Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Even een update...na mijn paar dagen Dusseldorf en wat langer gereden te hebben heb ik Raymond toch maar gebeld en hij gaat er overmorgen weer onder vandaan...
Ik baal wel een beetje omdat de demper erg veel leuke dingen doet maar de resonantie is voor mij te vervelend (op mijn oren) bij een aantal gebieden waaronder plm. 120 km p/uur.
Ik heb het geprobeerd en vond het zeer de moeite waard allemaal...ik vraag me af of ik nu het traject moet inzetten met een andere ovale demper welke wat extra dempt of het origineel laat terugzetten.
Ik denk dat ik de originele dan maar weer terugzet.
Gelukkig heb ik nog 3 andere mensen (waaronder BenGTI) de afgelopen bewuste dagen in de auto gehad en die zijn dezelfde mening toegedaan...zodat ik zeker weet dat ik geen zeikerd ben
Wat bedoel je ....denk je dat de resonantie te maken heeft met de kwaliteit van de "Simons" demper
Kun je dat uitleggen...ik ben geinteresseerd.
Volgens mij heeft het bij Erik niks met de kwaliteit te maken,meer met dat Erik er teveel resonatie in hoort(dat blijft persoonlijk natuurlijk),maar Erik ik zou de orginele dan maar terug laten zetten...wel jammer,maar misschien kan je Rens er een plezier mee doen(dealtje sluiten met lynx ),die was zeker geintresseerd wat ik begreep
Good luck.....
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Ja daar dacht ik ook al aan vandaar dat ik tijdens aankomst in Dusseldorf al meteen belde met Lynx. Ik heb verder nog niets besproken, eerst mijn "probleem" oplossen.
Ik kijk wel wat Raymond interessant vind.....
Verder kijk ik wel uit naar mijn zwart/rode logo (evenals Ben)...dus "pretjes" genoeg
erik ,
u heeft toch uw middendemper laten vervangen door een aftermarket exemplaar ,
en heeft u toch NU last van enige resonantie , die je voordien ( met de originele demper) niet had , juist ?
aan wat zou het dan kunnen liggen , alvast niet aan de uitlaattips..... ???!
resonantie kan ook heel goed uit de auto zelf komen, interieurdelen enz. die puur door de zwaardere brom gaan resoneren, beetje schuimrubber hier en daar deed ik altijd om die geluiden weg te werken.
Ten eerste neem ik dat hele aftermarket met een korreltje zout tov het "origineel" aftermarket is per definitie zeker niet altijd slechter...daarnaast durf ik mijn hand bijna in het vuur te steken dat de standaard GTI siertips gewoon Fox zijn maar zeker niet beter..eerder slechter.
Voor wat betreft de demper...rvs is rvs...dus een aftermarket demper gaat niet ineens resoneren in een "all things being equal" situatie.
Men kiest een aftermarket demper enkel en alleen om OF kwaliteit te verbeteren OF om de dempingsfactor te veranderen.
Dat laatste heb ik gekozen en na intensief gebruik vandaag weer terug laten veranderen...
Het resonantie punt (waarbij cabine en meerdere zaken worden aangesproken) kwam te liggen bij 2700 toeren.
Dat dit punt (voor mij) zeer ongelukkig uitpakt moge duidelijk zijn omdat dit in het werkbare gebied ligt te weten 100 tot 120 km per uur.
Het resonantiepunt van de originele demper ligt bij 1200 toeren dus iets boven stationair en bij 40 km in de zesde versnelling.
Kortom ben nu weer blij met het origineel want voor mij weeg die resonantie niet op tegen de overige (niet geringe) lol bij het opschakelen.
Ik hoop dat ik het begrijpelijk heb uitgelegd.
Mijn originele demper zit er weer onder en ik moet zeggen dat ik dit geluid mooier vind.
Het zal wel weer psygisch te verklaren zijn...
Raymond had er toch wel weer een klusje aan want hij kon niet zo makkelijk overal bij, maar heeft uiteindelijk weer vakwerk afgeleverd.
Als je nu rustig rijdt gaat het behoorlijk geruisloos en bij optrekken een mooi sportief geluid met een wat hogere frequentie...yepp dit is meer mijn smaak...
Fijn om te horen Erik, nu weet je in ieder geval wat er gebeurd met de verschillende mogelijkheden die er zijn.
Ik moet je zeggen dat ik mijn eigen keuze tot nu toe wel erg kan waarderen....
Heb een Milltek downpipe met de standaard cat back en de aangepaste tips. Bij rustig rijden en constant snelweg stil, maar bij vol gas een lekker diep geluid.
Ik had eerst het idee om een Milltek cat-back te kopen, maar uiteindelijk besloten dit niet te doen. Houd ik ook weer wat geld in de pocket.
Jij hebt een Golf V die is echt anders qua geluid...
Ik vind trouwens standaard een VI wel mooier klinken dan een V.
(jouw auto zal ook wel weer heel anders klinken )
Maak gewoon een deal met Raymond, deze wist trouwens te melden dat het sowieso moeilijk te voorspellen is wat een demper gaat doen...per auto verschillend.
Trouwens mijn demper ligt bij Raymond dus die heb ik daar maar achtergelaten en verder niet meer over gehad want hij was aardig lang bezig en hij rekende wel erg weinig vond ik.
ErikGTI schreef:Yepp, mee eens....je kan er uren over filosoferen maar er is maar een manier...hup eronder en rijden...
Ben door jou (Erik) toch wel weer gaan twijfelen, maar misschien is het inderdaad toch een kwestie van "hup eronder en rijden"
Ik zou zeker Raymond even contacten,ben er anmiddag nog geweest voor het laten plaatsen van eenndubbele eindtips op de 107 van mijn vouw...helemaal blij mee,en nog even gesproken over de leuke dag die we gehad hebben....
Hoorde al van het initiatief van Tim om wat te organiseren samen met Lynx,even afwachten nog
Succes in iedergeval
Maar Rens,nu er toch een middendemper ligt...waarom niet?,Tim is voor jou goed vergelijkbaar qua auto
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Na jullie verhalen te hebben gelezen begint het bij mij ook wel te kriebelen. Mijn uitlaat van de golf 5 ziet er slecht uit en wilde wel een keer nieuwe sierstukken. Klein beetje groter kan ook geen kwaad.
Misschien ook wel een middendemper van Simons want het geluid mag wel wat harder maar ook weer niet te tuning-achtig of dat de auto bij normale snelheid veel geluid maakt.
Welke demper zouden jullie adviseren. En Tim ben jij nog steeds tevreden over het geluid?
Mochten er toch nog meer mensen kiezen voor een andere middendemper of eindstukken dan kan ik evt kijken of er weer een group-buy georganiseerd kan worden in samenwerking met Lynx?
Hoor het wel wie er intresse hebben....
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Ik kan alleen maar melden dat ik mijn eindtips fantastisch vind ge grootte op de foto komt niet eens tot zijn recht...(de oude passen bijna in de nieuwe )
Laatst mijn GTI naast een standaard in de garage geparkeerd...het uitlaatverschil is enorm
Heeft Erik Fox type 12 gekozen? Ik wil graag een iets betere kwaliteit materiaal, zodat de eindstukken niet zo snel zwart worden als de originele eindtips. Lijkt wel of ik in een diesel rondkachel...