MkVI Nmgn *GESLOTEN*

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Timvgti »

Edition30 schreef:
Heb de 1e kat ook laten verwijderen door Hans Sloot, geluid bij gasloslaten wordt beter (blabberblabber geluid) en de gasresponce wordt beter. Dit ook met standaard software. Moet met JD software ook nog iets schelen in de pk`s. Had wel van de winter mijn "gele engine" lampje branden, maar die ging uit toen de temp weer omhoog klom. Bij minder (lees kouder) dan -10 graden heeft de software toch in de gaten dat de kat niet doet wat hij moet doen :mrgreen:
Hoe vaak heb je het lampje al zien branden? Want de laatste tijd is het elke dag onder de 10 graden. Brandt hij dan?
Heb Tonnie nog gesproken, maar die zei dat hij geen foutcode heeft. Hij heeft de kat dan ook pas sinds 2 dgn verwijderd.
Besprak met hem ook nog de APK/co meting. Koud gaat hij echt niet door keuring komen. Dus moeten ze echt meteen de co meting doen als je hem warm brengt.
Kan lastig zijn voor sommigen zoals ikzelf bij breng mijn GTI normaal vaak 's ochtends bij mijn vw dealer en pik hem eind van de dag wel weer op. Kan dus een probleem worden. Tenzij ik dit expliciet meld en ze hier rekening mee houden/willen houden.
Wil de kat zelf ook graag verwijderen... Dat wel.
Zou volgens Engelse forum 6pk schelen op dyno. Zou ook 5mpg zuiniger rijden. Dus zeg 1.7km per liter meer. En betere gasrespons. En beter geluid. Klinkt allemaal positief.
Behalve dus de foutcode/foute lambda waardes en apk. Hmmmzzz
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door kevin78 »

Ja dat gezeur met apk houdt mij ook beetje tegen... Breng hem zelf ook gewoon s'ochtends naar dealer en denk niet dat die zin hebben om hem eerst warm te rijden is te veel gedoe voor zo bedrijf...
Inferi
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2011, 19:34

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Inferi »

Downpipe met sportcat komt ook door de keuring heen, dus waarom dit niet? Volgens mij is 1 standaard katalysator nog steeds milieuvriendelijker dan een milltek of fox highflow sport versie.
RobScania
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:20

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door RobScania »

Timvgti schreef:
Edition30 schreef:
Heb de 1e kat ook laten verwijderen door Hans Sloot, geluid bij gasloslaten wordt beter (blabberblabber geluid) en de gasresponce wordt beter. Dit ook met standaard software. Moet met JD software ook nog iets schelen in de pk`s. Had wel van de winter mijn "gele engine" lampje branden, maar die ging uit toen de temp weer omhoog klom. Bij minder (lees kouder) dan -10 graden heeft de software toch in de gaten dat de kat niet doet wat hij moet doen :mrgreen:
Hoe vaak heb je het lampje al zien branden? Want de laatste tijd is het elke dag onder de 10 graden. Brandt hij dan?
Heb Tonnie nog gesproken, maar die zei dat hij geen foutcode heeft. Hij heeft de kat dan ook pas sinds 2 dgn verwijderd.
Besprak met hem ook nog de APK/co meting. Koud gaat hij echt niet door keuring komen. Dus moeten ze echt meteen de co meting doen als je hem warm brengt.
Kan lastig zijn voor sommigen zoals ikzelf bij breng mijn GTI normaal vaak 's ochtends bij mijn vw dealer en pik hem eind van de dag wel weer op. Kan dus een probleem worden. Tenzij ik dit expliciet meld en ze hier rekening mee houden/willen houden.
Wil de kat zelf ook graag verwijderen... Dat wel.
Zou volgens Engelse forum 6pk schelen op dyno. Zou ook 5mpg zuiniger rijden. Dus zeg 1.7km per liter meer. En betere gasrespons. En beter geluid. Klinkt allemaal positief.
Behalve dus de foutcode/foute lambda waardes en apk. Hmmmzzz

Ben de 1e kat al een tijdje kwijt en ik heb niks geen storingen of lampjes die gaan branden.

