fabriek Bezoek
Re: fabriek Bezoek
Ik heb wel de beest uitgehangen maar niet TE, natuurlijk. Daar waar het kon even flink op zijn staart getrapt en heb de flitskastjes goed in de gaten gehouden, hoop ik, alleen die laser bedienaars zie je altijd te laat maar hier in Arnhem staan ze heel vaak op dezelfde plaats. Ik voelde me vanmiddag een kind in een snoep winkel. haha. Nu maar een het bedieninspanel goed instellen en heb al ruzie gehad met de Belgische dame vd navi.Heb je de muziek aan dan kan ik haar niet verstaan maar dat moet ik nog allemaal instellen en uitvinden. ik want heb vanmiddag alleen maar gereden gereden en gereden. Ik heb net gegeten en ga staks de snelweg maar op rustig op de weg en de radar detector van mijn buurman stevig op het dashbord.
Laatst gewijzigd door XXX36 op 07 jan 2012, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: fabriek Bezoek
.....
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: fabriek Bezoek
En... ben je tevreden over je nieuwe aanwinst?XXX36 schreef:Ik heb wel de beest uitgehangen maar niet te natuurlijk. Daar waar het kon even flink p zijn staart getrapt en heb de flitskastjes goed in de gaten gehouden, hoop ik, alleen die laser bedienaars zie je altijd te laat maar hier in Arnhem staan ze heel vaak op dezelfde plaats. Ik voelde me vanmiddag een kind in een snoep winkel. haha. Nu maar een het bedieninspanel goed instellen en heb al ruzie gehad met de belgische dame vd navi.Heb je de muziek aan dan kan ik haar niet verstaan maar dat moet ik nog allemaal instellen enk ik want heb vanmiddag alleen maar gereden gereden en gereden. Ik heb net gegeten en ga staks de snelweg maar op rustig op de weg en de radar detector van mijn buurman stevig op het dashbord.

Mbt de navi-stem: wanneer je de navi gebruikt, in mijn geval de rns 510, druk je op het rechter draaiknopje... de navi-stem herhaalt de laatste aanwijzing...op dat moment kun je met de linker draaiknop het volume van de navi-stem regelen.
Groet RobvR
Re: fabriek Bezoek
Uhmm dit topic was volgens mij voor het fabriek bezoek! Je kunt dit verhaal beter in je voorstel topic zetten!
In ieder geval veel plezier met de GTI
In ieder geval veel plezier met de GTI
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Re: fabriek Bezoek
Hallo Jimmy, dit topic is door mijzelf gestart over de vraag hoe en wat over de GTI. Ik ben 25 jaar Opel rijder geweest en nu de overstap naar VW gemaakt en heb toe een topic gestart wat ik het beste kon doen en wat niet te doen. Ik heb veel antwoorden gehad waardoor ik mijn keuze tussen welke GTI hebt genomen. ik heb hier veel aan gehad. Toen heb ik in dat topic een vraag gesteld over de kans die ik kreeg om te auto op te halen in Duitsland. Ik wilde weten of dat leuk was en/oof de moeite waard was Hier is zoveel over geschreven en geantwoord dat hierdoor een topic over gemaakt is want mijn vraag zie ik niet terug terwijl voor mijn vraag over de auto ophalen. Er zijn meerdere topic leden die hebben gevraagt of ik mijn ervaring wilde opschrijven en dat heb ik gedaan, zie hierboven. Er wordt mij gevraagt of ik schik heb met de GTI, JA ZEKER ik ben SUPER blij met mijn GTI. Dus als dit hier niet bijhoor dan zeg ik sorry. Ga ik "mijn" topic opzoeken en mijn ervaring daar opnieuw schrijvenJimmyGTI schreef:Uhmm dit topic was volgens mij voor het fabriek bezoek! Je kunt dit verhaal beter in je voorstel topic zetten!
In ieder geval veel plezier met de GTI
Re: fabriek Bezoek
Duidelijk uitgelegd xxx36, super dat je dat doet maar staat idd in je voorsteltopic beter, dan kunnen we deze topic houden voor het bezoek dat we gaan brengen aan de fabriek in het voorjaar! Dan blijft het mooi gescheiden
Veel GTI plezier nog

Veel GTI plezier nog
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
!!Fabriek bezoek!!
Ik zal jullie even herrinnering brengen aan onze tour richting de fabriek
Het wordt wel is tijd dat we datums gaan plukken voor deze dag?

