RNS510 kaartversie V8.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

Jongens wat is VIM ??
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door KlouxOne »

kevin78 schreef:Jongens wat is VIM ??
VIDEO IN MOTION :)

of beter bekend als DVD kijken tijdens het rijden! iets wat hij standaard niet doet.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

OOh hehe oke duidelijk.. Ik heb dit ook en ga binnenkort naar duitsland op vakantie moet ik me dan zorgen maken??
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door KlouxOne »

geen idee. weet wel als je 300 KM per uur rijd dat het niet meer werkt :D en aangezien je toch op de autobahn rijd..... haha.

nee heb echt geen idee. je kan het eraf halen met de recovery cd :)
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

hehe gok het er maar op !!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

kevin78 schreef:OOh hehe oke duidelijk.. Ik heb dit ook en ga binnenkort naar duitsland op vakantie moet ik me dan zorgen maken??
Ik weet niet hoe snel jij in paniek raakt, maar o.a. in Duitsland is VIM niet toegestaan, evenals het hebben van een satnav. met flitspaalwaarschuwing. Ook al zouden ze niet geactiveerd zijn. Hoge boete met kans op inbeslagname van het apparaat. Mogelijke tip, navigeer vanaf dvd, waarop geen flitspalen aanwezig zijn, bijv. de originele v.8.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

Voor de duidelijkheid heb geen flitspalen geactiveerd alleen dvd kijken onder ryden niet dat ik dat doe maar toch
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

Nog even een vraagje aan de kenners.. Zins ik me rns-510 B erin heb merk ik dat me ontvangst van me radio zenders slechter is geworden..Iemand hier een verklaring voor en misschien een oplossing ?? Had bij me 310 perfecte ontvangst en viel nooit weg ook niet als ik een tunnel in rij .. Maar nu wel.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

kevin78 schreef:Nog even een vraagje aan de kenners.. Zins ik me rns-510 B erin heb merk ik dat me ontvangst van me radio zenders slechter is geworden..Iemand hier een verklaring voor en misschien een oplossing ?? Had bij me 310 perfecte ontvangst en viel nooit weg ook niet als ik een tunnel in rij .. Maar nu wel.
Zou niet moeten. RNS510 heeft zelfs 2 tuners, die beiden werken zowel voor radio-ontvangst als voor TMC-ontvangst. Is je antenne (die afhankelijk van je GTI uitvoering op verschillende plaatsen kan zitten: zoekfunctie dit forum) wel goed aangesloten. E.e.a. is trouwens in je RNS510 te checken; het eerste plaatje is vrij op te roepen, de volgende alleen via het hidden-menu. Zorg dat Phase Diversity op DD staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

Oke ga is even zoeken.. Dus alleen het bovenste plaatje kan ik voor krijgen ?? Bij radio neem ik aan. Atenne 1 on staat en antenne 2 on is het inorde ? Heb ze bij het inbouwen ook niks geks zien doen gewoon stekkers omsteken plug and play of zouden ze er 1 vergeten zijn.. Gps hebben ze op dasboard in het midden onder dat ding wat op een box lijkt geplaatst.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

kevin78 schreef:Heb ze bij het inbouwen ook niks geks zien doen gewoon stekkers omsteken plug and play of zouden ze er 1 vergeten zijn.
De RNS510 heeft 2 antenne-aansluitingen (wit), die d.m.v. de Fakrastekker worden aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

Oke maar neem aan dat als ze die vergeten waren ik helemaal geen ontvangst had gehad .. Ga nu even kijken bij me rns.. Of ik dat bovenste plaatje kan vinden..
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

Denk dat ik het probleem al gevonden heb.. Antenne 1 Off Antenne 2 On.. Verkeerde stekker gebruikt misschien ??
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

kevin78 schreef:Denk dat ik het probleem al gevonden heb.. Antenne 1 Off Antenne 2 On.. Verkeerde stekker gebruikt misschien ??
Iemand een idee ??
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door KlouxOne »

waarschijnlijk heeft er voor je 310 een andere systeem in gezeten wat maar een antenne gebruikte. je 510 heeft er 2 nodig. als deze er niet zitten heb je slechte ontvangst. heb je een antenne spriet op je dak? of een vin? als je toch een antenne op je dak hebt zit het niet goed aangesloten.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

Ja je hebt gelijk... Heb even goed gekeken en had hiervoor een RCD 300 Mp3 .. En ik heb een atenne op het dak.. Wat kan je hier uit opmaken Klouxone ?? Mocht ik weten dat er alleen ewen verkeerde stekker op zit is namelijk 1 op1 overgezet. Laat ik gewoon even bij de dealer een goede stekker erop zetten..
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door KlouxOne »

wat ik denk is dat je RCD dus maar 1 antenne gebruikte. Die op je dak. Je hebt nog een antenne die zit in je achterruit verwerkt. Deze is dan nog niet aangesloten. Dit durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen.

