Motorprobleem 6 GTI
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Motorprobleem 6 GTI
Wat voor uitlaat zit eronder, heb je toevallig een katmod uitgevoerd?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Motorprobleem 6 GTI
Standaard uitlaat en de catmod is nog niet uitgevoerd.Race Eend schreef:Wat voor uitlaat zit eronder, heb je toevallig een katmod uitgevoerd?
Uiteraard wel de bedoeling maar dan moet het blok eerst goed lopen..
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Motorprobleem 6 GTI
als je katalysator verstopt is, kan je nl ook cilinder overslag krijgen.. vandaar dat ik het vraag.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Motorprobleem 6 GTI
Dank voor het active meedenken Mark!Race Eend schreef:als je katalysator verstopt is, kan je nl ook cilinder overslag krijgen.. vandaar dat ik het vraag.
Ga zelf naar het buitenland, zal daarna eens kijken naar de katalysator. Zijn er nog bepaalde symptomen waaraan ik het kan zien?
Mochten er nog andere ideeën zijn hoor ik die graag, kan ik die direct meenemen [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Re: Motorprobleem 6 GTI
Bij mij wordt morgen een injector vervangen, deze stond helemaal open, zodat hij vol liep met benzine.
Compressie was goed en ook de cilinder was nog in orde.
Ben benieuwd of dit de oplossing voor mij is.
Compressie was goed en ook de cilinder was nog in orde.
Ben benieuwd of dit de oplossing voor mij is.
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Motorprobleem 6 GTI
Vreemd probleem. Ik ben toch bang dat je het in de richting van je lagere compressie op die cilinder moet zoeken aangezien je de ontstekingsdelen op de betreffende cilinder reeds hebt gewisseld. Drukverlies langs klep(pen) door koolvorming of drukverlies langs de zuiger kunnen ervoor zorgen dat de ontbranding niet optimaal is met een geregistreerde misfire tot gevolg.
Compressietest al eens herhaald met een druppeltje olie in het bougiegat?
Succes met het oplossen, ik blijf lezen voor de oplossing.
Compressietest al eens herhaald met een druppeltje olie in het bougiegat?
Succes met het oplossen, ik blijf lezen voor de oplossing.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

Re: Motorprobleem 6 GTI
Naast de compressie meting zou een lek test ook een idee kunnen zijn.
Ken je niet iemand met een endoscoop om zo de inlaat te kunnen bekijken?
Ken je niet iemand met een endoscoop om zo de inlaat te kunnen bekijken?
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Motorprobleem 6 GTI
Hoop dat het voor jou het probleem oplost.. Bij mij heeft het helaas niet geholpen.Raymond schreef:Bij mij wordt morgen een injector vervangen, deze stond helemaal open, zodat hij vol liep met benzine.
Compressie was goed en ook de cilinder was nog in orde.
Ben benieuwd of dit de oplossing voor mij is.
De compressietest niet herhaald met een druppel erbij erbij in. Wat is het verschil wanneer je dit doet?Roy_GTI schreef:Vreemd probleem. Ik ben toch bang dat je het in de richting van je lagere compressie op die cilinder moet zoeken aangezien je de ontstekingsdelen op de betreffende cilinder reeds hebt gewisseld. Drukverlies langs klep(pen) door koolvorming of drukverlies langs de zuiger kunnen ervoor zorgen dat de ontbranding niet optimaal is met een geregistreerde misfire tot gevolg.
Compressietest al eens herhaald met een druppeltje olie in het bougiegat?
Succes met het oplossen, ik blijf lezen voor de oplossing.
Oftewel wat moet het verschil zijn/brengen?
Hopelijk lees je snel de oplossing dan!
Zal eens gaan zoeken op lektest, ik heb geen idee hoe dit in zijn werkt gaat namelijkyal schreef:Naast de compressie meting zou een lek test ook een idee kunnen zijn.
Ken je niet iemand met een endoscoop om zo de inlaat te kunnen bekijken?

Geen endoscoop wat ik zo weet, ik zal de huisarts eens een belletje geven

Als ik weer terug ben in NL ga ik eens even hier in de buurt navragen of ze ergens zo'n ding hebben liggen.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Re: Motorprobleem 6 GTI
Verschil met druppeltje olie toevoegen tijdens compressie meting is dat indien de meting daarna hoger uitvalt de olie een lekkage langs de zuiger tijdelijk af dicht.
Grt Yal
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Motorprobleem 6 GTI
Na het plaatsen van een nieuwe injector lijkt het probleem bij mij opgelost.
Ook is er nieuwe olie ingegaan omdat er benzine in de olie is gaan lopen.
Ook is er nieuwe olie ingegaan omdat er benzine in de olie is gaan lopen.
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Motorprobleem 6 GTI
Het probleem nog steeds verholpen? Hoop het wel voor je! Fijn dat het opgelost is.Raymond schreef:Na het plaatsen van een nieuwe injector lijkt het probleem bij mij opgelost.
Ook is er nieuwe olie ingegaan omdat er benzine in de olie is gaan lopen.
Gezien ik zelf met nieuw werk zit, het mooi weer was en ik ook afhankelijk ben van andere even wat uitstel gehad op mijn Golf. Op aanbeveling van sommige hier even de Kat leeg gehaald hopende dat dit het probleem zou oplossen. Wellicht heb je nu al in de gaten dat het nog steeds bagger is..

Na het zelf schakelen met de flippers (toch even van de luidere DSG scheetjes genieten) ging het motorstoringslampje alweer direct knipperen (bleef dus niet aan door de kat). Ditmaal zonder dat ik eigenlijk vermogen vroeg. De auto even uitgelezen en weer kwam mijn favoriete cilinder naar boven. "Cylinder 2 Misfire detected". Het probleem zit dus óók niet bij de kat 'helaas'. Wel nog even de compressie gemeten en deze kwam anders uit dan de vorige meting. Cilinder twee was nog iets lager maar de andere juist wat hoger.. Het verschil tussen de goede en slechte cilinders is nu rond de 30%.
Wie geeft mij de juiste oplossing en gaat door voor de hoofdprijs? :'(
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Re: Motorprobleem 6 GTI
Helaas was de eerste katmod ook niet de oplossing broertje
Zoals we vanavond besproken hebben, kunnen we nu alleen nog een keer de inlaat eraf halen en goed naar cylinder 2 kijken (mijn fout ik had naar 3 gekeken toen de inlaat eraf was, omdat ik dacht dat er vanaf de bak zijde geteld werd). Mocht dat niet helpen en we de bekabeling ook nog een keer goed bekeken/gemeten hebben zal het blok toch los gehaald moeten worden door een expert. Met warme motor de compressie gemeten bleek nu toch duidelijk dat er met de cylinder iets niet goed is en laten we hopen carbon build up....

Zoals we vanavond besproken hebben, kunnen we nu alleen nog een keer de inlaat eraf halen en goed naar cylinder 2 kijken (mijn fout ik had naar 3 gekeken toen de inlaat eraf was, omdat ik dacht dat er vanaf de bak zijde geteld werd). Mocht dat niet helpen en we de bekabeling ook nog een keer goed bekeken/gemeten hebben zal het blok toch los gehaald moeten worden door een expert. Met warme motor de compressie gemeten bleek nu toch duidelijk dat er met de cylinder iets niet goed is en laten we hopen carbon build up....
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Re: Motorprobleem 6 GTI
Door het mooie weer nog niet heel veel gereden, maar de eerste 150 km waren bij mij probleemloos.
Denk dat je toch de cilinders goed moet nakijken, dan kan je dat hopelijk ook afvinken van de lijst.
Denk dat je toch de cilinders goed moet nakijken, dan kan je dat hopelijk ook afvinken van de lijst.
Re: Motorprobleem 6 GTI
Is dit probleem nog opgelost geraakt?
Zit sinds vandaag ook bij dezelfde foutmelding..
Zit sinds vandaag ook bij dezelfde foutmelding..
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Motorprobleem 6 GTI
Opgelost is het zeker, auto loopt als een trein!papejojo schreef:Is dit probleem nog opgelost geraakt?
Zit sinds vandaag ook bij dezelfde foutmelding..
Wat het precies is geweest durf ik echt niet te zeggen. Ik heb zoveel vervangen en een deel ook tegelijk. Van bougies tot aan bekabeling maar heb daarnaast ook de inlaat schoongemaakt. Ik zou denk ik beginnen met de bougies en daarna de bobines en waar mogelijk even de inlaat bekijken of deze erg vies is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Re: Motorprobleem 6 GTI
Zal vooral te maken hebben gehad met vervuiling denk ik....
Maar mooi dat het voor jou nu verholpen is!
Maar mooi dat het voor jou nu verholpen is!
Re: Motorprobleem 6 GTI
Even oude koeien uit de sloot halen, maar ik heb exact hetzelfde probleem als Raymond, volgens JD zijn het de injectoren. Deze worden morgen als het meezit vervangen(bij de garage waar ik de GTI heb gekocht) Ik hoop echt dat het dan allemaal opgelost is:)
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Motorprobleem 6 GTI
Ik hoop het met je mee, bij mij mocht het destijds allemaal niet baten..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Re: Motorprobleem 6 GTI
Bij mij was dit uiteindelijk ook het probleemJiriNB schreef:Even oude koeien uit de sloot halen, maar ik heb exact hetzelfde probleem als Raymond, volgens JD zijn het de injectoren. Deze worden morgen als het meezit vervangen(bij de garage waar ik de GTI heb gekocht) Ik hoop echt dat het dan allemaal opgelost is:)

Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten