Euro95
Premium Euro
E85

etc

Wat ook wel belangrijk is om te weten;
Wat moeten we zeker NIET tanken?

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 21:42
door yal
Wegens geen BP in de buurt paar x Esso Energy Supreme + (RON 98) getankt maar dat vond mijn ED35 toen minder.
Zoop meer en was onder de 3000rpm aanmerkelijk futlozer , en dat met een standaard auto....

Met de mk1 hetzelfde verhaal maar opgelost door octaan booster toe te voegen...

Grt Yal

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 21:53
door RobvR
yal schreef:Wegens geen BP in de buurt paar x Esso Energy Supreme + (RON 98) getankt maar dat vond mijn ED35 toen minder.
Zoop meer en was onder de 3000rpm aanmerkelijk futlozer , en dat met een standaard auto....

Grt Yal
Mijn ED35 loopt op aral 102 en zuipt evengoed, Yal .. wat verder niet belangrijk is maar ik denk dat het weinig uitmaakt.
Is ook nog standaard.

Over een week wordt ie bij JD gechipt, kijken of ie dan zuiniger wordt ...... :lol:

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 22:25
door yal
RobvR schreef:
yal schreef:Wegens geen BP in de buurt paar x Esso Energy Supreme + (RON 98) getankt maar dat vond mijn ED35 toen minder.
Zoop meer en was onder de 3000rpm aanmerkelijk futlozer , en dat met een standaard auto....

Grt Yal
Mijn ED35 loopt op aral 102 en zuipt evengoed, Yal .. wat verder niet belangrijk is maar ik denk dat het weinig uitmaakt.
Is ook nog standaard.

Over een week wordt ie bij JD gechipt, kijken of ie dan zuiniger wordt ...... :lol:
Ja Rob , dat deed mijn ED35 op Aral 102 ook! Dat lag vooral aan wegen zonder snelheid limiet :mrgreen:
Gooi er maar eens 95 in of Energy supreme , zuipt hij nog meer.

Aangezien ik iedere dag hetzelfde traject af leg , merkte ik het verschil wel in de afgelopen 2 jaar.

Zuinig rijden kan best maar dan moet je onder de 3000rpm blijven :D

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 22:40
door bzb
ik heb ook een half jaar 2 dagen per week 200 km suffe snelweg kunnen rijden, met aral 102 deed ik gewoon 1 op 15 :mrgreen:

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 11 apr 2014, 23:55
door RobvR
bzb schreef:ik heb ook een half jaar 2 dagen per week 200 km suffe snelweg kunnen rijden, met aral 102 deed ik gewoon 1 op 15 :mrgreen:
Klopt, deed mijn vorige mk6 gti ook op aral 102, maar een ed35 .. uh..uh!

.. maar daar krijg je wel iets voor terug.

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 12 apr 2014, 19:21
door FGT
@Rob, tank jij in de buurt van je woonplaats of ga je bij Venlo de grens over?

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 12 apr 2014, 21:17
door yal
FGT schreef:@Rob, tank jij in de buurt van je woonplaats of ga je bij Venlo de grens over?
Aral 102 is toch niet leverbaar in NL?

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 12 apr 2014, 21:22
door RobvR
Klopt, moet even de grens over (bij Venlo) om dit goedje voor (excuus) zo'n 1,59 euro de liter in te slaan :D .

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 12 apr 2014, 22:52
door bzb
nou is het wel zo dat als ik het in bocholt tank, ik aan de grens al weer een kwart kwijt ben :mrgreen: heel typisch

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 18 apr 2014, 10:47
door Crokko
Over Tango hoor ik veelal slechte verhalen.

Zelf heb ik daar jaren geleden met mijn Seat Topsport 1.8 20vt een keer getankt en daar had ik spijt van als haar op mijn hoofd.
Merkte echt duidelijk verschil in het vermogen en soepelheid van de motor. Nooit meer Tango getankt dus.

Een kennis van mij, had zijn Mercedes volgetankt bij Tango en die pingelde als een malloot daarna.

Zijn er hier mensen met dergelijke ervaring of juist het tegenovergestelde natuurlijk?

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 18 apr 2014, 10:54
door Schippersss
Crokko schreef:
Vince82 schreef: Dat klopt, ben er namelijk rechtstreeks bij betrokken, vandaar ook mijn grote interesse naar jullie ervaringen :-)
kijk aan, dan delen wij die interesse en wellicht dat we nog iets kunnen bewerkstelligen op het moment bepaalde brandstoffen daadwerkelijk slechter blijken te zijn geworden. :)

Ook ben ik benieuwd hoe de brandstof kwaliteit van de andere benzine stations wordt ervaren:

Esso:

Energy Supreme + (RON 98)
Energy Supreme (RON 95)
Euro 95 (RON 95)

Shell:

Shell FuelSave (RON 95)
Shell V-Power (RON 97)

Texaco:

Eurosuper (RON 95)
Superplus (RON 98)
Euro XL

Q8 :

98 (België) prima benzine heb er goede waardes opgehaald bij jd.


Argos:
Blueone 95

Total:
Euro 95
Super Plus 98

Gulf:

Euro 95
Super Plus 98

Avia:

Super Clean 95

Tango:

Euro
Superplus

Tamoil:

Euro95
Premium Euro
E85

etc

Wat ook wel belangrijk is om te weten;
Wat moeten we zeker NIET tanken?
Aanvulling Q8

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 18 apr 2014, 11:34
door Golf72GTI
Volgens mij zijn de benzine's allemaal van dezelfde kwalititeit, uiteraard wel verschil tussen 95 en 98.
Je ziet bijvoorbeeld bij de tankverlading van Shell ook andere maatschappijen benzine halen, ook BP.

Het enigste verschil zijn de dope's die er aan toegevoegd worden.
Dan krijg je de V Power of Ultimate, deze zijn afhankelijk per maatschappij.

Zie hier een filmpje van fifth gear:
https://www.youtube.com/watch?v=WTaBngvsPrc

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 18 apr 2014, 12:05
door Crokko
De verschillen zijn toch aanwezig en voelbaar (6:30 in het filmpje).

Filmpje geüpload September 2012
Getest met een standaard mk6 GTI

Afbeelding

Zeker interessante test.

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 18 apr 2014, 16:21
door R32Amsterdam
Ik heb het dus vandaag getest.
Zie: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=850

10PK en 11NM verschil met bio ethanol erbij :D.
En de BP waar ik had getankt had dus perfecte bp ultimate 98 benzine.

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 18 apr 2014, 16:44
door bzb
die dag :mrgreen:

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 18 apr 2014, 21:14
door R32Amsterdam
Verschil tussen Bp Ultimate 98 en Bp ultimate 98 + Bio ethanol:

Afbeelding

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 18 apr 2014, 21:39
door Schippersss
Lijnen zijn ook strakker met bio.

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 19 apr 2014, 00:23
door R32Amsterdam
Precies :D viel mij ook op.

Re: Het brandstof topic

Geplaatst: 29 jun 2014, 13:46
door justin--92
Ik tankte voorheen gewoon euro95
Laatst een 5 maal Blueone getankt, en nu weer 2 maal euro95
Ben tog wel tot de conclusie gekomen dat blueone een stuk minder zuinig is dan euro95
Ligt uiteraard aan je rijstyle, maar dat heb ik geprobeerd min of meer hetzelfde gehouden deze tanks..
Total range blueone zo rond 560-580
Total range euro95 zo rond 620-640

Aardig verschil, en 50km verschil moet je kwa rijstyle tog ook wel opmerkelijk wat voor doen (in het geval ze even zuinig zouden moeten zijn)