je zou dus is moeten kijken bij je achterruit of daar een versteker achter het plastic zit. en kijken of deze aangesloten zit. als dat wel zo is zit het bij je RNS niet goed. in mijn voorstel topic staan tekeningen om de plastic kappen te verwijderen.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

Oke bedankt wacht nog even reactie van Wehoo af.. Voordat ik ga lopen klooien met achterklep..
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door KlouxOne »

is 5 min werken. als je in de buurt had gewoon kon je zo langs komen. had ik er even naar gekeken voor je. ik heb het bij mij ook al meerdere keren los gehad. Ben zelf bezig met het plaatsen van een originel 2de vesterker
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

Ja als ik in de buurt was kwam ik zeker even buurten. :) van de week maar is rustig proberen. Dit soort dingen moet je niet even snel doen vooral ikke niet dan breken er dingen af hehe
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

kevin78 schreef:Ja je hebt gelijk... Heb even goed gekeken en had hiervoor een RCD 300 Mp3 .. En ik heb een atenne op het dak.. Wat kan je hier uit opmaken Klouxone ?? Mocht ik weten dat er alleen ewen verkeerde stekker op zit is namelijk 1 op1 overgezet. Laat ik gewoon even bij de dealer een goede stekker erop zetten..
Een fakrastekker op zetten en dan beide antenne-ingangen van de RNS510 gebruiken. Waarschijnlijk heb je dan al een goede ontvangst. De dealer heeft die fakrastekker ook. Dit is plug&play.

Overzicht antenne-/radiosysteem RNS510:
zie link naar dit forum: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... nne#p10132 (evt. scrollen)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door kevin78 »

Thanks Werner... Van de week even naar de dealer.. Laat nog wel even weten
Choco
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2012, 19:47
Type auto: Vw Jetta

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door Choco »

Hallo,
even voorstellen.. ik ben peppe en woon in belgie..
ik heb een vw jetta ( ikweet tis jammergenoeg geen gti :( )
maar na het volgen van jullie forum heb ik toch eens besloten om mij aan te melden..

mijn vw jetta is van 2009 met een rns510 radio..
voor zover ik weet is het een B versie met sw0900 kan dit?
mijn vraag is tot in het hoeverre zou ik deze kunnen updaten?
ik heb echter geen problemen met de radio maar zou toch graag de vrijschakeling willen en de navigatie V8 versie met flitspalen (omdat ik binnekort op vakantie vertrek)

zou iemand van jullie mij kunnen helpen?
want ik geraak nogal snel in de war :roll:

Groetjes
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

Choco schreef:mijn vw jetta is van 2009 met een rns510 radio..
voor zover ik weet is het een B versie met sw0900 kan dit?
mijn vraag is tot in het hoeverre zou ik deze kunnen updaten?
ik heb echter geen problemen met de radio maar zou toch graag de vrijschakeling willen en de navigatie V8 versie met flitspalen (omdat ik binnekort op vakantie vertrek)
Groetjes
B versies werden uitgeleverd met SW0900. Er zijn B-versies geupdated met SW4020, zelfs met goed resultaten, alhoewel dit uiteraard op eigen risico is en niet door VW/Continental (de leverancier) wordt ondersteund.
De laatste officiele update voor de B-versie is SW1300.
Wat bedoel je met vrijschakeling? Het hiddenmenu of de VIM (Video In Motion). Hidden-menu gaat via VAGCOM (vcds) en VIM kan (werkt niet bij alle apparaten) d.m.v. circulerende software op het www. (VIM Bertone versies). Uiteraard op eigen risico, omdat je apparaat hier wel schade door kan krijgen. VIM kan ook direct in de dieperliggende programmatuur van de RNS510 en is dan niet meer software-afhankelijk. Dit geschiedt met de RNSmanager.

Kaartmateriaal staat los van de SWversie. V.8 circuleert (al dan niet in originele vorm of gemodificeerd met pois) op het www.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Choco
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2012, 19:47
Type auto: Vw Jetta

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door Choco »

Hallo wehoo

Het gaat over het vrijschakelen van het VIM..
De hidden menu is al vrijgeschakeld..
De navigatie v8 met flitspalen werkt dat op op een b versie?
En kun je mij wat wegwijs maken met men radio te updaten?

Alvast bigg thx voor je snelle respons!
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast