Pagina 2 van 2

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 31 jan 2015, 17:40
door Back@GTI
Toch heerlijk om te merken dat ik toch niet de enige ben die niet helemaal tevreden is over (zijn) DSG.
Normaal gesproken krijg ik alleen maar hallelujah verhalen over DSG te horen als ik zeg dat ik het niks vind.

Rens en vooral Doohie hebben mijn gevoel echt perfect omschreven,
rijbeleving is voor mij ver te zoeken met DSG.
roka schreef: De dsg voelt iets tammer aan dan een handbak, vooral op een standaard auto op een getunde auto met aangepaste bak software kies ik zeker voor een dsg.
Ik vind dat nog heel zacht uitgedrukt "iets tammer"...
Mijn Caddy 1.6 TDI 75pk voelt nog sneller aan als mijn ED35 in D. Kom op zeg... 55 in z'n 6.

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 31 jan 2015, 19:27
door roka
Ik rij mijn R altijd op de flipper stand, maar ik heb hem puur voor de fun en stoor me dan absolute nergens aan.
De D stand is ook niet bedoeld om mee te trappen, rij je rustig met het verkeer mee en je hebt geen haast en met een stuk muziek op dan stoor ik me niet aan het snel opschakelen.
Ga je er op letten dan is het idd irritant en dan is een dsg aanpassing wel een must.

Maar dan gaat je verbruik weer omhoog....dan is je caddy waarschijnlijk zuiniger;-)
Conclusie koop een handgeschakelde caddy en je hebt een super auto!

:mrgreen:

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 01 feb 2015, 09:08
door Back@GTI
:D :D :D
De Caddy is handgeschakeld maar om het nou een super auto te noemen :lol:

Zo zie je maar het is heel persoonlijk.
Ik rijd de ED35 ook 90% van de tijd met de flippers, alleen in de file of heel rustig met
het verkeer meehobbelen doe ik in D.

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 01 feb 2015, 19:15
door Tondeo
Tja keuze schakel of DSG denk dat het persoonlijk is maar zal mijn ervaring hier delen.

Door de week rijd ik een transporter T5 140 pk met DSG. Ik rijd daar ongeveer 40000 km per jaar mee en ben zeer tevreden met de DSG vooral als je een keer file hebt.
Dus als er weer een nieuwe komt dan zeker weer met DSG.

Mijn GTI gebruik ik puur voor de hobby 5 tot 7 duizend km per jaar. Sta er dus ook nooit mee in de file. En ja ik deel de meningen dat je met de handbak meer beleving hebt,maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Je zal de keuze toch echt zelf moeten maken. Koop waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Succes met het maken van een keuze.

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 02 feb 2015, 01:04
door ferry
Tondeo schreef:Tja keuze schakel of DSG denk dat het persoonlijk is maar zal mijn ervaring hier delen.

Door de week rijd ik een transporter T5 140 pk met DSG. Ik rijd daar ongeveer 40000 km per jaar mee en ben zeer tevreden met de DSG vooral als je een keer file hebt.
Dus als er weer een nieuwe komt dan zeker weer met DSG.

Mijn GTI gebruik ik puur voor de hobby 5 tot 7 duizend km per jaar. Sta er dus ook nooit mee in de file. En ja ik deel de meningen dat je met de handbak meer beleving hebt,maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Je zal de keuze toch echt zelf moeten maken. Koop waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Succes met het maken van een keuze.
Is je gti dsg of niet?

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 02 feb 2015, 07:44
door Tondeo
ferry schreef:
Tondeo schreef:Tja keuze schakel of DSG denk dat het persoonlijk is maar zal mijn ervaring hier delen.

Door de week rijd ik een transporter T5 140 pk met DSG. Ik rijd daar ongeveer 40000 km per jaar mee en ben zeer tevreden met de DSG vooral als je een keer file hebt.
Dus als er weer een nieuwe komt dan zeker weer met DSG.

Mijn GTI gebruik ik puur voor de hobby 5 tot 7 duizend km per jaar. Sta er dus ook nooit mee in de file. En ja ik deel de meningen dat je met de handbak meer beleving hebt,maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Je zal de keuze toch echt zelf moeten maken. Koop waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Succes met het maken van een keuze.
Is je gti dsg of niet?
Mijn GTI is handgeschakeld.

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 02 feb 2015, 08:20
door Timmy
Ik verlang regelmatig naar dsg. Als ik in de stad rijd bijvoorbeeld en dat doe ik best veel. Het geluid met opschakelen is zoveel mooier met dsg.

Maar als ik dan sportief aan het rijden ben, dan ben ik erg blij met de handbak. Lekker in de 5 aan komen scheuren, vol op de rem ivm een scherpe bocht en in 1x terug naar de 2. Plus dat je echt zelf bepaald wat de auto doet!

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 02 feb 2015, 11:04
door KeesJ
Ik rij nu 10 jaar met DSG, mijn ervaring is dat ik absoluut niet meer terug wil naar hand schakelen, wat een gemak en plezier met DSG, geluid, flipperen of manueel (allemaal zonder koppeling bijna hand schakelen). Ik vind het een aanrader en sportief rijden kan absoluut met DSG, ook met DSG bepaal jij uiteindelijk wat de auto doet :D

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 02 feb 2015, 11:17
door Nikkor27
KeesJ schreef: ook met DSG bepaal jij uiteindelijk wat de auto doet :D
Juist, tot op een zekere punt, dan gaat de automaat het overnemen...of je het wilt of niet :mrgreen:

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 02 feb 2015, 12:42
door maRRRtinus
Timmy schreef:Ik verlang regelmatig naar dsg. Als ik in de stad rijd bijvoorbeeld en dat doe ik best veel.
Ik verlang naar dsg sinds die SRE er in zit, ik heb een paar aardig ontwikkelde kuiten maar man man wat een terreur is dat ding nu in de file en bij stadsverkeer met veel stoplichten :(

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 02 feb 2015, 12:48
door Timmy
maRRRtinus schreef:
Timmy schreef:Ik verlang regelmatig naar dsg. Als ik in de stad rijd bijvoorbeeld en dat doe ik best veel.
Ik verlang naar dsg sinds die SRE er in zit, ik heb een paar aardig ontwikkelde kuiten maar man man wat een terreur is dat ding nu in de file en bij stadsverkeer met veel stoplichten :(
Vind het sowieso kut als ik veel moet schakelen in een korte tijd, je blijft bezig ;)

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 02 feb 2015, 13:49
door SjoerdB
maRRRtinus schreef:
Timmy schreef:Ik verlang regelmatig naar dsg. Als ik in de stad rijd bijvoorbeeld en dat doe ik best veel.
Ik verlang naar dsg sinds die SRE er in zit, ik heb een paar aardig ontwikkelde kuiten maar man man wat een terreur is dat ding nu in de file en bij stadsverkeer met veel stoplichten :(
Hier een SPEC koppeling, koppelt zoals origineel. Heerlijk! :mrgreen:

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 10 feb 2015, 10:10
door Acakoning
Zelf rij ik met een MT 6 bak, in golf R. Ik denk dat het voor de 6 nog een discussie punt is maar in de Golf 7 vond ik de DSG echt heel erg fijn. Het is net of je in een luxere auto zit. Zeg maar een niveau hoger. Maar this wel een prijzige optie..

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 10 feb 2015, 15:56
door HS2005
Back@GTI schreef:Ik vind dat nog heel zacht uitgedrukt "iets tammer"...
Dat kan je, qua rijbeleving, wel gerust stellen. Ik omschrijf de D stand (DSG) als ronduit sloom / traag. 55 rijden in de 6de versnelling is voornamelijk om de uitstoot te verminderen en de 'zuinige' modus te activeren. Hoewel rijden in de S stand ook weer niet altijd handig is, vooral niet is als deze bij 3.500 toeren overschakelt naar een volgende versnelling. Dat is weer iets teveel van het goede. Voor het rijplezier gebruik voornamelijk de slippers, op deze manier kan ik zelf bepalen wanneer over te schakelen.

Zover de poster zijn ervaringen uitspreekt lijkt een handbak is betere keus. Ik blijf liever bij een DSG :) Dat is wat ontspannener rijden. Ieder zijn eigen keus.

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 25 feb 2015, 18:58
door Michel5gti
Het is ieder voor zich vind ik.
Ik rij nu met een mk5 GTI handbak, rijd ook super.
Volgende word toch een mk6 DSG het rijd super en vooral met bijv. Complete milltek de plofjes tijdens het overschakelen.
Vorig jaar in worthersee verkocht geraakt aan die ploffen :D

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 25 feb 2015, 19:43
door Edition30
Die DSG ploffers vind ik juist zo nep klinken. :mrgreen:

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 06 jan 2019, 12:44
door Mk5 gti
Edition30 schreef:Die DSG ploffers vind ik juist zo nep klinken. :mrgreen:
Onzin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 06 jan 2019, 13:09
door Vissa
Mk5 gti schreef: 06 jan 2019, 12:44
Edition30 schreef:Die DSG ploffers vind ik juist zo nep klinken. :mrgreen:
Onzin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Topic is bijna 4 jaar oud.... :roll:

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 06 jan 2019, 13:18
door Mk5 gti
Haha weet jij soms hoe je olie temperatuur kan zien op een mk5 gti



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 13 aug 2019, 21:18
door GTI7pijl
Ik heb de DSG DQ250 al 4 jaar zeer sterk afgesteld - hij heeft jaren (115.000 km) meer dan 620 NM - met originele koppeling :) . Belangrijk is goede DSG-software (bijvoorbeeld TVS, JD, DVX, etc.) met een koppelingsdruk van ongeveer 17-18 bar (de DSG-pomp kan maximaal 20 bar veroorloven). Met de Leon Cupra 2.0 TSI Gen.3 MQB Jaar 2015 6-speed DSG hebben we lange tijd probleemloos gereden met 670 NM en alles houdt stand. Deze video toont 670 NM met TVS DSG + ECU-software. De Cupra heeft precies de Golf 7R-motor en is vrijwel identiek aan de Golf 7 GTI. Dus maak je geen zorgen, de VW-ingenieurs hebben iets heel stabiels gebouwd met de DQ250. De DQ250 is al 15 jaar vrijwel ongewijzigd.



Re: DSG of manueel

Geplaatst: 14 aug 2019, 07:39
door maRRRtinus
Leuk, zag mn oude post staan. Idd voor DSG gekozen en geen minuut spijt van gehad. Manuele stand is ook fantastisch, alsof je in een computer spelletje zit :)

Re: DSG of manueel

Geplaatst: 14 aug 2019, 13:47
door yal
Gezinsbak Passat 2.0 TSI 220pk DSG6 2017, super fijne bak alles origineel en schakelt bij 70km/h door -> 5.
Bij 85km/h gaat de bak -> 6.
Alleen met volle belading in de bergen flipper ik , anders is het niet nodig.
Sportstand is irritant en laat de motor veel teveel toeren blèren.

Waarom de GTI die dezelfde motor heeft dan zo vroeg overschakelt verbaasd mij wel , dat deed mijn ED35 ook.

Mijn 7R heb ik bewust besteld met handbak , nu kan het nog en in de beleving is met handbak leuker.
Nadeel van handbak in de 7R is dat de 6 zo kort is , motor draait dan veel meer toeren dan mijn 7 GTI PP deed.

Dus voor mij ; dagelijkse auto DSG , speeltje liefst met handbak :mrgreen: