Firezone Competition 102
Re: Firezone Competition 102
per 31-12-14 in Sneek 

In Woudenberg die 102 maar eens proberen , de mk7 GTI loopt niet zo mooi op BP 98 maar wel V-power
In de mk1 GTI wil ik zo min mogelijk ethanol gooien aangezien dat oud rubber oplost , dan is BP98 het beste alternatief

In de mk1 GTI wil ik zo min mogelijk ethanol gooien aangezien dat oud rubber oplost , dan is BP98 het beste alternatief

mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- ronald81
- Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
Volgens hun website zou er in de Competition 102 geen ethanol zitten;
Reguliere benzine bevat tegenwoordig ruim 5 procent ethanol. Voor voertuigen die dagelijks rijden, levert dit nagenoeg geen problemen op, maar voor oldtimers die lange tijd niet gebruikt worden, kan de toevoeging van ethanol storingen geven. competition 102® bevat géén ethanol waardoor u dus zonder problemen kunt blijven rijden in uw voertuig na een periode van stilstand.
Waarom competition 102®?
Een hoog octaangetal leidt tot efficiëntere verbranding en hierdoor tot meer vermogen. Een octaangetal wordt in Research Octane Number (RON) uitgedrukt. Het RON-getal van competition 102®, dat geen ethanol bevat, is 102. Het RON-getal is een indicatie van de klopvastheid van de brandstof. Bij een te laag RON-getal kan er een onvolledige verbranding plaatsvinden.
Hoe efficiënter de verbranding is, des te meer vermogen er uit de motor kan worden gehaald.
Reguliere benzine bevat tegenwoordig ruim 5 procent ethanol. Voor voertuigen die dagelijks rijden, levert dit nagenoeg geen problemen op, maar voor oldtimers die lange tijd niet gebruikt worden, kan de toevoeging van ethanol storingen geven. competition 102® bevat géén ethanol waardoor u dus zonder problemen kunt blijven rijden in uw voertuig na een periode van stilstand.
Waarom competition 102®?
Een hoog octaangetal leidt tot efficiëntere verbranding en hierdoor tot meer vermogen. Een octaangetal wordt in Research Octane Number (RON) uitgedrukt. Het RON-getal van competition 102®, dat geen ethanol bevat, is 102. Het RON-getal is een indicatie van de klopvastheid van de brandstof. Bij een te laag RON-getal kan er een onvolledige verbranding plaatsvinden.
Hoe efficiënter de verbranding is, des te meer vermogen er uit de motor kan worden gehaald.
Groeten Ronald
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
-
- Type auto: MK7 GTI PP 2016
Heb je gezien wat daar de prijs was?Jeffreyvdt schreef:Ik ben bij de pomp in Nootdorp langs geweest en dat is een onbemande pomp dus dat scheelt ook weer wat en het product (etiketten) ziet er goed uit en hoef maar een klein stukje ervoor te rijden.
MK7 PP ‘16
Daily: BMW X5 xDrive30D
mijne loopt helemaal prima op de blue one en ga echt geen 16 cent per liter meer betalen, daarvoor rij ik te veel, al zou het op jaarbasis 300 euro meer kosten voor me dus valt nog mee
maarja zijn weer 2 bandjes

- maRRRtinus
- Type auto: Audi TTS comp 500
Net voor t eerst in BrieLLe getankt en prijs was ca 1,80. Ben benieuwd of ik verschil met de BP merk. Prijs ontloopt elkaar niet veel ie geval. Ff paar tankbeurten afwachten voor ik een gewogen oordeel vel.
- maRRRtinus
Blijf dit toch raar vinden, wel in een sportieve dure auto jezelf voortbewegen, maar een paar cent meer voor goeie peut ho maar.bzb schreef:mijne loopt helemaal prima op de blue one en ga echt geen 16 cent per liter meer betalen, daarvoor rij ik te veel, al zou het op jaarbasis 300 euro meer kosten voor me dus valt nog meemaarja zijn weer 2 bandjes
Bedankt voor de tip , dan ga ik dit sowieso ook in mk1 GTI proberenronald81 schreef:Volgens hun website zou er in de Competition 102 geen ethanol zitten;i]

- gti240edition
- Type auto: Golf 7R reflex
Las er van de week over op autoblog. Maar had net de Gti volgegooid met BP 98 á€1,82. Wel een maatje van me langs gestuurd was de 102 bij firezone nog goedkoper ook, €1.80.
Ben benieuwd of deze brandstof nou werkelijk 102 octaan is. Zijn er al vergelijkings testen bekend?
Ben benieuwd of deze brandstof nou werkelijk 102 octaan is. Zijn er al vergelijkings testen bekend?
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
-
Heren,
Ik heb laatst aral 102 getankt, ik merkte hierbij dat de auto wat meer vermogen had. Het punt is dat er bij mij in Goes(zeeland) of omstreken geen octaan 102 te vinden is, alleen BP ultimate / Shell V-power.
Wat raden jullie aan om te tanken? eventueel moet toevoeging van ethanol o.i.d zoals ik bij sommige van jullie lees.
Betreft een 5GTI ED30 (330 pk / 460NM)
Gr Jeffrey
Ik heb laatst aral 102 getankt, ik merkte hierbij dat de auto wat meer vermogen had. Het punt is dat er bij mij in Goes(zeeland) of omstreken geen octaan 102 te vinden is, alleen BP ultimate / Shell V-power.
Wat raden jullie aan om te tanken? eventueel moet toevoeging van ethanol o.i.d zoals ik bij sommige van jullie lees.
Betreft een 5GTI ED30 (330 pk / 460NM)
Gr Jeffrey
beste als er geen 102 is: bp98 met 5 liter action bio-ethanol
Anders goeie bp98
anders blue one, dit is een beetje voorgemengt 95 met ethanol
als laatst kan je 95 met 5 liter ethanol doen, deze is zo goed als goede bp98
Anders goeie bp98
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
maRRRtinus schreef:Blijf dit toch raar vinden, wel in een sportieve dure auto jezelf voortbewegen, maar een paar cent meer voor goeie peut ho maar.bzb schreef:mijne loopt helemaal prima op de blue one en ga echt geen 16 cent per liter meer betalen, daarvoor rij ik te veel, al zou het op jaarbasis 300 euro meer kosten voor me dus valt nog meemaarja zijn weer 2 bandjes
Hoe zo raar!! Of je nou 102 of 98 tankt met of zonder bio-ethanol!! sportief blijft die wel hoor!!
Paar cent goedkoper 1,79 per liter is Firezone.Race Eend schreef:Super nieuws inderdaad, nu hopen dat het aanbod aan tankstations vergroot wordt.
Hoe is de prijs tov van 98 (voor mensen die het al getankt hebben)?
Ik denk een betere motor te voelen maar dat ook echt zo is geen idee, Mark kan dat wel voor ons testen natuurlijk

