Pagina 13 van 48
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 27 feb 2012, 19:34
door Timvgti
Edition30 schreef:
Heb de 1e kat ook laten verwijderen door Hans Sloot, geluid bij gasloslaten wordt beter (blabberblabber geluid) en de gasresponce wordt beter. Dit ook met standaard software. Moet met JD software ook nog iets schelen in de pk`s. Had wel van de winter mijn "gele engine" lampje branden, maar die ging uit toen de temp weer omhoog klom. Bij minder (lees kouder) dan -10 graden heeft de software toch in de gaten dat de kat niet doet wat hij moet doen

Hoe vaak heb je het lampje al zien branden? Want de laatste tijd is het elke dag onder de 10 graden. Brandt hij dan?
Heb Tonnie nog gesproken, maar die zei dat hij geen foutcode heeft. Hij heeft de kat dan ook pas sinds 2 dgn verwijderd.
Besprak met hem ook nog de APK/co meting. Koud gaat hij echt niet door keuring komen. Dus moeten ze echt meteen de co meting doen als je hem warm brengt.
Kan lastig zijn voor sommigen zoals ikzelf bij breng mijn GTI normaal vaak 's ochtends bij mijn vw dealer en pik hem eind van de dag wel weer op. Kan dus een probleem worden. Tenzij ik dit expliciet meld en ze hier rekening mee houden/willen houden.
Wil de kat zelf ook graag verwijderen... Dat wel.
Zou volgens Engelse forum 6pk schelen op dyno. Zou ook 5mpg zuiniger rijden. Dus zeg 1.7km per liter meer. En betere gasrespons. En beter geluid. Klinkt allemaal positief.
Behalve dus de foutcode/foute lambda waardes en apk. Hmmmzzz
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 27 feb 2012, 19:39
door kevin78
Ja dat gezeur met apk houdt mij ook beetje tegen... Breng hem zelf ook gewoon s'ochtends naar dealer en denk niet dat die zin hebben om hem eerst warm te rijden is te veel gedoe voor zo bedrijf...
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 27 feb 2012, 20:16
door Inferi
Downpipe met sportcat komt ook door de keuring heen, dus waarom dit niet? Volgens mij is 1 standaard katalysator nog steeds milieuvriendelijker dan een milltek of fox highflow sport versie.
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 27 feb 2012, 20:27
door RobScania
Timvgti schreef:Edition30 schreef:
Heb de 1e kat ook laten verwijderen door Hans Sloot, geluid bij gasloslaten wordt beter (blabberblabber geluid) en de gasresponce wordt beter. Dit ook met standaard software. Moet met JD software ook nog iets schelen in de pk`s. Had wel van de winter mijn "gele engine" lampje branden, maar die ging uit toen de temp weer omhoog klom. Bij minder (lees kouder) dan -10 graden heeft de software toch in de gaten dat de kat niet doet wat hij moet doen

Hoe vaak heb je het lampje al zien branden? Want de laatste tijd is het elke dag onder de 10 graden. Brandt hij dan?
Heb Tonnie nog gesproken, maar die zei dat hij geen foutcode heeft. Hij heeft de kat dan ook pas sinds 2 dgn verwijderd.
Besprak met hem ook nog de APK/co meting. Koud gaat hij echt niet door keuring komen. Dus moeten ze echt meteen de co meting doen als je hem warm brengt.
Kan lastig zijn voor sommigen zoals ikzelf bij breng mijn GTI normaal vaak 's ochtends bij mijn vw dealer en pik hem eind van de dag wel weer op. Kan dus een probleem worden. Tenzij ik dit expliciet meld en ze hier rekening mee houden/willen houden.
Wil de kat zelf ook graag verwijderen... Dat wel.
Zou volgens Engelse forum 6pk schelen op dyno. Zou ook 5mpg zuiniger rijden. Dus zeg 1.7km per liter meer. En betere gasrespons. En beter geluid. Klinkt allemaal positief.
Behalve dus de foutcode/foute lambda waardes en apk. Hmmmzzz
Ben de 1e kat al een tijdje kwijt en ik heb niks geen storingen of lampjes die gaan branden.
Gr Rob
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 27 feb 2012, 20:30
door Edition30
Timvgti schreef:Edition30 schreef:
Heb de 1e kat ook laten verwijderen door Hans Sloot, geluid bij gasloslaten wordt beter (blabberblabber geluid) en de gasresponce wordt beter. Dit ook met standaard software. Moet met JD software ook nog iets schelen in de pk`s. Had wel van de winter mijn "gele engine" lampje branden, maar die ging uit toen de temp weer omhoog klom. Bij minder (lees kouder) dan -10 graden heeft de software toch in de gaten dat de kat niet doet wat hij moet doen