Het wordt wel is tijd dat we datums gaan plukken voor deze dag?
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: fabriek Bezoek
Dit lijkt mij ook wel leuk om te doen, dus onder voorbehoud van de datum wil ik ook wel mee 

- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: fabriek Bezoek
Lijkt mij ook wel een hele leuke belevenis,alleen is bij mij de Meivakantie al volgeboekt door mijn vrouw...hahahah
Maar het lijkt mij wel een mooie ervaring met zoveel Gti's op pad
Maar het lijkt mij wel een mooie ervaring met zoveel Gti's op pad
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: fabriek Bezoek
Hoorde van de week dat een deel van de fabriek is afgesloten voor bezoek tot ergens in juli (zal wel vanwege de golf 7 zijn ofzo?)
Audi A4 1.8 TFSI
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: fabriek Bezoek
Dirk schreef:Hoorde van de week dat een deel van de fabriek is afgesloten voor bezoek tot ergens in juli (zal wel vanwege de golf 7 zijn ofzo?)
Maar dat schept ook wel weer kansen. In de 2e helft van dit jaar is de Golf VII in productie. Ook leuk om dan te gaan kijken (als dat kan tenminste).
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: fabriek Bezoek
Ik voel er ook wel wat voor om mee te gaan als het nog mogenlijk is.
ook mijn mei vakantie is al volgeboekt
Ik hoop hier snel nog wat van te horen
mvg wesley
ook mijn mei vakantie is al volgeboekt
Ik hoop hier snel nog wat van te horen
mvg wesley
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: fabriek Bezoek
al met al redelijk wat animo voor een bezoek denk ik
,Jeffrey,is dat wat voor in de Topic die jij hebt opgestart voor een meeting? 


Laatst gewijzigd door Gti-Mar op 27 mar 2012, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Re: fabriek Bezoek
Das Volkswagenwerk in Wolfsburg bietet Ihnen Einblicke und Erlebnisse, die Sie sicher nicht vergessen werden: Freuen Sie sich auf einen informativen Blick hinter die Kulissen und erleben Sie die Volkswagen Produktion hautnah bei einer Werktour. Oder nutzen Sie die Räumlichkeiten bei Volkswagen für ein besonderes Event. Mit den Besucherdiensten im Werk Wolfsburg steht Ihnen ein erfahrenes Team zur Verfügung, das sich Ihrer Wünsche kompetent annimmt.
Aus aktuellem Anlass weisen wir darauf hin,
dass im Zeitraum Januar bis voraussichtlich Oktober 2012
am Standort Wolfsburg Werktouren
nur eingeschränkt stattfinden können.
Aus aktuellem Anlass weisen wir darauf hin,
dass im Zeitraum Januar bis voraussichtlich Oktober 2012
am Standort Wolfsburg Werktouren
nur eingeschränkt stattfinden können.
Gr. Wehoo.


- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: fabriek Bezoek
Ai...wat is mijn Duits toch slecht,maar begrijp eruit dat vanaf Oktober het een een ander weer open is?wehoo schreef:Das Volkswagenwerk in Wolfsburg bietet Ihnen Einblicke und Erlebnisse, die Sie sicher nicht vergessen werden: Freuen Sie sich auf einen informativen Blick hinter die Kulissen und erleben Sie die Volkswagen Produktion hautnah bei einer Werktour. Oder nutzen Sie die Räumlichkeiten bei Volkswagen für ein besonderes Event. Mit den Besucherdiensten im Werk Wolfsburg steht Ihnen ein erfahrenes Team zur Verfügung, das sich Ihrer Wünsche kompetent annimmt.
Aus aktuellem Anlass weisen wir darauf hin,
dass im Zeitraum Januar bis voraussichtlich Oktober 2012
am Standort Wolfsburg Werktouren
nur eingeschränkt stattfinden können.
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Re: fabriek Bezoek
Beperkte rondleidingen van januari tot vermoedelijk oktober 2012.
(de productielijnen van de Golf worden omgezet naar de GolfVII lijnen en die zijn uiteraard niet toegankelijk
).
(de productielijnen van de Golf worden omgezet naar de GolfVII lijnen en die zijn uiteraard niet toegankelijk

Gr. Wehoo.