Gr Rob
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Edition30 »

Timvgti schreef:
Edition30 schreef:
Heb de 1e kat ook laten verwijderen door Hans Sloot, geluid bij gasloslaten wordt beter (blabberblabber geluid) en de gasresponce wordt beter. Dit ook met standaard software. Moet met JD software ook nog iets schelen in de pk`s. Had wel van de winter mijn "gele engine" lampje branden, maar die ging uit toen de temp weer omhoog klom. Bij minder (lees kouder) dan -10 graden heeft de software toch in de gaten dat de kat niet doet wat hij moet doen :mrgreen:
Hoe vaak heb je het lampje al zien branden? Want de laatste tijd is het elke dag onder de 10 graden. Brandt hij dan?
Heb Tonnie nog gesproken, maar die zei dat hij geen foutcode heeft. Hij heeft de kat dan ook pas sinds 2 dgn verwijderd.
Besprak met hem ook nog de APK/co meting. Koud gaat hij echt niet door keuring komen. Dus moeten ze echt meteen de co meting doen als je hem warm brengt.
Kan lastig zijn voor sommigen zoals ikzelf bij breng mijn GTI normaal vaak 's ochtends bij mijn vw dealer en pik hem eind van de dag wel weer op. Kan dus een probleem worden. Tenzij ik dit expliciet meld en ze hier rekening mee houden/willen houden.
Wil de kat zelf ook graag verwijderen... Dat wel.
Zou volgens Engelse forum 6pk schelen op dyno. Zou ook 5mpg zuiniger rijden. Dus zeg 1.7km per liter meer. En betere gasrespons. En beter geluid. Klinkt allemaal positief.
Behalve dus de foutcode/foute lambda waardes en apk. Hmmmzzz
Nee, had de melding bij -10 graden. Wilde dit nog even navragen bij Hans, maar toen de tempatuur weer opliep naar de nul graden ging ook het lampje weer uit. Daarna nooit meer gezien. Dus rond de -10 graden heeft de kat het even moeilijk. Weet trouwens niet of de melding er nog in staat.

Maak er niet zo`n probleem van bij de keuring. Ik laat de auto keuren bij Hans en de auto heeft nu nog een 400 cells (over). Sportkats hebben vaak 200 of zelfs 100 cells, dus geen paniek. Volgens Hans is die 2e kat dicht bij de motor (en dus de turbo) geplaatst om zo snel binnen bepaalde marges te komen en dat bij extreme omstandigheden (dus heel koud, bijvoorbeeld minder dan -10 graden). Is btw ook een type goedkeuring (even voor de niet oplettende lezer, dit heeft niks te maken met de A~P~K).

En als het wel een probleem geeft, dan moeten we met z`n allen maar een standaard (2e hands) downpipe kopen en die eronder zetten als de auto wordt gekeurd. :mrgreen:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Edition30 »

RobvR schreef:
Edition30 schreef: Heb de 1e kat ook laten verwijderen door Hans Sloot, geluid bij gasloslaten wordt beter (blabberblabber geluid) en de gasresponce wordt beter.
Laat maar komen dat extra blabberblabber geluid. .... ik denk dat ik weet wat je bedoelt :D .

Woensdag 14 maart gaat de boor er bij mij in, ook bij Hans Sloot overigens..

Hé Rob, als straks blijkt dat het bij jou toch net even anders klink dan "blabberblabber" moet je niet :x worden op mij hè :lol: Heb het ook maar naar de "letter" vertaald. :P
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door MkVI Nmgn »

Edition30 schreef:
Timvgti schreef:
Edition30 schreef:
Heb de 1e kat ook laten verwijderen door Hans Sloot, geluid bij gasloslaten wordt beter (blabberblabber geluid) en de gasresponce wordt beter. Dit ook met standaard software. Moet met JD software ook nog iets schelen in de pk`s. Had wel van de winter mijn "gele engine" lampje branden, maar die ging uit toen de temp weer omhoog klom. Bij minder (lees kouder) dan -10 graden heeft de software toch in de gaten dat de kat niet doet wat hij moet doen :mrgreen:
Hoe vaak heb je het lampje al zien branden? Want de laatste tijd is het elke dag onder de 10 graden. Brandt hij dan?
Heb Tonnie nog gesproken, maar die zei dat hij geen foutcode heeft. Hij heeft de kat dan ook pas sinds 2 dgn verwijderd.
Besprak met hem ook nog de APK/co meting. Koud gaat hij echt niet door keuring komen. Dus moeten ze echt meteen de co meting doen als je hem warm brengt.
Kan lastig zijn voor sommigen zoals ikzelf bij breng mijn GTI normaal vaak 's ochtends bij mijn vw dealer en pik hem eind van de dag wel weer op. Kan dus een probleem worden. Tenzij ik dit expliciet meld en ze hier rekening mee houden/willen houden.
Wil de kat zelf ook graag verwijderen... Dat wel.
Zou volgens Engelse forum 6pk schelen op dyno. Zou ook 5mpg zuiniger rijden. Dus zeg 1.7km per liter meer. En betere gasrespons. En beter geluid. Klinkt allemaal positief.
Behalve dus de foutcode/foute lambda waardes en apk. Hmmmzzz
Nee, had de melding bij -10 graden. Wilde dit nog even navragen bij Hans, maar toen de tempatuur weer opliep naar de nul graden ging ook het lampje weer uit. Daarna nooit meer gezien. Dus rond de -10 graden heeft de kat het even moeilijk. Weet trouwens niet of de melding er nog in staat.

Maak er niet zo`n probleem van bij de keuring. Ik laat de auto keuren bij Hans en de auto heeft nu nog een 400 cells (over). Sportkats hebben vaak 200 of zelfs 100 cells, dus geen paniek. Volgens Hans is die 2e kat dicht bij de motor (en dus de turbo) geplaatst om zo snel binnen bepaalde marges te komen en dat bij extreme omstandigheden (dus heel koud, bijvoorbeeld minder dan -10 graden). Is btw ook een type goedkeuring (even voor de niet oplettende lezer, dit heeft niks te maken met de A~P~K).

En als het wel een probleem geeft, dan moeten we met z`n allen maar een standaard (2e hands) downpipe kopen en die eronder zetten als de auto wordt gekeurd. :mrgreen:
ben er niet zo bang voor dat ik niet door de APK kom en als ik er niet door heen zou komen word het toch meer een complete milltek *Wat erg :mrgreen: * Maar zoals Ed30 ook zegt nu heb ik nog steeds 400Cells dus komt wel goed anders zal ik voor de gein donderdag even Co meting doen
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Timvgti »

Edition30 schreef:
En als het wel een probleem geeft, dan moeten we met z`n allen maar een standaard (2e hands) downpipe kopen en die eronder zetten als de auto wordt gekeurd. :mrgreen:
Jááá! :D
Dat wordt dan de hoerige golfgtiforum uitleen downpipe. Die het zeg maar met iedereen doet! :lol:
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door MkVI Nmgn »

Vraag dan wel aan Dennis of ik zijn Piep mag lenen ;) hahaha
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Edition30 »

MKV Nmgn schreef:Vraag dan wel aan Dennis of ik zijn Piep mag lenen ;) hahaha

Ooohhhhh, jij gaat je weer afzonderen van de groep. Had net een "het 2e kat pipe leen roostertje" inelkaar gedraaid, kan jou naam er dus weer afhalen. :mrgreen:

Zonder dolle, als jij een CO2 meting kan doen op de zaak, daar ben ik eigenlijk best weleens nieuwsgierig naar. Dan wel met een koude motor. Alhoewel, is dat eigenlijk wel goed, want ze maken bij die meting toch ook toeren?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door kevin78 »

Ben benieuwd naar de co meting.... Met koude motor..
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door MkVI Nmgn »

Edition30 schreef:
MKV Nmgn schreef:Vraag dan wel aan Dennis of ik zijn Piep mag lenen ;) hahaha

Zonder dolle, als jij een CO2 meting kan doen op de zaak, daar ben ik eigenlijk best weleens nieuwsgierig naar. Dan wel met een koude motor. Alhoewel, is dat eigenlijk wel goed, want ze maken bij die meting toch ook toeren?

Er worden wel toeren gemaakt maar rond de 2500/3000 dus niet overdreven zoals bij een diesel motor waar meestal vol poelle gaat en of het goed Lijkt me niet maar heb gelukkig geen diesel
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Mackdennis »

Hmmm de enigste die problemen met apk kan krijgen ben ik zelf denk ik.
Dit omdat ik nu nog maar een 100cell kat heb.
Maar goed dat weer ik pas in januari 2013 want dan moet ie naar de keuring.

