Pagina 11 van 11
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 03 mar 2013, 18:07
door bzb
en of dat in de 6 past?

Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 04 mar 2013, 18:13
door ron.vandijk
Hier is de reclamefilm voor de Golf VII GTI :
https://www.youtube.com/watch?v=ESYEnaNwkn0
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 04 mar 2013, 18:35
door golfruud
Mooie filmpje, dit is trouwens de GTI met het performance pakket (GTI op de remklauwen)

Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 05 mar 2013, 10:22
door bluetiger
golfruud schreef:Mooie filmpje, dit is trouwens de GTI met het performance pakket (GTI op de remklauwen)

gezien het kenteken met 230 denk ik wel ja.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 06 mar 2013, 19:00
door sitechris
Abt is wel erg smakeloos de laatste tijd. Dit heeft een te hoog Halfords gehalte imo
http://www.autoweek.nl/nieuws/22546/abt ... der-handen
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 07 mar 2013, 19:31
door WimGTI
Is al bekend welk soort blok er in ligt? Distributieketting of distributieriem?
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 07 mar 2013, 20:08
door yal
WimGTI schreef:Is al bekend welk soort blok er in ligt? Distributieketting of distributieriem?
D-riem , zoals 'vroegah'. Gelukkig ook een riem in mijn ED35 , alhoewel die ook bijgeluiden maakte
Grt yal
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 07 mar 2013, 21:10
door WimGTI
Wedervraag
Is het dan een 'verbouwd' kettingblok (blok golf 6 gti aangepast naar riem) of een nieuw blok/bestaand riem-blok dat ze hebben genomen?
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 07 mar 2013, 21:42
door wehoo
De GTI MKVII-motor is een doorontwikkeling van de EA888 motor (MKVI). In de ED35 zit de E113 motor.
Technische Daten MKVII:
Motor: Vierzylinder-TSI (aufgeladener Benzindirekteinspritzer); vorn quer eingebaut; Hubraum 1.984 cm3; Bohrung/Hub 82,5/92,8 mm; Verdichtung 9,8:1.
Leistung: 162 kW / 220 PS bei 4.500 bis 6.200 U/min.
Drehmoment: 350 Nm bei 1.500 bis 4.400 U/min.
Getriebe / Kraftübertragung: Manuelles 6-Gang-Getriebe; automatisches 6-Gang-DSG; Frontantrieb.
Bremsen: vorne 312 x 25 mm innenbelüftet, hinten: 300 x 12 mm.
Verbrauch / CO2-Emission (Schalter): 6,0 l/100 km; 139 g/km CO2.
Fahrleistungen (Schalter): 0-100 km/h in 6,5 s und V/max 246 km/h.
Leergewicht: 1.351 kg (Grundversion inkl. Fahrer [68 kg], Gepäck [7 kg] und zu 90 % gefülltem Tank; ermittelt nach RL 92/21/EWG.
Leistung: 169 kW / 230 PS bei 4.700 bis 6.200 U/min.
Drehmoment: 350 Nm bei 1.500 bis 4.600 U/min.
Vorderachs-Differenzialsperre.
Bremsen: vorne 340 x 30 mm innenbelüftet,
hinten 310 x 22 mm innenbelüftet.
Fahrleistungen (Schalter): 0-100 km/h in 6,4 s und V/max 250 km/h.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 11 mar 2013, 12:25
door wehoo
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 11 mar 2013, 13:06
door gerben302JD
Het dashboard is vooral mooi voor de poetsers onder ons!
Gr. Gerben
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 11 mar 2013, 17:54
door J3R
Klopt het vermelde gewicht van 1351 KG bij de VII wel; ik dacht dat de VII juist lichter zou zijn als de VI (1318 KG) ?
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 11 mar 2013, 20:15
door yal
//De GTI MKVII-motor is een doorontwikkeling van de EA888 motor (MKVI). In de ED35 zit de E113 motor//
Dat klopt Wehoo , is ook te zien op de foto's. De EA113 is zijn laatste versie , CDL motorcode stoot veel te veel CO2 uit (185g/km).
@Quiksilver , dat is idd. vreemd , mijn gti weegt ook 1320 kg. (mk1 GTI 875kg

haha)
Grt Yal
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 11 mar 2013, 22:12
door golfruud
Quiksilver schreef:Klopt het vermelde gewicht van 1351 KG bij de VII wel; ik dacht dat de VII juist lichter zou zijn als de VI (1318 KG) ?
Volgens mij gaat er voor het kenteken gewicht er nog 100 kg af, dus 1251 kg. Al weet ik dit niet zeker.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 12 mar 2013, 07:46
door Doohie
denk het wel..Leeggewicht van de VII zou inclusief rijder en nog bepaalde zaken zijn
Leergewicht: 1.351 kg (Grundversion inkl. Fahrer [68 kg], Gepäck [7 kg] und zu 90 % gefülltem Tank; ermittelt nach RL 92/21/EWG
een reken sommetje en je weet hoeveel lichter de VII is t.o.v de VI
bij mij is dat ongeveer -70kg
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 14 mar 2013, 18:06
door golfruud
Aankomende zaterdag staat voor 1 dag de Golf 7 GTI bij Pon in Leusden, vanag 09.00 uur.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Geplaatst: 15 mar 2013, 14:55
door ron.vandijk
Gisteren performance besteld, zie rubriek "wat gaat ie kosten" die weegt 1282, de normale 1251.