Re: fabriek Bezoek
Umbau: VW-Werk wird zum Sperrgebiet
Die größte Autofabrik Europas ist ein Anziehungspunkt für Touristen: 174.170 Besucher schauten sich im vergangenen Jahr die Produktion im VW-Werk Wolfsburg an. Seit Januar sind aber große Teile der Fertigung gesperrt. Werksbesichtigungen gibt es bis September nur im Kleinformat.
Grund dafür sind Umstrukturierungen in der Produktion und die Einführung des Modularen Querbaukastens (MQB). Bis September sind etwa zwei Drittel des VW-Werks Sperrgebiet für Besucher. „Das ist für uns eine schwierige Situation“, sagt Walter Fink, Chef der VW-Besucherdienste.
Bis zum Herbst wird es täglich maximal zehn Werkstouren mit den offenen Golfbahnen in den Fertigungsbereichen Tiguan und Touran geben – die Golf-Produktion bleibt vor den Blicken der Besucher gänzlich verschlossen.
Dabei sind die Werksbesichtigungen nicht nur eine Attraktion für die Besucher der Autostadt, die seit August mit einem Schiff über den Kanal zum Werk gebracht werden. Die Führungen haben für VW auch einen Werbeeffekt. „Die Besucher nehmen eine positive Einstellung mit – das ist super für uns“, sagt Fink.
Seit dem Jahr 1948 haben 6,82 Millionen Besucher die Produktion im VW-Werk besichtigt. Gerade arbeiten die Besucherdienste an einem neuen Konzept: Künftig sollen täglich bis zu 1500 Gäste durchs Werk geführt werden, zurzeit sind es 1300. Auch Führungen am Wochenende soll es in Zukunft geben – bislang ist das aber noch ein Gedankenspiel.

Die größte Autofabrik Europas ist ein Anziehungspunkt für Touristen: 174.170 Besucher schauten sich im vergangenen Jahr die Produktion im VW-Werk Wolfsburg an. Seit Januar sind aber große Teile der Fertigung gesperrt. Werksbesichtigungen gibt es bis September nur im Kleinformat.
Grund dafür sind Umstrukturierungen in der Produktion und die Einführung des Modularen Querbaukastens (MQB). Bis September sind etwa zwei Drittel des VW-Werks Sperrgebiet für Besucher. „Das ist für uns eine schwierige Situation“, sagt Walter Fink, Chef der VW-Besucherdienste.
Bis zum Herbst wird es täglich maximal zehn Werkstouren mit den offenen Golfbahnen in den Fertigungsbereichen Tiguan und Touran geben – die Golf-Produktion bleibt vor den Blicken der Besucher gänzlich verschlossen.
Dabei sind die Werksbesichtigungen nicht nur eine Attraktion für die Besucher der Autostadt, die seit August mit einem Schiff über den Kanal zum Werk gebracht werden. Die Führungen haben für VW auch einen Werbeeffekt. „Die Besucher nehmen eine positive Einstellung mit – das ist super für uns“, sagt Fink.
Seit dem Jahr 1948 haben 6,82 Millionen Besucher die Produktion im VW-Werk besichtigt. Gerade arbeiten die Besucherdienste an einem neuen Konzept: Künftig sollen täglich bis zu 1500 Gäste durchs Werk geführt werden, zurzeit sind es 1300. Auch Führungen am Wochenende soll es in Zukunft geben – bislang ist das aber noch ein Gedankenspiel.

Gr. Wehoo.


Re: fabriek Bezoek
Wilcoos, Exx,Wilcoos schreef:
Ik ben al bezig en heb al contact met autostadt, maar wie weet kan hij iets "speciaals" regelen qua bezoek. Het voortouw is dus al genomen, en zal proberen dit allemaal te regelen.
Jullie zijn al bezig geweest met enig contact. Wordt er nog verder actie ondernomen? of doet onze Organisator (Jeffrey) dat of gaan we niet meer?