Hoe vaak heb je het lampje al zien branden? Want de laatste tijd is het elke dag onder de 10 graden. Brandt hij dan?
Heb Tonnie nog gesproken, maar die zei dat hij geen foutcode heeft. Hij heeft de kat dan ook pas sinds 2 dgn verwijderd.
Besprak met hem ook nog de APK/co meting. Koud gaat hij echt niet door keuring komen. Dus moeten ze echt meteen de co meting doen als je hem warm brengt.
Kan lastig zijn voor sommigen zoals ikzelf bij breng mijn GTI normaal vaak 's ochtends bij mijn vw dealer en pik hem eind van de dag wel weer op. Kan dus een probleem worden. Tenzij ik dit expliciet meld en ze hier rekening mee houden/willen houden.
Wil de kat zelf ook graag verwijderen... Dat wel.
Zou volgens Engelse forum 6pk schelen op dyno. Zou ook 5mpg zuiniger rijden. Dus zeg 1.7km per liter meer. En betere gasrespons. En beter geluid. Klinkt allemaal positief.
Behalve dus de foutcode/foute lambda waardes en apk. Hmmmzzz
Nee, had de melding bij
-10 graden. Wilde dit nog even navragen bij Hans, maar toen de tempatuur weer opliep naar de nul graden ging ook het lampje weer uit. Daarna nooit meer gezien. Dus rond de
-10 graden heeft de kat het even moeilijk. Weet trouwens niet of de melding er nog in staat.
Maak er niet zo`n probleem van bij de keuring. Ik laat de auto keuren bij Hans en de auto heeft nu nog een 400 cells (over). Sportkats hebben vaak 200 of zelfs 100 cells, dus geen paniek. Volgens Hans is die 2e kat dicht bij de motor (en dus de turbo) geplaatst om zo snel binnen bepaalde marges te komen en dat bij extreme omstandigheden (dus heel koud, bijvoorbeeld minder dan
-10 graden). Is btw ook een type goedkeuring (even voor de niet oplettende lezer, dit heeft niks te maken met de A~P~K).
En als het wel een probleem geeft, dan moeten we met z`n allen maar een standaard (2e hands) downpipe kopen en die eronder zetten als de auto wordt gekeurd.

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 27 feb 2012, 20:34
door Edition30
RobvR schreef:Edition30 schreef:
Heb de 1e kat ook laten verwijderen door Hans Sloot, geluid bij gasloslaten wordt beter (blabberblabber geluid) en de gasresponce wordt beter.
Laat maar komen dat extra blabberblabber geluid. .... ik denk dat ik weet wat je bedoelt

.
Woensdag 14 maart gaat de boor er bij mij in, ook bij Hans Sloot overigens..
Hé Rob, als straks blijkt dat het bij jou toch net even anders klink dan "blabberblabber" moet je niet

worden op mij hè

Heb het ook maar naar de "letter" vertaald.

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 27 feb 2012, 21:06
door MkVI Nmgn
Edition30 schreef:Timvgti schreef:Edition30 schreef:
Heb de 1e kat ook laten verwijderen door Hans Sloot, geluid bij gasloslaten wordt beter (blabberblabber geluid) en de gasresponce wordt beter. Dit ook met standaard software. Moet met JD software ook nog iets schelen in de pk`s. Had wel van de winter mijn "gele engine" lampje branden, maar die ging uit toen de temp weer omhoog klom. Bij minder (lees kouder) dan -10 graden heeft de software toch in de gaten dat de kat niet doet wat hij moet doen

