Ja de motor loopt erg goed en hij is erg fel. Wij hadden toevallig een 1o1 met een tesla en die verloor het vandaag. De auto heeft hier en daar wat hele lichte schade maar het is en blijft een 2e hands.yal schreef:Helaas is er geen terugroep actie geweest op de kettingen , oudere exemplaren kunnen derhalve nog rondrijden met een slechte ketting. Je hoort nog steeds dat oude kettingen kapot gaan of dat de zeef v/d spanner eraf valt.wehoo schreef:Het grootste verschil tussen de EA113- en EA888- motor is de cilinderkop met nokkenassen en de nokkenastiming.
Daarnaast heeft de EA888-motor versterkte zuigers, zuigerveren, andere oliepomp, andere luchtmassameter, een verbeterde hoge druk brandstofpomp (Hitachi Generation III) en een verbeterde vacuümpomp (Ixetic).
De EA113-motor (alleen in de BYD-uitvoering) heeft, alleen als de K04 standaard wordt geleverd, een versterkt carter en een cilinderkop voor hoge temperatuur legering.
(Het kettingprobleem is te wijten aan de ketting, niet aan de overige componenten van het motorblok.) En is inmiddels al geruime tijd verholpen.
Afijn back on topic!
@Razenl , gefeliciteerd met je aankoop. Ik ken de auto en motor loopt perfect!
Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK / DSG.
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Haha niet vanuit stilstand zeker. Die dingen lopen geloof ik niet hard op topsnelheid. Maar 0-100 was 3 sec ongeveer. Dat red geen enkele gti, ivm de voorwiel aandrijving.Razenl schreef:Ja de motor loopt erg goed en hij is erg fel. Wij hadden toevallig een 1o1 met een tesla en die verloor het vandaag. De auto heeft hier en daar wat hele lichte schade maar het is en blijft een 2e hands.yal schreef:Helaas is er geen terugroep actie geweest op de kettingen , oudere exemplaren kunnen derhalve nog rondrijden met een slechte ketting. Je hoort nog steeds dat oude kettingen kapot gaan of dat de zeef v/d spanner eraf valt.wehoo schreef:Het grootste verschil tussen de EA113- en EA888- motor is de cilinderkop met nokkenassen en de nokkenastiming.
Daarnaast heeft de EA888-motor versterkte zuigers, zuigerveren, andere oliepomp, andere luchtmassameter, een verbeterde hoge druk brandstofpomp (Hitachi Generation III) en een verbeterde vacuümpomp (Ixetic).
De EA113-motor (alleen in de BYD-uitvoering) heeft, alleen als de K04 standaard wordt geleverd, een versterkt carter en een cilinderkop voor hoge temperatuur legering.
(Het kettingprobleem is te wijten aan de ketting, niet aan de overige componenten van het motorblok.) En is inmiddels al geruime tijd verholpen.
Afijn back on topic!
@Razenl , gefeliciteerd met je aankoop. Ik ken de auto en motor loopt perfect!
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG
www.tymenhart.com
www.tymenhart.com
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Deze zal het niet geweest zijn: Tesla Model S 85 kWh Performance Dual Motor 3.4sec 100/ top 250km/h 

Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Het was voor een stoplicht en 250-300 meter later was een invoegmoment, tesla gaf best een dot power want hij wou hem ervoor gooien. En toen hij zag dat wij het ook probeerde gaf de tesla nog meer maar wij waren sneller. Het is natuurlijk niet bekend of de tesla vol gas gaf, ik denk het niet want de golf is rap maar 3.0 naar de 100, no way haha.Ja de motor loopt erg goed en hij is erg fel. Wij hadden toevallig een 1o1 met een tesla en die verloor het vandaag. De auto heeft hier en daar wat hele lichte schade maar het is en blijft een 2e hands.
Ik denk dat de golf iets van 300-370PK heeft, en 0-100 denk ik 4 tot 5 seconden.