Is het nou beperkte rondleiding of zijn er helemaal geen rondleidingen


Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Re: fabriek Bezoek
Beperkte rondleiding waarbij de Golf (en GTI)- lijn wordt overgeslagen. Is nogal geheim vanwege de ombouw van de lijn voor de productie van de MKVII.JimmyGTI schreef:Wilcoos, Exx,Wilcoos schreef:
Ik ben al bezig en heb al contact met autostadt, maar wie weet kan hij iets "speciaals" regelen qua bezoek. Het voortouw is dus al genomen, en zal proberen dit allemaal te regelen.
Jullie zijn al bezig geweest met enig contact. Wordt er nog verder actie ondernomen? of doet onze Organisator (Jeffrey) dat of gaan we niet meer?![]()
Is het nou beperkte rondleiding of zijn er helemaal geen rondleidingen![]()

Gr. Wehoo.


- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: fabriek Bezoek
Ook leuk,het lijkt mij gewoon al gaaf om met zijn allen daar naartoe te rijden,elkaar eens te ontmoeten en een mooie dag hebben.....hebben we gelijk een meeting en toerrit in 1 

Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
- Robbiepower
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 16:35
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Utrecht
Re: fabriek Bezoek
Zelf ben ik er in maart ook geweest. De fabriekstour is echt een aanrader, je kijkt je ogen uit! Het 'park' viel een beetje tegen vond ik. In een aantal paviljoens staan maar 1 of 2 auto's en toen ik er was, was het Audi paviljoen gesloten omdat ze aan het verbouwen waren. Ook waren de 'torens' gesloten waar alle nieuwe auto's instaan waar je in kunt kijken hoe die auto's de fabriek uitkomen en in de toren gezet worden, dit was erg jammer. Het park heb je in een dag gezien, en wij in nog minder als een dag. Verder is er een museum waar heel veel klassiekers staan wat wel leuk is om te zien.
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
JD Stage 1 250 pk
Re: fabriek Bezoek


Modernization of High-Bay Warehouses
Volkswagen AG decided to retrofit their vehicle body warehouse in Wolfsburg, Germany, and chose PSI Technics’ Positioning Solution System as a replacement for their existing ICS5000 positioning systems. The Positioning Solution System is an efficient, reliable system that easily integrates into the existing warehouse infrastructure.
Warehouse logistics present a challenge for many German companies. Outdated positioning systems are still being used in many high-bay warehouses—a situation that is not limited to the automotive industry. At worst, malfunctions or failures lead to warehouse downtimes that can last for several days—a dreadful scenario in terms of “just-in- time” production processes.
Volkswagen AG was faced with this challenge. All stacker cranes in one of their high-bay warehouses in Wolfsburg were still controlled by Trimble’s ICS5000 system. The support for this system was discontinued at the end of 2009 and Volkswagen had been looking for a state-of-the-art system that could provide at least an equivalent if not better performance. High reliability, high throughput and long-term availability were vital criteria when it came to choosing a system. Volkswagen opted for the Positioning Solution System manufactured by PSI Technics with headquarters near Koblenz, Germany.
Project Description
The Positioning Solution System is a stand-alone digital control system that automatically positions stacker cranes in industrial facilities such as high-bay warehouses. The new positioning system was installed at Volkswagen AG‘s high-bay storage facility in Wolfsburg. Approximately 990 vehicle bodies for Volkswagen Golf, Golf Plus and Tiguan models are stored in an area of 131.2 x 229.6 ft (40 x 70 m). The warehouse serves as an interim storage prior to paint finishing. The system handles approximately 6000 runs per day on each axis and lifts the vehicle bodies to a height of 65.6 ft (20 m).
Since PSI Technics was involved in the modernization analysis and planning early on, the retrofitting was completed very quickly. The process took on average one day per stacker crane. This way, costly downtimes could be kept to a minimum.
Jürgen Bastek, Manager of Maintenance, Volkswagen AG
„The retrofitting was well-organized and well-prepared. As a result, the new positioning systems were commissioned even prior to the completion date. PSI Technics’ positioning solution was most convincing as a replacement for the ICS5000L system. The Positioning Solution System is technically sophisticated and can therefore readily be used in production environments.“
So far, PSI Technics retrofitted the traveling and retractable axles of four stacker cranes and is going to modernize a total of ten warehouse stacker cranes.
The New Positioning System
The fast and easy integration into Volkswagen AG‘s existing logistics facilities was a major advantage of the new positioning system. The system permits the continued use of existing components such as PLCs, converters or motor drives. It interfaces with all major process control computers, controllers and inventory management systems. At Volkswagen, the Positioning Solution System is controlled by a PLC using the MODBUS TCP protocol. The system provides analog converter control within a range of -10V to +10V. A brake and a safety contact for each axis provide additional system control.
Advantages of Retrofitting: Easy Integration and Increased Efficiency
Another unique feature that supports a fast commissioning is the system‘s largely automated confi-guration. The Positioning Solution System automatically performs a characterization, eliminating
the need for a time-consuming manual control parameter configuration and adjustment. The characterization provides an optimized motion path based on the existing conditions. The system calculates motion profiles, placing particular emphasis on maximum speed and acceleration. During system operation, the Positioning Solution System uses feedback from optical distance meters to continuously monitor the stacker crane‘s movements. It optimizes the motion path in real time and completes storage and retrieval tasks within the shortest possible time. Acceleration and velocity profiles are based solely on linear ramps, irrespective of load, which completely eliminates creeping speed.
The shorter storage and retrieval times ensure the high throughput required by Volkswagen. PSI Technics‘ web-based software interface provides access to all of the system‘s characterization, control
and diagnostic functionalities. The user-friendly software only requires a brief introduction—no programming skills are needed. Failure detection is another innovative feature of the software. It recognizes minute travel changes or irregularities and triggers early warnings. If problems occur, the software detects them, so they can be addressed proactively at an early stage—an important feature that helps to prevent costly downtimes. The system is also equipped with a 1GB diagnostic memory. Service support is based on system error analyses, which can be performed remotely by PSI Technics‘ service technicians, if required.
Conclusion:
Reduced downtimes lead to increased productivity
The new positioning solution completely fulfilled Volkswagen AG‘s expectations. The occasional downtimes that occurred with the previous positioning system are no longer an issue. According to Jürgen Bastek, the precision and the performance of the new positioning system were other convincing factors. The Positioning Solution System guarantees a reliable warehouse operation with retrofitted stacker cranes for years to come.
Gr. Wehoo.