Hoe vaak heb je het lampje al zien branden? Want de laatste tijd is het elke dag onder de 10 graden. Brandt hij dan?
Heb Tonnie nog gesproken, maar die zei dat hij geen foutcode heeft. Hij heeft de kat dan ook pas sinds 2 dgn verwijderd.
Besprak met hem ook nog de APK/co meting. Koud gaat hij echt niet door keuring komen. Dus moeten ze echt meteen de co meting doen als je hem warm brengt.
Kan lastig zijn voor sommigen zoals ikzelf bij breng mijn GTI normaal vaak 's ochtends bij mijn vw dealer en pik hem eind van de dag wel weer op. Kan dus een probleem worden. Tenzij ik dit expliciet meld en ze hier rekening mee houden/willen houden.
Wil de kat zelf ook graag verwijderen... Dat wel.
Zou volgens Engelse forum 6pk schelen op dyno. Zou ook 5mpg zuiniger rijden. Dus zeg 1.7km per liter meer. En betere gasrespons. En beter geluid. Klinkt allemaal positief.
Behalve dus de foutcode/foute lambda waardes en apk. Hmmmzzz
Nee, had de melding bij
-10 graden. Wilde dit nog even navragen bij Hans, maar toen de tempatuur weer opliep naar de nul graden ging ook het lampje weer uit. Daarna nooit meer gezien. Dus rond de
-10 graden heeft de kat het even moeilijk. Weet trouwens niet of de melding er nog in staat.
Maak er niet zo`n probleem van bij de keuring. Ik laat de auto keuren bij Hans en de auto heeft nu nog een 400 cells (over). Sportkats hebben vaak 200 of zelfs 100 cells, dus geen paniek. Volgens Hans is die 2e kat dicht bij de motor (en dus de turbo) geplaatst om zo snel binnen bepaalde marges te komen en dat bij extreme omstandigheden (dus heel koud, bijvoorbeeld minder dan
-10 graden). Is btw ook een type goedkeuring (even voor de niet oplettende lezer, dit heeft niks te maken met de A~P~K).
En als het wel een probleem geeft, dan moeten we met z`n allen maar een standaard (2e hands) downpipe kopen en die eronder zetten als de auto wordt gekeurd.

ben er niet zo bang voor dat ik niet door de APK kom en als ik er niet door heen zou komen word het toch meer een complete milltek *Wat erg

* Maar zoals Ed30 ook zegt nu heb ik nog steeds 400Cells dus komt wel goed anders zal ik voor de gein donderdag even Co meting doen
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 27 feb 2012, 21:49
door Timvgti
Edition30 schreef:
En als het wel een probleem geeft, dan moeten we met z`n allen maar een standaard (2e hands) downpipe kopen en die eronder zetten als de auto wordt gekeurd.

Jááá!
Dat wordt dan de hoerige golfgtiforum uitleen downpipe. Die het zeg maar met iedereen doet!

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 27 feb 2012, 22:02
door MkVI Nmgn
Vraag dan wel aan Dennis of ik zijn Piep mag lenen

hahaha
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 00:53
door Edition30
MKV Nmgn schreef:Vraag dan wel aan Dennis of ik zijn Piep mag lenen

hahaha
Ooohhhhh, jij gaat je weer afzonderen van de groep. Had net een "het 2e kat pipe leen roostertje" inelkaar gedraaid, kan jou naam er dus weer afhalen.
Zonder dolle, als jij een CO2 meting kan doen op de zaak, daar ben ik eigenlijk best weleens nieuwsgierig naar. Dan wel met een koude motor. Alhoewel, is dat eigenlijk wel goed, want ze maken bij die meting toch ook toeren?
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 08:15
door kevin78
Ben benieuwd naar de co meting.... Met koude motor..
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 08:22
door MkVI Nmgn
Edition30 schreef:MKV Nmgn schreef:Vraag dan wel aan Dennis of ik zijn Piep mag lenen