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Vind het erg knap van je, dat je met deze temperaturen en een (waarschijnlijk) nat wegdek, al je vermogen of een hoop vermogen kwijt kan. Mijn GTI heeft al tractieproblemen als ik veel gas geef terwijl ik 50 rijd in de 3. Los daarvan zal de Tesla meneer hoogst aannemelijk geen vol gas gegeven hebbenRazenl schreef:Het was voor een stoplicht en 250-300 meter later was een invoegmoment, tesla gaf best een dot power want hij wou hem ervoor gooien. En toen hij zag dat wij het ook probeerde gaf de tesla nog meer maar wij waren sneller. Het is natuurlijk niet bekend of de tesla vol gas gaf, ik denk het niet want de golf is rap maar 3.0 naar de 100, no way haha.Ja de motor loopt erg goed en hij is erg fel. Wij hadden toevallig een 1o1 met een tesla en die verloor het vandaag. De auto heeft hier en daar wat hele lichte schade maar het is en blijft een 2e hands.
Ik denk dat de golf iets van 300-370PK heeft, en 0-100 denk ik 4 tot 5 seconden.

Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG
www.tymenhart.com
www.tymenhart.com
- HC1973
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: Regio Breda
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Vertrouwen is natuurlijk een gevoel of dat iemand heeft aangetoond betrouwbaar te zijn. Het zou trouwens vreemd zijn als hij zelf aangeeft dat het een slechte auto is. Slager, eigen vlees / wij van WC eend.....Razenl schreef:
Hij wist van onze zepert af van de vorige auto en hij vertelde ons dat we hem op dit gebied gewoon moesten vertrouwen dat de auto in orde was, aangezien zijn expertise en kennis en wat voor werkzaamheden hij doet is het niet de eerste de beste, dus ik denk dat zijn woord eerlijk is.
We hebben even testgereden en de auto is strak en best wel rap al hebben we hem ivm met het weer nog niet echt goed kunnen testen. Het is natuurlijk een hoop geld, maar voor deze auto mits hij geen rare dingen doet de aankomende 2-3 jaar een nette koop.
Het vermogen klinkt heel leuk, maar staar je er niet blind op. Er zijn voldoende alternatieven. Ik zou nooit gaan voor hobby Bob projecten.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Lekker negatief weer , auto is aangeschaft dus de koper heeft niets meer aan negatieve adviezen.HC1973 schreef:Vertrouwen is natuurlijk een gevoel of dat iemand heeft aangetoond betrouwbaar te zijn. Het zou trouwens vreemd zijn als hij zelf aangeeft dat het een slechte auto is. Slager, eigen vlees / wij van WC eend.....Razenl schreef:
Hij wist van onze zepert af van de vorige auto en hij vertelde ons dat we hem op dit gebied gewoon moesten vertrouwen dat de auto in orde was, aangezien zijn expertise en kennis en wat voor werkzaamheden hij doet is het niet de eerste de beste, dus ik denk dat zijn woord eerlijk is.
We hebben even testgereden en de auto is strak en best wel rap al hebben we hem ivm met het weer nog niet echt goed kunnen testen. Het is natuurlijk een hoop geld, maar voor deze auto mits hij geen rare dingen doet de aankomende 2-3 jaar een nette koop.
Het vermogen klinkt heel leuk, maar staar je er niet blind op. Er zijn voldoende alternatieven. Ik zou nooit gaan voor hobby Bob projecten.
Je hebt de auto niet gezien of gehoord , hoe kun je dan over een ''hobby bob project'' spreken

De Golf V motor en de R20 motor lijken sprekend op elkaar dus zijn zo te verwisselen.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Ja ik begrijp je, en het is waar de voorkeur naar uit gaat. Ikzelf hou heel erg van sleepers dus ik was er gelijk verliefd op. De heer die de het blok erin heeft gezet is wel echt iemand die er verstand van heeft, en alleen maar met dit soort type blokken en auto's werkt en is ook bekend. Zijn naam wordt vaak genoemd op dit gebied in de regio & omstreken als je iets wilt laten doen aan dit type auto, als dit iemand anders had geweest die niet bekend was, had ik het nooit gedaan.HC1973 schreef:Vertrouwen is natuurlijk een gevoel of dat iemand heeft aangetoond betrouwbaar te zijn. Het zou trouwens vreemd zijn als hij zelf aangeeft dat het een slechte auto is. Slager, eigen vlees / wij van WC eend.....Razenl schreef:
Hij wist van onze zepert af van de vorige auto en hij vertelde ons dat we hem op dit gebied gewoon moesten vertrouwen dat de auto in orde was, aangezien zijn expertise en kennis en wat voor werkzaamheden hij doet is het niet de eerste de beste, dus ik denk dat zijn woord eerlijk is.