Heb wel met jelmer afgesproken dat als ik niet door de keuring kom.. Hij mijn kat kosteloos vervangt voor een 200cell.
Maar goed dat zien we dan wel.

En inderdaad heb ik (nu nog) wel een downpipe te leen en voor de mensen die ik niet ken vraag ik gewoon borg..

Maar goed ik zou me allmaal niet zo druk maken wat hier al meerdere keren vermeld is.
Een miktek heeft een 200cell kat en komt ermee door de keuring.
Dus zal de standaard 400?cell er ook makkelijk door heen gaan.

Wat tonnie had had ik trouwens ook van de winter me motor lampje aan.
Bleek ook me lambda te zijn.
Na dat ik hem gereset heb geen melding
Meer gezien.. Heb de auto vorige week nog eens uitgelezen
(ik heb 100cell kat en kompleet 3"inch vanaf de turbo).
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door MkVI Nmgn »

Hoi Dennis ik had het zelf niet met die storing dat was edition30 maar sommige lambdas zijn wat gevoelig als ze al wat ouder zijn maar zoals je zei met een reset gaat er meestal een tijd goed en dan weet je dat die eraan zit te komen een keer stelt niks voor het vervangen alleen de prijs valt best vies tegen dacht ik al snel rond de €120,-
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Bennie
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 feb 2012, 17:03
Type auto: Golf MK6 Gti

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Bennie »

zeer gaaf gedaan met die katalysator verwijderen
ben van plan om het binnenkort ook te laten doen
heb zeker wel wat aan de gegeven informatie gehad

verder een geweldige auto
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door kevin78 »

Hans Sloot moet toch wel weten hoe het zit bij APK , want hij keurt zelf ook toch..
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door MkVI Nmgn »

@Bennie
Ben blij dat je wat aan de Info heb :mrgreen:
Heb ik het tenminste niet voor niets gedaan 8-)

@kevin78
Hans Sloot moet toch wel weten hoe het zit bij APK , want hij keurt zelf ook toch..
Die zei ook dat het geen probleem was als de auto maar warm is gereden,
Maar ik ga het testen met een koude motor voor de mensen onder ons die het willen doen en bij dealer de APK doen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Mackdennis »

@tonnie
ik denk dat het echt het weer was
-10 en de enkele kat + de stuk grotere diameter van de uitlaat.
De rede is geweest dat de storing lampje bij mij ging branden..(had die tank er ook nog bioethanol in )

Maar wat ik al zei heb er daarna dik 800km mee gereden toen weer uitgelezen en geen enkele melding meer gehad..
Temp was toen wel dik boven 0
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb nog nooit die Bio-ethanol geprobeerd word toch eens een keertje tijd.
Zal het bij mij veel verschil uitmaken op OEM software en Katalysator en me Twintake ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Mackdennis »

Ja waarom niet? Je krijgt een hoger octaan dus een betere verbranding.
Bijna volle tank en dan 4 liter action ethanol erin..
Je hoort zelf aan je motor geluid dat ie het lekker vind!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik zal het zelf ook eens proberen dan :lol:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Timvgti »

Zijn. Zeg 4 flessen bio ethanol nou anders als het bijtanken van zo'n 5 litertjes E85?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door MkVI Nmgn »

Vandaag getest.
de uitlaat met 1e Katalysator eruit.
Co test met koude motor ging perfect nergens last van..
Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken met de Katalysator te verwijderen
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door Edition30 »

MKV Nmgn schreef:Vandaag getest.
de uitlaat met 1e Katalysator eruit.
Co test met koude motor ging perfect nergens last van..
Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken met de Katalysator te verwijderen

In theorie moest het ook wel goed gaan, maar altijd leuk dat de praktijk de theorie ondersteund. :mrgreen:

Bedankt voor de moeite Tonnie.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert

Bericht door MkVI Nmgn »

Graag gedaan de uitstoot was 0,2 en met verhoging bleef die het zelfde dus dat is perfect.
Toen de motorwarmer werk viel de uitstoot ook omlaag
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gesloten

Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten