Pagina 15 van 21

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 02 dec 2012, 14:12
door ErikGTI
Gti-Mar schreef:Netjes hoor Erik,hoe bevalt de ABT?,en voor de rest het complete plaatje :D
De Abt maakt het weer behoorlijk spectaculair...de demper heeft nog wel wat resonantie bij plm 2700 maar het lijkt allemaal er wat op vooruit gegaan te zijn...of ik wen eraan :lol:

Volgens Erwin heb ik geen noise pipe en geen aktuator (dat is toch dat zwarte ding in de buurt van de ruitenwissers) dat is jammer anders had ik die nog kunnen verwijderen...

Ik ga er nog eens een extra weekje mee rijden alvorens ik besluit...

Even snel optrekken is wel een behoorlijk feest geworden..... :lol: :twisted:

btw...mijn vrouw maakte wel een grappige vergelijking..mannen met nieuwe uitlaten zijn hetzelfde als vrouwen met nieuwe borsten.....het moet allemaal gelijk GROOT TOT ENORM

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 03 dec 2012, 19:58
door Timvgti
Ook ik ben nog steeds érg tevreden met mijn door Lynx geplaatste kleine middendemper en sierstukken. Het geluid klinkt voor mij echt geweldig. Stel dat ik bijv voor een complete Milltek uitlaat had gegaan, dan had ik ook precies DIT geluid en deze looks qua eindstukken gewild. Parkeergarages zijn een groot akoestisch genot geworden. Waanzinnig gaaf. Voor die zware ploffen bij bepaalde toerentallen bij overschakelen dsg. Ook totaal geen dreun/resonantie.
Heb hem nog niet echt warm kunnen stoken. Heb nog geen lange belastende afstanden ermee kunnen rijden. Dus hij zal misschien nog wat 'inbranden'.

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 03 dec 2012, 21:12
door ErikGTI
Hoi Tim,

Wat bedoel je met inbranden....zijn onze dempers dan gevuld met staal- en glaswol?
Jij hebt geen resonantie rond 2700 toeren...
Parkeergarage laat inderdaad een indrukwekkende sound achter....evenals ineens optrekken

Ben aan het wennen.... :lol:

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 03 dec 2012, 21:35
door gerben302JD
Met inbranden bedoelt Tim dat de uitlaat nog goed warm/heet moet worden
Voor dat hij zijn mooie geluid krijgt.

De uitlaat krijgt na verloop van tijd een zwaarder geluid.

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 03 dec 2012, 23:03
door Edition30
ErikGTI schreef:................................................................................even snel optrekken is wel een behoorlijk feest geworden..... :lol: :twisted:

btw...mijn vrouw maakte wel een grappige vergelijking..mannen met nieuwe uitlaten zijn hetzelfde als vrouwen met nieuwe borsten.....het moet allemaal gelijk GROOT TOT ENORM
Enorm? Nee, gevuld, maar niet ordinair. Bescheidenheid siert je met een cup 2 x 90 :mrgreen:
Timvgti schreef:Ook ik ben nog steeds érg tevreden met mijn door Lynx geplaatste kleine middendemper en sierstukken. Het geluid klinkt voor mij echt geweldig. Stel dat ik bijv voor een complete Milltek uitlaat had gegaan, dan had ik ook precies DIT geluid en deze looks qua eindstukken gewild. Parkeergarages zijn een groot akoestisch genot geworden. Waanzinnig gaaf. Voor die zware ploffen bij bepaalde toerentallen bij overschakelen dsg. Ook totaal geen dreun/resonantie.
Heb hem nog niet echt warm kunnen stoken. Heb nog geen lange belastende afstanden ermee kunnen rijden. Dus hij zal misschien nog wat 'inbranden'.


Kijk dat klinkt mij als muziek in de oren, hoe is het geluid op de auto(snel)weg Tim. Heb je dan nog een brom, of is de uitlaat dan rustig? Als dat laatste een rustig beeld geeft ga ik weer langs bij Lynx. :)

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 04 dec 2012, 12:27
door Timvgti
Dat laatste geeft geen brom Rens.
Ook bij 2700rpm vandaag even getest en ook dan geen resonantie/vervelende brom. In z'n 6e versnelling (dsg) is 2700rpm ongeveer 120km/u. Dan cruise control aantikken is geen verschil met o.e.m. Als je op die cruise control alleen bijv heuveltje op/omhoog in tunnel gaat, dan gaat ie logisch wel wat zwaarder/donkerder klinken omdat de motor dan wat meer gaat werken.
Gas los, hard optrekken, doortrekken en dsg overschakelen geeft het heftigere geluid, maar dat is natuurlijk gewenst en de bedoeling.

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 04 dec 2012, 12:40
door ErikGTI
Klopt dat geldt ook voor mij zo rond de 2700 zit ik op de 115 km of zo en is het geluid ietsje meer aanwezig...maar ik moet toegeven dat er ook een zekere gewenning optreedt (of fysieke verandering in de demper door hitte) op de een of andere manier..

Het klinkt wel allemaal "lekker" zwaar en past wel een beetje (beter) bij de auto...bij mij vind ik het nog wel steeds voor mezelf "randje"... ;)
Bij een constante snelheid is er eigenlijk niets/niet veel aan de hand alleen maar als je iets versnelt hoor je het (goed)...

Zo vind ik de meeste GTI Youtube filmpjes onbegrijpelijk als ik die uitlaat-orgies aanhoor.....hoe moet dat binnen wel niet ronken 24/7.... :shock:

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 04 dec 2012, 20:11
door Edition30
Timvgti schreef:Dat laatste geeft geen brom Rens.
Ook bij 2700rpm vandaag even getest en ook dan geen resonantie/vervelende brom. In z'n 6e versnelling (dsg) is 2700rpm ongeveer 120km/u. Dan cruise control aantikken is geen verschil met o.e.m. Als je op die cruise control alleen bijv heuveltje op/omhoog in tunnel gaat, dan gaat ie logisch wel wat zwaarder/donkerder klinken omdat de motor dan wat meer gaat werken.
Gas los, hard optrekken, doortrekken en dsg overschakelen geeft het heftigere geluid, maar dat is natuurlijk gewenst en de bedoeling.

Ik ben om, ik ga weer langs bij Lynx!

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 04 dec 2012, 20:41
door Timvgti
Edition30 schreef:
Timvgti schreef:Dat laatste geeft geen brom Rens.
Ook bij 2700rpm vandaag even getest en ook dan geen resonantie/vervelende brom. In z'n 6e versnelling (dsg) is 2700rpm ongeveer 120km/u. Dan cruise control aantikken is geen verschil met o.e.m. Als je op die cruise control alleen bijv heuveltje op/omhoog in tunnel gaat, dan gaat ie logisch wel wat zwaarder/donkerder klinken omdat de motor dan wat meer gaat werken.
Gas los, hard optrekken, doortrekken en dsg overschakelen geeft het heftigere geluid, maar dat is natuurlijk gewenst en de bedoeling.

Ik ben om, ik ga weer langs bij Lynx!

Denk dat je er veel plezier aan gaat beleven Rens! Weet natuurlijk niet hoe het precies bij jou uit zal pakken gezien jij een K04 en Catmod hebt maar denk dat het mooi bij de ED30 gaat passen. En mocht het nou echt niet bevallen, dan is het relatief goedkoop weer ongedaan te maken.
Ik ben er echt erg blij mee.
Zsm eens 'warmrijden'...

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 04 dec 2012, 20:46
door Edition30
Voel mij wel een beetje een trendvolger Tim, eerst met de eindtips en nu met de uitlaat :lol: Is geheel toe te schrijven aan je goede smaak! ;)

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 04 dec 2012, 22:49
door ErikGTI
Wij zijn allemaal trendvolgers......niks mis mee... ;)

Vandaag eens wat meer gereden met de auto....ik ga die demper misschien nog wel gaaf vinden.... :twisted:

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 05 dec 2012, 11:24
door Gti-Mar
ErikGTI schreef:Wij zijn allemaal trendvolgers......niks mis mee... ;)

Vandaag eens wat meer gereden met de auto....ik ga die demper misschien nog wel gaaf vinden.... :twisted:
Natuurlijk vindt je hem gaaf,zeker gezien het rijden ermee,wanneer je gewoon normal rijdt is het genieten,ga je lekker ff spelen ermee,is het nog meer genieten :lol:

Wat zal jij een bekijks hebben straks in Düsseldorf...gaat helemaal goed komen Erik

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 05 dec 2012, 14:16
door Timvgti
Edition30 schreef:Voel mij wel een beetje een trendvolger Tim, eerst met de eindtips en nu met de uitlaat :lol: Is geheel toe te schrijven aan je goede smaak! ;)
Dat komt omdat wij beiden zo'n mooie United Grey mk5 hebben Rens! ;-)
Nog blij met je sierstukken en hoe ze geplaatst zijn? Bij mij zitten ze natuurlijk net wat anders dan bij jou. Ik heb bij mij de tips iets hoger en dichter bij elkaar laten zetten dan bij jou meen ik.

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 05 dec 2012, 14:24
door Renekesgti
Nog ff een plaatje van de Milltek GT100 tips om de groupsbuy af te sluiten.
Goed gedaan Raymond (van Lynx)

Afbeelding

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 05 dec 2012, 17:10
door Edition30
Nog niet afsluiten, ik moet nog terug naar Lynx voor mijn minderdemper :shock:

Netjes hoor René, kan de auto best hebben die 100 mm.

Timvgti schreef:
Edition30 schreef:Voel mij wel een beetje een trendvolger Tim, eerst met de eindtips en nu met de uitlaat :lol: Is geheel toe te schrijven aan je goede smaak! ;)
Dat komt omdat wij beiden zo'n mooie United Grey mk5 hebben Rens! ;-)
Nog blij met je sierstukken en hoe ze geplaatst zijn? Bij mij zitten ze natuurlijk net wat anders dan bij jou. Ik heb bij mij de tips iets hoger en dichter bij elkaar laten zetten dan bij jou meen ik.
Ja kan er nog steeds van genieten, pas weer even opgepoetst. Bij mijn auto zitten ze inderdaad iets lager en wat verder uit elkaar. Ik vind het wel mooi zo. De achterzijde loopt rond af en de linker eindtip staat iets meer naar binnen dan de ander (hoort ook zo), maar dat had misschien iets minder kunnen zijn (al is dat wel gemierenn....). Zal mijn foto`s hier nog even posten als ik ook de middendemper heb.

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 05 dec 2012, 17:35
door ErikGTI
Stoere bak hoor..... 8-)

Ik heb geen tijd gehad om te auto te wassen....maar wel fff de uitlaten gepoetst ;)

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 05 dec 2012, 19:57
door ErikGTI
Trouwens over uitlaten poetsen...

Nog even voor de twijfelaars van zal ik een ander siertippie kopen of blijf ik " origineel"

Het origineel is een piep klein siertippie maar niet alleen in diameter...ook in lengte.

Het is echt een metalen hoesje van bijna de helft :( in lengte in een vergelijking met de nieuwe Fox....dit origineel zit met slechts 6 puntlasjes aan de uitlaat vast.
De Fox zit met een mooie kraag rondom.. :)

Tijdens het poetsen ontdekte ik hoe mooi lang de nieuwe siertip wel niet was. (een dame zou diep onder de indruk zijn :mrgreen: )......gewoon in alle opzichten een veel betere keus dan het origineel....voor mij een winnaar... 8-)

Vandaag besloten dat de demper blijft...ik ben al een beetje verslaafd aan het "optrek-geluid" en vanochtend reed ik zeer beschaafd en met mijn gedachte elders naar het werk en dat ging bijna geluidloos....ik denk dat ik er te veel mee bezig ben...er te veel op let.... :lol:

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 05 dec 2012, 20:27
door Edition30
ErikGTI schreef:Trouwens over uitlaten poetsen...

Vandaag besloten dat de demper blijft...ik ben al een beetje verslaafd aan het "optrek-geluid" en vanochtend reed ik zeer beschaafd en met mijn gedachte elders naar het werk en dat ging bijna geluidloos....ik denk dat ik er te veel mee bezig ben...er te veel op let.... :lol:

De kogel is door de kerk, gefeliciteerd met je besluit :) . Kan niet wachten (ik ga snel een afspraak maken ).

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 05 dec 2012, 23:29
door ErikGTI
Yepp, Marco heeft een goede passende upgrade gedaan......moeten ze gewoon standaard bij de MKVII doen :lol:

Ik zou trouwens bij weer eens een meting best weleens het verschil in geluid en volume willen horen tussen "onze" autos en de standaard "R"...."

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 06 dec 2012, 09:28
door Renekesgti
ErikGTI schreef:Yepp, Marco heeft een goede passende upgrade gedaan......moeten ze gewoon standaard bij de MKVII doen :lol:

Ik zou trouwens bij weer eens een meting best weleens het verschil in geluid en volume willen horen tussen "onze" autos en de standaard "R"...."
Ik zeg! A.s vrijdag sneeuwmeeting!
Zou wel leuk zijn een wintermeeting met een vuurkorf en gluhwein.

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 06 dec 2012, 10:19
door ErikGTI
Ik heb een sneeuwmeeting in Dusseldorf :lol:

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 06 dec 2012, 15:00
door Timvgti
Zou Lynx ook niet een Cat-mod groupbuy meeting willen doen? Ik wil erg graag de voorkat eruit. Volgens oa Rens een merkbaar verschil en icm kleine middendemper en mooie sierstukken denk ik top!
Bij Hans Sloot kon ik niet van de partij zijn, Lynx ligt om de hoek en heb dus al super ervaringen met Raymond/Lynx!...
Ik email hem gelijk wel even!

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 06 dec 2012, 15:16
door Timvgti
Email met tekst, foto's en uitleg over het verwijderen van de voorkat is verstuurd.
Ik hoop spoedig van Raymond te horen.

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 06 dec 2012, 18:49
door Gti-Mar
ErikGTI schreef:Yepp, Marco heeft een goede passende upgrade gedaan......moeten ze gewoon standaard bij de MKVII doen :lol:

Ik zou trouwens bij weer eens een meting best weleens het verschil in geluid en volume willen horen tussen "onze" autos en de standaard "R"...."
Goed om te horen Erik,maar vooral blij voor jou dat je een goed gevoel van je aankopen hebt gehad...
@rens...snel bestellen,kan die voor de kerst er nog op :lol:

Re: grotere sierstukken

Geplaatst: 06 dec 2012, 18:51
door Gti-Mar
Timvgti schreef:Zou Lynx ook niet een Cat-mod groupbuy meeting willen doen? Ik wil erg graag de voorkat eruit. Volgens oa Rens een merkbaar verschil en icm kleine middendemper en mooie sierstukken denk ik top!
Bij Hans Sloot kon ik niet van de partij zijn, Lynx ligt om de hoek en heb dus al super ervaringen met Raymond/Lynx!...
Ik email hem gelijk wel even!
Mooi initiatief Tim,ben wel benieuwd eigenlijk :D