Re: fabriek Bezoek

Im Zwickauer Fahrzeugwerk startet demnächst die Produktion auf Basis des MQB / Für die Projekte entsteht ein Werk im Werk
Spannende Zeiten für Volkswagen Sachsen: Noch in diesem Jahr läuft wie bei Volkswagen in Wolfsburg der neue Golf auf Basis des Modularen Querbaukastens (MQB) an. Mit 8100 Beschäftigten an den Standorten Zwickau und Chemnitz gehört das Unternehmen zu den größten Arbeitgebern Sachsens. Allein im Zwickauer Fahrzeugwerk arbeiten 6850 Menschen. Täglich werden hier bis zu 1350 Golf und Passat gefertigt. Hinzu kommen 90 lackierte Karosserien (Bentley und Phaeton) und Pressteile für den Konzernverbund. Jörg Renner, Werkprojektleiter MQB, schaut auf das Finishband in der Montagehalle. Ein schwarzer Passat rollt an ihm vorbei. Es folgt ein Golf, noch einer, dann wieder ein Passat. Auf den ersten Blick ist in der Fertigung alles wie immer. Im Hintergrund aber laufen die Planungen auf Hochtouren. Denn dort, wo Renner jetzt steht, wird noch in diesem Jahr der neue Golf vom Band rollen.
„In Zwickau bauen wir gerade ein Werk im Werk. Wir sind mitten in einem beispiellosen Umstrukturierungsprozess, mit dem wir die Weichen für unsere Zukunft stellen“, sagt Renner. Auf den Golf folgen 2013 der Golf Variant und danach der Passat. Um die neuen Modelle auf Basis des MQB in Zwickau fertigen zu können, investiert Volkswagen 1,6 Milliarden Euro. „In der Montage und dem Karosseriebau tauschen wir die alten gegen neue Anlagen. Im Presswerk und der Lackiererei integrieren wir die notwendigen Werkzeuge und Betriebsmittel. Hinzu kommen Neubauten – alles bei laufender Produktion unter Volllast.“

Gr. Wehoo.


Re: fabriek Bezoek
Al een tijdje stil hier, zijn er nog mensen die een keer willen gaan?
Ik wel!
Ik wel!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten