Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Re: Golf 6 Gti alleen maar ellende :(

Bericht door Crokko »

Ik hoop dat je snel kunt genieten van je mooie gti!
Afbeelding
AAACEEE
Type auto: Golf 6 Gti

Bericht door AAACEEE »

Vandaag dealer gesproken. Opzich goed nieuws, Pon wou de vervanging van alle injectoren niet vergoeden maar de dealer gaat het toch doen op hun eigen kosten. Wel apart Pon ging er niet mee akkoord dat ik een nieuw blok kreeg voor 50% en dealer moest reviseren, maar nu er issues zijn met het oude blok geeft Pon weer niet thuis. Maargoed dealer gaat vergoeden wat ook logisch is. Hij zei dat hij die auto niet meer terug wilt zien want voor hun is dit natuurlijk ook een hoop geëtter plus ook wel wat gezichtsverlies. Dus vandaar dat alle injectoren preventief vervangen worden.

Nog wel een ander kleinigheidje bij de eerste en 2e keer slepen is er 2 x schade gemaakt door de sleepdienst, eerste keer velg gekrast (wordt vervangen) en 2e keer krassen op voorbumper (dealer gaat kosten op sleper verhalen)

Lijkt wel een beetje niegus in die auto te zitten.

Nou maar hopen op probleemloze km's.

Ik rijdt nu in een golf 7 diesel. Opzich mooie auto hopen dat VW van zijn fouten heeft geleerd.
73GTI
Type auto: 73MKVR32

Bericht door 73GTI »

Wat een verhaal, zou er helemaal klaar mee zijn met dat konijnen hok. i.i.g suc6 ermee.

P.S Denk dat alleen de Amsterdammers hier weten wat niegus is :mrgreen: :lol:
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

73GTI schreef:Wat een verhaal, zou er helemaal klaar mee zijn met dat konijnen hok. i.i.g suc6 ermee.

Ik in ieder geval niet..... :mrgreen:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bzb

Bericht door bzb »

ongeluk
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

73GTI schreef:
En mensen van Joodse komaf waarschijnlijk ook, want het is een afgeleide uit het hebreeuws ;)

Bron: www.google.nl :mrgreen:
MVG EMServices

Afbeelding
AAACEEE

Bericht door AAACEEE »

Haha niet eens over nagedacht... Idd niegus = ongeluk.

Ik zou echter op het moment niet weten wat ik ervoor in de plaats zou moeten kopen. En het blijft mijn droom auto van dit moment.

Hier nog een klein fotootje 8-)

Afbeelding
bzb

Bericht door bzb »

laten maken en opnieuw genieten :mrgreen: , nieuw blok plus onderdelen dus je 2009 kinderziekte blok is er niet meer
AAACEEE

Bericht door AAACEEE »

bzb schreef:laten maken en opnieuw genieten :mrgreen: , nieuw blok plus onderdelen dus je 2009 kinderziekte blok is er niet meer
Het oude 2009 blok zit er nog in. Alleen wel met nieuwere ketting,spanner, kruk as, cilinderkop en nu dus injectoren. Volgens de dealer is 1 injector met montage rond de 800,- daar krijg ik er dus 4 van, zonder kosten. Wel apart dat er 2 injectoren direct na al die nieuwe onderdelen storing vertonen.
staffpride
Contacteer:

Even een opsomming van de onderdelen die "geupgrade" zijn aan de distributie van onze geliefde 6 GTI motoren.

Er word nogal eens geroepen dat het vooral de 2009 begin 2010 blokjes zijn die de problemen treffen, maar als ik de onderdelen en vervangingen daarvan op een rijtje zet, hebben ook de latere modellen wat upgrades gehad daarin. Dus die zullen ook een bepaald risico lopen.

Miss dat dit wat meer inzicht geeft over heel het gedoe.

Er zitten 2 kettingen in het distributiegedeelte (motorcode CCZB/CDAA). Een korte en een lange.

Afbeelding

-De korte ketting is geen upgrade voor, blijft zelfde onderdeelnummer 06H 109 158 N - prijs €79,92
-de lange ketting heeft onderdeelnummer 06H 109 158 M en is per 1-11-2013 vervallen en vervangen voor 06H 109 158 AA -
prijs is €84,16

Ketting is dus tot 1-11-2013 bij alle gti hetzelfde (motorcode CCZB/CDAA)

Kettingspanners zijn er uiteraard ook 2.

-Die voor de korte ketting(nummer 4 op tekening) is per 01-06-2011 van 06H 109 467 L naar 06H 109 467 AE vervangen - prijs €51,06
-die van de lange ketting (nummer 5 op tekening) is echter wel onderverdeeld in 2 leeftijden/bouwjaren:

-tot 30-04-2010 - onderdeelnummer 06H 109 467 N en is per 01-05-2012 vervangen voor 06K 109 467 K - prijs €51,06
-vanaf 01-05-2010 - onderdeelnummer 06H 109 467 T en is per 01-04-2012 vervangen voor 06H 109 467 AB - prijs € 46,40
(bij deze spanners staat er uitdrukkelijk bij dat de oude niet meer gebruikt mag worden!!!)

Er is dus vanaf 1-5-2010 een andere kettingspanner in gegaan, maar ook die is per 01-04-2012 weer vervangen voor andere.

Er zitten 6 glijrails op de beide kettingen (3 per ketting)
Op de kleine ketting zit 1 glijrail waar er onderscheid gemaakt wordt in bouwjaar. Een type voor MY 2009 en een type voor MY 2010 en verder. Er zijn daar overigens geen wijzigingen in onderdelen.
De rest van de glijrails zijn hetzelfde en ook daar geen wijzigingen.

Prijzen glijrails - €8,76, €15,55, €9,86 en 3x €8,95

Totaal aan onderdelen ben je dus kwijt (dealerprijzen zonder kortingen incl btw):

bouwjaar tot 30-04-2010 - €276,16
bouwjaar v/a 01-05-2010 - €271,50
Laatst gewijzigd door staffpride op 02 okt 2014, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
staffpride
Contacteer:

AAACEEE schreef:
bzb schreef:laten maken en opnieuw genieten :mrgreen: , nieuw blok plus onderdelen dus je 2009 kinderziekte blok is er niet meer
Het oude 2009 blok zit er nog in. Alleen wel met nieuwere ketting,spanner, kruk as, cilinderkop en nu dus injectoren. Volgens de dealer is 1 injector met montage rond de 800,- daar krijg ik er dus 4 van, zonder kosten. Wel apart dat er 2 injectoren direct na al die nieuwe onderdelen storing vertonen.

Miss leuk voor je om te weten:

injector kost €244,36 (onderdeelnummer 06H 906 036 G ) Dit is de dealerprijs incl btw en zonder korting.

Dus voor 1 injector plaatsen rekenen ze €550,- bij jouw dealer en dan maken ze nog dikke marche op de injector :shock: :o :(

Zoek even op ebay op het onderdeelnummer en je hebt er al 1 voor de helft

http://www.ebay.de/itm/BOSCH-0261500076 ... 51c41b25c5
MVG EMServices

Afbeelding
AAACEEE

Bericht door AAACEEE »

staffpride schreef:
Miss leuk voor je om te weten:

injector kost €244,36 (onderdeelnummer 06H 906 036 G ) Dit is de dealerprijs incl btw en zonder korting.

Dus voor 1 injector plaatsen rekenen ze €550,- bij jouw dealer en dan maken ze nog dikke marche op de injector :shock: :o :(

Zoek even op ebay op het onderdeelnummer en je hebt er al 1 voor de helft

http://www.ebay.de/itm/BOSCH-0261500076 ... 51c41b25c5
Thanx staffpride, daar heb ik echt wat aan deze info. Dat trouwens 800,- euro voor een injector wordt gevraagd wist ik wel dat dat zwaar overpriced was maar omdat ik het niet hoef te betalen heb ik er ook geen punt van gemaakt. Mocht er straks weer wat met de auto zijn en ze zeggen ja maar vorige keer hebben we je ook 4x 800 euro korting gegeven dan heb ik iig een antwoord. :mrgreen: Het zijn natuurlijk buiten proportionele prijzen wat er hier gevraagd wordt. Een nieuw blok bij VW 10.000 euro :shock: . Maar je betaald natuurlijk wel extra voor de garantie en daar heb ik enigszins begrip voor.

Ik werd overigens vandaag weer gebeld. Auto rijdt weer en gaat met monteur mee voor uitgebreide proefrit. Er komt een nieuwe velg op maar wachten nog op toestemming van Vrolijk sleepdienst om de gemaakte schade te verhalen. Wel knullig van sleep dienst, 2x weggesleept 2x schade. Maargoed ik heb een gratis leen auto (golf 7) dus ik moet zeggen de dealer laat me niet in kou staan en soms moet je dingen nemen zoals ze komen.

Enige waar ik nog mee zit hoe kan ik weer een beetje vertrouwen krijgen in de auto, Staffpride jij hebt toch veel ervaring. Na al deze geüpdate onderdelen is dit blok dan betrouwbaar of is het nog steeds heel kwetsbaar ?
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik rijd al meer als een jaar met de nieuwe onderdelen en moet je zeggen heb nergens last van meer.
1x een storing gehad op de brandstofpomp maar deze is nooit meer terug gekomen mocht het wel zo zijn dat die terug komt dan kan die beter in de brandvliegen :lol:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
staffpride
Contacteer:

AAACEEE schreef:
Thanx staffpride, daar heb ik echt wat aan deze info. Dat trouwens 800,- euro voor een injector wordt gevraagd wist ik wel dat dat zwaar overpriced was maar omdat ik het niet hoef te betalen heb ik er ook geen punt van gemaakt. Mocht er straks weer wat met de auto zijn en ze zeggen ja maar vorige keer hebben we je ook 4x 800 euro korting gegeven dan heb ik iig een antwoord. :mrgreen: Het zijn natuurlijk buiten proportionele prijzen wat er hier gevraagd wordt. Een nieuw blok bij VW 10.000 euro :shock: . Maar je betaald natuurlijk wel extra voor de garantie en daar heb ik enigszins begrip voor.

Ik werd overigens vandaag weer gebeld. Auto rijdt weer en gaat met monteur mee voor uitgebreide proefrit. Er komt een nieuwe velg op maar wachten nog op toestemming van Vrolijk sleepdienst om de gemaakte schade te verhalen. Wel knullig van sleep dienst, 2x weggesleept 2x schade. Maargoed ik heb een gratis leen auto (golf 7) dus ik moet zeggen de dealer laat me niet in kou staan en soms moet je dingen nemen zoals ze komen.

Enige waar ik nog mee zit hoe kan ik weer een beetje vertrouwen krijgen in de auto, Staffpride jij hebt toch veel ervaring. Na al deze geüpdate onderdelen is dit blok dan betrouwbaar of is het nog steeds heel kwetsbaar ?
Kan je wel zeggen ja, zwaar overpriced. Dat er geld verdient moet worden is logisch, maar dit is echt belachelijk. Ze bieden je een stukje coulance aan en doen net of ze wat weggeven aan je.
Ze verdienen er dan nog geld aan. Reken maar dat je die injector al lang betaald heb. Kost hun waarschijnlijk een paar tientje inkoop.
Maar goed, het is idd te hopen dat je nu van het gezeik af ben. Kan me ook voorstellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt.
Ik durf geen uitspraken te doen over de betrouwbaarheid van het blok (straks ga ik nog ongeluk over mezelf afroepen haha).
Dat er (soms) problemen zijn met de distributie lijkt me duidelijk, maar waarom loopt de ene motor wel in elkaar en de andere niet.
Rij zelf ook al een paar jaar een 6 gti uit 2009 met inmiddels 80.000 op de teller (waarvan ruim 40.000 met een stage 2 tuning en daarvoor stage 1) en heb tot nu toe nog geen problemen er mee gehad op een lekke band na :mrgreen:

Tuurlijk luister ik bij het starten ook extra naar bijgeluiden na alle verhalen, maar heb nog geen rare bijgeluiden kunnen ontdekken. Je moet natuurlijk ook oppassen dat je jezelf niet gek maakt na alle verhalen over falende kettingspanners. Er rijden genoeg GTI'tjes rond van 2009 die geen problemen hebben.

Ik ga dan meestal maar van het goede uit en geniet nog elke dag van mijn GTI ondanks dat ik in de risicogroep zou horen.

Mocht hij het begeven, dan is het uiteraard balen, maar weet wel dat ik sowieso niet naar de dealer ga voor reparatie. :roll:

Heb trouwens in mijn vorige post een plaatje toegevoegd ter verduidelijking ;)
MVG EMServices

Afbeelding
robgti
Type auto: mkVI GTI

Bericht door robgti »

Moet zeggen dat ik nu wel een beetje angstig ben door het lezen van dit topic.
Ik wil een mk6 gti kopen maar dit zijn geen berichten. Ben je eerst aan het sparen om het bij elkaar te krijgen en als je dan zulke reperaties krijg daar zit je op zijn zachts te zeggen niet op te wachten.

Zijn dit nu puur de motorblokken van voor 10/2009? Welke motorcode hebben deze?
Of is dit mogelijk bij alle gti's? van alle bouwjaren / motorcodes?

gr rob
bzb

Bericht door bzb »

ik heb persooonlijk alleen verhalen vernomen van 2009/2010 exemplaren
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

Robtdi schreef:Moet zeggen dat ik nu wel een beetje angstig ben door het lezen van dit topic.
Ik wil een mk6 gti kopen maar dit zijn geen berichten. Ben je eerst aan het sparen om het bij elkaar te krijgen en als je dan zulke reperaties krijg daar zit je op zijn zachts te zeggen niet op te wachten.
gr rob
Waar internet een voordeel kan zijn, kan het ook een nadeel zijn. ;)
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

bzb schreef:ik heb persooonlijk alleen verhalen vernomen van 2009/2010 exemplaren
Dat is ook zo. Het probleem met de ketting zat bij verschillende toeleveringsbedrijven van VW. Daarom is het ook niet na te gaan, bij welk VINnummer een mogelijk foutieve ketting is geleverd. En daarom ook geen algemene terugroepactie en werkplaatsactie. Er is alleen aan te geven dat vanaf een bepaald moment andere materialen zijn gebruikt. Dit vind je niet terug in Etka omdat de onderdeelnummers die VW er zelf aan koppelt los staan van de leverancier. M.a.w. een wijziging in de productie van het product geeft geen ander onderdeelnummer.

De GTI 7 heeft practisch dezelfde motor als de 6, ook met een ketting. Het probleem deed zich vooral voor bij de 1.2 en 1.4 motoren. Eenvoudig omdat het marktaandeel daarvan veel groter is.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Heb ergens eens een artikel gelezen dat de "productiefout" van de ketting in het ponzen van de gaten zat (slijtage pons(machine)?). De toegestane tolerantie was daar bij één of meerdere leveranciers overschreden, waardoor er te snel "rek" optrad in de ketting.

Maar goed, de ketting is niet de enige oorzaak van de problemen bij de CCZB
MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Heb ergens eens een artikel gelezen dat de "productiefout" van de ketting in het ponzen van de gaten zat (slijtage pons(machine)?). De toegestane tolerantie was daar bij één of meerdere leveranciers overschreden, waardoor er te snel "rek" optrad in de ketting.

Maar goed, de ketting is niet de enige oorzaak van de problemen bij de CCZB
Ja, met name in het tussenstuk tussen de zijdelingse delen van de ketting.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Even een vraag. Zijn de onderdeel nummers die staffpride toon het zelfde voor een 2010 1.8tsi, spanners/geleiders en ketting?
staffpride
Contacteer:

Juist wehoo, en idd wat je zegt. Hoeveel kettingen zijn er geleverd met deze afwijkingen en in welke motoren zijn ze gegaan.
Lastig na te gaan uiteraard.

Maar het probleem waardoor de schade is ontstaan bij AAACEEE zit hem voornamelijk in de steunplaat 06H 103 166 F (06H 103 144 J) prijs €150,65 incl BTW
Kogeltje is weg geschoten en heeft schade aangericht in de cilinderkop.
Dit is een probleem wat vaker is voorgekomen met dit onderdeel en zijn voorgangers.
En niet alleen in de blokjes van een GTI 6 maar al veel eerder ook bij audi.
Laatst gewijzigd door staffpride op 03 okt 2014, 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
staffpride
Contacteer:

Schippersss schreef:Even een vraag. Zijn de onderdeel nummers die staffpride toon het zelfde voor een 2010 1.8tsi, spanners/geleiders en ketting?

Zijn idd ook voor een 1.8, maar er wordt wel onderscheid gemaakt in een paar verschillende motorcodes.

De nummers die ik opgaf zijn van motorcode CCZB en CDAA

De motorcodes CBFA en CCTA hebben andere onderdeelnummers voor beide kettingen en de grote spanner, de rest heeft dezelfde onderdeelnummers

edit: ff nagezocht en lijkt er op dat motorcode CDAA de enige 1.8 is in het rijtje, dus die heeft idd dezelfde distributie als de GTI
MVG EMServices

Afbeelding
AAACEEE

Bericht door AAACEEE »

Tja mijn verhaal had niks met ketting of kettingspanner te maken dus is eigenlijk weer een verhaal op zichzelf, er was nog een moment dat ik dacht dat ze het probeerde op iets anders dan de ketting te gooien maar dit losschietende balletje schijnt dus ook een bekend probleem te zijn, gelukkig zit er nu wel een andere ketting etc in. Denk dat ik hem morgen kan ophalen.

Ik heb overigens nog overwogen om dit hele verhaal bij Hans Sloot te laten repareren maar zijn offerte ging ook al richting de 3000 en was problematisch vanwege de afstand voor mij, VW was wel duurder maar zit natuurlijk wel een stuk garantie bij. Dus het blijft sowieso een dure grap, wou dat ik het allemaal zelf kon....
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

staffpride schreef:
Schippersss schreef:Even een vraag. Zijn de onderdeel nummers die staffpride toon het zelfde voor een 2010 1.8tsi, spanners/geleiders en ketting?

Zijn idd ook voor een 1.8, maar er wordt wel onderscheid gemaakt in een paar verschillende motorcodes.

De nummers die ik opgaf zijn van motorcode CCZB en CDAA

De motorcodes CBFA en CCTA hebben andere onderdeelnummers voor beide kettingen en de grote spanner, de rest heeft dezelfde onderdeelnummers

edit: ff nagezocht en lijkt er op dat motorcode CDAA de enige 1.8 is in het rijtje, dus die heeft idd dezelfde distributie als de GTI
Bedankt! Motorcode is: BZB
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”