Pagina 2 van 2

Re: Start probleem!

Geplaatst: 09 mei 2014, 10:41
door Gti2
Wat houd zo een reiniging juist in
en kost zoiets veel? :)

Re: Start probleem!

Geplaatst: 09 mei 2014, 13:34
door Crokko
In het kort door een leek :mrgreen: :

Vroeger werden carterdampen via de uitlaat gedumpt, maar wegens milieueisen worden andere oplossingen gezocht.
De tsi/tfsi motoren zijn zo gebouwd, dat carterdampen terug worden geleid naar het inlaattraject van je motor.

Vervuilde lucht wordt dus gebruikt in het verbrandingsproces.
De motor vergiftigd zichzelf,zo kun je het zien.

Essentiële onderdelen raken besmeurd met carbonaanslag. Verbranding wordt slechter, kleppen sluiten niet goed meer enzovoorts.
De vervuiling zal zich uiten in onregelmatig lopen, vermogen verlies en uiteindelijk volledig falen.

Korte stukjes rijden versneld en verergerd deze vervuiling.

Een handmatige reiniging kost circa €1500, maar dit is sterk afhankelijk van welke schades er gaande weg nog worden ontdekt.
De essentie is..... je wilt het voorkomen.

Daar is de chemische reiniging voor.
Hierbij worden onder druk chemicaliën het inlaattraject ingespoten.
Kosten circa €200 bij Hans Sloot.

Het is zeker aan te raden om dit elke 50.000 kilometer of elke 2 jaar te laten uitvoeren.

Hier op het forum zijn er inmiddels veel mensen met een positieve ervaring. Waaronder ik :D

Re: Start probleem!

Geplaatst: 09 mei 2014, 13:43
door Gti2
Ok mooi,
Dan gaan we daar eens even een mailtje naartoe sturen!
Bedankt voor de reactie man.. Top! :D

Re: Start probleem!

Geplaatst: 10 mei 2014, 23:26
door Gti2
Eeeeen hij heeft het nog steeds.. had te mooi geweest dat het in 1 keer opgelost zou zijn denk ik :x
Maandag weer maar binne bij Vw en kijken wat ze te zeggen hebben.

Re: Start probleem!

Geplaatst: 10 jun 2014, 22:49
door Gti2
Probleem is 2 weken geleden opgelost geraakt..

De abt software eruit en de originele er terug in.. opgelost!!

Re: Start probleem!

Geplaatst: 16 jun 2014, 21:31
door ron1966
Gti2 schreef:Probleem is 2 weken geleden opgelost geraakt..

De abt software eruit en de originele er terug in.. opgelost!!

Ontstekings tijdstip lekker lopen bitchen!!!!!!!
Dan reageert de brandstofmap/knocksensor-ontstekingsmap. waarna de brandstof wordt geknepen. Als je dit in je intro had vermeld dat je auto (ABT prunts) werk erin had zitten dan was dit voor mij al duidelijk geweest. Ik ben van originele software uitgegaan.

Dit heeft allemaal met hoeveelheid brandstof te maken wat ik hier al eerder als reactie heb aangegeven.
Temperatuur van buitenlucht/vloeistoffentemp. waardoor de motor brandstof hoeveelheid mcgrammen bepaald. Daardoor veroorzaakt detoneren doordat de ontstekingsmap vroeger staat ivm tuning.

Maargoed nu naar een echte tuner gaan die niet een tuning maakt aan de hand van softwarenr, maar een maakt op de bank en gaat loggen zodat de knock sensor niet meer ingrijpt. Een standaard tuning software kopieeren en daarna zeggen dat je auto getuned is kan jij zelf ook met de CMD/Alientech/biteshooter en Winols (ecu editor) download demo: http://www.evc.de/en/product/ols/software/

Re: Start probleem!

Geplaatst: 17 jun 2014, 21:39
door Crokko
Dat dure ABT ook altijd.
Lekker naar JD. ;)

Gelukkig is het opgelost.