Ik ben voor !!!
- Jeffreyvdt
Ik heb voor 1,79 getankt bij de onbemande firezone pomp 102.Car Newbie schreef:Heb je gezien wat daar de prijs was?Jeffreyvdt schreef:Ik ben bij de pomp in Nootdorp langs geweest en dat is een onbemande pomp dus dat scheelt ook weer wat en het product (etiketten) ziet er goed uit en hoef maar een klein stukje ervoor te rijden.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
- maRRRtinus
Had vandaag ook t gevoel dat ie iets hitsiger aanvoelde, maar had ook de banden bijna 0.4bar bijgevuld. Dat kan geholpen hebben. Ik ga ff tijdje doorkachelen voor een gewogen oordeel.Roman77 schreef:Paar cent goedkoper 1,79 per liter is Firezone.Race Eend schreef:Super nieuws inderdaad, nu hopen dat het aanbod aan tankstations vergroot wordt.
Hoe is de prijs tov van 98 (voor mensen die het al getankt hebben)?
Ik denk een betere motor te voelen maar dat ook echt zo is geen idee, Mark kan dat wel voor ons testen natuurlijk
Ik ben voor !!!
-
bzb schreef:beste als er geen 102 is: bp98 met 5 liter action bio-ethanol
Anders goeie bp98
waar kan ik die bio-ethanol halen en waar bestaat de mengverhouding uit?
Uitgaand dat ik 50 liter tank.
Groet Jeffrey
- maRRRtinus
Bij de action haalde ik het altijd. Bij de blokker hebben ze em snel duurder gemaakt jaartje geledenMK5-Driver schreef:bzb schreef:beste als er geen 102 is: bp98 met 5 liter action bio-ethanol
Anders goeie bp98
waar kan ik die bio-ethanol halen en waar bestaat de mengverhouding uit?
Uitgaand dat ik 50 liter tank.
Groet Jeffrey

- Edition30
- Type auto: Edition 30
Als dat zo is, dan pomp ik mijn banden met een extra bar opmaRRRtinus schreef: Had vandaag ook t gevoel dat ie iets hitsiger aanvoelde, maar had ook de banden bijna 0.4bar bijgevuld. Dat kan geholpen hebben

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Zou best kunnen.
Is met je vrouw toch ook zo? Hoe meer je pompt, hoe hitsiger... affijn
Is met je vrouw toch ook zo? Hoe meer je pompt, hoe hitsiger... affijn

Golf 7R DSG Lapiz Blue
- Tino
- Type auto: Scirocco MK3
Of 1 ligt aan de bandjesbzb schreef:mijne loopt helemaal prima op de blue one en ga echt geen 16 cent per liter meer betalen, daarvoor rij ik te veel, al zou het op jaarbasis 300 euro meer kosten voor me dus valt nog meemaarja zijn weer 2 bandjes

Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
ik had michelin super sport voor 144 per bandje
nog niet op de helft na 15.000 km trouwes 
octraan boost voor diesel is wat liter benzine tanken toch
niet echt best maar geen roet meer ff

octraan boost voor diesel is wat liter benzine tanken toch

Zonnebloem olie in de tank gooien en de diesel roet niet meer , ruikt wel meerbzb schreef:ik had michelin super sport voor 144 per bandjenog niet op de helft na 15.000 km trouwes
octraan boost voor diesel is wat liter benzine tanken tochniet echt best maar geen roet meer ff

Handig om door de roetmeting te komen

- Tino
- Type auto: Scirocco MK3
Wel een goede tip voor mijn JD stage 2yal schreef:Zonnebloem olie in de tank gooien en de diesel roet niet meer , ruikt wel meerbzb schreef:ik had michelin super sport voor 144 per bandjenog niet op de helft na 15.000 km trouwes
octraan boost voor diesel is wat liter benzine tanken tochniet echt best maar geen roet meer ff
![]()
Handig om door de roetmeting te komen

Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
-
- Type auto: MK7 GTI PP 2016
Vandaag bij competition 102 Nootdorp getankt voor €1,79 per liter. Mijn beleving is dat de auto een betere prestatie levert dan 95 en bp ultimate. Is ongeveer als bp ultimate icm 10% bio.
MK7 PP ‘16