hahaha
Zonder dolle, als jij een CO2 meting kan doen op de zaak, daar ben ik eigenlijk best weleens nieuwsgierig naar. Dan wel met een koude motor. Alhoewel, is dat eigenlijk wel goed, want ze maken bij die meting toch ook toeren?
Er worden wel toeren gemaakt maar rond de 2500/3000 dus niet overdreven zoals bij een diesel motor waar meestal vol poelle gaat en of het goed Lijkt me niet maar heb gelukkig geen diesel
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 11:28
door Mackdennis
Hmmm de enigste die problemen met apk kan krijgen ben ik zelf denk ik.
Dit omdat ik nu nog maar een 100cell kat heb.
Maar goed dat weer ik pas in januari 2013 want dan moet ie naar de keuring.
Heb wel met jelmer afgesproken dat als ik niet door de keuring kom.. Hij mijn kat kosteloos vervangt voor een 200cell.
Maar goed dat zien we dan wel.
En inderdaad heb ik (nu nog) wel een downpipe te leen en voor de mensen die ik niet ken vraag ik gewoon borg..
Maar goed ik zou me allmaal niet zo druk maken wat hier al meerdere keren vermeld is.
Een miktek heeft een 200cell kat en komt ermee door de keuring.
Dus zal de standaard 400?cell er ook makkelijk door heen gaan.
Wat tonnie had had ik trouwens ook van de winter me motor lampje aan.
Bleek ook me lambda te zijn.
Na dat ik hem gereset heb geen melding
Meer gezien.. Heb de auto vorige week nog eens uitgelezen
(ik heb 100cell kat en kompleet 3"inch vanaf de turbo).
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 11:54
door MkVI Nmgn
Hoi Dennis ik had het zelf niet met die storing dat was edition30 maar sommige lambdas zijn wat gevoelig als ze al wat ouder zijn maar zoals je zei met een reset gaat er meestal een tijd goed en dan weet je dat die eraan zit te komen een keer stelt niks voor het vervangen alleen de prijs valt best vies tegen dacht ik al snel rond de €120,-
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 18:35
door Bennie
zeer gaaf gedaan met die katalysator verwijderen
ben van plan om het binnenkort ook te laten doen
heb zeker wel wat aan de gegeven informatie gehad
verder een geweldige auto
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 18:37
door kevin78
Hans Sloot moet toch wel weten hoe het zit bij APK , want hij keurt zelf ook toch..
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 18:40
door MkVI Nmgn
@Bennie
Ben blij dat je wat aan de Info heb
Heb ik het tenminste niet voor niets gedaan
@kevin78
Hans Sloot moet toch wel weten hoe het zit bij APK , want hij keurt zelf ook toch..
Die zei ook dat het geen probleem was als de auto maar warm is gereden,
Maar ik ga het testen met een koude motor voor de mensen onder ons die het willen doen en bij dealer de APK doen.
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 18:48
door Mackdennis
@tonnie
ik denk dat het echt het weer was
-10 en de enkele kat + de stuk grotere diameter van de uitlaat.
De rede is geweest dat de storing lampje bij mij ging branden..(had die tank er ook nog bioethanol in )
Maar wat ik al zei heb er daarna dik 800km mee gereden toen weer uitgelezen en geen enkele melding meer gehad..
Temp was toen wel dik boven 0
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 18:52
door MkVI Nmgn
Ik heb nog nooit die Bio-ethanol geprobeerd word toch eens een keertje tijd.
Zal het bij mij veel verschil uitmaken op OEM software en Katalysator en me Twintake ?
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 19:07
door Mackdennis
Ja waarom niet? Je krijgt een hoger octaan dus een betere verbranding.
Bijna volle tank en dan 4 liter action ethanol erin..
Je hoort zelf aan je motor geluid dat ie het lekker vind!
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 19:43
door MkVI Nmgn
Ik zal het zelf ook eens proberen dan

Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 28 feb 2012, 21:00
door Timvgti
Zijn. Zeg 4 flessen bio ethanol nou anders als het bijtanken van zo'n 5 litertjes E85?
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 01 mar 2012, 20:43
door MkVI Nmgn
Vandaag getest.
de uitlaat met 1e Katalysator eruit.
Co test met koude motor ging perfect nergens last van..
Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken met de Katalysator te verwijderen
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 01 mar 2012, 20:47
door Edition30
MKV Nmgn schreef:Vandaag getest.
de uitlaat met 1e Katalysator eruit.
Co test met koude motor ging perfect nergens last van..
Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken met de Katalysator te verwijderen
In theorie moest het ook wel goed gaan, maar altijd leuk dat de praktijk de theorie ondersteund.
Bedankt voor de moeite Tonnie.
Re: Mk5 GTI Page #16 katalysator verwijdert
Geplaatst: 01 mar 2012, 21:01
door MkVI Nmgn
Graag gedaan de uitstoot was 0,2 en met verhoging bleef die het zelfde dus dat is perfect.
Toen de motorwarmer werk viel de uitstoot ook omlaag