We hebben even testgereden en de auto is strak en best wel rap al hebben we hem ivm met het weer nog niet echt goed kunnen testen. Het is natuurlijk een hoop geld, maar voor deze auto mits hij geen rare dingen doet de aankomende 2-3 jaar een nette koop.
Het vermogen klinkt heel leuk, maar staar je er niet blind op. Er zijn voldoende alternatieven. Ik zou nooit gaan voor hobby Bob projecten.
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Gisteren was het destijds wel even droog, maar de golf verliest ook grip als je het gas redelijk intrapt bij dit weer. Ik ben echt verliefd op de auto en kan niet wachten om hem helemaal te kennen en aangepast te hebben zoals ik hem zou willen.Timmy schreef:Vind het erg knap van je, dat je met deze temperaturen en een (waarschijnlijk) nat wegdek, al je vermogen of een hoop vermogen kwijt kan. Mijn GTI heeft al tractieproblemen als ik veel gas geef terwijl ik 50 rijd in de 3. Los daarvan zal de Tesla meneer hoogst aannemelijk geen vol gas gegeven hebbenRazenl schreef:Het was voor een stoplicht en 250-300 meter later was een invoegmoment, tesla gaf best een dot power want hij wou hem ervoor gooien. En toen hij zag dat wij het ook probeerde gaf de tesla nog meer maar wij waren sneller. Het is natuurlijk niet bekend of de tesla vol gas gaf, ik denk het niet want de golf is rap maar 3.0 naar de 100, no way haha.Ja de motor loopt erg goed en hij is erg fel. Wij hadden toevallig een 1o1 met een tesla en die verloor het vandaag. De auto heeft hier en daar wat hele lichte schade maar het is en blijft een 2e hands.
Ik denk dat de golf iets van 300-370PK heeft, en 0-100 denk ik 4 tot 5 seconden.
Wat er tot nu toe op de agenda staat is hem laten uitlezen na tijdje gereden te hebben, wat visuele dingen aanpassen, en in de nabije toekomst mischien de turbo laten vervangen door een APR, en op korte termijn slagfolie op de ramen te doen en een DEFA klasse 3 alarm erin. Goed, eerst maar eens even wennen aan de huidge PK's haha!
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
super mooie bak
hoop dat je er meer geluk mee hebt dan je vorige
veel rijplezier toegewenst
groet daan
hoop dat je er meer geluk mee hebt dan je vorige
veel rijplezier toegewenst
groet daan
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Ik ben dan toch nog steeds benieuwd hoe hij het vermogen weet. En bij welk bedrijf stond de auto dan?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Even en keer rollen, want met abt weet je het nooit.
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Zypveld autosport in Zeist, hij heeft een hoop kennis en ik denk dat hij wel redelijk kan inschatten hoeveel pk een auto heeft. Maar een testbank zal nog steeds de zekerheid geven.FGT schreef:Ik ben dan toch nog steeds benieuwd hoe hij het vermogen weet. En bij welk bedrijf stond de auto dan?
Als je iemand zoekt die verstand heeft met name audi en VW kan ik hem zeker aanraden.
Re: Vragen koop golf V GTI met ABT blok golf VI R20 330PK /
Ik hoop dat het goed uitpakt en je geen problemen hebt zoals je vorige auto...
Al een data geprikt om het vermogen te meten?
Al een data geprikt om het vermogen te meten?
Serviced by EMServices.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten